Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fiiiin mage!! :rodmer::strix:

Kjekt å få sponsa barnevogn da! :jepp: Vi fekk arve mamma og pappa si, den er jo brukt til to av brødrene mine, men den er fin og god.. og så sparer vi nokre tusen ;) Alltid kjekt når foreldre vil hjelpe til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin mage :rodmer:

Så skjønn mage! :strix:

Så fiiiin mage!! :rodmer::strix:

Kjekt å få sponsa barnevogn da! :jepp: Vi fekk arve mamma og pappa si, den er jo brukt til to av brødrene mine, men den er fin og god.. og så sparer vi nokre tusen ;) Alltid kjekt når foreldre vil hjelpe til! :)

Søt og fin mage :rodmer:

Tusen takk, søte dere :sjenert::klemmer:

Jeg synes magen har blitt større bare siden bildet ble tatt på fredag jeg..! :hakeslepp::fnise:

Men det er vel forsåvidt ganske logisk, med tanke på at lillegullet nok vokser masse for tiden :biggrin:

Jeg tror jeg har begynt å kjenne endel til dette berømte søvnmønsteret nå! Han er gjerne aktiv til de samme tidene hver dag, også er det tilsvarende perioder der han er stille. Koselig å bli litt kjent med rutinene til snuppen :hjerte:

I dag har jeg krangla med bekkenet mitt.... :krangle: Det er min egen feil, fordi jeg tok det nok litt for hardt i helga - og da blir resultatet å vokne opp dagen derpå med et bekken som er aua! :cry3: Så i dag har jeg gått og halta rundt på jobb, med en følelse av at noen stakk meg med kniv en plass sånn ca inne mellom lysken og høyre rumpeball for hver gang jeg satte ned eller løfta høyrefoten.. :dry: Det verste er jo at jeg vet jeg kunne unngått det, fordi jeg klarer å unngå å få vondt så lenge jeg tar det forholdsvis med ro. Men jeg ble hakket for ivrig med å bære ved, 2 lange dager i helga.. :balltre: Men pytt sann, i morgen er det nok bedre igjen og jeg har lært! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var like langt på vei som deg følte jeg også at jeg kjente til søvnmønsteret til prinsen min, men de siste ukene så føler jeg at han er turbo HELE tiden :fnise: Spennende å se når han sover når han kommer ut :filer:

Au, det hørtes ut som noen vonde smerter :( Du må ta det rolig, vet du :) Gir deg en GOD :klemmer: og håper at bekkenet er fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 27 uker :hoppe:

Hipp hurra for 27 veker!! :hoppendeglad::strix:

Korleis går det med bekkenet? :klemmer:

Takk for hopping dere :strix:

Jo, bekkenet er bedre heldigvis :) Det er litt forskjell fra dag til dag, etter hvor hardt jeg har tatt det dagen før. Men jeg klarer å holde det i sjakk med å ikke ha vondt, så lenge jeg passer på å ikke ta det for hardt :) så nå i dag kjenner jeg lite og ingenting, fordi jeg var vært flink pike og tatt ting i mitt eget tempo, både på jobb og hjemme :)

Jeg var på sykehuset på torsdagen ja, forresten! (har vært mye borte, så har ikke fått oppdatert her).

Det gikk greit nok, ska inn til en UL rundt uke 32, for å se størrelsen på ungen. De misstenker han nemlig for å kanskje være en stor liten gomp... ;) Jeg ligger jo heeelt i overkant på disse målene, og barnefar var en skikkelig rugg da han kom til - så sannsynligheten er absolutt til stede. Så dette skal sjekkes opp ved UL, med påfølgende møte med gynekolog i uke 32. Da skal de ta et valg på hvordan fødselen blir :) Jordmor jeg snakket med nå på torsdag hadde en trori de ville prøve å holde seg til da: er ungen liten, føder jeg. Er ungen normal, føder jeg (under ekstra oppsyn og mindre toleranse for langvaring fødsel og være veldig forberedt på at ting kan ende med KS. Noe som isåfall ville resultere i et hastekeisersnitt med gode tidsmarginer, under forholsdvis rolige omstendigheter). Er ungen stor, anbefaler de planlagt KS uten å la meg gå i prøvefødsel først.

