Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

Hva med emmaljunga?:) jeg tror det er en grunn til at jeg ikke har fått vogndilla, nettopp fordi jeg er så innmari fornøyd med emmaljungan vår:)

Får man kjøpt den som kun sportsvogn? I så fall hvor? Jeg gidder nemlig ikke kjøpe bagvogn, skal ikke ha flere unger på en stund (håper jeg...), og babyen bruker ikke bag mer i det hele tatt. Jeg er også veldig fornøyd med vogna mi altså, jeg tror det er genetisk betinget det der. Jeg hadde aldri i verden vært fornøyd med f.eks. kun en Emmaljunga, jeg hadde dødd av å trille rundt på noe uten svingbare hjul forran til daglig.. :sjenert:

Brio happy :hoppe: Jeg er så fornøyd med min!

Ja, tror det blir til det altså. Er det bra fjæring i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes det. Liker den mye bedre enn alle Emmaljunga-vognene jeg har prøvd. Har trillet litt rundt på niesen min på 10 kg, og vognen er ikke tung i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, Okey da, det er kanskje litt genetisk betinget ;) City crossen er vel i utgangspunktet kun en sportsvogn så vidt jeg vet, også må man kjøpe bag utenom :) Er usikker på hvilke kjeder som fører emmaljunga her hjemme, i og med at vi kjøpte den i sverige. Jeg er ihvertfall strålende fornøyd, kommer meg frem overalt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Du gjør ikke det vet du, Jesse. Prøv å komme deg frem på Til Bords eller Cubus her på senteret, jeg kommer så vidt frem med Buggisen, så du hadde måttet parkert vogna utenfor. :ler2:

Menneh, Murmel og jeg ønsker oss en iPad også da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneh, Murmel og jeg ønsker oss en iPad også da.. :sjenert:

Jeg, óg! :kjefte: Skulle ønske jeg var rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmaljunga har flere typer, den nitro eller scooter er veldig smale i forhold til min mondial. Men jeg har lyst på en city mini(er ikke emmaljunga) til ferie... Den har en fin kalesje og full liggestilling.... Eneste" bakdel" er at den vender fra, men for oss vil det ikke være den mest brukte så da spiller det ikke like stor rolle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ :fnise: nå tenkte jeg mest på ute i skogen og slikt da, og ikke minst på snøføre ;) men okey, jeg skal innrømme at jeg kommer meg ikke frem i de trangeste butikkene ;) Håper du finner en vogn du blir fornøyd med :) Eller en iPad :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ :fnise: nå tenkte jeg mest på ute i skogen og slikt da, og ikke minst på snøføre ;) men okey, jeg skal innrømme at jeg kommer meg ikke frem i de trangeste butikkene ;) Håper du finner en vogn du blir fornøyd med :) Eller en iPad :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden vært fornøyd med f.eks. kun en Emmaljunga, jeg hadde dødd av å trille rundt på noe uten svingbare hjul forran til daglig.. :sjenert:

Nitro City til Emmaljunga har svingbare hjul foran ;) Jeg har lyst på den nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Nitro City til Emmaljunga har svingbare hjul foran ;) Jeg har lyst på den nemlig :)

Jammen jeg har jo verdens fineste vogn med svingbare hjul foran, den skal ikke byttes ut. :fnise:

Det gikk bedre enn fryktet at mannen kom hjem. Murmel var først ganske skeptisk, men så "husket han" hvem det var og ble veldig glad. Og mannen var glad også, skjønner at han hadde savnet sønnen sin.

Vi dro ut og kjøpte nytt bilsete til Murmel, har tenkt på det lenge, men tenkte egentlig å vente til han ble 9 kg og vi kunne bytte til neste klasse. For jeg valgte definitivt feil sete da jeg var Britax-setet. Det passer ikke til babyen min i det hele tatt, men det kunne ikke jeg vite.. I stedet endte vi opp med nytt babysete, ble Maxi-Cosi Cabriofix som han satt veldig fint i. Nå vet jeg ikke hvordan det blir fremover, men om vi ender opp med å ta noen turer til hytten i sommer vil jeg at han skal ha et sete med god sittestilling fordi det blir lange turer. Selv om det kanskje innebærer at vi må bytte sete ganske snart igjen..

Etterpå spiste vi middag og så la Murmel seg. Veldig fint i dag også, heldigvis, bare litt gråting fordi han var blitt ganske overtrøtt.

Mannen og jeg har snakket sammen etterpå, og jeg var ærlig og sa at jeg hadde gruet meg til han skulle komme hjem. Han sa at han hadde fått masse kjeft av foreldrene sine og at han hadde skjønt at han hadde oppført seg teit, og jeg forsto på ham at han mente det. Han sa også at da vi fikk barn hadde jeg "blitt voksen", men det hadde ikke han, så han hadde fortsatt å sitte oppe om natten, sove lenge, være sur og gretten om han ble vekket, ikke giddet å gjøre husarbeid og ikke skjønt at en del ting må man bare gjøre, uansett hvor lite lyst man har. Dette stemmer veldig godt med hvordan jeg har følt det også. Jeg sa at jeg ikke vil love noe som helst, og han sa at han ville prøve å gjøre det godt igjen. Jeg vet ikke, er så sliten, tror jeg trenger noen dager på å "komme meg".

Men vi har i hvert fall avtalt at vi skal på hytta i helgen, sammen med foreldrene hans. Det blir litt rart, tenker jeg, men det er viktig for meg at de får bli kjent med Murmel, så det er mest pga. ham jeg drar. Elsker jo å være på hytta vanligvis, så kanskje det blir fint. Og da får Murmel hilst på oldemoren sin for første gang også, tenker det blir koselig! :hjerte:

I morgen skal vi reise til Sverige og se på Brio Happy. Butikken der har opphørssalg, så de har 20% på vognene. Kjenner at jeg har veldig lyst på en sånn, og tenker at det er bare tullete å tenke at jeg ikke skal kunne "unne meg" to vogner. Hver til sitt bruk, det finnes rett og slett ikke én vogn som passer alle mine behov. Får se i morgen. Det fine er at vi fikk med adaptere til Maxi-Cosi barnsete da vi kjøpte Bugabooen, så vi kan la sittedelen ligge igjen hjemme og bare ta med understellet, så har vi god plass til en Happy om jeg ender opp med å ta med en hjem.. :fnise:

Har uansett bestemt meg for å kjøpe iPad, så da blir det i så fall vogn og iPad. Men jeg vil ha den billigste, for jeg trenger ikke masse lagringsplass på den. Ingen har den inne nå, så det må uansett vente litt, om jeg ikke bestiller på nett da. Da blir det ikke før etter vi har vært på hytten i hvert fall, for jeg kan ikke risikere at den kommer mens jeg er borte, da kommer jeg til å bli gal.. :sjenert:

Så har det ikke så verst i dag altså. Mannen og jeg har til og med klemt hverandre. :fnise: Vi er ikke uvenner på noen måte, jeg er bare usikker på om jeg kan være kone mer. Men nå får jeg se om han faktisk har skjønt poenget og skjerpet seg, om ting kanskje blir lettere da. Håper jo det, for babyen sin del.

Hadde forresten babyen med på senteret i dag i Ergoselen (vi gikk bort mens mannen kjørte siden vi skulle kjøpe nytt sete) og da kom det tre gamle damer bort til meg og måtte si de synes det var såååå koselig å se at noen bar babyen sin sånn. Det hadde de aldri sett før, men det var visst det fineste de hadde sett. Og han var så søt og fin, og veldig lik på mammaen sin, sa de! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det gikk såpass bra i dag! Høres jo ut som han virkelig har innsett en ting eller to - så gjenstår det å se om han holder det han lover. Skjønner at du ikke bare tilgir med en gang, men det høres ut som dere er på rett vei i alle fall. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg må forresten si noe annet; er så nervøs nå. Det er 9 dager siden EL og jeg hadde en merkelig blødning i dag, aldri opplevd noe liknende før. Og vi har selvsagt ikke brukt prevensjon.. :sjenert: Håper inderlig det bare er mensen som kommer alt for tidlig. Må vel være første gang i mitt liv at jeg håper jeg får mensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :overrasket: Får håpe det bare er fordi mensen ikke har stabilisert seg helt ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...