Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Hurra for 15 veker! (Og 17 veker for meg, vi har same vekedag :) ) :danse:

Det KAN hende det var babyen du kjende - det skal jo visstnok vere litt sånn fiskehale som slår-aktig, hehe :) Eg har litt sånn leamus no og då, og tenker at det kaaaaanskje er babyen..det er jo kosligast å tenke det da, i staden for å tenke at det er tarmen som beveger seg eller liknande, hehe :fnise:

Hurra for oss begge :klemmer:

Ja, det er jo mest hyggelig å tenke på at det er spark, men.. kjennes det ut som om fiskehalen spreller febrilsk i 5 sekunder da, mon tro? :klo: ser for meg at spark er som et "dask" nå og da..hehe :fnise: men ikke vet jeg! Har aldri kjent spark før, så er virkelig ikke godt å si.. Får håpe det kommer mer tydelig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, eg heller anar ikkje korleis det skal kjennast ut, så eg berre innbiller meg at joda, klart det er babyen :fnise: Eg tippar at berre om ei lita stund veit vi at det vi kjende var babyen eller ikkje :) Men gleder meg til eg kjenner meir konkrete dult og spark :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan herved opplyse om at en bitteliten bul under navlehøyde har meldt seg :opplyser:

Den buler spesielt ut når jeg ligger på ryggen og er gjerne skjeiv, heller til venste eller høyre :fnise:

Den kom så og si "over natta" (bare iløpet av 2-3 siste dagene) og det er ikke lengre mulig å trekke inn magen :) Det er vel rundt denne tiden det er en skikkelig vokseperiode for fosteret også, så kanskje derfor den kom så plutselig :) Jeg gleder meg til magen kommer sånn ordentlig, og jeg kjenner spark :gravid:

Det er forresten litt gøyalt at det har dukket opp fler og fler bekjente/venner som skal ha i 2011, så vi er nå hoppende glad for at vi rekker 2011 vi og :hoppendeglad: én syklus til og det hadde blitt 2012 :gjeiper: det hadde ikke gjort noe sånn sett det altså, bare synes det er en bonus at vi rakk 2011 når vi nå allerede kjenner fler av de andre kommende 2011-foreldrene + 2 av våre omgangsvenner (de som jeg hadde kommet til å født omtrent likt med om jeg ikke hadde hatt SA første gang..) :) Blir sikkert mange trivelige trilleturer våren 2012 da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk det bra hos jordmora?? :)

(No har eg svart deg, inne hos meg..så viss du er nysgjerrig, er svaret på kjønnet der inne ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk bra hos jordmora :)

....og hun fant hjertelyden :rodmer: 140 slag i minuttet :)

Jeg vokser godt også, for jeg var i øvre sjiktet på grønnfeltet på symfyse-fundusmål :jepp:

Nå føler jeg meg beroliget og tror lille har det godt der inne :)

Bare 3 uker igjen til UL nå :bond::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra hos jordmora :)

....og hun fant hjertelyden :rodmer: 140 slag i minuttet :)

Jeg vokser godt også, for jeg var i øvre sjiktet på grønnfeltet på symfyse-fundusmål :jepp:

Nå føler jeg meg beroliget og tror lille har det godt der inne :)

Bare 3 uker igjen til UL nå :bond::bolledeig:

Gøy! Hjertelyd er så ålreit å høre på! :D Jeg hørte hjertelyden allerede i uke 7, det var helt sinnsykt å se (jeg var nemlig på privat UL) og høre et hjerte bevege seg i den lille reka som lå helt stille. Så den igjen forrige uke, da jeg var uke 13, og da var det enda sykere. Hjertet slo, OG den rørte på seg. :overrasket: Gled deg til UL om tre uker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra hos jordmora :)

....og hun fant hjertelyden :rodmer: 140 slag i minuttet :)

Jeg vokser godt også, for jeg var i øvre sjiktet på grønnfeltet på symfyse-fundusmål :jepp:

Nå føler jeg meg beroliget og tror lille har det godt der inne :)

Bare 3 uker igjen til UL nå :bond::bolledeig:

Så bra at alt gjekk bra! :jepp: Det er alltid ein lettelse å få sjå/høyre at alt er fint med den lille :) Eg har ikkje høyrd hjertelyden til ungen, men vi har jo sett det på ul, så vi veit jo at det slår, hehe :) Men sikkert artig å få høyre :) No kan du berre slappe av og glede deg til ul! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er så herlig og kjenne at man slapper av...og tror på at alt er bra med den lille :) og nå kjenner jeg magen godt også, siden den buler bare mer og mer :rodmer:

En annen ting jormoren sa ja... pga min mors dramatiske fødselshistorier (keisersnitt) og mine kusiner på morsiden (trangt bekken og keisersnitt), kommer jeg til å bli henvist til utredning og undersøkelser på sykehuset om jeg bør ha planslagt keisersnitt på ungen. Og uansett om de finner ut at jeg skal føde på normalt vis, vil det sannsynligvis bli laget en avtale på at jeg ikke skal ligge for lenge i fødsel før de "reagerer", og evt keisersnitt blir tatt. Det er veldig betryggende å vite at de er ekstra oppmerksom, synes jeg... :sjenert::)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er jo utrolig betryggende det da, at de ikke lar det gå for lenge med deg om det skulle være problemer under fødsel, og at du får den utredningen du trenger. Er bedre å finne ut nå at du har et litt for trangt bekken enn senere. :klemmer: Kjempeflott å høre!

