Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

Ja, håper det altså. I teorien skal det jo være omtrent umulig for oss å bli gravide uten hjelp, men teori stemmer ikke alltid med praksis.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at foreldrene hans hadde kjeftet på ham. De som virket å dulle fælt med ham. Har du noen andre graviditetstegn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk snakket ut! Det er nesten ikke så mye annet du kan gjøre enn å ta tiden til hjelp og håpe at du får tilbake de følelsene som gjorde at du falt for han i utgangspunktet og at han skjerper seg. Synes du skal unne deg både vogn og iPad om du har lyst :nigo: Ha en flott tur til Sverige!!

edit: ang graviditet og sånn, så kan det kanskje være litt annerledes fordi du har vært gjennom det du har vært gjennom nå? Vet ikke jeg, men kroppen reagerer veldig på stress.. :sjenert:

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere fikk snakket, og at mannen skjønner litt mer nå :klem:

Kos dere på sverigetur :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mannen ihvertfall vet hva han har gjort galt. Selv om det så klart er dumt at foreldrene hans var nødt til å kjefte på han før han innså det. Og det er godt dere klarer å ikke være uvenner oppi det hele :)

Når det gjelder graviditet, så er jeg enig med Dine i at det er en rimelig stor sjanse for at det kan være på grunn av stress. Kroppen har merkelige måter å si fra på om at man må roe ned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en god samtale for veien videre for dere to iallfall :klem:

Håper tanta de er på tidlig besøk, så dere slipper mer vanskligheter midt i alt sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Godt å høre at foreldrene hans hadde kjeftet på ham. De som virket å dulle fælt med ham. Har du noen andre graviditetstegn da?

Nei, men det er jo bare 10 dager siden eggløsning nå, så det hadde vært litt tidlig. Men jeg er egentlig ikke særlig stressa altså, sannsynligheten for at vi skulle få barn på egenhånd er så liten at om det skulle skje, får vi ta det som et hint eller noe. :fnise:

Murmel sov til nesten 9, jeg ble helt overrasket da jeg våknet. Veldig deilig å få sove så lenge, og siden han sist spiste klokken 6, ble det tre timer sammenhengende søvn. Det er luksus for meg. :fnise:

Nå har vi spist frokost sammen hele familien, og Murmel spiste nesten en halv skive. Ble mye gris da, siden han fikk prim. Vet ikke om prim egentlig er noe han burde få, men.. Får lese litt mer om det, denne var tilsatt jern, men det var himla mye sukker i. Kanskje det kan være helgepålegg.

Nå ligger babyen ute i vogna si og sover, og vi skal dra når han våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg har verdens fineste Brio Happy!!! :rodmer:

Men etter å ha trillet den rundt på senteret i Sverige, skjønner jeg hvorfor jeg byttet ut Basson-vogna. Den er tung å trille når man svinger mye og bare går inne. Men den blir nok helt super i skogen, og til vinteren når snøen kommer. Fargen er helt fantastisk fin.

Prøvetrillet en vogn med telescophåndtak først, bare for å kjenne på fjæringen i understellet. Men jeg får ikke til å forlenge de, så jeg måtte spørre om jeg kunne få knekkhåndtak sånn de hadde på en lilla bagvogn som sto der. Og damen i butikken sa jeg bare skulle peke på det jeg ville ha, så skulle hun sette sammen. Endte med at hun måtte gå på lageret og lage en helt ny vogn til meg, for jeg ville bytte ut omtrent alt utenom sittedelen. Så nå har jeg blå sittedel, svart understell med knekkhåndtak og lufthjul. Nå er jeg veldig happy. :fnise: Har du tatt din i bruk Guns? Trodde du skulle kjøpe bare som sportsvogn, har du bytta?

Så nå vurderer jeg å ta med denne på hytta i helga, og bare ta med understellet + adapterne til bilsete til Bugabooen. Må gå et lite stykke for å komme oss fra parkeringsplassen og til hytten, og jeg ser vel neppe for meg at det blir særlig artig å trille Bugaboo på en "vei" som er laget av en ATV.

Murmel har virkelig fått dreisen på å rulle i dag, så hver gang jeg legger ham på rygg, ruller han rundt til magen med én gang. Problemet er bare at der er det ikke noe gøy å ligge når man er trøtt, og han glemmer tydeligvis at han uten problemer kan rulle andre veien igjen også. Så da må jeg snu ham hver 5. minutt..

