Gå til innhold

Min sin


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Reiser du uten baby?

Er det veninnetur eller kjærestetur?

Det sammentreffet med alle bursdagene var jo leit, da. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Litt blandet.... skal ha med baby, men ikke eldste jenta. Det har vært veldig mye i de siste 4 mnd(Og er veldig mye) så det var mammas forslag at vi skulle prøve å ta en tur i lag, og at de kunne passe N. Hun har jo barnehagen på dagtid og elsker å være hos mormor og morfar. Så da prøver vi dette, blir sikkert grusomt å være borte fra N. Men jeg VET at hun vil stortrives og da klarer vi forhåpentligvis å kose oss.

He, he... ja de bursdagene (som er hele 7 i juli i vår fam.)blir det trist å gå glipp av :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå har vi vært ute å shoppet :sjarmor:

Men ikke til meg da, men til mannen. Vi skal i et sommerbryllup i København i juli, som ikke har dresscode, der det vil være kanskje litt for pyntet(og varmt?) med vanlig svart dress. Så da har vi vært ute å kjøpt lys dress med nålestriper(heter det det?) skjorte, sko og belte.

Og mannen min ble bare sååååååååååååå fin :hjerter_rundt:

Og når han står der da, pyntet fra topp til tå, så ser jeg at fargene og antrekket matcher mitt perfekt. Noe jeg aldri har tenkt på før. Så det skal bli gøy å gå i bryllup der man føler at man har funnet et pent antrekk til seg selv og mannen(ikke minst, han er jo den jeg ser på...)

Ta-da-tidelibom :digge: Føler meg ganske opplagt etter en slik shopping runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fader altså.... kjolen min er jo alt for stor...... akkurat nå er det ikke noe gøy å ha slanket seg.... har jo så lyst å bruke denne i bryllupet, siden den passer perfekt til antrekket mannen.(sånn pluss at jeg elsker alt ved den da, snittet, lengden, fargen, og ja ALT)

Mamma sa hun skulle se om hun kunne legge den inn, men jeg tviler siden den er to lags på en måte og ytterste stoff er av silke og har "broderier" på....

Ja, ja "jakken"(en tynn silke sak) til passet da og gjorde kjolen penere på, men det er kiipt å ikke kunne ta den av. Den henger mer som en sekk på.... Spesielt på magen og brystene. :(

Det er ikke mange antrekk jeg har perfekte sko, øredobber, smykke og (kjøpt i dag) ring til..... Har aldri hatt et så gjennomført antrekk før jeg.

*MÅ finne en løsning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Heisan :)

Lenge siden jeg har vært her inne... Ser du har hatt det ganske tøft i det siste, det vil sikkert bli godt for dere å reise vekk en tur. Bulgaria høres jo deilig ut ;)

Ha fortsatt en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Heisan  :)

Lenge siden jeg har vært her inne... Ser du har hatt det ganske tøft i det siste, det vil sikkert bli godt for dere å reise vekk en tur. Bulgaria høres jo deilig ut ;)

Ha fortsatt en fin helg.

Heisann Marilla(damen med KG's tøffeste avatar :) )

Tusen takk for hilsen og for besøket. Ja det har vært mye i det siste, men med slike lyse og varme sommerdager kan man ikke annet enn å se framtiden lyst i vente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

I dag er den store selv-pleie kvelden.

Har nå skrubbet/peeling og barbert leggene etter alle kunstens regler. Har også tatt fram fotbadet, så nå er planen fotbad og fotpleie. Etter det avslutter jeg med å lakke neglene tror jeg. Gjerne med et glass rødvin i hånden :sjarmor:

Så tror jeg at jeg skal ta en dyprens av huden i ansiktet og avslutte med en deilig energigivende maske.

Er ikke ofte jeg gidder å ta meg tid til slikt, men i dag gidder jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt fantastisk ut, kanskje jeg skal ta en runde på føttene selv. Har en åpnet vinflaske jeg må få helt i meg før mitt nye liv begynner i morgen.