Dette høres igrunn greit ut for meg, så da er det bare å vente til uke 32 da..og se hvor stor lillegullet vårt ser ut til å være der inne... :gravid::rodmer:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt hadde jeg forresten en av disse komiske/rare drømmene igjen :fnise:

Jeg ringte Grandiosa-fabrikken i Namsos (?? :skratte: ) for å spørre om jeg kunne komme innom på besøk. Jeg fikk til svar at det kunne jeg dessverre ikke, siden de skulle bort. Men at jeg godt kunne bli med de på tur hvis jeg ville - til Paris..! :gjeiper:

Og det var liksom ikke noe spesielt ved det, så når jeg sa til jobb og andre som spurte om forskjellig at "jeg kan dessverre ikke, skal til Paris med Grandiosa den uken skjønner du", var svarene liksom bare "ja ok". :skratte:

Er det muuulig å drømme mer fjernt, si meg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy, Grandiosa blir berre produsert på Stabburetfabrikkane på Stranda ;):fnise: Men Grændistur til Paris hadde vore noko! :ler:

Eg drømte i natt at eg var begravd i vaskepulver! :ler: Eg hugsar endå den gode lukta! :fnise:

Høyres ut som om du får god oppfølging! Blir spennande å sjå korleis gompen er i veke 32 da! :jepp: Håper du sjølv å få føde vaginalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy, Grandiosa blir berre produsert på Stabburetfabrikkane på Stranda ;):fnise: Men Grændistur til Paris hadde vore noko! :ler:

Eg drømte i natt at eg var begravd i vaskepulver! :ler: Eg hugsar endå den gode lukta! :fnise:

Høyres ut som om du får god oppfølging! Blir spennande å sjå korleis gompen er i veke 32 da! :jepp: Håper du sjølv å få føde vaginalt?

Hehe, ja ikke vet jeg hvorfor Grandiosa ble produsert i Namsos i natt - men det ble den altså :fnise:

Mmmmmh..vaskepulver...det er jo ikke det verste å bli begravd i det! :sikle:

Ja jeg føler oppfølgingen har vært bra :)

Jeg håper vel ikke på å føde vaginalt for enhver pris nei.. Jordmor spurte også hva jeg selv ønsket, og jeg hadde problemer med å forklare helt hva jeg tenker! For jeg føler på en måte at mine ønsker ikke eksisterer i denne saken. Altså på den måten at det eneste som står i hodet på meg er at ungen skal ut på tryggeste og minst risikofylte måte, enten det er vaginalt eller KS.

Jeg bekymrer meg f.eks ikke om selve smertene rundt en fødsel, for jeg vet at det finnes god smertelindring. Da bekymrer jeg meg vel i så måte egentlig mere for smertene rundt et KS. Men om KS er det tryggeste for barnet, bryr jeg meg heller ikke om de eventuelle smertene.. (iallefall ikke på forhånd :gjeiper: ).

Det jeg kanskje føler litt på, er at jeg på forhånd vil være utrolig spent/usikker om det skulle bli vaginal fødsel - med tanke på at jeg faktisk omtrent skriver historie i slekta om jeg klarer det :sjenert: Men alikevel har jeg bestemt meg for å prøve å stole på at dersom lege, jordmor og gynekolog anbefaler meg en vaginal fødsel - er det fordi ungens størrelse og min anatomi tilsier at det faktisk skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du får en fødsel som er det beste for deg og lille :jepp: Det er det viktigste. Det er ikke så viktig om det blir KS eller vaginal fødsel så lenge ungen har det bra :jepp:

Hehehe, for en drøm :fnise: Jeg og har hatt mange rare drømmer i graviditeten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det viktigaste er jo at ungen kjem ut i god behold, og at både du og ungen får ei fin fødselsoppleving :) Og om det blir KS eller vaginalt spelar jo då ikkje så stor rolle :)

Eg håper på vaginal fødsel for min del, men det er mest pga tida etter fødsel, at det tek lenger tid å komme seg etter KS. Men hallo, om det blir f.eks. haste-KS så blir det det.. Ikkje noko å gjere med det :) Vondt gjer det nok uansett :fnise: Og så er det SÅ verdt det ;):rodmer: Men no har eg inga forutsetning for at det IKKJE skal bli vaginalfødsel da, men komplikasjonar kan jo skje uansett.

