Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Har ikke prøv koseklut som likter mamma nei.. Kanskje jeg skal prøve det :)

I natt var lille tuppen skikkelig umulius. Han sov ikke i senga si i det heletatt faktisk. Han STORvræla av sinne da han skulle ligge i senga, og ble blid og stille med en gang jeg tok han mellom oss.. Prøvde flere ganger å flytte han over når jeg trodde han hadde sovna, men det gikk ikke lenge før han skjønte at han lå alene - og verden raste sammen igjen og han hyla av full hals.

Etter å ha gjort dette noen ganger gav jeg opp og lot han ligge i senga vår. Han borret og gnukket nesa mot meg og smattet fornøyd og laget godlyder, roet seg ned og sovnet mens han blåholdt i singlet-stroppen min. Og i skinnet fra nattlampa så jeg det glinset i tårene som hadde runnet nedover tinningen og gjort håret hans bløtt..da var jeg solgt! :trist: Stakkars lille nydelige tufsen min :rodmer: jeg gråt faktisk av dårlig samvittighet da jeg så han slik og lot han ligge der resten av natta, mens jeg selv lå våken (klarer ikke sove med gutten i senga) :sukk: Det er jo liksom hele verden, det beste i livet og enda mer til det å få være nær mamma og pappa - det er jo alt han bryr seg om... Og det verste i hele verden er å ligge for seg selv :kgbaby:

I kveld sovnet han nesten ved puppen til kveldsmaten i 21-tida, så fikk lirket han ned i senga si kl 21.30. Og han sover fortsatt :) ....spent på hvordan det blir å få lagt han etter 1.nattamming.....om det blir likens i natt :sukk:

Jaja, jeg får vel legge meg så jeg er "fit for fight" til lille umulius våkner igjen...... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke lurt å legge seg litt tidligere, når nettene er så tunge? :) Jeg legger meg klokken 21-21:30 for tiden, slik at jeg takler å stå opp klokken fire.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lurt å legge seg litt tidligere, når nettene er så tunge? :) Jeg legger meg klokken 21-21:30 for tiden, slik at jeg takler å stå opp klokken fire.. :gjeiper:

Jo det er nok helt klart lurere :gjeiper: Men når jeg endelig får lagt ned småtten, blir jeg bare sittende og nyte alenetiden/kjærestetiden - litt lenger enn jeg sikkert burde :sjenert:

I natt var det heldigvis rake motsetningen til natten før, så jeg fikk sovet godt :) La han som sagt 21.30, han våknet kl 02.00 for mat. Da hadde han (til min store forbauselse!) ikke bæsjet i bleia (han bæsjer meget hyppig, så vi skifter ved hver amming og ofte mellom amminger også..). Så da slapp han å skifte bleie. Noe som gjorde at han holdt seg søvnig gjennom hele ammingen og rapingen. Og var såpass døsig da jeg la han ned igjen at han sovnet igjen før han kom på å protestere :fnise: Deretter sov han til 07.00. Da var det slutt på å ligg i senga, så da lå han i dobbeltsenga til 10.00 før han fant ut at det var morgen :) Jeg hadde fått såpass bra med søvn da kl 7, at jeg lot han heller ligge å sove i armkroken min mens jeg lå og leste - istedetfor å "krangle" med han om å ligge i senga si. Hadde uansett ikke blitt noe mer søvn på meg da, så.. :gjeiper:

Jeg måtte dermot opp kl halv 6 og pumpe høyre bryst da. Våknet av en helt hinsides til brystspreng og brystet var hardt som stein. Så jeg letta på trykket med 180 ml (sikkert nærmere 200ml, for jeg håndmelka ut i vasken så spruten sto mens pumpedelene koktes). Ikke rart det sprengte.... Enda var det en del melk i brystet da gutten fikk mat kl 7.

Edit: vi har brukt libero en god stund nå, og ikke hatt noen lekkasjer. Nå holder vi på med en pampers-pakke, og det slår ikke feil....det tyter bæsj ut ved korsryggen hver gang han bæsjer. Og det behøver ikke å være så mye bæsj før det tyter. Dessuten ser det ut som at bæsjen går nessssten gjennom bleia, for man ser tydelig bæsjfargen/flekkene igjennom bleia.

Bleien ser ut til å passe helt perfekt og jeg synes pampers er bedre ift mykhet og ser bedre ut i passform. Men det er nok bare synsbedrag da... Så selv om libero er mye stivere å ha på seg, blir det nok libero fremover heretter (har tenkt å prøve coop-bleiene etterhvert, når han blir stor nok). Vi har jo ingen rene bodyer igjen pga bæsjeflekker.....

