Timseh Skrevet 21. september 2011 #161 Del Skrevet 21. september 2011 Kjenner til de sparkene i ribbeina, ja Også gleder jeg meg veldig til å sove normalt igjen, men jeg får vel ikke sove normalt før lillegutt har blitt stor De er jo så sulten om natten, så det blir sikkert en hel del våkennetter, men men - jeg holder ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. september 2011 #162 Del Skrevet 21. september 2011 Alt bra? Eg var hos jordmor i dag, der såg alt topp ut Det var ein ting eg lurte på ang. fødselen din.. eg truuur ikkje du har sagt noko om det.. Men kor stor er for stort? Altså, kor stor kan guten din vere før det blir vurdert keisersnitt? Er det ca 4 kg, eller meir/mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 21. september 2011 Forfatter #163 Del Skrevet 21. september 2011 Kjenner til de sparkene i ribbeina, ja Også gleder jeg meg veldig til å sove normalt igjen, men jeg får vel ikke sove normalt før lillegutt har blitt stor De er jo så sulten om natten, så det blir sikkert en hel del våkennetter, men men - jeg holder ut Nei det blir nok noen år med lite søvn framover på oss alle her sikkert :gjeiper: jeg liker å dra meg om morgenen jeg, lurer på hvordan det blir å ikke få lov til det lenger.. kan jo håpe på at gutten er et B-menneske Alt bra? Eg var hos jordmor i dag, der såg alt topp ut Det var ein ting eg lurte på ang. fødselen din.. eg truuur ikkje du har sagt noko om det.. Men kor stor er for stort? Altså, kor stor kan guten din vere før det blir vurdert keisersnitt? Er det ca 4 kg, eller meir/mindre? Alt bra her flott at alt var topp hos jordmor! Jeg skal dit på mandag. Gleder meg De sa ikke noe konkret om hva som er for stort da jeg var på sykehuset.. Men etter det jeg forstod på min egen jordmor var en baby på 4 kg stort. Hun nevnte noe om at under 3 kg var lite, 3-3,5 kg var ganske normalt og oppunder 4 kg og over det var store unger. Men om de på sykehuset kommer til å gå etter gå etter dette eller om de mener noe annet vet jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 22. september 2011 #164 Del Skrevet 22. september 2011 Kanskje du får vite litt meir når det nærmar seg, og det blir lettare for dei å sjå kor stor han faktisk blir?! Eg reknar nesten med å få ein unge på 4 kg, sidan eg og dei fleste søskena mine var mellom 4 og 4,2.. Men eg HÅPER at han har arva far sin, for han var berre 3,5 kg Liten og nett unge - ja takk! Huff, men viss han begynner å nærme seg 4,5kg, dååå kjem eg til å gru meg til å presse han ut Men eg trur at dei mest sannsynleg kjem til å ha lavare "grense" hos deg da.. at ungen kanskje ikkje får bikke 4 kg, då blir det keisersnitt kanskje?! Det må du prøve å finne ut for nysgjerrige meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 23. september 2011 #165 Del Skrevet 23. september 2011 Juhuuu, 29 veker!! :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: Åh, eg prøvde å få til fancy figur, men eg gir opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 23. september 2011 #166 Del Skrevet 23. september 2011 Haha, jeg ler litt av silverdoe Synes det var en fancy figur, jeg for 29 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 25. september 2011 Forfatter #167 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Silverdoe: det ble jo en fancy figur Takk for fancy 29-ukersfigur Og jeg skal nok oppdatere her etter uke 31, da jeg har vært på sykehuset jeg tror nok det er som du sier, at de ser det ann litt der og da, når de faktisk ser hvor stor ungen er og kan forutsi den endelige størrelsen litt bedre. Men jeg vet ikke om babyen trenger å være en skikkelig sværing før de vurderer KS nei..tror det er nok om han ser ut til å bikke over "normalen". Og