Du får sikkert eit bra team rundt deg, som tek vare på både deg og den lille, og som gjer slik at det går heilt supert for begge to! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt dårlig samvittighet for at jeg er så sløv til å svare her inne for tiden.... :sjenert: Men jeg har jobbet hver dag i det siste, og enkelte dager på kveldstitd i tillegg - så noen dager har vært 12-timers dager med jobb. Og atpåtil har det vært litt som har foregått på fritiden også, så jeg har rett og slett vært for sliten i hodet til å henge på datan :gjeiper:

Krysser fingrene for at du får en fødsel som er det beste for deg og lille : jepp: Det er det viktigste. Det er ikke så viktig om det blir KS eller vaginal fødsel så lenge ungen har det bra : jepp:

Hehehe, for en drøm :fnise : Jeg og har hatt mange rare drømmer i graviditeten : fnise:

Ja her krysses også fingrene for det beste for ungen :) hehe..jeg drømte at kjære var en vampyr i natt, da! :fnise: i ren twilight-stil. Han måtte ta seg skikkelig sammen for å ikke bite meg når han ble sulten. Jeg ville slå opp flere ganger, men han ville vise hvor høyt han elsket meg ved å bevise at han ikke skulle bite meg. Men likevel satt han ofte å nistirret på halsen min og sikklet :skratte: men han bet meg aldri :rodmer: haha...jeg har så livlig fantasi når jeg drømmer at jeg begynner nesten å tvile på at jeg er rett skrudd sammen :fnise:

Ja, det viktigaste er jo at ungen kjem ut i god behold, og at både du og ungen får ei fin fødselsoppleving : ) Og om det blir KS eller vaginalt spelar jo då ikkje så stor rolle : )

Eg håper på vaginal fødsel for min del, men det er mest pga tida etter fødsel, at det tek lenger tid å komme seg etter KS. Men hallo, om det blir f.eks. haste-KS så blir det det.. Ikkje noko å gjere med det :) Vondt gjer det nok uansett :fnise : Og så er det SÅ verdt det ; ) : rodmer: Men no har eg inga forutsetning for at det IKKJE skal bli vaginalfødsel da, men komplikasjonar kan jo skje uansett.

Du får sikkert eit bra team rundt deg, som tek vare på både deg og den lille, og som gjer slik at det går heilt supert for begge to! :jepp :

Tiden etterpå blir nok betydelig verre med et evt KS ja... Men er det det som må til - ja da skal jeg vel takle det :) selv om drømmen hadde vært å være i toppform etter fødsel.. Spesielt med tanke på at det er rett før jul og all den kosen man pleier å ha med familie og slekt. Vi må jo bare ta det som det kommer, men hadde vært trivelig å være med på det "standard" sosiale som pleier å være i familiene våre - istedet for å være så redusert at man ikke orker.. Men, som sagt, det får bare bli som det blir! Det kommer nok ikke til å mangle på forståelsen iallefall :)

:strix : HURRA for 28 veker!! : strix: Då er du endeleg inne i 3. trimester! : tommelsmil:

Håper du får ei god helg! : )

Takkitakk! :danser: åsså er det plutselig 3.trimester ja! :danse: Du sier noe der... det hadde jeg faktisk glemt jeg! :fnise:

:hoppe : for 28 uker : strix:

Takk for hopping, henLu :danser: juhuuuu for 28 uker :strix:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: for 28 uker!

