Gå til innhold

Min sin


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Heisann!

Ja jeg må vel skrive litt igjen, det begynner å bli lenge siden.

I dag har jeg ryddet, ryddet og ryddet. :husarbeid:

Skal ha bursdagsselskap for snuppa vår som blir 2 på fredag, så da må det se fint ut :-D

Så nå er jeg kjempe sliten, men får jeg sove???? NEI! :grine:

Er møkk lei av å ikke få sove, blir jo så sliten av det.

Men, men jeg overlever vel.

Ellers så er det ikke mye nytt å fortelle, kommer heller sterkere tilbake når jeg ikke er så trøtt

Ta-ta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Tam-ta-tam... :digge: Sitter her og koser meg med å høre på Daniel Powter og venter på å få lunch besøk.

Gleder meg til en jente-formiddag :) Det blir ikke det jeg gjør mest liksom når kreftene ikke er på topp.

Så i dag skal jeg kose meg, noe jeg selvfølgelig håper de skal gjøre også :grine2:

Driver å leser siste HP boken og elsker den!!!! Denne boken har jeg ventet på lenge og den lever opp til forventningene. Har aldri lest HP på engelsk før, så det er en opplevelse. Må si jeg faktisk liker den best på engelsk :-) Driver å "tyner" den litt, siden jeg hater å lese ut ei bok jeg har vente på. Etter enkelte bokserier har jeg nesten kjærlighetssorg når jeg er ferdig. Da blir det liksom så "tungt" å starte på noe nytt, siden jeg har levd i lag med de så lenge.

Noen andre som har det slik? Eller er det bare meg som har alt for mye tid til å lese, siden jeg sitter her litt lenket fast til godstolen.

Sist jeg var gravid ble det også mye stille sitting og da gikk det i bøker med god gammeldags bonderomantikk. Denne gangen er det mer action og Fantasy det går i. Sikker fordi jeg har tråla ferdig det meste av mammas bøker som ikke er krim og nå gått over på min brors utvalg :)

Neste på lista er vel å begynne å lese bøkene pappa anbefaler :sjarmor:

Ja, ja... jeg får gå å lage til resten av maten til lunchen jeg.

Ta-Ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

I kveld er jeg hjemme alene, da min mann er ute og har oppfølging til langt på natt.

Han har ikke jobbet natt på noen år og nå husker jeg hvor jeg hater å legge meg uten han.... Sukk jeg er ei pyse! :sjenert:

Ja jeg kan si det helt ærlig: Jeg liker at han er blitt kontorrotte med mer normal arbeidstid! :klappe:

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag har vi vært hos et venne par og spist middag. De har akkurat kjøpt nytt hus som var rå lekkert. Er bare pittelitt missunnelig.

Det var deilig å ha barne fri en kveld uten at det var fordi vi måtte gjøre noe i leiligheten. Vi driver å pusser opp en del og da blir det lite tid til å bare kose seg med en bedre middag og ha "fri".

Vi venter vårt andre barn om *tenke* 11 1/2 uke ca og da får vi sikkert masse å henge fingerene i, med en nyfødt og en 2 åring som ikke helt skjønner hvorfor hun må dele mamma og pappa. Så da er det godt å slappe av en hel kveld uten å gjøre noe annet fornuftig enn å pleie vennskap med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

:vinke: Hei på deg!! Omtrent like flink som meg,du! Har hatt en bryllupsdagbok her på kg, men det ble ikke til at jeg skrev så mye i den, nei ;) Var også på ferie i Danmark i sommer, forresten! Like gamle er vi også :) Ble bare enda mer verpesyk etter å ha lest i dagboka di... Lykke til med svangerskap og fødsel!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei på deg!! Omtrent like flink som meg,du! Har hatt en bryllupsdagbok her på kg, men det ble ikke til at jeg skrev så mye i den, nei ;)  Var også på ferie i Danmark i sommer, forresten! Like gamle er vi også :) Ble bare enda mer verpesyk etter å ha lest i dagboka di... Lykke til med svangerskap og fødsel!!

BESØK????????? Jippi :)

Ja jeg er ikke så verpesyk fortiden, men det har kanskje med at jeg vet at jeg må til pers om en 5 ukers tid... :sjenert:

Tusen takk for besøket forresten, du fikk meg jo til å skrive noe i dagboka mi du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel skrive litt da...

Kan jo oppdatere på livet her i hoppeslottet:

Det er under 5 uker til termin og nervene har begynt å melde seg. Det gikk jo greit og fint sist, men det var jo ikke akkurat deilig. Så da gruer jeg meg til det, er ei skikkelig pyse! :sjenert:

Dessuten har jeg noe grunnleggende i mot Ålesund sykehus, så jeg gruer meg til å måtte være der også. Vet jo at jeg kan skrive meg ut ganske fort, men fikk så store problemer med ammingen sist at jeg heller vil bite i det sure eplet og være der hvis jeg trenger hjelp til dette denne gangen også.

Håper jeg kan få familerom, men blir dessverre ikke prioritert siden jeg er andregangs fødende og dermed ganske vant til gemet i følge sykehuset :(

JA! Nok syt! Skal heller klare å se forbi fødselen, sykehuset og alt det andre og glede meg til alt det deilige som kommer etterpå. Husker når vi reiste hjem med snuppa vår i juli 2003, da var vi så lykkelige at jeg ikke kan beskrive det. Jeg er sikker på at denne følelsen vil følge oss denne gangen også. Får håpe at 2 åringen vår takler det forholdsvis bra å bli storesøster :)

Når det gjelde 2 åringen vår så er hun litt trassig for tiden, så hun vet nok at noe er i gjære... Men det resulterte i en 20 minutters kos i dag for meg(Ja dette er uvanlig, for hun har jo ikke tid til å sitte i ro) så noe godt kommer det ut av at hun merker at der er forandringer i gjære :)

Nå har jeg vært flink nå, 3 innlegg på 2 dager *stolt* :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sukk, syt... i dag er jeg i det humøret! Vært hos legen i dag, bare 6 dager siden sist pga mye ødem og begynnende høyt blodtrykk. Nå er det ikke begynnende lenger, nå er det høyt. Må på sykehuset fredag morgen og de truer med å legge meg inn resten av svangerskapet. Men det vil jeg ikke! Jeg missliker sykehus og Ålesund sykehus spesielt! :frustrert:

Lurer på om jeg kan gjemme meg til fødselen setter i gang... ? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joa... :sjenert: Det er jo det da... Men jeg liker det ikke alikevel.

Så i kveld skal jeg kose meg med mannen min fram til vi vet om det blir innleggelse i morgen. Bare han blir ferdig med å sette sammen den nye pc'n jeg har kjøpt til han.(Julegave litt tidelig)

Kan jo ikke klage når jeg selv har kjøpt den til han :sjarmor:

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Jeg er hjemme! Slapp å bli innlagt i dag i alle fall. :ironi:

Jeg er nå koblet til en blodtrykksmåler som skal sjekke meg hver 1/2 t i 24 timer for å sjekke om jeg har like høyt blodtrykk når jeg er hjemme. Var opp i svimlende 160/105 i dag og jeg har lavt blodtrykk til vanlig, bruker å ha 115/69 så det er jo litt spesielt. Men svangerskaps forgifting er det ikke og det er jo en trøst. De skal ringe meg på mandag når de har lest av resultatet fra dette døgnet. Så da håper jeg de forteller meg av blodtrykket ikke er så høyt som de tror. For da kan det være jeg må inn på sykehus allikevel. Dessuten kan det være de setter meg på blodtrykksmedisin, og det vil jeg jo heller ikke. Visste ikke at de ga slikt til gravide en gang jeg... :sjenert:

Ja, ja ALT for barnet vårt, men det hadde jo vært fint med normalt blodtrykk og ingen medisin. Hvis det blir akutt høyt kan det være fødselen må settes i gang, og dette er noe jeg er sykt redd for. Fordi jeg har venninner som har fortalt verdens verste skrekk historier om hvordan det går når kroppen ikke er helt klar. Og keisersnitt er det vel ingen som ønsker seg? :roll:

I kveld er mannen min på blåtur, tenkte jeg skulle klare meg selv i kveld, da han sikkert må være mye hjemme framover siden det i dag kun er 4 uker til termin *jippi* :klappe::klappe::klappe:

Ja det var alt fra hoppeslottet for denne gang, snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så har jeg fått beskjed om at jeg slipper medisin inntil videre. Og det er jeg super glad for :)

Skal til legen igjen på fredag, så da kan det være at dette blir endret - men jeg krysser fingrene for at jeg slipper da også! Forhåpentligvis slipper jeg alt annet enn en helt normal fødsel som starter av seg selv gjerne litt før termin (3 1/2 uke igjen) :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anerikke

Så bra! Får håpe alt går glatt! Har kjøpt ny pc selv, en bærbar, og dette er første gang jeg bruker den!! :-D Mannen er syk, så jeg får ha den i fred enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er pc'n opptatt det meste av kvelden(Den er jo trods alt julegaven hans og den er fortsatt splitter ny så...) derfor sitter jeg her om natten :)

Så noe positivt er det jo med å ha søvnproblemer :sjarmor:

I dag har suppa vår vært hjemme fra barnehagen pga at hun fikk høy feber i går kveld. Men i dag har hun vært i full vigør, så hun er ikke syk. Så det er nok bare 2 års jekslene som kommer hun sliter med. Kom en del blod i går fra munnen så jeg er rimelig sikker på at det var det at de kom igjennom i går som gjorde utslaget. Det var ikke noe gøy for mamman heller det, jeg er sykt pysete på hennes vegne - hun selv er mye tøffere :roll:

I kveld har vi hatt skikkelig kosekveld. Først med deilig Taco(Det beste jeg vet!) så såg vi på Alias som vi har lastet ned. Endelig har sesong 5 begynt i USA. Dette har vi ventet på.

Etter dette så vi en film som heter fire brødre, bra gangster film :)

Så i kveld hadde vi det skikkelig kos!

I morgen skal jeg på jentekveld, så da blir nok det like koselig.

Deilig å ha noe å gjøre på i denne ventetiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm her sitter jeg med masse ledig tid og ikke noe å gjøre på... Tenkte jeg skulle oppdatere bloggen min, men det får jeg ikke til. Har sikkert med det forsvunne supermedlemskapet mitt å gjøre. (Se HER)

Så dette er jo litt kjedelig å vente på at det blir ordnet.... så i mellomtiden kjeder jeg meg litt :tristbla:

Kanskje jeg skal se noen av de nye DVD'ene mine som kom i dag? Kjøpte DENNE) og DENNE fordi jeg har så gode minner fra når den gikk på Nrk når jeg var lita jente. Så jeg bare måtte kjøpe de når jeg helt plutselig kom over de på amazon.

Dessuten begynte jeg å lete etter andre filmer fra barndommen og da kom jeg over DISSE TO også :)

Noen som skjønner at fruen har lite å gjøre på eller???? Ja, ja jeg kan jo vise filmene til lillegullet vårt om noen år. Kanskje hun blir like glad i de som meg ;)

Jepp da setter jeg meg heller forran TV'n en stund.

Natta :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på "klubb". Vi vet ikke hva vi skal kalle det så vi har hvert vårt navn. Vi møtes en gang i måneden og spiser god mat og slarver litt. Det er med jenter jeg gikk på barne- og ungdoms skolen i lag med som ved tilfeldigheter igjen har møttes etter mange år.

Neste gang avtalte vi å være hos meg, siden jeg nok har en liten nyfødt da... litt merkelig å tenke på at vi snart har ei lita tulle eller en liten krabat til her i huset :hjerte:

Gleder meg ganske mye i dag :)

Ja, ja i morgen er det ny legetime - begynner å bli lei. Men skal vel ikke klage over at de tar vare på barnet og meg. Håper bare blodtrykket er akseptablet og ikke et "innleggelses" blodtrykk :)

Krysser fingrer for at det ikke har utviklet seg til svangerskapsforgifting :roll:

Ja, ja jeg får vel se litt TV, eller prøve å sove litt. Slik at jeg i alle fall er litt uthvilt hvis det blir sykehus i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...