Den kjolen tar du bare med til en sydame, så fikser hun den biffen selv om det er to lag. Jeg vet om en flink en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det ble med fotpleie i går, så heller masse på tv(mine suppeserier som jeg laster ned; Gilmore Girls, Charmed og The L word)

Så det ble til at jeg koset meg med dette borte i sofaen, mens mannen min jobbet forran pc'n. Likevel var vi ikke i seng før klokken var godt over 2 i natt. Så i dag er vi trøtte som strømper :Gjesp:

Men vi har likevel vært flinke i dag.

Før mannen min og eldste jenta kom hjem ryddet jeg(i alle fall overfladisk) på stuen og ryddet på kjøkkenet. Senere i kveld når de små var i seng begynte jeg å vaske klær og rydde litt på badet. Før vi gikk ut å ryddet/vasket i bilen(masse rot som klarer å samle seg der gitt...)

Dessuten vasket jeg uteblomster kassene og plantet nye planter i kassene. Dette er den verste jobben for jeg hater å grave i mold og bli skitten på hendene og under neglene.

Nå har vi akkurat kommet inn og skal bruke de siste timene i våken tilstand til en film og spise en god kveldsmat, tror i grunn ikke jeg gidder å lage noe annet enn rista skiver med egg eller noe....

Dessuten må mannen min stryke kjolen som N. skal ha i barnehagen i morgen, siden de skal ta fotograf bilder. Jeg stryker aldri og har heller ikke tenkt å begynne med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo det arbeidsjernet, du!

Jeg burde også ryddet bilen, det tenkte jeg faktisk på tidligere i dag. Det ble med tanken, huset er viktigere nå når vi får besøk.

Kjøpte du noen fine blomster, da? Tenkte å anskaffe noen blomsterkasser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Her i blokken vi faktisk plante.... Vi fikk utdelt blomsterkasser for ca 4 år siden med beskjed om å plante i de. Alle i hele blokka har samme kasser og de skal da altså plantes i.

Jeg har før alltid fått mamma til å gjøre det, helst langt ut i juli,(bare for å irritere nabokonene) men i år fikk jeg altså ånden over meg og plantet helt selv. Kjøpte bare stemorsblomster da og jeg lurer på om jeg skal klare å ta rekord på hvor lenge de lever i år. De andre åra har de levd 2-3 uker. Men siden jeg har gjort hele jobben selv, bør jeg kanskje gi de litt pleie også.

Dessuten er jeg tideligere ute å plante enn alle andre, så de tror nok jeg er blitt gal :ler:

(dessuten er det jo litt fint på 17. mai med blomster i kassene da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Åhhh for et deilig vær!

Mamma skal hente N. i dag og ha henne noen timer, mens pappan er på dugnad i barnehagen, tror jammen det jeg skal be henne om å hente meg og J. også(har ikke bil i dag), så kan vi heller nyte fineværet inne hos de. Enn her midt i trafikk helvete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel ikke så mye uteplass hos dere, så det kan være deilig å komme seg til litt mer landlige forhold.

Vi skal visst grille sammen med de andre turnuslegene i dag. Jeg må passe meg så jeg ikke får sosialt sjokk av å møte andre mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

He, he ja det kan lett skje når man ikke har så mange andre enn mann og barn rundt seg. Men jeg er sikker på at du klarer biffen :ler:

Nå har jeg avtalt med mamma, hun henter oss kvart over tre, så skal vi hente gullet i barnehagen. Gleder meg til å sitte ute hos de i stedenfor her.

*kanskje jeg skal foreslå grilling også?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

I dag har vi hatt besøk av fadderen til J. min beste venninne.(Hun jeg skal være forlover for i sommer)

Så i dag har vi koset oss masse! J. er helt tullerusk hver gang hun er på besøk, de har virkelig en god kontakt. Et slikt forhold har hun ikke til noen andre(Ja sånn bortsett fra mamman og pappan sin da...)