Her er det en liten stund siden jeg har vært. :sjenert: Blir liksom litt ufokusert jo lengre uti man er. Det er jo godt å vite at de er villige til å prøve vaginalt om lillegutt er liten nok, men at de også ikke utsetter KS om det skulle være nødvendig. Så lenge det går bra med guttungen, så er det vel det viktigste. Det blir gjerne det, barnets beste går foran alt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 28 uker!

Her er det en liten stund siden jeg har vært. :sjenert: Blir liksom litt ufokusert jo lengre uti man er. Det er jo godt å vite at de er villige til å prøve vaginalt om lillegutt er liten nok, men at de også ikke utsetter KS om det skulle være nødvendig. Så lenge det går bra med guttungen, så er det vel det viktigste. Det blir gjerne det, barnets beste går foran alt. :sjenert:

Takk for hoppings :strix: jeg er innom deg, men er dårlig til å skrive.. :sjenert: blir som du sier, man blir mer og mer ufokusert :fnise:

Det er godt å vite det ja! Og ikke minst synes jeg det er godt å vite at de ikke har tenkt å trompe gjennom en vaginal fødsel for enhver pris om ungen er stor heller, for så å være "etterpåklok" om man skal kalle det det. Når saken er den at ikke alt ligger til rette for en normal fødsel, er det veldig godt for meg at de er så proffe at de bruker tid og ressurser på å finne ut hva som faktisk er beste løsning. Jeg hadde nemlig forestilt meg at jordmødre og de som jobber med fødsler var av den oppfatning at "alle føder normalt, inntil det motsatte er bevist" jeg :sjenert: så det var over all forventning at en erfaren jordmor på sykehuset var i tvil om jeg i det hele tatt skulle føde vaginalt pga risikoen det kunne medføre - og ville sjekke både meg og ungens størrelse grundig. Og som hun sa, "jeg vil ha deg inn til en bestemt lege, vår beste gynekolog, som er veldig flink og har bred erfaring". Så jeg stoler på at jeg er i trygge hender og at han er den beste til å ta den mest korrekte avgjørelsen. Mere kan jeg ikke be om :)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Det merkes at magen begynner å bli fyllt opp med en baby nå..jeg tror magesekken min er temmelig skviiiiisa! :fnise: Jeg føler for å sitte bakoverlent når jeg spiser (så jeg sitter ofte rett i ryggen/tilbakelent med tallerkenen rett under haka og slurper i meg maten :ler: ) og jeg klarer ikke å få ned like store måltider som før - jeg føler meg raskt så stappa at jeg er tvunget til å avslutte :gjeiper: jeg blir på en måte stappa lenge før jeg blir mett. Så det skal bli godt å få litt bedre plass til magesekken..... Lengter også etter å ligge på magen! I natt sovna jeg ikke før kl 4, for jeg fant aldri en stilling som var god å sove i :sukk:

Men ellers er alt fint for tiden :) lillegutt har blitt sterk! Han sparker og slår som reneste Rambo der inne :hjerte: jeg var faktisk skikkelig øm under ribbenet her en dag, for jeg hadde stått litt bøyd når jeg drev og malte, og gompen sparka som en helt - rett i ribbena, samme plassen gang på gang. Skulle nesten tro han var irritert på at jeg drev å bøyde meg :lol: Enden på visa var at jeg måtte gi meg, fordi det var så ubehagelig da han traff på samme punktet og hadde sånn kraft, og jeg strakte meg ut på sofaen og strøk på magen. Da ble han roligere :) Det er så rart å føle at man har kontakt med baby'n! Før kjente jeg jo på en måte bare tilfeldige sprak uten sammenheng, men nå er det akkurat som at jeg kan ha en viss innvirkning på hvordan han "oppfører seg" der inne i magehuset :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg også gleder meg til å kunne sove skikkeleg på magen igjen! Aaaah, det skal bli fint! :jepp:

Eg trur faktisk ikkje eg har fått spark i ribbeina endå.. Heldigvis, kanskje?! :ler: Huff, men ein gong sikta han seg inn på rumpa mi! Altså, endetarmen! Deeet var ikkje behagelig! :ler: Då dulta eg til han, og prøvde å få han til å flytte på seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...