Fikk selv en ekstra god sjekk på frøkna da vi var til uke 20 UL-en, da forloveden ble født med innsnevret tarm. De ville forsikre seg at hun ikke hadde det, og hvis hun hadde det, så ville vi fått operasjon på jenta omtrent så fort hun kommer ut av meg. Heldigvis var alt i orden (og forloveden stolt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får utredning! :jepp: Det er veldig betryggande :) Eg er SÅ glad eg er gravid i Noreg, i motsetning til f.eks. Afghanistan, der det visstnok dør ei kvinne kvar halvtime i forbindelse med graviditet (fødsel, abort etc.)! :tristbla: Vi er heldige, som får den utredninga vi treng og dermed kan vere ganske trygge når fødselen startar! :) Det betyr jo mykje for deg psykisk også, å vite at du blir tatt godt vare på når den tida kjem :) Då kan du slappe av vidare i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG TROR JEG KJENNER SPARK!! :bond::rodmer:

Jeg har blitt oppmerksom på en slags svak bobblende følelse inni mageområdet der livmoren er :Nikke: Jeg har aldri kjent sånn før, så det MÅ bare være lille gompen som veiver med hender og føtter jeg kjenner :) Kjenner det når jeg setter meg ned for å slappe av og lener meg litt tilbake, da "bobbler" det gjentatte ganger litt sånn på sidene. Det kan absolutt sammenlignes med en liten fiskehale som slår, men jeg ser mer for meg bobbler under vann. Ala boblebad (bare ikke så heftig bobbling, mere "blubb-blubb" nå og da). Litt mere som om man fjerter i vann kanskje :fnise:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg shoppa meg graviiiiiidbukser! :jepp: DET var koselig det, synes jeg :rodmer: Skal bli godt å gå i noe annet enn joggebukser og tights hver dag... eller slippe å gå med knappene i buksene åpne.. :sjenert: De var jo så gode også! Kjøpte en linbukse, en dongeribukse og en svart annen bukse. Samt to ikke-gravid-harems-capri'er som var så vide likevel at en gravid mage får plass uansett :fnise:

Å guri meg, nå er det bare 2 uker igjen til UL og - så jeg kjenner jeg begynner å dirre av nysgjerrighet og glede :rodmer: :gjeiper: vi har blitt enige om å få vite kjønn, så håper bare at de ser det! Ellers tror jeg at jeg dævver :daane: (ja, jeg har alltid vært en over gjennomsnittet nysgjerrig person! :gjeiper: )

PS! .....på tide å dra igang en liten tippeliste på kjønn..? :sjenert:

Knøtteliten: :babyjente:

Mamman min: :babygutt:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg shoppa meg graviiiiiidbukser! :jepp: DET var koselig det, synes jeg :rodmer: Skal bli godt å gå i noe annet enn joggebukser og tights hver dag... eller slippe å gå med knappene i buksene åpne.. :sjenert: De var jo så gode også! Kjøpte en linbukse, en dongeribukse og en svart annen bukse. Samt to ikke-gravid-harems-capri'er som var så vide likevel at en gravid mage får plass uansett :fnise:

Å guri meg, nå er det bare 2 uker igjen til UL og - så jeg kjenner jeg begynner å dirre av nysgjerrighet og glede :rodmer: :gjeiper: vi har blitt enige om å få vite kjønn, så håper bare at de ser det! eller tror jeg at jeg dævver :daane: (ja, jeg har alltid vært en over gjennomsnittet nysgjerrig person! :gjeiper: )

PS! .....på tide å dra igang en liten tippeliste på kjønn..? :sjenert:

Knøtteliten: :babyjente:

Mamman min: :babygutt:

Gratulerer, Knøtteliten! Fulgte som sagt med deg i Kviser-tråden (youlookslashy), og vil bare ønske deg ALL lylle videre! :klemmer: You go, girl! Lykke til! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knøtteliten: :babyjente:

Siilverdoe: :babyjente:

Mamman min: :babygutt:

Delphina: :babygutt:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ei jente ja! :jepp:

Skal på ny ul i morgon, det blir kjekt :) Du kan gle deg MASSE - det er noko heilt spesielt! :):rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Nuttery :)

Ja jeg gleder meg noe vanvittig til å se nurket igjen :rodmer:

Og hei og hopp og tommel opp for 17 uker! :tommelsmil:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...