om denne gynekologen skulle sjekke meg noe nedentil i tillegg..ja det vet jeg ikke De vil helst unngå røntgen, så hvilken måte de isåfall finner ut og tar avgjørelsene på da, er jeg litt spendt på (så jeg må vel nesten prøve å frisere hønemor litt, i tilfelle de har tenkt til å rote der nede det har jo blitt et helt prosjekt i seg selv nå som det er NULL utsikt ned til det aller helligste :gjeiper: Jeg ribba høna helt i går faktisk, med hjelp av HenLu's triks: speil! gikk overraskende bra det! ) HenLu: Takk for at du hopper for meg ---------------- Jeg har vært borte siden torsdag, på en liten impuls "husmorferie" :gjeiper: Det var godt å slappe av ved sjøen, men det var utroooolig godt å komme hjem igjen til sussebassen min Det er litt fælt å være borte fra han, men litt godt også - på den måten at vi omtrent spiser opp hverandre etter å ha ligget borte fra hverandre i et par netter Så i dag har vi ligget uforskammet lenge og bare koooooosa. Det tror jeg pusekatten satte pris på og gitt, for han kom innpå til oss og pressa seg imellom oss, for så og male seg i søvn.. Endret 25. september 2011 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 26. september 2011 #168 Del Skrevet 26. september 2011 Innom og hilser på jeg, tror ikke jeg har gjordt det tidligere Og vil gjærne følge deg videre til du klekker Ser vi har ikke så mange ukene mellom oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 27. september 2011 #169 Del Skrevet 27. september 2011 Håper det går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 27. september 2011 #170 Del Skrevet 27. september 2011 Hehe, jooo, den vart jo litt fancy da! Men eg har sett folk som lager hjerter her inne, eg skjønner ikkje korleis dei får det til! Eg strevde sånn med min figur Høyres ut som ein fin husmorsferie, sjølv om det alltid er like kjekt å kome heim til sin kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 27. september 2011 Forfatter #171 Del Skrevet 27. september 2011 Innom og hilser på jeg, tror ikke jeg har gjordt det tidligere Og vil gjærne følge deg videre til du klekker Ser vi har ikke så mange ukene mellom oss skal du være, benni Håper det går bra med deg Takk skal du ha, her går alt greit Jeg har riktignok begynt å kjenne mer og mer til bekkenløsning, men jeg står det ut. Klarer enda å holde det noenlunde i sjakk med å ta visse hensyn og lytte til kroppen - så så lenge jeg klarer det skal jeg ikke klage er jo de som homper rundt på krykker stakkars.. Hehe, jooo, den vart jo litt fancy da! Men eg har sett folk som lager hjerter her inne, eg skjønner ikkje korleis dei får det til! Eg strevde sånn med min figur Høyres ut som ein fin husmorsferie, sjølv om det alltid er like kjekt å kome heim til sin kjære Har sett masse fancy her inn jeg også, men jeg har ikke helt tolmodigheten til sånn datakunst --------------- Jordmortimen i går gikk som en lek tisseprøve og blodtrykk var helt topp, gompens hjerteslag var 140 og hørtes fint ut, han har lagt seg med hodet ned - og han tok ikke fem flate øre for å fortelle jordmor at han var sterk og frisk der inne med et par heftige "tøy og bøy og spark" mens hun sjekket magen Jeg hadde også nådd en ny milepæl i livet: 60 kg på vekta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 28. september 2011 #172 Del Skrevet 28. september 2011 Så godt å høre at alt stod bra til med de lille Det er rundt 140 gutten vår og ligger på hver gang jeg får sjekk. Herlig Nå aner jeg ikke hva du veide før, men 60 kg er ikke mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 28. september 2011 #173 Del Skrevet 28. september 2011 Så bra at alt var fint med guten! Min ligg også rundt 140, trur han hadde 138 sist gong eg var der Og tommel opp for