Gå til innhold

Kelsey's Diary


Kelsey

Anbefalte innlegg

Trommer? skal si du er heldig! :-)

Bra du klarte å holde bringebæret unna pc'en, jeg klarte å mose et jordbær inn i tastaturet og tastene ble aldri det samme :wink:

Og, selvfølgelig; god morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordbær i tastaturet :-? Håper det aldri skjer med meg, sitter på laptop, så ødelegger jeg tastaturet så ødelegger jeg jo resten av pcen også. Er jo en enkel løsning på det da, å aldri spise ved dataen, men det synder jeg mot hele tiden, bl.a. akkurat nå :ler:

I dag har jeg vært så effektiv, fått gjort masse rart. Ble en time "overtid" på meg da, vertsmor var forsinket hjem fra jobben. Da hadde de andre au pairene dratt ned til Seattle allerede, så det blir en rolig kveld foran pcen for meg.

Nå skal jeg lære meg litt mer om Access, så skriver jeg mer senere i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har de to eldste ungene (gutter) vært på "camp", sommerleir med basketball som hovedtema. Det er bare dagleire, så jeg må bringe og hente de.

Minstejenta er ikke på noen leir i sommer, hun er bare tre år og litt for liten ennå. Dette synes hun nok er litt leit, for i hele dag har hun sagt at hun skal på "Barbiecamp" :ler: Hadde likt å sett hva de skulle gjort på en sånn camp.

Ellers er været supert her! Over tredve grader hele dagen, og langt over tjue på natta. Skal få satt opp det lille plastbassenget som de har snart, så vi bare kan ligge å sløve oss i hagen hele dagen, og bli solbrente og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette programmet Acess egentlig? er interessert i det selv, men har ikke funnet ut så mye om det.

Heldige som har så fint vær, her er det overskya og det regner innimellom. savner sola!

Ha en fin tirsdag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle deg mer om Access når jeg skjønner det :oops:

Eller, skjønner det jo for så vidt, men det tar bare lengre tid å sette seg inn i. Så har kjøpt meg bok om Access, som jeg akkurat har begynt på. Eneste problemet er at jeg er så utålmodig, liker det ikke når jeg må sette meg inn i ting før jeg kan begynne, vil helst at det skal åpne seg en fiks ferdig mal hvor jeg bare kan skrive inn det jeg vil :ler:

Lastet ned en mal på en kokebok da, men den hadde ikke de funksjonene jeg ville at den skulle ha, så jeg får lese litt mer og prøve å lage min egen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke tålmodighet jeg heller. tror aldri jeg har lest en eneste av de bøkene som følger med de programmene jeg kjøper :ler: blir som regel noe kluss før jeg kommer ordentlig i gang da.

Er det dyrt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor dyrt det er jeg :wink:

Naa skal jeg skrive litt paa engelsk, saa venninna mi kan lese ogsaa (er hos henne naa)

Now I am at a friends house, we are just chatting and playing around on the computer, while the kids are playing. We went outside and put the sprikler on for the kids, and they played in it for about two minutes before they changed their mind and wanted to stay inside instead. Annoying, but you cant really blame them for being impatient.

Tomorrow I am going to a Wallflowers consert with my friends. I never listened to the Wallflowers, just going because a lot of my friends are. And then it will be fun no matter what kind of music it is.

Later today I am going to make a list over things i have seen and want to see in Seattle and the area around. I have only been here for three months, but time is running, and I need to make sure I dont miss out on anything exciting.

Saann, det var en liten hilsen til mine "internasjonale venner". Tror nok jeg fortsetter paa norsk neste gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dager siden jeg har skrevet nå, men er ikke så mye nytt som har skjedd heller.

Hadde egentlig tenkt å fortelle litt om konserten på onsdag, det nye rommet mitt og det fine været, men når jeg endelig kom så langt (etter å ha skrevet masse andre innlegg her inne) så har jeg fått mageknip :-? Men det gjør egentlig ikke noe, er på tide å legge seg uansett. Skal opp klokka åtte i morgen og jobbe i nesten tolv timer (passer en unge til, derfor det blir så lenge, men jeg får ekstra penger for det heldigvis :) )

God Natt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener! Heldigvis gikk mageknipen over forholdsvis raskt :-) Tror jeg fant ut hvorfor jeg hadde mageknip også, jeg hadde nemlig slukt en boks med läkerol tidligere på dagen. Har vært å kjøpt de på IKEA her. Er jo norske og skandinaviske butikker "overalt" her, så rekker nesten ikke å savne norske matvarer. (med untak av noen få, som feks smågodt)

Nå skal jeg lage vafler til ungene, de er ute å leker i sola. Har vært supert vær her hele siste uka, ca 30 grader hver dag. Og det beste av alt er at det skal visst fortsette ihvertfall i en uke til. Håper bare på fint vær den 4.juli, for da håper jeg at jeg kan dra ned til Seattle og se på fyverkeriet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kelsey! Håper du har hatt en flott helg! Hvordan er det å være au pair i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt jeg, akkurat stått opp. Håpet at ungene skulle være trøtte også, så jeg kunne sitte her en stund og bare slappe av. Men det var de desverre ikke, så nå må jeg gå å lage frokost :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokosten gikk bra det, er bare litt synd at de er så kresne! Ikke vil de ha ditt, og ikke vil de ha datt. Særlig han på fire år. Han har alltid vært småspist, men nå er han på "sitt verste" (pga alderen sikkert). Heldigvis fikk jeg han til å spise en halv vaffel tilslutt. I morgen skal jeg handle, med alle ungene, og da tenkte jeg at de skal få velge ut mat de liker selv, sånn at jeg får litt flere alternativer enn nå (er ikke sikkert det kommer til å funke, men vi får håpe).

I kveld var jeg på trommekurs og etterpå kjørte jeg litt rundt i Seattle. Skulle gjøre et ærend (hente en gjenglemt lommebok for noen), men rotet meg litt bort. Visste hele tiden hvor jeg var, men klarte ikke å finne de rette veiene å kjøre på. Kan være litt komplisert å komme seg inn på de store veiene her i USA. Egentlig gjorde det meg ingenting at jeg måtte kjøre noen runder ekstra, jeg elsker å dra på "oppdagelsesferd" i byer. Å gå eller kjøre rundt og se på alt livet overalt, og hvordan folkene og husene osv. forander seg fra bydel til bydel.

I dag kjørte jeg igjennom Capitol Hill, en av favorittene mine. Er halveis homsedistriktet i Seattle, men "gaydistrict" her i Seattle er annerledes enn i mange andre storbyer. Går man på homsebar her så vil det sikkert være halvt om halvt med homofile og heterofile, og tror folk generelt er ganske positivt innstilte til "gay rights" osv (er ihvertfall det jeg har fått inntrykk av. Uansett er dette bare halveis homsedistrikt fordi det er masse andre folk der og. Hovedgata heter Broadway og er yndlingstedet mitt for "peoplewatching". Synes det er så gøy å bare sitte ned og se på livet der. Er masse rare folk der i alle mulige slags former og fasonger. Bare og kjøpe seg en kaffe på Starbucks, også har man god underholdning rett utenfor vinduet :ler:

Arkana: Hvordan det er å være au pair? Det er gøy :wink: Er kanskje ikke favorittjobben (ville nok ikke valgt det samme i Norge for å si det sånn), men jeg føler at jeg har vært så heldig med alt så jeg har det veldig bra! Familien, byen, venner, etc. alt er supert og jeg har ingenting å klage på. Men greit at det bare er for et år da, er kanskje litt kjedelig for meg å være "husmor" i lengden, er så rastløs av meg :wink:

Fikk vite at jeg kan passe på en unge til i sommerferien, så da får jeg fire unger mellom 3 og 6 år. Kan bli livlig det ja! Er bare for tre ganger i uka, men det vil nesten doble lønningen min, så jeg er så glad for at vertsmora mi gir meg lov til å passe en ekstra unge, det er jo tross alt hun som har betalt for å få meg hit. Nå kan jeg leve litt ekstra godt i sommerukene, noe som passer meg perfekt (blakka meg helt i dag, kjøpte videokamera)

Huff, jeg er nok litt for trøtt, for nå har jeg skrevet hulter til bulter og fram og tilbake og jeg vet at jeg har skrevet samme tingene om igjen og sånn, men jeg er for lat til å gå tilbake å rette,så jeg skjønner dere godt om dere ikke gidder å lese ferdig dette innlegget her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg også Fisken :)

Nå har jeg akkurat spist fersk mais med smør, salt og pepper, sola skinner, det er tredve grader ute, og jeg skal snart på salsakurs. Livet er herlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...