Gå til innhold

Min sin


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Makan til surrehode jeg er da.... :sjenert:

Prøvde akkurat å endre navnet på dagboka mi, men hva skjedde? Jo da jeg opprettet en helt ny jeg :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg en slik dag der alt er litt trist og leit - helt uten grunn. Tror i grunn det bare er at jeg ønsker at denne ungen kommer ut snart.

Er lei av sengeleie, lei av krykker, lei av legebesøk, lei av å ikke sove noe særlig, lei av at lillesnuppa vår ikke vil kose med mamma som alltid må sitte i ro.....

Ja i grunn ganske lei! :roll:

Men det er kun 2 1/2 uke til termin, så om MAX 4 1/2 uke er alt over samma hva.(Ja for det er vel så at man bare kan gå over termin 14 dager? *håper* det er riktig)

Ja, ja ellers intet nytt under solen i hoppeslottet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snakket jeg med min søster på telefonen og vi fant ut at vi er ca like lei av å være gravid begge to... (Det er 5 dager mellom terminene våre - selv om hun kommer til å føde først pga planlagt keisersnitt)

Da fant vi ut at vi får prøve alle råd om å sette i gang fødselen, så i morgen skal jeg prøve ut den nye trappa deres, de har bygget på og har akkurat fått ny trapp. Lurer på om å gå i trapper med krykker har samme virkning :ler:

Hva er utelukket med bekkenløsning som gjør at jeg knapt kan gjøre noe annet enn å sitte:

1) Vel opplagt..... sex

2) Gå i trapper

3) Vaske, løfte, rydde osv.

Hmmmm da er det vel bare sterk mat igjen da. Ja, ja jeg får lage noe sterk mat i helgen da :sjarmor:

*kjære lille snupp i magen min - vil du komme ut til oss snart??*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte ikke med trappe gåing i går nei.... men lurer på om ungen festa seg i går for jeg fikk noen sinnsyke og kjappe smerter i bekkenet og nederst i magen. Like sterke smerter som veer, men over på null komma nix. Så jeg kan jo håpe det er det som skjedde, for da nærmer det seg :)

Jeg trodde jeg skulle på ultralyd i dag jeg, mannen min har lagt opp til å ta fri og alle rundt oss venta på resultatet på om ungen fortsatt hadde liten vekst osv.... Men får jeg brev fra sykehuset med regning for ikke møtt time. Skulle jeg vært der på onsdag??? JA!

Arghhhhhhhhh Går det ann å være så surrete da??? :frustrert:

Ja, ja fikk heldigvis ny time på mandag, skal komme dit med senket blikk og kledelig rødme i kinnene. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det hørtes ikke ut som du har det så greit. Du burde selge det bekkenet ditt. Prøv finn.no.

Snart er det over, hold ut!

Sover du dårlig, forresten? Ser du har vært oppe både tidlig og sent i det siste.

Vil dere se etter kjønn på UL? Hvis dere finner ut noe, er jeg interessert i å vite hvilken farge jeg skal strikke i... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he Finn.no var et godt tips :ler:

Når det gjelder kjønn så vet vi ikke denne gangen, men 2 leger har sagt at det er mest sannsynlig ei jente - men IKKE sikkert.

Men det passer med lite barn og lite hode da... (Snuppa var bare 3000 g på 2 uker overtid og denne gangen måler de - 9 % vekst i forhold til normalen)

Vi får smøre oss med tålmodighet fullgåtte 38 uker i dag, og første mens termin er i morgen. Så nå er jeg NÆRT :klappe:

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover du dårlig, forresten? Ser du har vært oppe både tidlig og sent i det siste.

Sove???? Er det meningen at man skal gjøre det?? Hmmm hadde glemt det jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke trodd om deg...Hvem er du egentlig?

Artig at du stiller dette spørsmålet, for det er noe jeg har lurt på selv i det siste...