Så jeg begynner å lure på hva barn(Eller baby, hun er jo bare 6 1/2 mnd.) i grunn oppfatte. De liker jo alltid oppmerksomhet, noe hun i grunn får av de fleste besøkende... men med fadderen sin har hun altså et helt spesielt forhold.

Når jeg var på sykehus for noen uker siden, så passet hun J. litt for å hjelpe til. Og de koset seg stort og hadde ingen problemer. Når mamma passet henne nektet hun å spise, ikke en gang søsteren min som har ei jente som er akkurat like gammel klarte å roe henne ned. (Hun merket nok at noe var på gang...) Men med fadderen sin var hun altså en liten engel....

Merkelig :klø: Men veldig gøy og koselig å se!

Nå bør jeg begynne å tenke på dagens middag, men kommer ikke på noe lurt, vet ikke om jeg gidder å stikke ut å kjøpe noe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Så var helgen snart over.... *sukk* Som hjemmeværende kjeder jeg meg ganske mye, så da nyter jeg slik helgene i lag med mann og barn. Siden jeg sjeldent har bil på dagene, blir det ikke så mye sosialisering på meg og lille jenta i ukene, så da er det koselig i helgene.

Denne halgen har vi i grunn tatt det veldig med ro, siden mannen min låste nakken sin på torsdag og ikke hadde så store muligheter til sprell i helgen.

Likevel var vi en tur hos foreldrene mine i går, slik at eldste jenta fikk springe litt fritt og jeg fikk prøvd bunad. På fredag var det 15 år siden jeg var konfirmant, og for 15 år siden var jeg litt tynnere for å si det slik :ler:

Så denne helgen har mamma sydd ut bunaden min, slik at jeg kan ha den på 17. mai. Det er første gang jeg måtte legge den ut, men da har jeg altså ikke brukt den siden jeg fikk eldste jenta. Har ikke trengt det før, siden jeg har brukt mammas i dåpene til jentene og første 17. mai etter jeg fikk N. var vi i Spania og i fjor var jeg gravid. Så da måtte vi til pers nå.

Måtte også kjøpe nye bunadsko siden jeg også har gått opp en størrelse i sko.

Men nå har jeg altså alt på stell og i morgen skal jeg hente den ferdige bunaden hos mamma, blir godt å slippe å bekymre meg for hva jeg skal ha på meg av klær.

Så får vi bare håpe sola skinner i Ålesund den dagen, siden barnehage jenta vår skal gå i sitt første tog. Blir ikke noe serlig for hverken store eller små å måtte gå i tog i dritt vær. Tror i grunn det er vi voksne som kommer til å like det minst :)

Nå skal jeg være flink å vaske litt klær, her er alt for mye skittentøy i hus. Har vært alt for sløv i det siste. (fatter ikke hvordan mamma kunne jobbe fullt med 4 barn, hun kunne jo ikke gjort annet enn å vaske på fritiden....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har bakt! *Kryss i taket*

Ikke noe som skjer så ofte her i gården... Bakte smilemuffins, gleder meg til å spise snart. *nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, supermamma!

Jeg har forresten strikket ferdig jakken til J. Var redd for at jeg hadde bommet på årstiden, men hvis det fortsetter slik som det er nå, kan hun vel ha bruk for noe varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Wow, supermamma!

Tror nok heller du er nærmere den beskrivelsen enn meg :ler:

Jeg har forresten strikket ferdig jakken til J. Var redd for at jeg hadde bommet på årstiden, men hvis det fortsetter slik som det er nå, kan hun vel ha bruk for noe varmt.

Ja nå er det så kaldt at jeg bruker strikka jakker/dresser på henne. Kan jo ikke akkurat ta på henne bobledress. Så her er strømpebuksa tatt frem igjen :)

Tror jeg tar på ull under bunaden på begge jentene på 17. mai om dette været fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...