Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina
:strix: for 24 uker! :danser: Bare 4 uker igjen til du når siste trimester (beklager, skrev termin jeg.. Faen heller)! :D Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: for 24 uker! :danser: Bare 4 uker igjen til du når siste termin! :D

Hoppetihopp for 25 veker!! :strix::hoppe:

Alt bra med deg?

Takk til dere begge, for 24 og 25 uker :klemmer:

Alt bare bra her :) har bare vært litt slapp til å skrive i det siste......

Tok et magebilde på 24-ukersdagen, men har ikke somla meg til å prøve å legge det ut enda engang :fnise: (sannheten er vel at jeg vet ikke helt hvordan jeg gjør det :sjenert: )

Her er det kjedelig vær for tiden..... regn, surt og tåke :( så helga har gått med til maling, besøk og kosing inne med kjæremin og katta :)

I morgen skal jeg til jordmor igjen. Gleder meg jeg :) er så koselig å høre hjertelyd.. Selv om jeg kjenner han dagen lang nå, er det ekstra herlig å høre hjertet som banker - bare for å være enda mer sikker på at det er fult liv der inne :rodmer:

Jeg har forresten fått byttet fastlege også :danse: så nå kan jeg begynne å gå til kontroller hos lege og :) (jeg har kunnet det før og, hadde det ikke vært for at jeg ikke vil til han jeg hadde som fastlege... liker han virkelig ikke!! Så jeg har gått til jordmor hver kontroll, bare for å slippe og gå til han stuten av en lege jeg hadde. Men nå har jeg fått han jeg ønsker, og det skal bli en sann glede å gå på kontoll hos han :Nikke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snikleser gjør seg til kjenne :sjenert: gratulere så masse me gutt i magen :rodmer: bra han er en aktiv liten krabbat, håper min(e) unge(er) er aktive når jeg en gang blir gravid:D virke så koseli

masse lykke til hos jordmor i morgen:) godt du har fått skiftet fastlege, ikke godt å gå til en du ikke liker.

håper ellers at du har d bra, kommer nok til å følge litt me på deg fremover, liker så godt å lese om andre. (er prøver så koseli å lese om tiden jeg kan vente meg)

Masse søndas :klemmer: håper du har hatt ein fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snikleser gjør seg til kjenne :sjenert: gratulere så masse me gutt i magen :rodmer: bra han er en aktiv liten krabbat, håper min(e) unge(er) er aktive når jeg en gang blir gravid:D virke så koseli

masse lykke til hos jordmor i morgen:) godt du har fått skiftet fastlege, ikke godt å gå til en du ikke liker.

håper ellers at du har d bra, kommer nok til å følge litt me på deg fremover, liker så godt å lese om andre. (er prøver så koseli å lese om tiden jeg kan vente meg)

Masse søndas :klemmer: håper du har hatt ein fin helg:)

Hei på deg, Singing cow - så hyggelig at du gir deg til kjenne :) koselig med folk som følger meg :)

Takk for det :) og lille gompen er veldig aktiv ja, så jeg begynner å tenke litt på hvordan han kommer til å bli når han kommer ut faktisk :fnise: kjempefint at han spreller som en laks nå, men det gjør ingenting om han roer ned et par hakk når han har kommet til verden :gjeiper: men han blir selvfølgelig godtatt uansett aktivitetsnivå :rodmer:

Så spennende med prøving da! :jepp: skal krysse fingrene for at det sitter en spire i magen din snart også :) masse lykke til iallfall!

Søndags :klemmer: tilbake, ha en hyggelig aften med din kjære :sengekos::fnise: (måtte spirene gro! ;) )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg glemte å si at jeg har kjøpt det første plagget til lillegutt i dag :rodmer:

Det var halv pris på ulldresser i dag på sparkjop.no, så da måtte jeg bare...... :sjenert: Hadde egentlig lyst til å bestille den hvite, men størrelsen var utsolgt. Så da ble det brun :) men hva gjør vel det - var søt den og :rodmer:

Jeg bestilte denne: Ulldress

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Skjønn liten ulldress! :strix:

Gutten blir nydelig i den vet du. :fnise: Deilig å kjøpe noe til den lille, ikke sant? Har selv kun kjøpt noen småsaker, men det var artig å kjøpe de småsakene til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønn liten ulldress! :strix:

Gutten blir nydelig i den vet du. :fnise: Deilig å kjøpe noe til den lille, ikke sant? Har selv kun kjøpt noen småsaker, men det var artig å kjøpe de småsakene til henne.

