Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Dine: jeg føler jeg kan skrive det her, siden det ikke er min bok og da er det sikkert ingen som kjenner meg igjen :fnise: men vi var i Kristiansand, og det er absolutt ingen problem med turen ned dit, vi brukte som sagt 5 timer , med et par stopp :) Si ifra hvis dere tenker dere nedover dit da, og trenger noen tips til hva dere burde få med dere der:) Det er en nydelig by om sommeren ihvertfall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har lyst at vi kan ta en helg i løpet av sommeren. Men nå ser vi jo etter leilighet og det kan jo ta lang tid eller så kan vi være heldige at denne leiligheten vi så på i går blir vår (og at alt med fukt, membran, elektrisk anlegg etc er i orden) og da kan vi flytte inn i løpet av sommeren! Og da er det deilig med et avbrekk i Kristiansand :nigo:

Har vært der før, men aldri med mann og barn, så blir en ny by og oppleve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Okey.. Nå skal det sies at jeg satt bak hele turen og det sparte oss nok for noen stopp. Hun kasta lekene rundt seg hele tiden, så hadde jeg sitti foran hadde vi nok brukt en evighet nedover :roll:

Det var egentlig ikke Murmel som gjorde at det tok tid, han hadde klart seg med to stopp. Var mer oss. Mannen bestemte seg for å kjøre rundt i Holmestrand og en annen by jeg ikke husker for å lete etter en Kiwi-butikk, fordi det virket for mye stress å bare gå innom det senteret som er rett utenfor Asker. Lier eller hva det heter..

Jeg er faktisk litt usikker på hvor lang tid vi brukte.. 4,5-5 timer kanskje.. Men det var fordi vi måtte stoppe å KRANGLE :klaske: To ganger faktisk.. Tror vi hadde brukt en halvtime eller mer mindre om vi hadde droppet det. Samt sittet bak mer. Dårlig tur.. :sjenert: Vi ble venner da vi kom fram og lærte litt av hvert da :sjenert: Vi må som oftest stoppe minst en gang pga Bolla samt amme, spise is osv ;)

Stopper dere for å krangle dere? Det gidder ikke vi. :fnise: Hadde første stopp på IKEA Slependen, for å amme og spise, og hadde bare tenkt å ha et stopp til. Det klarte vi forsåvidt, men innom Holmestrand og en annen by er jo en enorm omvei sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Sliten. :tristbla:

Murmel har hylt og hylt i kveld også, men i dag holdt han ut en time kortere enn i går, så kanskje dette går over? Jeg håper inderlig det altså, for dette er grusomt. Han sovet til vanlig tid i dag, men våknet akkurat i det jeg var på vei ut for å gå i butikken. Da bare gikk jeg og lot mannen ta ham. Da jeg kom tilbake hadde mannen tatt ham opp og lekte med ham, det hjelper vel neppe. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, stakkars liten :( Du vet ikke hva som plager han? Tenner? :vetikke: her har vi jo skyldt på tenner i en evighet og det har fortsatt ikke kommet noen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Nei, har prøvd smertestillende, Dentinox, vann på flaske, ta av alle klærne osv. Men jeg tror rett og slett det bare er døgnrytmen hans som er ødelagt etter helga.

Vi kom jo frem temmelig sent på onsdagen, og på torsdag la han seg til normal tid. Men fredag besøkte vi oldemoren, og da var vi ikke tilbake ved hytten før mange timer etter hans normale leggetid, og på lørdag var det bare hyl og skrik. Trodde det var pga. varmen, men søndag kjørte vi jo hjem og var ikke hjemme før 23, så fikk ikke sjekket.

Nå sovner han til normal tid, men våkner etter en halvtime, og det virker som om han tror han skal stå opp igjen da. Han blir hysterisk sint når jeg legger ham ned, men når jeg tar ham opp, bare sutrer og griner han fordi han er så trøtt. Måtte til slutt bare holde ham fast til han sovnet. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke så lett for de med døgnrytme og sånn nei.. Vi har vært veldig bevisste på det, så vi er aldri senere ute enn til rett før 19. Da har vis strukket leggetiden en halvtimes tid og det går fint. Men utover det tør jeg ikke prøve, for jeg er så redd å få sånne netter som dere har nå..

Håper det går over for Murmel stakkars, så han kommer tilbake til sånn det var før! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ja, 19-ish har gått bra her også. Mannen og jeg er skjønt enige i at dette skal vi aldri gjenta, får heller bare komme oss avgårde tidlig på morgenen i fremtiden. Men siden han sovnet igjen en time tidligere i dag enn i går, satser jeg på at dette snart går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør det helt sikkert! Det tar nok bare litt tid å tilbakejustere seg tenker jeg.. Det blir jo som oss voksne det.. Vanskelig å legge seg tidlig feks, hvis man har sovet veldig lenge en morgen.

(Ikke at jeg husker hvordan det er, men... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper dere for å krangle dere? Det gidder ikke vi. :fnise: Hadde første stopp på IKEA Slependen, for å amme og spise, og hadde bare tenkt å ha et stopp til. Det klarte vi forsåvidt, men innom Holmestrand og en annen by er jo en enorm omvei sikkert.

Jeg måtte stoppe fordi jeg var så sint at jeg holdt på å kjøre av veien.. :sjenert: Og så begynte lydnivået å bli litt for høyt. Og jeg har fortsatt dårlig samvittighet for jeg er bombesikker på at Bolla ble påvirket av det.. :( Skal aldri krangle mer foran han!

:klem: Håper natten blir bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

Gjett hvem som ville stå opp klokken 5 i morges....... :sukk: Han våkner, og nekter å sove igjen, men er så trøtt at han bare griner. Og sånn har han vært hele dagen, nå våknet han nettopp etter en halvtimes lur i vogna, og er heldigvis blid, så jeg er spent på hvor lenge det varer.. Jeg er så sliten at jeg mest vil grine. :tristbla:

Mannen er tilbake som før, mer eller mindre, og forventer stående applaus fordi han hadde babyen på fanget og snakket med ham mens jeg laget middag i går. Han har begynt å vaske sine egne klær, men uten å ta med noe av mitt eller Murmel sitt, selv om det ligger i samme kurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ser at nettene er slitsomme, hvis det er en trøst så vet jeg akkurat hvordan det er da vi har hatt sånn innimellom........her er det oftest i forbindelse med tenner eller når hun ble syk da.

Det med mannen, altså det der blir for dumt altså.......at han skal bli flinkere å bidra, men så tar bare sine klær i vasken? herrigud jeg skjønner det bare ikke........og applause for å ta seg av sønnen sin?? han burde fått seg en ordnlig deng altså :balltre:

Har dere planer å få noe form for hjelp?? hvis han skal være akkurat som før høres det jo ikke ut som du har lyst på det......

sender deg en god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er tilbake som før, mer eller mindre, og forventer stående applaus fordi han hadde babyen på fanget og snakket med ham mens jeg laget middag i går. Han har begynt å vaske sine egne klær, men uten å ta med noe av mitt eller Murmel sitt, selv om det ligger i samme kurv.

:hakeslepp:

Hadde mannen kun vasket egne klær, og ikke en gang barna våre sine, når han uansett setter på en vask... :krangle:

All ære til deg, jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er tilbake som før, mer eller mindre, og forventer stående applaus fordi han hadde babyen på fanget og snakket med ham mens jeg laget middag i går. Han har begynt å vaske sine egne klær, men uten å ta med noe av mitt eller Murmel sitt, selv om det ligger i samme kurv.

:kjefte:

Så utrolig dårlig av mannen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...