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene og får ikke sove...

Kjæresten er på pubb. Første gangen siden han ble pappa at han drikker, så er ikke det at jeg skal klage :) (nå har han festet minimalt de siste årene også da..). Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg ikke føler meg helt "vel" med at han er ute på fest. Kjenner det er annerledes nå, når jeg sitter hjemme her med sønnen vår. Ligger vel i underbevisstheten min at nå er det ikke bare meg det går utover lenger, om han gjør noe dumt - det går utover gutten også.

Selv om vi bare har kommet nærmere hverandre etter vi fikk barn, og han aldri har vært typen til å se på andre kvinnfolk - kan jeg ikke hjelpe for at jeg ligger her og forestiller meg hvor mange snertene ryper i høyhælte støvletter det sikkert er der han er nå, som er et par hakk mer tiltrekkende enn usminkede meg med konstant "søvnmalgel light" i joggebukser og ullsokker, som lukter babygulp store deler av døgnet...... :sjenert: Og jeg vet at det blir likens neste helg, for da skal han i 30-årslag til en kompis og ut etterpå.

Skjønner ikke hvorfor jeg må tenke sånn, når jeg innerst inne ikke føler det er noen rot/bunn i noen av disse tankene. Men det er vel fordi jeg nå føler meg mer "stuck" enn før. Jeg er mamma, og her sitter jeg - hadde ikke kommet meg noen vei om jeg hadde villet det liksom. Mens han, selv om han er blitt far, er i praksis like fri til å gjøre hva han vil som før.

Jaja. Håper han bare har tatt 2 øl og ikke er full når han kommer hjem. Da vil jeg ikke at han skal ligge på samme rom som oss.. Men han har på sine "eldre dager" blitt mer fornuftig, så velger å tro at det ikke blir noe problem :)

Edit: Han kom hjem 5 minutter etter at jeg skrev dette. Jeg kunne ikke merke at han hadde drukket i det heletatt, men han hadde visst tatt 1 øl på pubben. Flinke pappa'n ;) Så han fikk ligge sammen med oss ( og jammen ble det ikke en runde :sengekos: også ;) ). Men blir vel andre boller neste helg, i den bursdagen :gjeiper: et surpriseparty med en drøss med kompiser som ikke har møttes siden 1814 - de blir vel rene dynamitten og vel så det :fnise: Men jeg unner han det altså :rodmer: Han er ikke den som reker på byen hver helg akkurat, og han trenger jo å ha det litt gøy selv om han har blitt bleieskiftarbeider han også :jepp:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Sånne tanker har nok lett for å dukke opp, og dei er som oftast irrasjonelle (men i nokre tilfeller er dei nok berettiga altså, er sikkert mange mannfolk som stikk på byen og let dama sitje åleine heime!), og i ditt tilfelle kom jo han heldigvis fort heimatt :) Og de fekk til og med kose litt ;)

Eg slepp heldigvis å bekymre meg for sånn "ut på byen og drikking", for vi er begge avholds og er aldri ute på byen. Men eg er jo mykje åleine pga mannen jobbar så mykje. Sånn er det med mannfolk, dei har friheten til å kunne gjere det dei vil, f.eks. gå ut på byen eller jobbe overtid. :) Det er forsåvidt greit nok, eg syns det er fint å vere heime med M, eg! :)

Og eg er sikker på at du er vakker, sjølv med joggebukse, søvnmangel, ullsokkar og babygulp! :klemmer: (Det høyres forresten ut som eg beskriv meg sjølv :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Silver - det varmet med gode ord :klemmer:

Jeg vet jo innerst inne at det ikke finnes hold i disse tankene, så det er jo bare dumt å bruke energi på det... Men de kommer snikene likevel når jeg er alene hjemme, selv om jeg ikke vil det :sukk:

Han drikker heldigvis skjelden, og er veeeeldig skjeldent ute på noe, så jeg lider ingen nød altså :) Skjeleglad han ikke er en festløve, det tror jeg ikke jeg hadde taklet nå. (Han festet vel fra seg i ungdommen - godt han har blitt voksen :fnise: )

...............

Fytti katta for et snøvær :kjefte: Det snør ikke med mååååte, samtidig som det blåser vannrett. Ser nesten ikke naboen og bilene står på kryss og tvers. Samboer måtte kjøre en lang omvei hjem i dag, pga at biler hadde kræsjet både her og der og sto i ei mølje. Håper bare han kommer seg helskinnet hjem igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke uvanlig å bli ekstra usikker på seg selv når man har vært gjenom fødsel og slikt. I tillegg til at man er blek i huden pga. Søvnmangel.

Men det blir nok bedre :)

Og det at han kom tidlig hjem, så og si edru og ville ha sex, er jo en god indikasjon på at han er en god og trofast kar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke uvanlig å bli ekstra usikker på seg selv når man har vært gjenom fødsel og slikt. I tillegg til at man er blek i huden pga. Søvnmangel.

Men det blir nok bedre :)

Og det at han kom tidlig hjem, så og si edru og ville ha sex, er jo en god indikasjon på at han er en god og trofast kar. :)

Ja det er nok der det ligger, mer usikker på meg selv. Og ekstra redd for at noe skal skje så det ikke blir oss 2 for alltid, nå etter vi har fått barn. Men jeg har aldri opplevd noe annet enn at han er en god og trofast kar i de 11 årene jeg har kjent han, så jeg burde legge disse tankene til side og heller fokusere på hvor heldig jeg er :)

Det er bare én episode som har brennt seg fast i meg, som skjedde for mange år siden (men etter vi ble sammen), som gjør at jeg ikke stoler 110% på han i fylla. Det var ikke noe galt som skjedde, men jeg hadde aldri sett han sånn før (eller siden, heldigvis!). Han var umenneskelig full, så full at han satt bare i en sofa. En jente satte seg ved sidenav og viste interesse. Hun hang på han og var ordentlig klengete. Men han gjorde ikke noe med det, hverken fra eller til. Han gjengjeldte ikke flørtingen, men han avviste henne definitivt ikke heller. Selv om jeg satt rett ved sidenav. Jeg foreslo å dra, men det ville han ikke. Ble sittende å snakke (snøvle!) med denne jenta lenge. Hun la hendene rundt han og han satt bare helt vanlig uten å ta henne bort, men han gjorde heldigvis ingen tegn til å gjøre det samme tilbake. Hadde han vært edru eller litt mindre full hadde han høflig flyttet seg og ikke latt dette kvinnemenske klådd på seg, men "kong alkohol" gjorde han likegyldig. (nå skal det sies at han ikke engang sto på føttene da han reiste seg fra denne sofaen, og måtte bæres ut i bilen. Aldri sett han så pæra full noen gang).

Selv om dette er mange år siden og det var "ungdomsfylla", sitter det fortsatt som en vond brodd i minnet. Jeg kunne tenkt som så at " han gjorde ikke noe galt", noe han forsåvidt ikke gjorde heller - men jeg tenker at "jo! Det som var galt var at han ikke gjorde noe med det, han satt der og lot henne holde på". Noe som får meg til å tenke på: hvis han havner skikkelig utpå, så gjør han tydeligvis ikke motstand om noen prøver seg da?!

Skikklig idiotisk og la denne hendelsen (hvor han strengt tatt ikke gjorde noe galt en gang) fra mange år tilbake plage meg. Men...er det ikke slik vi kvinnfolk er da? (jeg er til og med fullstendig klar over at jeg overanalyserer episoden og "gjør ei fjær til ti høns" inni hodet mitt. Men hva hadde skjedd om de var alene f.eks? Det er sånt jeg ikke tør (eller bør!) tenke på engang).

Har aldri tatt han for det eller plaget han med det i ettertid. Det er bare en tanke som kommer snikende hver gang han er ute og drikker uten meg. Pessimisten meg tenker bestandig "verste fall" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du verden som denne gutten har tatt hel-omvending når det gjelder soving! Det har vært sånn ganske mange dager nå, så velger å tro det er rutine *bank i bordet* ;)

Han er klar for å legge seg ved 21-tiden (noen ganger 21.30), sover som en stein til rundt kl 04.00 og våkner ikke før rundt 08.00 for måltid nr 2. Også vil han stå opp kl 10.00 somregel. Denne rytmen passer meg utmerket, så håper den holder en stund :fnise:

Han har også blitt flink til å sovne igjen etter ammingene (sovner helt selv nå, bare nattlyset får stå på til han har sovnet), og da jeg legger han for kvelden hender det oftere og oftere at han sovner etter en stund med jabbing, uten at han griner for at han er misfornøyd. Dessuten har han sluttet å bæsje ved hver eneste amming, så nå bæsjer han ikke på natta lengre..det gjør jo sitt til at han slipper å bli så våken fordi vi må opp å vaske rompa og skifte bleie! Nå bæsjer han somregel 2-3 fulle bæsjebleier ganske på rappen (i går var det ila 10 minutter!), så virker som han får tømt seg for hele døgnet nesten da.

Lurer på hvor lenge vi får ha det så enkelt med sovingen jeg..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veeeldig deilig ut sånn som dere har det nå!!! Jeg blir litt sånn "blææ"..Når jeg leser om alle som slipper å stå opp klokken fem :fnise: Men unner ikke andre å måtte stå opp så tidlig da :fnise: Så jeg sier bare: Nyt det! Det kan endre seg. :) Her begynte han da han var litt over to måneder. Ca. den alderen din er nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med at jeg har hatt mine uker med dramatisk søvnmangel :fnise:

Skjønner akkurat hva du mener med "blææ" ;) er sånn selv jeg. Ikke at jeg ikke unner andre å ha det bra, men det gjør noe med en, når en f.eks leser om noen som bare legger babyen i senga også sover'n i 12 timer i strekk lissom - mens man selv sliter i 3 timer med å få babyen til å sove og ammer annenhver time og må bysse i 1 time etter hver amming igjen :daane: da føles det grådig urettferdig :jolie: Og det er vel ikke noe mindre irritabelt å lese om folk som får sove til kl 10, når man selv må opp kl 05 kan jeg tenke meg!!

Men det er vel hver sin gang, søvnmønsteret endrer seg som du sier :) har ei venninne med 2 unger, begge sov bra i starten men nå er de på'n før kl 06 begge to (de er 3,5 år og 7 mnd) :gjeiper:

Men enn så lenge skal det nyyyytes ja! :jepp:

I kveld er han innmari sutrete da...så tviler på at det går like glatt i kveld som det har gjort i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Det er fascinerende hvor mye bæsj en sånn liten tass kan komme med på én gang :hakeslepp:

Gutten satt i vippestolen sin, da jeg hører et surklende sprak. Tar han så opp for å skifte bleie, og der....er det bæsj helt opp til nakken! Jeg skimta bæsjen helt opp i hårtustene i nakken og nede i bleien rant det over sine bredder.

Vippestol, gutt og klær måtte til vask for å si det sånn :eeeh:

Heldigvis hadde han på seg en body som var såpass vid i halsen at jeg fikk til å dra den av han nedover istedet for over hodet. Hvis ikke hadde jeg ikke sett noen annen utvei enn å klippe av han klærne..kunne jo ikke dra all bæsjen over hodet på han stakkars.

Bra det kommer ut da! :fnise: var sikkert godt å få det ut.

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :ler: Vi har heldigvis ikkje hatt slike uhell (enda..), men det har komt bittelitt på bodyen ved låra, og eit par gongar opp over bleiekanten. Rart at ein så liten kropp kan produsere så mykje bæsj! :fnise:

No ligg M og leikar seg under babygymmen, og eg må berre flire, for plutseleg vart han veeeeeldig stille..og så kom det: *prrrt prrrrt* brak i bleien og stønning :fnise: Skikkeleg konsentrert fyr :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Det er fascinerende hvor mye bæsj en sånn liten tass kan komme med på én gang :hakeslepp:

Gutten satt i vippestolen sin, da jeg hører et surklende sprak. Tar han så opp for å skifte bleie, og der....er det bæsj helt opp til nakken! Jeg skimta bæsjen helt opp i hårtustene i nakken og nede i bleien rant det over sine bredder.

Vippestol, gutt og klær måtte til vask for å si det sånn :eeeh:

Heldigvis hadde han på seg en body som var såpass vid i halsen at jeg fikk til å dra den av han nedover istedet for over hodet. Hvis ikke hadde jeg ikke sett noen annen utvei enn å klippe av han klærne..kunne jo ikke dra all bæsjen over hodet på han stakkars.

Bra det kommer ut da! :fnise: var sikkert godt å få det ut.

Oioi, hehe..Ja de kan produsere masse disse små :fnise:

Gutten min bæsjer som oftest når han spiser, og da merker jeg det på han rett før han gjør det, så da tar jeg en hånd og holder på ryggen slik at bæsjen ikke kommer seg forbi bleien.. :gjeiper:

Har faktisik ike hatt bæsjelekasjer etter at jeg byttet til Coop-bleier. Noen tisslekajer da, men det er jo ikke det værste. Pampers derimot kunne lekke slv når det ikke var så mye som kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :ler: Vi har heldigvis ikkje hatt slike uhell (enda..), men det har komt bittelitt på bodyen ved låra, og eit par gongar opp over bleiekanten. Rart at ein så liten kropp kan produsere så mykje bæsj! :fnise:

No ligg M og leikar seg under babygymmen, og eg må berre flire, for plutseleg vart han veeeeeldig stille..og så kom det: *prrrt prrrrt* brak i bleien og stønning :fnise: Skikkeleg konsentrert fyr :fnise:

Heldigvis første gangen det var så ekstremt her også, somregel har det bare vært mindre lekasjer. Men ikke denne gangen nei... :gjeiper:

Haha, ja det er litt komisk å se/høre på noen ganger.. -de prøver ikke å skjule det sånn som oss voksne akkurat :fnise: Hjelpemeg om man skulle komme til å :fise: i offentlighet liksom :rodme::plystre: Mens mini fjerter like godt i fremmedes fang, baaaare så det dundrer ;)

Oioi, hehe..Ja de kan produsere masse disse små :fnise:

Gutten min bæsjer som oftest når han spiser, og da merker jeg det på han rett før han gjør det, så da tar jeg en hånd og holder på ryggen slik at bæsjen ikke kommer seg forbi bleien.. :gjeiper:

Har faktisik ike hatt bæsjelekasjer etter at jeg byttet til Coop-bleier. Noen tisslekajer da, men det er jo ikke det værste. Pampers derimot kunne lekke slv når det ikke var så mye som kom.

Dette var en coop-bleie......

Pampers har jeg gidd opp, der var det lekasje omtrent hver gang.

Nå er jo coop-bleiene mye lengre/høyere i ryggen, så det er jo bra, men savner den "strikken" som libero har oppe ved ryggen...den tror jeg er veldig lur mtp å unngå lekkasjer (tror ikke det finnes en bleie i verden som hadde tatt unna akkurat dagens dose bæsj uten lekkasjer :fnise: ).

Før bæsjet jo gutten her også til måltidene. Men nå har han begynt å samle opp og gjøre fra seg noen få, men solide bæsjebleier istedet.

Tror nok forresten sittestillingen i vippestolen gjorde sitt til at det kom såpass langt oppover ryggen. Uheldig stilling å gjøre i bleien på det der, har jeg erfart flere ganger :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Hadde Coop-bleiene hatt strikken til Libero, og tykkelsen til Pampers, så hadde den vært den perfekte bleie :fnise: Men den er likeevll bedre enn de to, synes jeg da. Ikke minst er det jo så billig. :)

Min bæsjer også litt større ladninger, men det er fortsatt som oftest når han spiser! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt tatt i betraktning, er coop-bleiene de beste synes jeg og :jepp: det eneste minuset er mangelen på denne strikken og at de er noe bomsete å ha på..

Libero-bleiene er så stive og harde at gutten fikk røde merker rundt låra (enda den ikke satt spesielt stramt), og ikke synes jeg passformen var den beste heller, sånn generelt.

Pampers har en god passform og er veldig myk og tynn å ha på seg for den lille, men hva hjelper det når den lekker i alle bauer og kanter og koster flesk.. :filer:

Så nei.. coop it is! (yeees it is.. :gjeiper: ) :)

Eneste er at han nok skulle hatt størrelsen mindre.. Her, der ingen skulle tru at nokon kunne bu, tar de bare inn de 3 største størrelsene :roll: Så gutten bruker maxi 7-16 kg. Stakkaren svømte jo i bleiene i starten (borrelåsene gikk laaangt over hverandre :fnise: ). Fortsatt er de store, men sitter godt på - så da bruker vi de bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg også har tenkt å prøve Coop sine, sjølv om eg er stort sett fornøgd med Libero sine da :) Men Coop blir vel billigare no når vi etterkvart må gå over på str 3 i Libero. Str 1 og 2 kostar berre 10 kr pr pakke viss ein er Coop-medlem, så foreløpig kjøper vi Libero :) Men må finne ein butikk som har større utvalg, for her også har dei ikkje det største utvalget i Coop-bleier.

Har de prøvd First Price eller Landlord sine? Rema kjem hit snart, dei selger vel Landlord..dei er billige, men anar ikkje om dei er gode da :vetikke::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, såpass :fnise: Vi bruker 5-8 kg, men når vi har brukt opp den pakken jeg nettopp har kjøpt, så går jeg kanskje over til neste størrelse. Han var tross alt 7,2 kg for en uke siden :jepp: Men det er mer på lengden da, ikke bredden, som utgjør vekten, så kan jo være at neste størrelse blir for vid, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også libero helt til 2 ble vel lite. Så gikk over til coop istedet for libro 3 :)

Har ikke prøvd noen andre beier... Ikke har vi rema heller :gjeiper:

Leste en gang noe om at coop-bleiene ble best i test, danka ut "de store" faktisk.

Bra det finnes billige og bra bleier på markedet, så slipper man å ruinere seg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...