Gå til innhold

Kelsey's Diary


Kelsey

Anbefalte innlegg

Takk for koselig chat til deg også optimist :)

Otilie: :blomst_opp:

Dagen har vært ganske innholdsløs, har daffa rundt og vært lat. Men det er godt det.

Så en ny episode av yndlingsserien min "Six Feet Under". Så hele sesong 1 & 2 i Norge før jeg dro, men her er de allerede på sesong 4. :-? For å kunne klare å følge med så har jeg lest om hele sesong 3 på internett. Litt kjedelig å bare lese om de da, får håpe jeg får sett de engang og, det er tross alt det eneste programmet jeg ser på på tv.

I dag lærte jeg en ny ting: hvordan vaske mikrobølgeovn på en lettvinn måte. Ta en kopp med vann og sett den i mikroen i ca 5min. Da blir det dampende varmt inni der, så når du åpner er det bare å tørke av, og det blir fint og rent.

I dag spiste jeg Vietnamesisk mat til middag. Var godt, men egentlig ahdde jeg lyst på thai food. Da jeg kom til thai restauranten var den nedlagt, så nå vet jeg ikke hvor jeg skal få tak i det lengre :veldigsur: Thaimat er en av favorittene mine, selv om jeg er lite oppfinnsom og bestiller phad thai de aller fleste gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset om vasking av mikrobølgeovnen. høres ut som en enkel og lettvint måte å gjøre det på! :)

Synd at de har lagt ned thai-resturanten, thai-mat er utrolig godt (selv om jeg har problemer med å skille de forskjellige typene asiatisk mat).

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Arkana og Mylian!

Har noen ganger problemer med å skille de forskjellige typene asiatisk mat jeg og, det er jo ganske ofte ingrediensene og smakene "overlapper" hverandre fra stil til stil. Men en ting kjenner jeg igjen: Teryaki. Det har jo en ganske spesiell smak som er lett å kjenne igjen, men hovedgrunnen er at det er overalt her! Da jeg prøvde å finne en annen restaurant i går så begynte jeg å tenke på hvor mange teryaki restauranter det egentlig er. Og jeg kom fram til at bare i nærmeste omkrets så vet jeg om ca. 6 teryaki restauranter :o Virker nesten som om at en strip-mall (en bygning som inneholder mer enn en butikk) ikke er komplett uten en teryaki restaurant. Men det er godt da, så gjør meg ingenitng med godt utvalg.

Nå skal jeg snart på 4.july feiring :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en flott feiring!

Selv er jeg ikke glad i asiatisk mat, annet enn indisk som jeg elsker over alt i verden. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: til deg også optimist, jeg har akkurat vært å skrevet hilsen i dagboka de jeg, samtidig som du skrev i min :wink:

Arkana: Så du liker indisk mat du og? Det er favorittene mine. Får aldri nok av Chicken Tikka Masala :ler: Desverre ligger favorittrestauranten min i Indiana :-? Har vært på mange indiske restauranter, men ingen kan måle seg med det jeg spiste i Indiana.

I går var altså 4. july. Vi dro ned til Gasworks park tidlig, men det var allerede massevis av folk der. Klokka seks var vi av de siste som fikk en nogenlunde ok plass, hvor vi kunne se godt og samtidig sitte ned. Fyrverkeriet begynte ikke før 10 på kvelden så det var litt kjedelig å vente i fire timer. Var jo ikke noe særlig underholdning eller noe, vi bare satt å småpratet, leste avisen og slappet av. Hele tiden strømmet det på med flere folk, tror aldri jeg har sett en større samling med mennesker. Mange tusen.

Klokka ti begynte fyrverkeriet, og det var vel verdt å vente fire timer på det! Har aldri sett så bra fyrverkeri før jeg. Flotte farger og effekter og alt var satt sammen med musikk. Vanskelig å forklare hvordan det hele så ut, men fantastisk var det.

Etter fyrverkeriet så tok det oss ikke mindre enn 2,5timer å komme hjem. Først ventet vi på en buss som brukte evigheter på å komme, og når den først var der så var den full. Så var vi heldig å fikk drosje etter ca. 15min, og da jeg endelig var hjemme så sovnet jeg som en stein med en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hei, Kelsey,

Håper du får en flott dag! :)

Bøker er fine greier; jeg har alltid ett eller flere leseprosjekter i tillegg til faglitteratur. Akkurat nå er det Simon Singhs Fermats siste sats, som er litt nerde-bok fordi den egentlig handler ganske mye om matematikk (ikke mitt område). I tillegg leser jeg Lonely Planet om Bali, siden vi vurderer å reise dit til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så glad! For jeg kom over et flott tilbud som jeg ikke visste fantes! Når jeg er au pair så må jeg fullføre 60timer (eller six credits) med skole for å få tilbake et depositum som jeg betalte før jeg kom. Vertsfamilien skal dekke $500 av skoleutgiftene. Dette har et reiseselskap benyttet seg av, og de tilbyr nå ukeslange reiser i samarbeid med et universitet. Drar jeg på en av de turene så ender jeg opp med å bare betale flyturen, lommepenger osv, for resten blir dekket av vertsfamilien. Siste avreise er i slutten av september, så skal jeg dra så må jeg skyndte meg å få organisert med vertsfamilien min. Men så gøy hvis det blir noe av! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bali *drømme drømme* Dit har jeg også lyst til å dra. Gleder meg til den dagen jeg skal dra på jorden rundt reise, da er kanskje Bali på reiseruta :-)

Skulle egenltig lest til førerkortet i kveld, men det ble ikke noe av, for jeg ble sittende å se på "The Amazing Race" på tv. Var så trøtt at jeg ikke orket annet. Tror det er første gang på et par uker hvor jeg har satt meg ned for å se på tv. Har jeg tid å sløse bort foretrekker jeg heller å surfe litt her eller lese en bok.

I dag ringte en venn av meg fra Norge, og det gjorde meg veldig glad! Var helt overraskende at han skulle ringe klokka ett på natta (i Norge), og han kunne nok høre godt over telefon at jeg synes det var en koselig overraskelse :)

Nå sitter jeg å planlegger alle reisene jeg skal gjøre før jeg drar hjem. Klarer jeg å gjennomføre alt det jeg har lyst til (og det er ikke sikkert med mine evner til å sløse penger) så har jeg vært innom over halvparten av statene før jeg drar hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...ticle823696.ece

Gleder meg til å besøke det nye biblioteket i Seattle! Er litt for langt unna til at det er praktisk å låne bøker der, men det er så stort at det sikkert har mange andre tilbud enn boklån. Er ihvertfall lett å legge merke til bygningen når man er downtown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg begynt å jobbe klokka åtte istedenfor klokka ti, og det merker jeg. Har ikke vært så lat på kvelden på lenge. Problemet er at jeg er et nattmenneske, og legger meg alltid sent, samme hvor tidlig jeg må opp og hvor mye jeg vet at jeg egentlig burde legge meg. Så nå sitter jeg her og gjesper for harde livet, men jeg klarer liksom ikke å gå å legge meg. Nesten som om jeg har en sperre mot å legge meg tidlig, det er ytterst sjelden at jeg er i seng før midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...