Tror jeg har funnet hvem jeg er : Hun som prøver å drepe Jon Blund. Ingen gøy sjebne i grunn, for noen av oss - stakkars Jon liksom. Her har han hatt en tilhenger uten like i nesten 29 år, så bare bestemmer jeg meg for å gjøre ende på samarbeidet. Makan til frekkhet! Ja, ja vi får håpe jeg velger å ta han inn i varmen igjen om ei kort stund.... :sove:

Luer på om jeg skal stikke å rope på han nå siden jeg bør være opplagt til mannen min kommer hjem til lunch om få timer og stor handel etter det.... tenkte vi skulle ta helgehandelen uten hun som skriker "nei au mamma" når hun ikke får viljen sin på butikken. Og det med meg 5 m unna.... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luer på om jeg skal stikke å rope på han nå siden jeg bør være opplagt til mannen min kommer hjem til lunch om få timer og stor handel etter det.... tenkte vi skulle ta helgehandelen uten hun som skriker "nei au mamma" når hun ikke får viljen sin på butikken. Og det med meg 5 m  unna....  :riste:

Høres ut som en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det sykehustur igjen da.... Nok en gang håper jeg på positivt resultat slik at jeg slipper innleggelse. Gleder meg også til ultralyden - det er alltid så gøy å se barnet der inne :)

Dette er hva beskjeder jeg vil ha i dag:

* Blodtrykk på vei tilbake til normalen

* Ingen eggehvite i urinen

* Normal vekst på barnet

Alle disse kan føre til innleggelse, så det er bare å krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da gikk det ikke helt som jeg ønsket... I skrivende stund ligger jeg i sykehussenga mi med ei nettlinje på 14,4 kbps.

Takk og pris for nyere teknologi som kan gi meg internett på sykehuset. Og en liten takk til mamma som har en bærbar pc å låne bort, for å ikke snakke om mannen min som har lånt bort sin splitter nye sony ericson 750i slik at jeg kan koble meg på nett :)

Dagsrapporten er som følgende:

Blodtrykket mitt var i dag oppe på 160/110. Dette var så høyt at de ikke ønsket å sende meg hjem, dvs de nektet å sende meg hjem - dessverre... Jeg har også spor av eggehvite i urinen og et lite snev av feber. Alt dette pluss mye ødem i lag kan indikere på svangerskapsforgifing.

Dessuten ligger barnet 10 % under normal vekst, noe som i grunn ikke gjør noe - men de følger med.

Så alle punkt jeg håpet ikke skulle være forverret er altså det.

Men jeg skal jo ikke gråte over at de faktisk tar godt vare på meg, dessuten kan det se ut som jeg slipper å gå tiden ut, og det er jo ikke noe å gråte over heller :)

MEN kjedelig??? JA!!!!!!

Dessuten savner jeg mannen min og lille snuppa mi. Pluss at jeg har sykt angst for i gangsetting av fødsel. Har alle grusomme bilder av revning inne i meg og kjenner ingen det har gått helt bra med når de ble satt i gang uten å være helt moden. Noe de har konstatert at jeg ikke er enda.

Dessuten er jeg også redd for å måtte ta keisersnitt, det står også som skrekken over alle skrekker - så jeg håper i grunn at fødselen setter i gang av seg selv de nærmeste døgnene, slik at jeg slipper å være så redd :sjenert:

JA jeg er det første til å fortelle at jeg er en av verdens største pyser og alle fæle tanker jeg kan ha er tilstede når jeg måtte bli innskrevet :tristbla:

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg lov å reise hjem i dag? NEI! Er det kjipt??? JA! Sykehus er dø kjedelig.

Men jeg får lov å spise lunch i lag med mannen min i kafeteriaen, det er så langt de strekker seg...

Ellers intet nytt å fortelle fra hoppeslottet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojoj! Hva skjer her?

SKjønner at du er nervøs, men prøv å ikke tenke på alt på en gang. Ta en ting av gangen, det hjalp meg da jeg skulle føde. Nå var jo det en helt normal fødsel da, men det kan din også bli! Hva enn som skjer, kommer du gjennom det til slutt.