Ja det var rart og herlig på samme tid :rodmer: litt rart at jeg skal kjøpe babyklær - hvorfor skal jeg det, liksom? Åh, jo det er sant - jeg har jo en bebiss i magen :overrasket::bolledeig::bond::strix: (noen ganger har det fortsatt ikke gått opp for meg at det faktisk er en sprell levende baby der inne, skjønner du... :sjenert: )

Ellers har jeg ikke tenkt å gå amok med å handle klær. Kun det aller mest nødvendige og ellers se hva vi får (for det er nok en del!). Dessuten finnes det pappesker med klær fra da både jeg og samboer var baby, som våre foreldre har tatt vare på - så det blir litt av en skattejakt og ta frem de klærne :rodmer:

(har sett en snekkerbukse som kjære hadde som baby, på bilder - og den var han bare sååååå skjønn i.. :sjenert: han så ut som et stappa pølseskinn :rodmer: ca 6 mnd, bollekinn med dype smilehull og skikkelig go' og rund og ta i - med en blå snekkerbukse som satt som et SKUDD :fnise: så den bare finnes fortsatt, for den vil jeg ha til gompen :gjeiper: )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin ulldress! :jepp: Trur eg skal ta meg eit raid på Sparkjøp eg også, for eg har høyrd at dei har gode ullklede der :) Eg har allereie handla inn myyykje klede eg da, føler eg.. Elsker babyklede, dei er så små og nusselege! :rodmer: Og så har jo mamma gått amok til tider da, og handla inn masse ting og klede :fnise: Snille mamma mi :rodmer: Eg kjem frå ein stor familie, så mamma har verkeleg peiling på kva som trengs og ikkje trengs! Minstebroren min er berre 10 år, så det er jo ikkje sååå lenge sidan mamma sjølv var i same situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med snille mødre/bestemødre :rodmer:

Bah...kjenner jeg er litt irritert/skuffet/lei meg/oppgitt/sint i dag... :(

Det handler om jobben. Jeg har hatt fast vikariat siste 2 årene, nå gikk vikariatet imidlertid ut. Greit nok. Nye vikariat ble utlyst fra i sommer og 1 år fremmover. Og jeg ble nedprioritert pga at jeg nå var gravid og ikke kom til å kunne jobbe lenger enn uti november...så en annen fikk begge vikariatene, med den begrunnelse at hun kom til å bli der hele året. At vi i utgangspunktet stilte likt og kunnet fått et vikariat hver, men siden jeg da som sagt skulle ut i permisjon halvmidt ut i vikariatet, ble det så hun fikk begge. Det var sjefens rene ord. Veldig spak og syntes det var ekstremt kjedelig å gi meg beskjeden, i og med at det hetes at det ikke skal ha noe å si om man er gravid - men han var i det minste dønn ærlig.

Jeg har ingen vansker for å forstå den rent praktiske fordelen for arb.plassen med å ansette henne istedet for meg. Men uansett hvordan man vrir og vender på det skal det ikke være en bakdel å være gravid, selv om det kanskje er "mindre praktisk" å ansette ei på tjukka som bare kan jobbe halve av året. Det høres kanskje ut som jeg er bitter på hun som fikk jobben, men det er jeg ikke altså, vi er gode kolleger vi. Bare det at jeg synes det er skikkelig pill råttent at grunnen skal være lille gompen i magen :snurt:

Jeg orker overhodet ikke å krangle på at det er en urimelig grunn eller være sur ovenfor sjefen, for det taper jeg mer enn jeg vinner på. Jeg skal trossalt (forhåpentligvis) tilbake dit etter permisjonen i mere faste arb.forhold, og jeg liker arb.plassen veldig godt - så jeg akter ikke å hive bensin på bålet rett før jeg skal være borte 1 år... Men surt er det! :snurt:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk forresten bra hos jordmor i dag da :)