at han ligg med hovudet ned! Og du veg ca 1/4 av det eg veg.. Neida, eg veg ikkje 240 kg altså Men 60 kg..ah, då skulle eg vore ei lukkeleg dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 28. september 2011 Forfatter #174 Del Skrevet 28. september 2011 Så godt å høre at alt stod bra til med de lille : rodmer: Det er rundt 140 gutten vår og ligger på hver gang jeg får sjekk. Herlig Nå aner jeg ikke hva du veide før, men 60 kg er ikke mye : jepp: Ja det er godt å få bekreftet at alt ser bra ut med lillegutt Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg veide før selv men går ut ifra at det kanskje var 53 kg, siden jeg var 54 på første kontroll ved 8 uker. Jeg har aldri hatt vekt i hus! Så jeg kalkulerer derfor hittil med en vektøkning på 7 kg Så bra at alt var fint med guten! : ) : rodmer: Min ligg også rundt 140, trur han hadde 138 sist gong eg var der : ) Og tommel opp for at han ligg med hovudet ned! : tommelsmil: Og du veg ca 1/4 av det eg veg.. : sjenert: Neida, eg veg ikkje 240 kg altså : fnise: Men 60 kg..ah, då skulle eg vore ei lukkeleg dame! : ler: Veldig godt å vite at alt er bra ja hehe..jeg er vel igrunn lykkelig for at jeg har nådd 60 kg jeg :gjeiper: Og du er nok en lekkerbisken uansett hva vekten din viser For å ta et lite hjertesukk, siden vi først er inne på temaet: Jeg har alltid vært spinkel og jeg haaaaaater det faktisk aldri klart å legge på meg noe som helst. Det er vel genene, for det ligger til slekta å ha høy forbrenning og være slank.. Nå har jeg aldri sett sykelig ut, for jeg har heldigvis former (rumpe, pupper, midje, hofter..) og jeg har kjøtt på bena, sånn at jeg har bestandig vært sunn, aldri innhul. Jeg er bare generelt lita og lett-bygd. Men har bestandig fått høre "nå må du spise, du er jo så tynn!" o.l.. Og da får jeg lyst til å SCHMOKKE vedkommende djevel rett ned!! Det er faktisk like ille å si sånt til tynne folk som det er å skulle si "nå må du slutte å spise så mye, du er jo så tjukk!" til en som er stor. Det er ikke noe bra for selvfølelsen å høre folk gnager og gnager opp igjen og opp igjen om at man er sååå tynn....eller tykk for den del Jeg er også veldig glad i mat og spiser faktisk mye, så folk som ikke kjenner meg så godt som ser jeg spiser bemerker ofte "hvordan kan du være så tynn, når du spiser så mye?!" (folk eier ikke skam! Det er en uting å bemerke folks kroppsvekt på den måten uasett hvilken vei den bikker synes jeg), og da får jeg nesten inntrykk av at de indirekte antyder at jeg spyr opp maten eller noe. Men når det er sagt, har jeg lært meg å leve med det. Det preller mer av meg nå, enn det gjorde tidligere. Jeg vet nå med meg selv at vekta mi er passe til min kropp, at jeg har helt grei BMI, at jeg aldri har sulta meg og at jeg rett og slett bare er en spinkelt bygd person :gjeiper: (men tankene om at jeg vil legge på meg, slik at folk slutter å kommentere at jeg er tynn, henger fortsatt igjen i bakhodet fra ungdomsårene. Er nok derfor jeg føler at det er helt ok at vekta klatrer nå :gjeiper: ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 28. september 2011 #175 Del Skrevet 28. september 2011 Har aldri kommentert til folk at de er for tynn eller for tjukk utenom da bestekompisen min hadde anoreksia. Da var han sykelig tynn, men så det ikke selv. Folk er fin på hver sin måte synes jeg Og det er mange flotte og pene slanke damer og mange flotte og pene formfulle damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 28. september 2011 Forfatter #176 Del Skrevet 28. september 2011 Har aldri kommentert til folk at de er for tynn eller for tjukk utenom da bestekompisen min hadde anoreksia. Da var han sykelig tynn, men så det ikke selv. Folk er fin på hver sin måte