Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

Vi er visst litt treige med å komme oss avgårde, men det er likegreit. Jeg synes det er best om svigersene kommer frem til hytten før oss, så de kan tenne i peisen, re opp senga som Murmel og jeg skal sove i og kanskje ha litt mat klar.

Hadde planlagt å reise mens Murmel var klar for soving, men han sover ute i vogna si nå og har gjort det en god stund, så det går ikke. Men tenker i stedet at om vi har første stopp etter ca en og en halv time, er han nok klar for å sove når vi skal kjøre videre.

Men nå skal jeg pakke og dusje, så reiser vi. God helg, jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Marmot

Du.. sjekk PM. Forhåpentligvis før du drar ;)

Leste den på vei ned, men så dummet jeg det jo til. Jaja. :sukk:

Vi har hatt ei fin helg, det gikk bedre enn jeg fryktet! Været har vært strålende og Murmel har kost seg med farmor og farfar. Vet ikke om jeg skrev det før vi reiste, men han har virkelig fått dreisen på rullingen og ligger nå omtrent aldri på rygg lenger. Og nå i helgen har han begynt å åle seg fremover også. Han lå på gulvet og ville ha tak i en leke, dyttet beina oppunder seg som om han skulle krabbe og dyttet seg fremover. Kom seg en halvmeter bortover. :overrasket: Trodde det var bare flaks, men han gjentok det mange ganger i løpet av helgen. Han klarer det ikke uten glatt underlag og nakne bein, men må nok kanskje begynne å legge ham i lekegrinda når jeg går fra ham på stua snart.

På torsdag var han 6 måneder! :hjerte:

Nå er han våken etter luren sin, så jeg skal skrive mer senere. Håper dere har hatt en fin helg alle sammen! :smilyblomst:

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flink han er da:) Rulle rullessen jo:)

Godt å se at helgen ble bra da, dere hadde vel supert vær dere også ja :ler:

Trives han i solen da? Blir han ekstra trøtt osv?

Ha enn super dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Nå sover han ute i vogna si igjen, han sover så godt i Brio-vogna. Den er jo dypere og han blir mer skjermet når jeg har på stormtrekket, så det er ikke så rart.

På hytta er det ikke mobildekning, så vi skrur av telefonen når vi kommer dit og da har jeg ikke klokke. Så Murmel har gått helt på selvstyr når det gjelder søvn, men det har gått veldig bra. Han har sovet godt om natten, så jeg måtte sjekke klokka da han våknet om morgenen og hver morgen har han sovet til 9! :nigo:

Han har kost seg i sola, har hatt sitt første utebad i balje på terrassen til annekset og da var han lykkelig! Det har vært så varmt og fint, så jeg endte med å kle på ham pysj med korter ermer og bein hver dag. Smurte godt med solkrem, og hadde alltid solhatt på, så det gikk veldig fint.

Kjøreturene ned tok mye mer tid enn vi hadde regnet med, men det gikk fint likevel. Jeg måtte sitte bak med Murmel av og til, men det var bare koselig. Ble flere stopp enn vi hadde beregnet, også var det jo mye trafikk også. Hvor lang tid bruker dere, siebaeo?

På hjemveien stoppet vi hos et vennepar og fikk endelig vist frem Murmel. Vi har hatt mange avtaler om å treffes i det siste, men hun er gravid og like dårlig som jeg var, så da har det blitt avlyst hver gang. Fikk grillet på terrassen deres og virkelig kost oss!

På fredag besøkte Murmel oldemoren sin for første gang, der var det mye skryt å få! Synes det var veldig rart å se ham sammen med henne, hun er 94 år og selv om hun er frisk og rask, lever hun sikkert ikke så veldig mye lenger. Så da blir det litt spesielt å se henne med en baby helt i begynnelsen av livet. Murmel likte henne veldig godt og både smilte og lo, han som pleier å være skeptisk til fremmede. Hun er en herlig dame, så det var godt å se! :hjerte:

Var rart å være sammen med svigersene når de sikkert vet at mannen og jeg ikke har det så bra sammen for tiden, men de sa ingenting om det, så da gjorde ikke jeg det heller. Mannen og jeg har klart å ikke krangle mens vi var borte, og det er jo et fremskritt i hvert fall, men ellers vet jeg ikke.. Synes fortsatt ting er vanskelig og dumt, og jeg er så sliten.

En fin ting er at på lørdagen kom mannen og hentet Murmel da han hørte han våknet, og jeg fikk sove videre. Da jeg sto opp hadde han kledd på ham, smurt han med solkrem, gitt brødskive til frokost og fått ham til å sove i vogna. Det har aldri skjedd før, så selv om det bare er sånn man burde kunne forvente av pappaen, var det veldig fint likevel. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Han har forresten lært seg å sette smokken i munnen selv også i løpet av helgen, og det er en stor lettelse, for da slipper vi å stoppe for å putte den inn mens vi kjører.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at turen ble bedre enn fryktet. Og flinke Murmel da! Praktisk at han klarer å dytte i smokken selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Ja, det er superpraktisk. Er ikke alltid han får det til, men som regel går det om han ikke gir opp først. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at turen gikk bedre enn forventet :) Kanskje dere trengte litt at dere var litt under press med tanke på at foreldrene hans var der hele tiden. Håper mannen klarer å holde på det nå når dere er hjemme igjen. Krysser alt jeg har for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Murmel :hjerte: Og så bra at turen gikk bedre enn forventet! :) Var et utrolig fint bilde av dere du hadde lagt ut på face, skikkelig sommerlig og fint :sol:

Hvor lang tid brukte dere dit? Vi kjørte på 5 timer til svigers forrige helg (samme by hvor vi skal flytte til), da hadde vi to små stopp.. Og det er vel en times tid fra der dere var. Men det ble vanvittig mye synging den siste halvtimen for å underholde en utålmodig J :fnise:

Håper du får en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

Vi bruker 8 timer på veien ned. Og vi er jo bare en time unna Oslo, så jeg fatter ikke at det går an.. :sukk: På veien hjem aner jeg ikke, siden vi stoppe innom hos noen venner, aner ikke når vi reiste derfra..

Tror vi har ødelagt kvelds-rutinen helt for babyen. Både i går og i dag har han hylt i timevis. Nå har han endelig sovnet, etter å ha vært stuptrøtt siden klokken 18. Stakkars lille, jeg føler meg som verdens verste mamma når jeg ikke klarer å roe ham. Ikke engang når jeg holder ham i armene og vugger ham, roer han seg. Mannen lå der inne med ham en liten stund, men da hylte han bare enda verre. :(

Har vært på 6-mnd-kontroll i dag, han er nå 68 cm og 8700 gr. Har vokst en del i lengden, men stått ganske stille på vekta den siste mnd. Han følger sin egen kurve helt perfekt! Fikk masse skryt, jeg prøver å tenke at de sikkert sier det samme til alle mødre, men det er da ganske fint å høre likevel at helsesøster og legen mener det er helt tydelig at ungen min har det så bra som han kan ha det! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 8 timer på veien ned. Og vi er jo bare en time unna Oslo, så jeg fatter ikke at det går an.. :sukk: På veien hjem aner jeg ikke, siden vi stoppe innom hos noen venner, aner ikke når vi reiste derfra..

Okey.. Nå skal det sies at jeg satt bak hele turen og det sparte oss nok for noen stopp. Hun kasta lekene rundt seg hele tiden, så hadde jeg sitti foran hadde vi nok brukt en evighet nedover :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt usikker på hvor lang tid vi brukte.. 4,5-5 timer kanskje.. Men det var fordi vi måtte stoppe å KRANGLE :klaske: To ganger faktisk.. Tror vi hadde brukt en halvtime eller mer mindre om vi hadde droppet det. Samt sittet bak mer. Dårlig tur.. :sjenert: Vi ble venner da vi kom fram og lærte litt av hvert da :sjenert: Vi må som oftest stoppe minst en gang pga Bolla samt amme, spise is osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange dere er som reiser nedover på denne tiden da.. Noen steder å anbefale sånn for en helg?

Nå er jeg ikke helt 100% sikker på hvor dere drar da, men jeg vet jo at KrSand er nydelig på denne tiden og vi kunne godt tenke oss en helgetur dit feks. Men så er vi litt redd for at det kanskje er en for lang tur for minstemann her..

----------

Flotte mål på Murmel da! Han er jo så søt på alle bilder og skjønner godt du blir stolt av å høre at han har det så godt han kan ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...