Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Det var godt å høre at alt er bra! Må si jeg har vært bekymret. Fortalte om dere til Sambo, og han har også spurt hvordan det går...

Så bildet av Bittelille i albumet ja... Var litt lik Pnøtte mitt :wink: At noen kan kalle verdens vakreste for tåkedott??? Uforståelig....

Jeg skal få lagt inn bilde jeg også.

(Sambo laget barnesete til bildet i går, slik at Pnøtte kunne være med og hente bestemor :hoho: Hun syntes det var søtt hun da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å høre Tiny!!! Dette var veldig bra!!

Her har du en stor god klem og et stort smil fra meg!!

Klemmer fra Lilletrollet

:blomst::blomst::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er det leeenge siden jeg har vært her.. :oops:

Er hjemme hor mor og far på "ferie" mens sambo er på øvelse. Han har kranglet seg til å få ha med mobilen, så jeg har fått snakket med ham et par ganger. Det er jo ikke mange minuttene, men deilig å høre stemmen hans. Det er en tøff øvelse, men det går visst greit. Bading i et hull i isen var ikke særlig gøy.

Formen min er bra. Har lavt blodtrykk, og blir svimmel dersom jeg står lenge i ro eller reiser meg fort. Men uggenheten er stort sett borte, så jeg er fornøyd.

På ultralyden forrige fredag fikk vi se bittelille mye tydeligere en første gangen. Denne var innvendig, og utstyret mye bedre. De sjekket alt som kunne sjekkes, og alt ser ut til å være i skjønneste orden. :P

På siste kontroll hos fastlegen, sa han at jeg er rhesus (usikker på staving) negativ. Det er ikke værre en at jeg får en sprøyte rett etter fødselen som ordner det. Hurra for legene.

Her hjemme har jeg god tid til å treffe massevis av familie og venner jeg ikke hadde tid til i julen. Dessuten fikk jeg noen penger av mormor (alltid spandabel og liker å gi til barnebarna) som jeg valgte å bruke fornuftig. 1,5 time med hudpleie. Peeling og dyprens og massasje og full pakke. Utrolig deilig, anbefales på det varmeste!

I dag ringte min gamle sjef. Kort fortalt sitter jeg nå og er nattevakt på hotellet jeg var lærling på for en del år siden. Noe nytt som måtte læres, men det går fint. Mange hyggelige kolleger jeg ikke har sett siden jeg sluttet. Håper bare jeg klarer å holde meg våken, har ikke sovet på dagen.

Mulig jeg skal jobbe en natt til, dersom den faste nattevakten ikke blir frisk.

14+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guri malla så fort tida går :o

Er du virkelig 14+1 allerede?

Kan tenke meg at det er litt tøft å være oppe hele natta nå i din situasjon. Jeg var ihvertfall ekstra trøtt som gravid.

Hyggelig med litt selskap her i nattens mulm og mørke :wink:

Klem fra Murmeldyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tiny!

Synes jeg ville ta en kikk innom dagbøkene til deg og Rioja, siden jeg har møtt dere og alt!

Så fint at alt står bra til med deg og "Bitteliten!" Koselig kallenavn!

Da jeg var gravid, var det også ett eller annet usikkert med hensyn til toksoplasmose. Nå ble jeg ikke undersøkt i det hele tatt, pussig nok. Men heldigvis var alt i orden med lillepia mi da hun stakk hodet ut!

Kos deg videre, lykke til! :)

Hilsen fra Em.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakt?

Så bra du er i så god form! God øvelse til våkenetter, da! :ler:

Når klokka nærmer seg 22 i Havsulens hjem, pleier det å være på tide å legge seg... :-)

Hudpleie høres fantastisk ut, viktig å ta vare på deg selv nå, særlig etter all bekymringen dere har vært gjennom. Kos deg med gavmilde slektninger! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Har du kommet deg hjem og fått sambo vel hjem også?

Tipper du koser deg :wink:

Jeg er på nattevakt igjen, ekstra.

Sykdom som vanlig :-?

Klem fra Murmeldyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener.

Ja Murmel, jeg er kommet hjem nå. Det har sambo også. Kom torsdag ettermiddag og har siden ligget med 39 og 40 i feber, konstant hodepine, vond hals, øreverk og nese og øyner som bare renner. Paracet virker ikke stort, men i dag skal jeg til legen. Er litt bekymret på hvordan den lille reagerer på feber og tabletter. Om det er best å holde feberen nede, eller å begrense paracetbruken. De siste 3 dagene har jeg tatt 3/4 paracet pr dag, men liker det ikke. Kjedelig når jeg måler 39,5 og har full hodepine et par timer etter at jeg har tatt to tabletter.

Har null energi, og gruer meg til den 5 minutters kjøreturen til legesenteret. Har holdt senga/sofaen siden jeg kom hjem. :cry:

15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:roll: Hei, håper du blir fort frisk igjen, og at du får i alle fall 100% energi! :)

Sender ialle fall mange god bedringsklemmer din vei!

I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du -lenge siden sist, men nå stiker jeg innom her igjen. Koselig å være tilbake :)

Måtte "ta igjen" endel lesing i boka di, og ble engstelig mens jeg las om mulig smitte -ble så glad da jeg så det gikk bra! moro at dere har fått sett den lille skikkelig også, det er jammen spesielt og få bekreftelsen på at det virkelig er noen inni der!

Selv er jeg også så forkjølet nå, så føler så med deg... håper du får svar hos legen! (ikke godt å ha hodeverk uten at noe hjelper samt så tett og rennende...)

Ønsker deg god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Håper det går bedre med deg nå!

Forstår godt at du bekymrer deg for feber og Paracet.

Hva mente legen?

Mener å ha hørt at paracet er bedre enn høy feber ihvertfall.

God bedring!

Klem fra Murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsener, Lilletrollet, iingvild, Silja og Murmel.

Formen er bedre nå. Minimal feber. Har en del hodepine, spesielt på kveldstid. Og halsen er ikke bra, ligger våken og hoster om nettene. Plagsomt når både hals og nese er full av slim. Men jeg gurgler Solvipect. Og øynene renner ikke lenger, så jeg føler meg bedre.

Fikk høre hjertelyden hos legen, selv om det ikke var vanlig kontroll. Det bittelille hjertet slo veldig fort, men det var visst pga feberen.

Hver kveld ligger jeg musestille og prøver å kjenne bevegelse i magen. Uten resultater. Men jeg vet jo ikke helt hva jeg leter etter heller. Dessuten er det jo ganske tidlig, så jeg må nok lete en stund.

Denne uken er sambo på skolen nesten døynet rundt syns jeg. Han har fri til i spise middag fra 15-16, og så er det på`n igjen til de er ferdige ca kl 22. Ekstra kjedelig å være arbeidsledig og slapp hjemme. Bra det snart er helg, da skal vi kose oss. Fra og med neste uke har sambo bestemt at han skal slanke seg. Det er ikke nødvendig selv om han ikke er sylslank, men et bedre kosthold skader aldri noen. Og han er så glad i mat (det er vi begge) at jeg ikke er bekymret for at han skal ta helt av. :-)

Dessuten skal han operere et kne om et par uker, og får ikke lov å bevege seg så mye verken nå eller umiddelbart etterpå. Men søtsaker kuttes, og frukt/grønt økes. :Nikke:

15+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

Fint å høre at formen er bedre!

Du får kose deg med sambo i helga :wink:

Da jeg var gravid, leste jeg i ei bok en beskrivelse av de første små livstegn i magen: Det kjennes ut som en liten boble som sprekker. Og det var akkurat slik det kjentes :ler:

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Zianta og Murmel. Alltid kos med besøk i boka.

Nå er formen bra. Litt tett i nesen, og i ørene, men det går over. Er fornøyd med tingenes tilstand.

Må innrømme at jeg stort sett ikke føler meg spesielt gravid. Har litt antydning til mage, men som sagt bare antydning. Snakket med svigerinnen min, som begynnte med mammaklær i uke 12. Nå er jeg i uke 17, og klærne har god plass enda (kjøpte ikke nye da jeg gikk ned noen kg for litt siden). Føler meg litt "leke-gravid".

16+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...