synes jeg Og det er mange flotte og pene slanke damer og mange flotte og pene formfulle damer Nettopp! Jeg synes alle burde holde seg for god til å drive å kommentere at andre enten er for tynn eller tykk (med mindre det er for å hjelpe noen som virkelig er sykelig, som du sier). Ja det finnes utrolig mange flotte kropper, slanke som formfulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 29. september 2011 #177 Del Skrevet 29. september 2011 Heilt enig! Folk går jo ikkje bort til tjukke mennesker og seier "du, eg syns ikkje at du burde ete så mykje".. Men dei kan fint gå bort til tynne mennesker og seie "du, eg syns du bør ete meir"! Det kan jo vere mange tynne som ikkje har lyst å vere så tynne. Vi snakka faktisk litt om det med kroppsbilete då eg var hos jordmora sist, og ho sa at mange tynne damer syns det er fantastisk å vere gravid, for då får dei endeleg på seg nokre ekstra kg og former, og slepp unna maset om at dei er for tynne.. Skjønner at du er lei maset om at du er for tynn, og at du er glad for å ha lagt på deg litt! (Medan eg er i andre enden og er sjeleglad for å IKKJE ha lagt på meg ) Men er einige med dykk - kropper kan vere fine i ALLE fasonger (Og gravide kropper er noko av det vakraste som finst, uansett størrelse!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 29. september 2011 Forfatter #178 Del Skrevet 29. september 2011 Heilt enig! Folk går jo ikkje bort til tjukke mennesker og seier "du, eg syns ikkje at du burde ete så mykje".. Men dei kan fint gå bort til tynne mennesker og seie "du, eg syns du bør ete meir"! Det kan jo vere mange tynne som ikkje har lyst å vere så tynne. Vi snakka faktisk litt om det med kroppsbilete då eg var hos jordmora sist, og ho sa at mange tynne damer syns det er fantastisk å vere gravid, for då får dei endeleg på seg nokre ekstra kg og former, og slepp unna maset om at dei er for tynne.. Skjønner at du er lei maset om at du er for tynn, og at du er glad for å ha lagt på deg litt! (Medan eg er i andre enden og er sjeleglad for å IKKJE ha lagt på meg ) Men er einige med dykk - kropper kan vere fine i ALLE fasonger (Og gravide kropper er noko av det vakraste som finst, uansett størrelse!) Kunne ikke sagt meg mer enig.. Lurer på hva som får enkelte folk til å tro at det er så mye bedre å mase om at folk er for tynne i forhold til å mase om folk de synes er for tykke. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde vært helt fornøyd med kroppen min jeg, hvis jeg bare hadde fått "gå i fred" for kommentarene - fordi jeg har i utgangspunktet et veldig avslappa forhold til kroppen min når det gjelder vekt. Er vel derfor jeg aldri har hatt vekt i huset - jeg gidder rett og slett ikke å bry meg så hardt om hvor mye jeg veier. Nå har jeg som sagt klart å legge dette mer bak meg og være fornøyd med den jeg er - liten og nett av vekst :gjeiper: Det går greiere når man får noen år på baken og bli mer sikker på seg selv. Samboer'n synes jeg er en snerten, sexy liten rype han så da kan jo bare kolleger gnåle så mye de gidder om at de ikke fatter mitt såkalte "store matinntak ift vekt" (mens de sitter der å knasker på sitt ene, nøye tilmålte knekkebrød uten smør med én tynn skive ekstra lett ost på) og synes mine 4-5 brødskiver med smør og pålegg i løpet av en hel dag er svimlende mye mat men som allikevel mener jeg må spise mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 30. september 2011 #179 Del Skrevet 30. september 2011 No har du runda 30 veker - hurra! :strix: (Ingen fancy figur denne veka ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 30. september 2011 #180 Del Skrevet 30. september 2011 Voi! Hele 30 uker på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå