Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Ikke enkelt dette med hva man skal si når man blir spurt om hvordan man egentlig har det.. :sukk:

Jeg har desverre ingen gode råd å komme med, for jeg er verdensmester på å si at jeg har det bra, når jeg virkelig ikke har det så bra, men alt for å unngå råd og stakkarsliggjøring..

Her i heimen er det unntakstilstand for tiden, jeg snakker knapt med mannen pga eksamensstresset - vi kommuniserer kun når vi må, kjærlighet hva er det i disse tider :sukk:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Nei, kan liksom ikke si: "Jeg har det skikkelig drit og er ikke helt sikker på om jeg vil være sammen med sønnen deres lenger..." Mannen sier fremdeles at han vil gjøre alt han kan for å vise at han vil være med meg, og i dag har han vært veldig flink til å bidra, men sånn er det jo alltid; det holder i noen dager. Så jeg orker ikke tro ham ennå.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant - jeg håper at du ser en varig endring hos mannen.

At ting skal være så vanskelig hele tiden... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Må også passe på at du ikke bedømmer bare utifra hva han bidrar med i hjemmet :)

Hadde min kjære gjort det med meg i de periodene jeg har hatt det tøft, hadde vi garantert ikke vert sammen i dag, for da orker jeg ikke begynne på noe - ble knapt vasket klær :sjenert:

Men fordi han aldri var i tvil på hva jeg følte om ham selv om jeg hadde det tøft, fant vi sammen igjen og ble sterkere :)

(Jeg hadde en periode der ei på jobben psyket med ned og jeg var ikke klar over det. Ble innesluttet, trist, trett, ustabil, gråt for ingenting og var generellt helt knekt!

Heldigvis var kjærligheten vår sterkere for ellers vet jeg ikke hvor jeg hadde vert i dag!

Fant heldigvis utav hva som gjorde meg så nedstemt, og fikk sagt opp jobben i en fei! Beste jeg har gjort!

Man setter sånn tvil på alt rundt seg når man har det sånn.

Jeg tvilte på om han var glad i meg, og tenkte at han sikkert bare var med meg fordi det var lettvint.

Jeg tvilte på at han mente det han sa, tvilte på om han likte meg som person, tvilte på ALT! Ting jeg vanligvis ikke er i tvil om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Der fant jeg deg. Jeg får skylde på prematur ammetåke for at det tok så lang tid. :fnise:

Det høres virkelig ut som om du har noen harde dager/uker for tiden. Jeg har dessverre ikke så mye annet å si som ingen andre har sagt. Så jeg vil bare gi deg en god :klem: jeg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det er forskjell på å ha det tøft og å bare ikke innse at ting forandrer seg når man får barn. Han påstår det er kun det siste som var problemet hans, og da må jeg nesten tro ham på det. Bedømmer ham mer for hvordan han er med sønnen vår enn hva han gjør av husarbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du lar tvilen komme deg til gode. Det gjelder faktisk ikke bare deg og mannen - dere har en sønn som står i sentrum nå. Det viktigste er at dere har det bra alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ja, Murmel er det viktigste i livet mitt, han kommer foran alt annet og jobben min er å sørge for at han har det best mulig. Han har det ikke best med en pappa som gjør dumme ting og en mamma som er sliten og lei seg. Da har han det bedre med en mamma som har det bra, selv om det måtte bety at foreldrene hans ikke bor sammen. Det er ikke verdens undergang det heller.

Jeg er skilsmissebarn selv, og nå som jeg er voksen forstår jeg mammaen min veldig godt. Hun gikk ikke fordi hun ikke var glad i pappa, men fordi de ikke kunne leve sammen lenger. Og jeg håper at hvis mannen og jeg går fra hverandre, at vi klarer å være så enige om ting som foreldrene mine var. Jeg har aldri noensinne følt at jeg måtte velge mellom foreldrene mine, og det vil jeg gjør alt for at Murmel skal få slippe å føle også.

Nå ligger han ute og sover i Brio-vogna. Den skulle egentlig stå i boden og bare være ekstra-vogn, men så sover han så godt i den, så jeg tror kanskje den planen utgår. Da får heller Bugabooen stå i boden. Eller ligge i bilen, slik mannen foreslo.. :sjenert:

Mannen sa forresten at om vi gikk fra hverandre, trengte jeg ikke være redd for at han skulle krangle om samvær og bosted for Murmel, han skjønner at Murmel har det best hos meg. Visste ikke helt hva jeg skulle svare til det, så jeg sa ingenting.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Huff dette var jo ikke noe hyggelig lesning.. :( Så trist at du har det sånn om dagen. Det høres ikke lett ut.. Håper det går seg til og at dere finner den beste løsningen på det! Stemmer i forslaget om å søke hjelp.. Men jeg skjønner også at det føles utrolig tungt å mobilisere krefter til sånt.

Vil bare gi deg en STOR :klem: må komme innom om noen dager igjen tror jeg for det er dårlig med nettilgang her.

Og grattis med ny vogn! Du inspirere meg ;) Tror jeg må teste den vogna der.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Skulle ikke du ha joggevogn da? Jeg er veldig fornøyd med den altså, men jeg tror neppe man kan jogge med den. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en klem i hverdagen - håper ting sakte meg sikkert går seg til og at dere finner ut av ting, uansett hvilken vei det måtte gå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Takk for klemmen! :klemmer:

Men nå skal vi feire, du er jo gravid! Mannen skjønner ikke at jeg kan være sååå glad for at noen jeg ikke kjenner "på ordentlig" er gravid, men han er jo mann.. :fnise:

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, mannfolk er jo litt "clueless" i blant :ler:

Føles faktisk som man kjenner folk ganske godt, til tross for å aldri ha møtt de på ordentlig! Og kjenner godt igjen gledesfølelsen av å lese om noen av de "kjente" her inne som lykkes!

Det er jo liksom det største mirakelet som finnes egentlig, derfor blir det jo så ekstra hyggelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg har og fortalt mannen om Zia :fnise:

Må si meg enig i at du har en nydelig Murmel :jepp: Fint profilbilde av dere på fb nå (hvis dere ikke har byttet siden sist jeg så. Du er skikkelig pen på det bildet :jepp:

Stemmer i for parterapi jeg og. Da kan dere si til Murmel at dere prøvde ihvertfall. Og blir det ikke dere er det ikke verdens ende. Lett for meg å si, for det hadde følt som verdens ende om jeg og mannen skulle skilles, men tror det er anerledes når man er der dere er. For 2 mnd siden ble det slutt mellom søsteren min og forloveden hennes. De hadde vært sammen i 6 år. Kjempetrist selvsagt, men det var til det beste. Det var for mye som måtte jobbes med. Han var så utrolig bra på så mange måter, men han var og håpløs på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...