Go'hjertet til gutten vår slo 140 slag i minuttet og veksten var fin. Alt annet var tipp topp også, så heldigvis bare velstand der :)

Jeg er også takknemlig for at jordmor en en åpen og forståelsesfull person! Selv om hun er en moden dame, er hun ikke en av de gamle traverne som er helt blind for noe annet enn "standard" rundt det å få barn. Hun støttet meg f.eks fullt ut i utredning for keisersnittet og innrømmer med hånden på hjertet at vaginale fødsler ikke bestandig er det beste, for enhver pris. Amming var også et tema i dag, og jeg er innstilt på å prøve å få det til. Samtidig luftet jeg tanken på "hva om det blir vanskelig og frustrerende med ammingen, hvor lenge prøver man, hvor mye skal man ofre?" Da fikk jeg til svar at det var kun jeg og barnet som kjente hvor grensen gikk. At det var mange barn som var flasket opp på MME, og at det var et fullgodt alternativ til MM, så man skulle ikke føle dårlig samvittighet og ta det innover seg om man ikke fikset ammingen. Betryggende å ikke føle at man har en "hauk" over seg som messer om at jeg må ditt og datt - da tror jeg prestasjonsangsten hadde kommet snikende :sjenert:

Hun presiserte også at om de har det travelt på sykehuset, så bare tillkall hjelp når som helst - det er jeg i min fulle rett til å gjøre. De kommer til å gi meg en innføring i ammingen rett etter fødsel, men om jeg synes det er vanskelig - rop ut! Spør om hjelp så ofte jeg trenger og fortell dem at "nå trenger jeg faktisk hjelp her!". Ser for meg at jeg blir den puppe-maskråka :fnise:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var teit av jobben å prioritere ei som har jobba der kortare enn deg.. Og i tillegg tørre å begrunne det med graviditet! Eg trudde ikkje det var lov, eg?!

Men bra det gjekk bra hos jordmora! :tommelsmil: Det høyres ut som ei bra jordmor du har fått deg :) Eg er også innstilt på å amme, og eg syns det er merkeleg viss desse gigantpuppane ikkje får mjølk! :ler: Eg veit at str på puppane ikkje betyr noko for mjølkemengda da, men eg blir likevel LITT overraska om dei sviktar totalt i morsmjølkproduksjonen.. :fnise: Men går det ikkje, så går det ikkje.. Sjølv om eg håper det går! :jepp: Har du fått vite noko meir om keisersnitt forresten?

Og så ventar eg framleis spent på magebilete... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke lov..og det sa han faktisk også. Men at de valgte å gjøre det pga stabilitet bla bla bla.... Det forandrer ingenting egentlig, for alt bunner i at jeg er gravid - og det skal ikke ha noe å si UANSETT. Men men.. det er nå et faktum, og sånn får det bare være. Jeg har et par andre plasser jeg har spurt og fått noen småjobber, slik at dagene forhåpentligvis stort sett blir fylt opp.

Det viktigste her og nå er uansett at alt er bra med meg og gompen :jepp: Jeg og samboer har det også ekstra bra for tiden :rodmer: vi har bestandig hatt det veldig fint sammen og krangel er omtrent et fremmedord her i heimen, så det er ikke det - men akkurat nå er liksom ting så ekstra harmonisk og herlig :yvonne: Han er nok fremdeles spent på om dette går bra, men virker som han begynner å tenke mer og mer i de baner at "når gompen kommer" og ikke "hvis alt går bra" :) han er uutholdelig søt når han omtrent hver kveld sovner med hånda på magen min :rodmer::fnise: han sovner inn til sparkene fra gompen :gjeiper:

Jeg skal på sykehuset neste uke til utredning. Spent...... :sjenert:

Så forresten på "fødeavdelingen" på tv i går (jeg ville egentlig ikke, har litt angst for å se sånt for tiden merker jeg, når jeg vet det snart er min tur :sjenert: men samboer som satte det på og ville se faktisk, så jeg manna meg opp og så på - selv om jeg omtrent følte smerten der jeg satt i sofaen :fnise: ). Der så jeg både keisersnitt og fødsel som stoppa opp og endte i keisersnitt...å huttemegtu! Det frister like lite begge deler. Så drømmen er jo selvfølgelig en normal fødsel som går etter alle kunstens regler og hverken å bli skjært i eller få en unge sittende fast i bekkenet :sjenert: lov å håpe.. :jepp:

...kan du fortelle meg hvordan man legger ut bilder her da? :sjenert: er vel ikke "sett inn bilde" over her, for det ser jo ut som en web-adresse som skal inn? Hilsen dumma :kari: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss du bruker den der "full editor", ikkje berre "hurtigsvar", når du svarer, så skal det komme opp "Legg til vedlegg" under der vi skriv inn svaret vårt.. Og då er det berre å finne fram biletet frå datamaskina og velge det. Og huske å trykke på "Legg ved denne filen" :) Eg bruker ofte å forminske bileta i Paint eller noko sånt, før eg legg dei ut, viss ikkje blir dei gigantiske.. :)

Hmm..skjønte du det..? :fnise:

Og så jubler eg :strix::hoppendeglad: for 26 veker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt :) Ville innom å hilse på. :hoppe: for 26 uker :strix:

Hei, HenLu - så koselig :):velkommen: skal du være! Jeg har lest litt nå og da i din dagbok også, uten å legge igjen spor.... :sjenert: Takk for hopping :hoppe: skal se om jeg ikke klarer å hoppe litt inne hos deg og :Nikke:

Viss du bruker den der "full editor", ikkje berre "hurtigsvar", når du svarer, så skal det komme opp "Legg til vedlegg" under der vi skriv inn svaret vårt.. Og då er det berre å finne fram biletet frå datamaskina og velge det. Og huske å trykke på "Legg ved denne filen" :) Eg bruker ofte å forminske bileta i Paint eller noko sånt, før eg legg dei ut, viss ikkje blir dei gigantiske.. :)

Hmm..skjønte du det..? :fnise :

Og så jubler eg :strix : :hoppendeglad : for 26 veker!!

Tja..det vil vise seg om jeg skjønte det :fnise: skal prøve å få tatt et bilde og legge ut iløpet av helga :)

Takk takk :danse:

:strix: 26 uker :strix:

------

Mamma fortalte i dag at hun og pappa hadde lyst til å sponse barnevognen :bolledeig: snille foreldrene mine! :rodmer: Vi måtte få tak i den vi ville ha, så skulle de betale. Ny koster jo barnevognene flesk.... :sjenert: men det hadde da altså ingenting å si. Men bare fordi at de betaler hva det koster føler jeg ikke at jeg er nødt til å velge ut en flunkende ny en! Jeg har 2 brukte barnevogner jeg skal se på, hos kjentfolk. Og hvis en av de er grei, tar vi nok den :) den ene koster 8000kr ny, men hvis vi kjøper den brukt av de, får vi den for 3 500kr. Den skal visstnok være pent brukt, så da duger den nok i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Synes det er bedritent at de gir en annen jobben, bare fordi du er gravid. Uansett, sett fra en annen vinkel, så er det ikke det at du gjør en dårlig jobb som fører til at du ikke får jobben, men noe annet, selv om begrunnelsen er passe tynn. :sjenert:

Så koooselig med sponsing av vogn! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som får barnevogn :jepp: Brukt vogn kan være like fin som en flonka ny! Vi har kjøpt brukt vogn og jeg er nesten forelsket i vognen :sjenert: Den er så fin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig takknemlig for at vi får barnevogn sponset ja! :jepp: det blir nok mer enn nok utgifter likevel ser jeg for meg, så det hjelper utrolig på å ha snille foreldre :rodmer:

-------

Ja-a! Nå har den store dagen kommet da....... *trommevirvel*..... slik så jeg ut på 26-ukers dagen! Dette bildet er fra da jeg sto opp. Da er magen liten og ganske spiss, mot på kvelden da den er full av mat og luft i tillegg :gjeiper: så tenkte et morgenbilde var mest korrekt for å se magen :) Og jeg er såppass sjenert av meg at jeg velger å beholde singleten på... :sjenert:

Ps.. jeg får håpe det funker å legge ut bildet nå da! Aldri gjort det før.

Edit: ok..mye frem og tilbake, men nå tror jeg at jeg fikk ordnet bildestørrelsen i photoshop :)

post-31165-0-34315700-1315168138_thumb.j

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...