Jeg krysser alt jeg har, og strikker litt fortere enn planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg prøver å ikke tenke dommedagstanker, men det er ikke så lett når de hele tiden klager over blodtrykket mitt... Jeg kan jo ikke noe annet enn å ligge i ro. Så her ligger jeg og ser ut vinduet på den flotte dagen. Det er kaldt ute, men nydelig solskinn. Virkelig en dag jeg har lyst å ligge stille i senga mi ja :)

Men nå har jeg vært nede og møtt mannen min og levert tilbake blodtrykksmålings utstyr. Har vært målt i 24 timer, håper den viser at jeg ikke har alt for høyt trykk, slik at jeg kanskje kan reise hjem i morgen. Vil mye heller ligge der og gjøre ingenting. Der er i alle fall ikke bråk hele tiden der. Som de fleste vet er jo ikke fødeavdelinger det stilleste stedet. Synes det er helt bakvendt å måtte være her og ta sovemedisin for å få hvile i det hele tatt enn å ligge hjemme og ha det rolig. Jeg bor tross alt bare 1 min fra fastlegen min og 5 min fra sykehuset.

Men jeg har ikke stemmerett til syvende og sist.

Nå venter jeg svar på 24t målingen og urinprøven de tok i morges, har et lite håp om å få komme hjem til mann og barn i morgen. For fødselen er et stykke unna, hvis alt er ok med meg….

Ja, ja det var en ny rapport fra sykesengen. Håper jeg skriver hjemmefra neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg skriver ikke hjemmefra dessverre. Jeg er fortsatt innskrevet og blir her i alle fall til i morgen.

24t målingen min viste konstant undertrykk på 101 og det er de ikke fornøyd med, så i går kom det en kjempe koselig lege(er ikke alle som er det ;) )og han satt meg på blodtrykks medisin. Han var også så freidig at han antydet at jeg kunne reise i dag, om medisinen hjalp, men det var ikke overlegen på kvinneklinikken enig i. Så her sitter jeg og kjeder meg. Takk og pris for denne internett linjen, selv om den bruker 5 min på å laste sider på kvinneguiden :)

Vel, vel det var det fra sykesengen. Nå skal jeg sjekke om jeg hår fått en koselig mail fra mannen min, men det gjør ikke noe hvis ikke. for jeg har faktisk fått disp til å møte han nede i kantinen rundt kl 13 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt besøk av mannen min. Fikk plutselig ikke lov til å gå ned, så da fikk han lov å komme opp på rommet mitt, selv i hviletiden. Så det er noe positivt med å ligge her mutters alene også :)

Blodtrykket er på vei ned og som den optimist jeg er så tar jeg det som en selvfølge at jeg får reise hjem i morgen :ler:

Snart får jeg se gull jenta mi også så da blir dagen fullkommen. gleder meg til å få en god klem av henne :)

Den eneste skyen på himmelen akkurat nå er at legen har bestemt at jeg skal få sprøyter mot blodpropp, og jeg er helt ærlig piss redd for sprøyter. Datteren min på 2 år er mye tøffere til slikt enn meg, det sier vel litt...

Ja, ja jeg får håpe det er slik pingle sprøyte, de er jo ikke vonde ser bare farlige ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:HJEMME!!! :klappe:

Det er kjempe deilig å få være hjemme igjen. Jeg skal ikke tilbake før på mandag, og er jeg moden da så blir det vel kanskje fødsel snart.

Nå er jeg begynt på blodtrykks tabletter og de fungerer kjempe bra så da håper jeg at jeg slipper noe uforutsett i helgen - for da må jeg inn igjen.

Så jeg skal være flink å gjøre minst mulig og hvile MYE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Smugkikket litt i dagboken din, og tenkte jeg skulle legge igjen en liten oppmuntringshilsen til deg!

Vel, ingen ting er verre enn å ligge på sykehuset, selv om man er aldri så høygravid... Leste at du bor nært sykehuset deres, så da er det vel ekstra kjedlig å ligge der mens mann og barn er så nært ;)

Du får ha lykke til videre i svangerskapet, og med fødselen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...