Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

Nei, han snakker om å kjøre enten i natt eller i morgen, men jeg vet ikke hva det blir til. Det er egentlig det samme for meg. Skjønner jo at han vil hjem til verdens fineste Murmel, men jeg er liksom ikke klar.. Spørs om jeg blir det heller.. :sjenert:

Jeg vet at vi må prøve å fikse dette, men jeg vet ikke om jeg har lyst. Skjønner ikke hvorfor jeg føler det sånn, men det viser vel kanskje at dette har gått litt for langt. Det har jo skjedd mer enn jeg sier her, for mye av det orker jeg bare ikke snakke om eller tenke på. Men jeg er så sliten, og jeg orker ikke mer krangling.

Men jeg må jo, for Murmel sin del! Også er det jo en grunn til at jeg giftet meg med mannen, jeg bare husker ikke hva det var lenger.. :fnise:

I dag er forresten verdens fineste 25 uker gammel!! :hjerte:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Nå vet jo ikke vi hva dere har gjort og sagt og så videre, men pr nå tror jeg du er mer sint en noe annet kanskje?

Sint på at han får lov å vere så sliten han som har gjort så lite, sint for at han dro og kanskje også sint for at han gjør deg sliten atpåtil!

Tror du trenger å få litt utløp for det, og kanskje rett og slett skjelle mannen ut litt? :vetikke:

Evt skrive et sintebrev og så brenne det etterpå! :jepp:

Og så MÅ dere få satt dere ned og pratet skikkelig! Helst uten at babyen er i huset om det er mulig, sånn at dere kan bruke den tiden det tar! :klemmer:

Og om jeg får si min mening så gir man ikke opp lett når man har fått barn sammen, så jeg syns virkelig dere skal gå til terapi sammen for å virkelig gi det et forsøk før dere går over i skilsmissetanker :sjenert:

Som sagt så gjorde det underverker for min søster som trodde de hadde et forhold som rett og slett ikke kunne reddes etter mange år med å ta hverandre for gitt og krangle over ALT og ingenting. De endet opp med å gifte seg etterpå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gjøre godt å snakke om det, men ikke før du er klar :klemmer:

Jeg vet at når jeg er sint, irritert, oppgitt og lei spiller det liksom ingen rolle hvor han befinner seg, men når det løsner og vi får pratet om det som plager oss - går det over - men det er viktig å huske at alle ekteskap skrangler litt innimellom, og at ekteskap er knallhardt arbeid.

Livet består også av flest hverdager, en viktig tanke å ta med seg.

Jeg håper at dere begge kan gi og ta, og ikke minst huske hvorfor dere giftet dere :hjerte:

Hadde ikke mannen søkt hjelp i vinter da det sto på som værst, vet jeg ikke hvor vi hadde vært i dag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei meg på dine vegne! :klem: Håper virkelig at dere klarer å komme gjennom dette. Husk at veldig mange par sliter i småbarnsperioden, og trenger profesjonell hjelp. Jeg er livredd for å havne i samme situasjon, og har allerede nå bestemt meg for å søke hjelp hvis det skulle skje. Murmel fortjener at dere klarer dette. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ikke fall i fellen over å tenke at alt er så enkelt nå når det er bare deg og babyen ihvertfall :klemmer:

Det er jo nok bare fordi dere har hatt en lang og tøff periode at alt virker så mye bedre akkurat nå.

Dere må finne ut hva som er best for dere i det lange løpet, og om dere har noe som er verdt å reddes eller ikke.

Uansett fortjener det jo MINST ett skikkelig forsøk når man faktisk har fått barn sammen :klemmer:

Lykke til ihvertfall, det er nok ikke lett å vere dere akkurat nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du føler at du egentlig ikke orker å bry deg mer og du er ganske lei hele greia. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd utover det du har skrevet her, men forstår du ikke orker prate om det :kose:

Du må bare si fra om du vil prate hvertfall, for her er det mange som hører og gir råd om du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker så mye på deg nå. Skjønner at det blir som en lettelse når mannen ikke er der, men det er jo kanskje bare fordi at da slipper du å forholde deg til at det er så anspent dere imellom.

Det er jo, som du sier, en grunn til at du giftet deg med han :) Høres kanskje kjempeteit ut, men har du satt deg ned og sett på bilder og minner fra bryllupet? Det kan jo være at det setter litt tanker i sving? :vetikke: Tror at mannen har godt av å få seg en liten moralpreken ihvertfall, for hvis du ikke forteller hvordan du har det så blir det helt sikkert til at du går og nager på det i lang tid.

Håper du får en fin kveld og natt med Murmelen din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev om at du ikke husker hvorfor du giftet deg med mannen din, fikk meg til å tenke litt :sjenert:

Da jeg og kjære var gjennom en tøff periode i vinter, måtte jeg som tenke over hva som gjorde at jeg valgte å gifte meg med nettopp denne mannen.

Bryllupsbildet vi hadde frem, er vi alvorlige begge to - ikke mye som minner om en lykkelig dag, dette ville jeg gjøre noe med.

Jeg gikk gjennom alle de 1000 bildene på pc'n fra bryllupsdagen og fant et bilde som minnet meg på den lykkeligste dagen i mitt liv (bortsett fra Poppeldagen 2.August 2010) Bildet jeg fant er et bilde av meg og kjære hvor vi kysser, når jeg ser på det husker jeg forventningene, sommerfuglene i magen, og det å være nyforelsket på en god måte. For meg var det viktig å finne denne godfølelsen og særlig på dager hvor vi må over ei lita kneik. Bildet har jeg satt ganske synlig i stua for å minne meg på, at jeg og mannen kan overvinne flere slike harde perioder :rodmer:

Det jeg egentlig ville frem til var at grunnen til at dere giftet dere, finner du innerst i :hjerte: ditt.

Og at det kan være lurt å se på minner fra den dagen, for å finne tilbake til hverandre igjen. Det hjalp i allefall for meg.. For jeg satt med de samme tankene som deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Vet ikke hva jeg skal si, for jeg har virkelig gitt det et skikkelig forsøk. Sikkert 20 skikkelige forsøk også.. Men vi har vært gjennom noe tøffe runder, mye pga. ting som kanskje ikke var noens feil, men.. Og han har gjort dumme, dumme ting, som jeg har prøvd å tilgi. Egentlig burde vi kanskje ikke fått barn sammen, men det er "lett" å si i etterkant. Ville jo aldri vært Murmel foruten, så det gjør vondt å tenke den tanken.

Og det er ikke det at jeg er sint. Jeg bare bryr meg ikke lenger. Da det gikk opp for meg, innså jeg at det var bedre da jeg var sint. For når noen er sint, kan man be om unnskyldning, og så kan man gjøre det godt igjen. Når noen ikke bryr seg lenger, da er det liksom ikke så mye å gjøre..

Jeg føler allerede at jeg er verdens dårligste mamma som i det hele tatt vurderer å la ham bli skillsmissebarn, så jeg orker rett og slett ikke forsvare meg. Nå lå jeg nettopp inne og gråt mens jeg ammet. Ikke fordi denne situasjonen er vanskelig eller noe sånn, men fordi jeg virkelig gruer meg til mannen min komme hjem i morgen.

Om dette ender med skillsmisse er det ikke fordi jeg har gitt opp, men fordi jeg setter grenser for hvor vanskelig og vondt jeg kan ha det.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :klemmer:

Jeg får virkelig vondt av deg, og som du sier så vet vi ikke alt som har foregått heller, og det virker som det har vært vanskelige ting, når du ikke klarer og tilgi.

Jeg har ikke noe mer vettugt å si, enn at hadde jeg bodd nærmere deg skulle du ha fått en stor :hug: av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Enig i at du må sette grenser for hvor mye vondt du skal finne deg i ja.. Jeg er skilsmissebarn selv og har det mye bedre ved at foreldrene mine ikke er sammen. Det hadde vært fint om det funket, men det gjorde det ikke. Det er verre å bli i et forhold/ekteskap når det ikke funker, enn å skilles og få det bra på hver sin kant..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det ligger nok mye mer bak enn det vi vet. Får virkelig vondt, Marmot... :( Du vet at ingen andre kan fortelle deg hva du skal gjøre og føle. Kjenner godt igjen det med at man bare slutter å bry seg. Det viktigste er at Murmel har det bra, og det betyr ikke at foreldrene hans på død og liv må være sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg vil bare gi deg en god :klemmer: , selv om vi ikke har det på akkurat samme måte, så har vi slitt med vårt vi og, og jeg kjenner igjen noen av tankene dine.. Jeg håper at det kanskje endrer seg litt når han kommer hjem imorgen.. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne gitt deg en stor og god :klem: hvis du hadde vært i nærheten.

Det er så leit å lese om hvordan du har det om dagen, så jeg håper virkelig at det løser seg slik at du får en bedr hverdag etterhvert :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Håper du får deg en god natt søvn om ikke annet, for det høres ut som om du har en tøff dag foran deg :klemmer:

Masse gode klemmer og tanker til deg i en skikkelig vanskelig tid! :klemmer::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

Takk for klemmer og alt! :klemmer:

Burde lagt meg nå, men jeg er så sliten at jeg ikke orker. Høres rart ut, men.. Sitter og ser film av babyen når han badet på onsdag, han er så kul. Jeg er virkelig heldig altså! :hjerte:

Fikk plutselig litt ekstra penger som var helt uventet også, så da vurderer jeg å bruke dem på ............ vogn nr 2, selvsagt. :fnise: Det store spørsmålet er bare hvilken. Må jo ha sovevogn til barnehagen til høsten uansett, så kanskje jeg kunne kjøpt en Simo? Evt. Brio Happy? Jeg må jo kunne ha baby mot meg, ellers hadde jeg vurdert en EasyWalker Sky, synes den er så fin. Tenk å ha en sjøblå sånn liksom..... Hadde den hatt mulighet for å ha baby mot meg, hadde sikkert Buggisen blitt byttet ut.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med emmaljunga?:) jeg tror det er en grunn til at jeg ikke har fått vogndilla, nettopp fordi jeg er så innmari fornøyd med emmaljungan vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Bugaboo Cameleon og Simo kombi, men gleder meg til å kjøpe reisetrille for det :fnise: Men har ikke vogndilla altså, bare kjenner jeg trenger det liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...