Gå til innhold

Min sin


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Så koselig med besøk i syteboka min :) Det er ikke akkurat morsom lesing for tiden, men jeg tenkte jeg skulle ha det nedskrevet til senere. Slik at jeg husker hvorfor jeg ikke skal ha flere barn :ler:

Ellers så tusen takk for besøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopper innom for å si tusen takk for kalkulatorhjelp.

...... men hva sier man til noen som er i uke 39 da? Skulle ønske jeg var i uke 39!!!! Håper du får en fin helg hjemme og får kost deg litt!

God helg, klem fra Palmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier takk for besøk jeg :)

Har hatt ei deilig helg med masse god mat og avslapping.

Nå har vi akkurat hatt besøk av foreldrene mine. De har akkurat kommet hjem fra ferie på Malta, så jeg fikk mange fine gaver. :klappe:

Så det er litt positivt å være innlagt på sykehus når de er bortreist også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ha får vel skrive litt igjen da...

Helgen har vært kjempe fin i lag med mannen min og vår lille prinsesse. Akkurat hva jeg trengte før jeg skal på sykehuset i morgen. Vet ikke om jeg tør håpe på å slippe innleggelse, for jeg var så overbevist at jeg slapp sist og ble kjempeskuffa :(

Men noe er jo positivt, for er jeg moden i morgen setter de sikkert igang fødselen. Så da kanskje jeg er 2 barns mamma på denne tiden i morgen?? Er jo lov å håper da :roll:

Vel, vel so long :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*krysser fingrene for at noe skjer snart*  :sjenert:

Takk :)

Er veldig spent!

Ja jeg bør vel kanskje være glad, for jeg har jo hørt bare skrekk historier om i gang setting av fødsel.

Det ble bestemt at det ikke skulle skje i dag pga at fødeavdeligen var så full. Så siden det ikke var akutt hos meg, så ble det ikke satt i gang i dag.

Elles så har jenta i magen det veldig bra viste testene og blodtrykket mitt er ok pga medisiner. Så nå skal jeg faktisk ikke inn igjen før på fredag. Det er jo både bra og ikke så bra. Hadde jo lyst å slå søster'n på målstreken da, men det ser ikke ut til å skje. Hun skal legges inn på onsdag og keisersnittet er på torsdag. Så da kan det være vi er inne samtidig hvis de setter i gang på fredag.

Ja, ja jeg er i grunn glad - selv om jeg ønsker å møte hun som bor inne i magen min, så håper jeg jo alt går normalt og at jeg slipper noe ekstra ordinært. Dessuten er det 6 dager til termin i dag, så da er jeg jo rimelig nært :sjarmor:

Disse siste dagene skal jeg bruke til å kose meg med 2 åringen vår og vaske opp mini klesplagg. Nå vet vi jo med 99 % sikkerhet at det er ei lita jente :babyjente:

Så da har vi jo masse nydelige klær å bruke opp igjen også. Så slipper vi å kjøpe så mye før barnet kommer. (Tipper at det blir nok gavedryss på henne når hun er på sykehuset alikevel.) Hun har forresten allerede fått sin første gave, en nydelig dress som mine foreldre kjøpte på Malta. Den skal vi nok bruke som hente dress under det fine hente settet mamma har strikket. Jeg er heldig som har noen som strikker for meg, for det er en gen jeg ikke fikk uttdelt selv :sjarmor:

So long! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha.... her sitter jeg igjen da, dagen før jeg skal på sykehuset igjen. Er skikkelig lei av å dra fram og tilbake hele tiden. Hadde vært bedre å bare få beskjed snart om hva de tenker. De er veldig bekymret for blodtrykket mitt, men velger likevel å ikke framskynde fødselen. Det er både bra og ikke. FOR JEG ER LEI!!!

Ja, ja det skjer sikkert ikke noe i morgen heller, men jeg kan da håpe...

Så over til noe annet:

Ble tante til ei lita jente i dag, så søster'n slo meg på målstreken. Jenta kom til verden på keiserens vis og var 3618g og 49 cm lang. Alt er bra med henne og mamman - og godt er jo det! Man blir jo alltid litt bekymret foran et planlagt keisersnitt, i alle fall når det er keisersnitt nr 4.

Så hvis søsteren min orker skal jeg snike meg inn til henne når jeg er ferdig med undersøkelsene mine, kanskje det hjelper å holde en nyfødt. Kanskje søskenbarnet da bestemmer seg for å komme til verden og leke med kusina si.

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsessen!

Så gøy med to kusiner som er født med bare to dagers mellomrom da :)

Tusen takk :sjarmor:

Det var utrolig deilig å ha søsteren min på sykehuset, vi ble utskrevet samtidig. Så vi hadde selskap hele tiden.

Fødselen var en litt dramatisk opplevelse(skal skrive litt om det, slik at det ikke går i glemmeboken - bare jeg får litt tid), så da var det godt å ha noen å snakke med som alltid var på min side. Dessuten var det godt for henne å ha meg som litt hjelp også. Hun kunne jo ikke en gang løfte nurket sitt fordi hun hadde tatt keisersnitt.

Så selv alle forskjeller på oss to - så styrket nok dette oppholdet forholdet vårt ganske mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du hadde henne der! Så det var en dramatisk fødsel - uff. Håper det går bra nå, og at du har fått pratet masse om det som var fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var litt dramatisk Tuji, ikke så veldig for meg, men for lillegull. Du vet jo hvilke følelser dette setter i gang så når noe ikke er helt ok, blir man veldig redd og urasjonell. Sender deg heller en mail om dette jeg, så skriver jeg kun litt fakta i dagboken min :)

Ble lagt inn fredagen og fikk beskjed om at fødselen ville bli satt i gang den dagen. Slik ble det ikke, jeg måtte vente til dagen etter.

Kl 10 lørdag ble jeg satt på kur, da måtte jeg ligge helt flatt i 2 timer. Merklig nok klarte jeg å kjede meg på denne tiden :)

Ved hver sammentrekning gikk pulsen til jenta vår ned, så vi ble forberedt på at det ble keisersnitt.

Rundt 1230 merket jeg alle symptomer på at blodtrykket mitt økte og ga beskjed om dette. Det var da oppe på 182/117. Da måtte jeg få blodtrykksmedisin intravenøst. Dette førte til at pulsen til lillegull ble stabil på 130, så kroppen kan å orden opp :)

kl 13 var riene fortsatt svake, men hyppige.

kl 14 var de ganske konstante og jeg begynner å merke at det i grunn er ganske vondt å ligge i fødsel...

kl 15 ber jeg om epidural. Jeg er nødt å ta noen blodprøver før jeg kan få dette.

kl 1545 har jeg bare 3 cm åpning og epiduralen blir forberedt.

kl 16 er epiduralen i gang.

Jeg føler at den ikke fungerer å prøver å fortelle at smertene endrer seg...

Ca kl 1610 forteller jeg jordmor at noe er veldig endret. Jordmor sjekker om barnet har kommet lenger ned.... Jeg har da full åpning og får beskjed om å trykke.

De neste minuttene hører jeg masse som gjør meg redd og ser at mannen min også er litt redd. Vi ser at pulsen til jenta vår synker dramatisk, barnelegen og fødsleslegen blir tilkalt øyeblikkelig. Det kommer også en jordmor til pluss en barnepleier.

Noe som gjør meg sykt redd er at jordmoren sier hun må klippe, jeg blir reddere for dette enn noe annet... Da sier jordmoren "ja så trykk da". Jeg bruker alle kreftene jeg har i kroppen og klarer å få jenta vår til verden, uten noe klipping og sugekopp.

På fødseles papirene står det at hun kom til verden kl 1620 :) De mest dramatiske minuttene i mitt liv er over...

Alt er bra med henne :babyjente: Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Ja i dag er det hele 3 uker siden lille prinsessa mi kom til verden. Disse ukene har gått kjempe fort!! Mannen min var hjemme til og med tirsdag denne uken og vi brukte disse to ukene på å kose oss masse med den nye verdensborgeren. Dagene gikk alt for fort.

Gleder meg allerede til han skal ha pappa permisjon i 3 mnd. Håper bare vi får råd til å bruke 2 mnd i Spania, det skal bli supert!!!!

Ellers så går dagene med til soving, mating, stelling og kosing. Altså intet nytt å fortelle fra Hoppeslottet!! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørest ut som om dere koser dere med den lille prinsessen ;)

2 mnd permisjon i Spania hørest ut som en god plan, håper dere gjennomfører den, for det hørest bare helt fantastisk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søsteren min hadde et par mnd. i Spania med førstemann, og det var visst helt fantastisk deilig! Jeg blir med, jeg.

Jeg strikker forresten, altså, det tar bare litt lenger tid enn planlagt. Det kommer noe om litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min hadde et par mnd. i Spania med førstemann, og det var visst helt fantastisk deilig! Jeg blir med, jeg.

Ja det blir nok til at vi drar, det kommer bare litt an på penger. Vi tenker på å kjøre ned, slik at vi får oppleve mer av Europa på turen.

Men siden du blir med, har du noen spesielle ønsker om akkurat hvor vi skal dra? :)

Jeg strikker forresten, altså, det tar bare litt lenger tid enn planlagt. Det kommer noe om litt... ;)

Bare slapp av, jeg skal ikke begynne med innkreving :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørest ut som om dere koser dere med den lille prinsessen ;)

Ja vi gjør det, sånn bortsett fra når hun velger å være våken hele natten :forvirret:

2 mnd permisjon i Spania hørest ut som en god plan, håper dere gjennomfører den, for det hørest bare helt fantastisk ut :)

Ja vi krysser fingrene for at vi får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...