Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Alle har sånn fancy tlf som det går an å gå på internett med.. eg har wap på min (ein eldgammal Samsung vippetlf), men det bruker eg aldri :fnise: Men eg skal ha med pc på føden da, for dei har trådlaust internett, i alle fall på hotellet. Så eg skal nok få oppdatert :) Men greit å ha berre ein liten tlf å kunne skrive på da :jepp:

Smile- og blunkefjeset funka i alle fall fint! :)

Må berre få sagt at den fødselslegen verker veldig usympatisk ut, og tek ikkje så mykje hensyn til dine ønske. Håper du står på krava dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har sånn fancy tlf som det går an å gå på internett med.. eg har wap på min (ein eldgammal Samsung vippetlf), men det bruker eg aldri :fnise: Men eg skal ha med pc på føden da, for dei har trådlaust internett, i alle fall på hotellet. Så eg skal nok få oppdatert :) Men greit å ha berre ein liten tlf å kunne skrive på da :jepp:

Smile- og blunkefjeset funka i alle fall fint! :)

Må berre få sagt at den fødselslegen verker veldig usympatisk ut, og tek ikkje så mykje hensyn til dine ønske. Håper du står på krava dine!

Jeg må bare få si at det er heller skjeldent at jeg bruker nettet på telefonen min :gjeiper: synes det er mest prakk, for alt blir så lite på skjermen - men fant ut at jeg skulle prøve å skrive et innlegg her, sånn at jeg hadde prøvd det til fødselen og sykehusoppholdet :fnise: (for jeg må vel oppdatere her tenker jeg ;) )

Den fødselslegen er ikke riktig vel bevart spør du meg :snurt: Jeg fikk forresten brev fra sykehuset om at timen min var flyttet til uke 39 pga uforutsette hendelser og jeg hev meg over tlf for å lure på hva slags tull dette var (jeg akter å ha ting klart INNEN jeg skal føde, og siden jeg egentlig skulle inn i uke 36, synes jeg at jeg er veldig medgjørlig som allerede har "godtatt" å få time i uke 38 pga forsinkelser). Jeg sa at det var rett og slett ikke aktuelt å vente til uke 39 med å ta avgjørelsen, jeg skal ha det klart i 38 - sånn at jeg i det minste har noen få dager å forbrede meg på, enten det blir det ene eller andre. Og tilføyde at jeg tok MED GLEDE en annen fødselslege om det var det som måtte til for å få tilbake den opprinnelige timen min. Det endte med at jeg fikk strøket den nye timen og tildelt ny time på den opprinnelige dagen.... for Knøtteliten var overraskende streng i telefonrøret :sjenert::kjefte: Så jeg troooor kanskje faktisk det ble time til en annen lege :bolledeig:

Tlf fungerer i nød her også :fnise: Men så husker jeg uttryksikonene utenat :sjenert:

Ja jeg fant ut at det var en helt ok måte i nøden. Kommer ikke til å drasse med meg pc'n på sykehuset, så greit å bare ha en dings man kan skrive korte oppdateringer med - ellers døøøøør vel gjengen her inne av spenning :fnise: (jeg holder jo på å dævve sjæl om jeg mistenker at noen ligger å føder og ikke vet noe :bond::fnise: )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 36 veker!! :hoppe:

Så bra at du var sinte-Petra i telefonen! Det nytta tydelegvis :fnise: Får håpe du får ny fødselslege da! Skjønner ikkje heilt korleis dei tenker..i veke 39 kan det jo faktisk vere for seint, du kan jo ha født då! Spesielt med tanke på at du eigentleg skulle inn denne veka..du har vore tålmodig, og då syns eg det var BRA du satte dei på plass! :kjefte::fnise:

Ja, du MÅ oppdatere altså! Viss ikkje døyr eg av nysgjerrighet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du får en herlig tid fremover, med noen negative sider, men det blir du bare sterkere på ;)! :D

Velkommen skal du være - og takk for det, Potetnesen! :) Det blir nok ikke bare rosa skyer og positive sider å få et barn nei, det har du rett i. Men er forberedt på å ta imot de negative sidene også, som best jeg kan - så håper på at det bare vil gjøre oss sterkere ja :jepp: både som enkeltperson, mor, far, samboerpar og familie.

:hoppe: for 36 veker!! :hoppe:

Så bra at du var sinte-Petra i telefonen! Det nytta tydelegvis :fnise: Får håpe du får ny fødselslege da! Skjønner ikkje heilt korleis dei tenker..i veke 39 kan det jo faktisk vere for seint, du kan jo ha født då! Spesielt med tanke på at du eigentleg skulle inn denne veka..du har vore tålmodig, og då syns eg det var BRA du satte dei på plass! :kjefte::fnise:

Ja, du MÅ oppdatere altså! Viss ikkje døyr eg av nysgjerrighet :fnise:

Takk for hopping :strix: Jeg er sent ute som bestandig med hopping og takking for hopping.... :sjenert:

Sinte-Petra :fnise: så bra navn hehe. Men ja, jeg syntes at jeg allerede har vært i overkant tolmodig og godtatt mye, så når det brevet kom *smalt* det litt for meg :frustrert: Beste av alt er at jeg har ikke det snev av dårlig samvittighet heller vettu.... Hun telefondamen som fikk kjeftskura mi var jo hun som har som oppgave å sett opp/flytte/sjonglere/avlyse/timene - så jeg følte hun var rett person å ta det ut på. Det var igrunnen best at hun fikk satt meg opp til time tidsnok også, ellers tror jeg at jeg kunne blitt på kanten til usaklig, såppass irritert som jeg var :flekke::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Hurra for 37 veker!! :strix:

Då er han fullbåren og er hjarteleg velkommen når som helst! :rodmer:

Men ikkje FØR min da, ok?? :fnise: Eg hoppa for 41 veker hos meg, men eg veit ikkje om eg burde gjere det, eller ikkje :ler: Syns han kan kome no ;)

Kva dato er det forresten du skal inn til vurdering (eller kva eg no skal kalle det..)? Neste veke ein gong? Håper du får anna fødselslege :jepp:

Er de ellers i rute med forberedelsane? Alt på plass av utstyr? :) Eg truuuur vi har det meste på plass no. Klart, der er jo småtteri som vi heilt sikkert må kjøpe inn (t.d. tisselaken ja..), men han skal nok klare seg bra om han kjem no :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, og juhuuuu for fullbåren liten gutt i magehuset mitt ja :strix:

Det nærmer seg med stormskritt, men synes du skal få æren av å gå i fødsel først ja. After you, frøken! :takke:

Jeg skal inn på torsdag til uken. Spent på hva de har å si denne gangen og hva det blir til. Lengter etter å bare få en avgjørelse!! Så jeg får begynt å forberedt meg litt skikkelig.. Er slitsomt å gå rundt og ikke hvite hva jeg skal forbrede meg på, er jo trossalt noe veldig stort som skal skje med kroppen min, uansett måte!

Så og si alt jeg tror vi trenger er sånn nogenlunde i rute :) Mangler sprinkelseng, men den er rett rundt hjørnet! (Mangler tåteflasker og denslags, men det kjøper vi evt etterpå om det går trått med ammingen osv..). Bilstol og vippestol er i hus, det meste av klærne er vasket og barnerommet er helt ferdig pusset opp. Så det er bare til å sette ting dit nå :) Tisselaken tror jeg ikke er en nødvendighet sånn i starten egentlig, men..kjøpte det nå lell (2 ganger, for sikkerhetsskyld :fnise: ikke noe glemsk jeg..... :sjenert: ).

Ellers har jeg ikke pakket noen fødebag eller noe enda, men tenkte å skrive en liste over hva jeg skal ha med, vaske klærne jeg trenger og gjøre den klar en av de første dagene - bare for å slippe å tenke noe mer på den! Også ser ikke halve huset ut....etter oppussing og trøing og roting med støv og verktøy. Så det er prosjekt nr 1! Har en megasuperdupersnill mamma som har begynt å vaske huset og skal ta hele rundvasken til jul :rodmer: kjenner jeg nesten synes det er for mye å skulle ta imot (hun har jo et eget hus å vaske også, i tillegg til en ikke så altfor god rygg..), men jeg kjenner jeg har behov for hjelpen også - så da hjelpes vi med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyres ut som om de har det meste på stell :) Vi manglar heilt sikkert litt småtteri vi også, men trur vi har det meste på plass. Og så er jo det ikkje alt ein treng å kjøpe heller, for det er jo ikkje sikkert ein får bruk for det.

Er fødebagen klar no da? ;) Vi har våre bager klare, for vi måtte jo ta med på sjukehuset i går for sikkerhets skuld, og må ta med i morgon, for sikkerhets skuld. Men eg drøyde virkeleg til siste minutt :fnise:

Så snill mamma du har da :jepp: Det er godt å ha snille mammaer rundt seg :rodmer: Mammaen min har gått bananas og kjøpt så mykje fine klede og sånt, og strikker eit sett til han, trur ho gler seg veeeeldig :) Og svigermor har strikka, så dei gjer verkeleg ein innsats :) Eg også strikker, men ikkje så veldig avanserte ting da..det går i tepper og sokker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebagen er enda ikke klar nei... :sjenert: Men jeg har virkelig store planer om å gjøre den ferdig i tide, for jeg hater stress og er litt kontrollfreak når det gjelds å ha ting stående klart..liker ikke å ta sånt på sparket :gjeiper: (men du skal se det ender opp med at jeg føder før tiden og ikke har pakka ferdig :bond: ) Har pakka litt da! Men så usikker på hva jeg skal ta med :vetikke: Hittil har jeg pakket:

* 2 joggebukser

* 3 topper/singleter

* crocks

* 4 truser (i tilfelle nettingtrusene skulle være "umulige" å bruke..)

* 3 par sokker

* 2 stk amme-bh (en litt større enn den andre, siden jeg ikke aner str på boobs'a når melka kommer)

* fotoapparat m/lader

.....så har jeg tenkt å pakke ned:

* toalettmappe/litt sminke

* shampo/balsam

* hårføner (avhengig!)

* mobil m/lader

* 2 hetterjakker (evt cardigan)

* en liten notisbok

* ammeinnlegg og purelan

* bind (i tilfelle jeg må/vil bruke egne truser)

* vannflaske og kanskje litt banan etc.

Noen som vet om det mangler noe eller er med noe høyst unødvendig her på listen? For jeg aner virkelig ikke.

Lillegutt sin lille "bag" (en liten tøypose) er ferdig da! :) der ligger det 1 sett i ull (body, str.bukse, sokker, lue, 1 tynn ulldress) og en tykk ulldress til å ha som ytterdress, samt votter og tøfler i ull. Men jeg klarte ikke å la være å legge ved 1 sett i bomull også (body, str.bukse, sokker, lue, joggebukse). I tilfelle det skulle være bedre å ha bomull innerst :sjenert: Hadde lyst til å ha på samme klær som jeg hadde, men jeg er født på en annen årstid, så klærne passet liksom ikke. Viktig at han ikke fryser! :)

Her kjøper mamma også babystæsj og svigermor strikker, de gleder seg som 2 unger :fnise: Og vannvittig godt å ha hjelp i nærheten ja... :rodmer: og mødre er nå en gang mødre, gode å ha og støtte seg på når man skal igjennom noe så stort som å bli førstgangs mor - er liksom noe ekstra tryggt med mamma'er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det såg ut som ei bra liste :jepp: Du har med meir klede enn vi til babyen, vi har berre pakka ned ein body i str 50 og ein i 56, og ei strømpebukse og eit teppe. Svigermor kjem med hentesett i babyull som han skal reise heim i. Og så satsar vi på å låne sjukehuset sine klede medan vi er der :)

Ellers trur eg vi tenker ganske likt når det gjeld påkledning for oss sjølve :)

I dag reiser vi på kontroll kl 10, så eg håper det blir nokre dagar til vi snakkast igjen no da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å bruke klærne til sykehuset på småen vi også, bare jeg som ikke klarte å bestemme meg for hjemreiseklær - må liksom ha noe for enhver temperatur :fnise:

Ellers er det jo ganske langt til sykehuset herifra, så er ikke bare-bare å hente noe man finner ut at man skulle hatt... :sjenert:

Åååå, det er så spennende nå! Håper det er noen dager til vi snakkes ja :fnise: og at neste gang vi snakkes så er gutten dit på utsiden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 uker :bolledeig: nå kan han virkelig bare komme altså...med en gang! :fnise: har ikke noe behov for å vente i 2-3 uker til ;)

Var til vekstestimering i går og han ligger på 3100 g nå. Så det er jo en grei størrelse om han skulle komme nå :) det er også en liten lettelse at han antageligvis da ikke blir noe 4-kg baby.. :sjenert: han har vokst litt saktere på slutten enn det han gjorde mot forrige estimeringer.

Derfor ble også abgjørelsen tatt på at jeg skal prøve å føde han vaginalt. Så nå er det bare å bruke dagene til å lese seg opp og forberede seg på fødsel! Litt blandede følelser har jeg..fortsatt redd for ungens ve og vel, men jeg ble LOVD god oppfølging og en konkret fødselsplan denne gangen (var en annen fødselslege jeg var hos denne gangen). Og det hjelper på :) Jeg ble spurt om det var noe spelielle krav/ønsker jeg hadde som skulle stå i planen, men kom jo ikke på så veldig mye konkret sånn på sparket. Så jeg skal skrive et fødebrev i ro og mak, også ta med på føden - så blir det et supplemang til jordmoren og fødselslegens plan.

Kom nå :babygutt: , kom kom! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal krysse fingrane for at guten din kjem ut, frisk og velskapt! :) Gled deg! Vi er totalt forelska i guten vår, eg blir aldri lei av å sjå på han :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei det skjønner jeg at det ikke går an å bli lei av :rodmer: kommer sikkert til å sitte å ni-glo på gutten selv når han kommer, fordi vi ikke klarer å ta øynene fra vidunderet :yvonne:

Takk for fingerkryssing, det skal bli sååå godt å få det overstått nå :tommelsmil: Skjønner ikke hva godt jeg skal gjøre for at han skal komme snart altså. Vurderte å måke gårdsplassen, men snakket nettopp med mamma i tlf og var dum nok til å nevne det og fikk til svar at "NEI! DET FÅR DU ALTSÅ IKKE LOV TIL Å GJØRE!! :fy_fy: "...så da får jeg vel la være da :fnise: Var ute og måkte av trappa da, når jeg gikk etter posten. Det resulterte i vond lyske og kynnere, så kanskje like så greit å la være å måke hele gårdsveien - risikerer vel bare å bli små-invalid men ingen fødsel :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Tenk at jeg ikke har somlet meg til å få skrevet her inne! Har lest noen ganger nemlig. :)

3100 gram er jo ikke værst. Får håpe estimeringen er riktig, for det kjennes når man føder ut en baby på 4 kg, hehe. Men er vel spesielt viktig for deg at han ikke blir så stor, i håp om at fødselen går bra. Den estimeringen var forresten veldig feil på meg :fnise: Men det var i uke 28 da.

Håper du går i fødsel snart. Noen tegn?

*fødestøv* til deg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei!

Tenk at jeg ikke har somlet meg til å få skrevet her inne! Har lest noen ganger nemlig. :)

3100 gram er jo ikke værst. Får håpe estimeringen er riktig, for det kjennes når man føder ut en baby på 4 kg, hehe. Men er vel spesielt viktig for deg at han ikke blir så stor, i håp om at fødselen går bra. Den estimeringen var forresten veldig feil på meg :fnise: Men det var i uke 28 da.

Håper du går i fødsel snart. Noen tegn?

*fødestøv* til deg! :jepp:

Jeg er en sånn en som er veldig god til å lese andres dagbøker, men dårlig til å skrive selv jeg så... :sjenert: skjønner den, for å si det sånn! Men :velkommen: skal du være :)

Hehe, ja jeg kan levende forestille meg at det kjennes å skvise ut en 4-kg's klomp! Regner igrunn med at det kjennes godt uansett, om han kommer nå også...derfor er jeg skuffa hver morgen jeg våkner og ingenting er skjedd :fnise: Det hadde vært fin-fint om han passer til å smette gjennom bekkenet mitt ja, så får håpe de har estimert riktig og at han kommer før han blir en liten sværing :)

Føler ikke at det er noen tegn til fødsel akkurat nå jeg! Følte mer for et par uker siden. Da hadde jeg murringer i det minste. Har en del kynnere da, men det er liksom ikke noe tegn føler jeg. Han har kanskje vært et hakk mindre aktiv enn vanlig i dag da...om det kan tolkes som et tegn :klo:

Takk for fødestøv! *ruller meg i det* :pasha:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 uker :strix: Hvor blir det av deg, gutten min??

I dag var jeg faktisk ut å måka snø, fikk makk av å sitte inne og dessuten snødde det som hakkamøkk ute, så det trengtes.. tok det veldig med ro da - brukte laaang tid og kosa meg nesten med å måke :lol: tok litt og litt i gangen og ikke full skuffle, da det var faktisk bare godt å være ute og gjøre såppass :jepp:

Litt senere på dagen i dag kjørte jeg i grøfta! Det var masse snø og veldig snøglatt og *poff* så stod Knøtteliten med halve bilen i grøfta :rodme: Det gikk i sakte fart, så ingen skade skjedde - men jeg stod altså bom fast. Mens jeg stod ved siden av bilen og klødde meg i hodet hørte jeg lyden av en reddende engel: en traktor! Der kom han altså, en snill mann i traktor, som reneste prinsen på sin hvite hest, fra intet tilfeldigvis forbi - stoppa og sa "ser ut som du trenger litt hjelp du :) ". Jeg så vel temmelig "lost" ut der jeg stod sikkert :fnise: om ikke akkurat jomfru i nød (for magen strutta ut av vinterfrakken fordi jeg ikke får igjen glidelåsen), så jeg vel utvilsomt ut som en gravid i nød :lol: Så dro han meg og bilen opp på veien igjen, og jeg kunne kjøre hjem (...i 1.giret sånn ca..haha :sjenert: ). Snakker om hell i uhellet :tommelsmil:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: No skal eg sette meg godt til rette i godstolen og vente på gode nyheter herifrå i løpet av forhåpentlegvis den neste veka ;)

Du kan få litt fødestøv med meg: :strix:

Håper han ikkje let vente på seg altfor lenge no da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...