En av ungene i barselgruppa mi bare legger hodet ned og sover/slapper av når hun blir sliten av ligge på magen, gleder meg til babyen min lærer seg det. Nå er han i seng og jeg har på meg pysj og skal bare slappe av resten av kvelden! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt den i bruk, nei. Bruker bagen til Bassonvogna enda, og har bare sportsdelen til Briovogna :hjerte: Men jeg har prøvekjørt niesen min i den en del, hun er 9 måneder nå. Og den er fantastisk å trille for min kropp! Hvor høy er du? Jeg valgte også knekkhåndtak, teleskophåndtaket var ikke noe for meg.

Deilig å slappe av! :jepp: Det skal jeg også, med Flightplan på tv. Tipper jeg blir mer truffet av filmen nå som jeg har blitt mamma selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bildet av vogna på face, den var veldig fin :jepp::)

Flinke Murmel som ruller seg rundt :rodmer:

Det var veeeeldig deilig den J oppdaget at det er faktisk bare å legge hodet ned og slappe av når hun blir sliten av å ligge på magen! :ler:

Ha en fortsatt fin lørdagskveld Marmot :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Hva er forskjellen på knekkhåndtak og teleskop?

Kenkkhåndtak flytter man opp og ned ved å "knekke" det, så det blir bøyd på en måte. Sånn som på Stokke-vogna. Mens teleskop drar man det oppover for å regulere høyden. Jeg er ikke så god på å forklare.. :fnise:

Guns: Jeg er bare 157 cm, så knekkhåndtak var mye bedre enn teleskop. Pluss at jeg var alt for svak i armene til at jeg klarte å regulere teleskop-håndtaket. :sjenert:

I dag sov Murmel til 10!! :hakeslepp:

Han var våken 7, men så skulle jeg gå på do før jeg hentet ham, og da jeg kom tilbake hadde han sovnet igjen, så da la meg jeg igjen jeg også. Nå holder mannen på å lage frokost, og etterpå skal vi ut og teste vogna. Er sol foreløpig, håper det holder seg sånn.

Jeg har forresten fått mensen (jippi), men alle de som sa menssmerter kom til å bli mindre vondt etter jeg fikk barn; de løy! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for mensen, men jeg føler meg også lurt! Trodde en graviditet liksom skulle kurere de verste smertene?

Håper søndagen blir bra, Marmot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har alltid trodd at det Stokke har er teleskop jeg :) kan ikke huske å ha sett teleskop før.

Hurra for mensen! Og hurra for flink baby :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, men da er vi jo nesten like høye (eller lave), jeg er 158 :jepp:

Ha en fin prøvetur med vogna :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at vogna var en suksess! Lillemor har nettopp tatt sin første blund i sin Briovogn ;) Det blåser så innmari ute, og jeg har ikke noe godt sted å sette vogna i ly, så da tok jeg like gjerne og testa den! Hun sov også kjempegodt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ja, han sov hele turen! :nigo: Og det var godt gjort, for vi havnet på en sti, sånn ordentlig sti altså. Vogna var helt fantastisk, hadde vi hatt Bugaboo der måtte jeg båret ungen og mannen vogna. :ler2: Jeg er veldig imponert, for vanligvis sover han jo maks 10-20 minutter når vi er på trilletur, så jeg må alltid passe på å trille når han er våken. Ellers var den veldig fin å trille, jeg liker den jeg altså. Mannen liker den også, så han foreslo å legge understellet til Bugaboo i bilen og bruke det som "shoppingvogn", siden vi har adaptere til barnsetet.. :fnise:

Nå har vi nettopp vært på avslutning på babysangen, og Murmel har fått sitt aller første diplom! Det skal selvsagt rammes inn og henges opp på veggen, så alle får se hvor flinke vi har vært. Hadde planer om å legge ham så han fikk en lur litt senere enn vanlig, men det ville han absolutt ikke. Så han våknet fra luren som vanlig klokken 15, og var våken helt til vi var hjemme igjen 19. Da hadde han knapt nok tid til å spise før han sovnet. Men det var veldig koselig, og han tåler vel en sånn ettermiddag/kveld av og til. Jeg er temmelig trøtt og gleder meg til å komme meg i seng selv.

Synes alt er så rart her nå. Mannen og jeg kranglet i går, uten at jeg helt forsto hva vi kranglet om. Gruer meg til å dra på hytten med svigersene på onsdag, eneste grunnen til at jeg drar er at de gleder seg sånn til å se Murmel. I følge mannen er de visst bekymret for meg, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal si om de spør. Håper det blir fint vær så vi kan være mest mulig ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...