Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Så deilig da,å ha sine egne klær mener jeg....eller? Skulle du ønske du måtte inn i mammaklær? Venninnen min som fikk en sønn i 2001 var sjele glad for at hun kunne beholde sine klær så lenge som mulig. Hun trengte bare mamma klær de siste tre mnd. Og det er jo ikke værst. Men men,det er forskjell på folk.

Ha en riktig fin uke!

Stor klem :klem: fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deprimerende å gå arbeidsledig. Spes siden sambo bare er hjenne 45 min for å spise middag, før han fyker til skolen igjen og er der til leggetid. Er forståelig nok ikke så attraktiv på arbeidsmarkedet, vi skal jo flytte om 3,5 mnd. Skal på møte ang dagpenger på aetat i morgen. Håper de åpner pengepungen for meg. Får jeg ok med dagpenger, tror jeg bare jeg innfinner meg med å være husmor til vi flytter. Ikke fordi jeg trives med å være hjemme alene hele dagene, men ingen trenger meg jo!!

Det er litt surt, for jeg vet at jeg er flink i yrket mitt, og hadde fått jobb om vi ikke skulle flytte snart.

:frustrert:

Nå er det 3 stk i klassen til sambo som skal bli pappa. 15/7, 15/8 (oss) og 15/9. Snakk om rekruttering til forsvaret. :ler:

Torsdag skal sambo opperere kneet, og blir humpende rundt på krykker en stund. Idrettsoffiseren på skolen hadde hatt samme opperasjonen, og fortalte at han brukte 6 mnd på å komme fullt og helt tilbake. Tenker det er en som blir fornøyd om han slipper å trene for å klare 3000meter-kravet på slutten av skoleåret. :ler:

16+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboken min! :-)

Kanskje vi treffes på treff igjen før du flytter? Det hadde vært hyggelig.

Håper du får en fin uke. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Sexy ordner nytt treff snart, Bluebird. :)

I går og i dag har jeg hatt masse stikking i magen. Ikke vondt, bare så jeg kjenner at det jobbes. Hurra.

Nesten hele gårdsdagen var jeg i byen med en venninne. Kafeer og butikker og sladder. Kjempekos. Var også innom butikker for å sjekke utvalget i mammaklær. Og jeg syns utvalget var bra jeg. Forstår ikke at alle klager. Fine klær var det, ikke snekkerbukse. :P

I påsken har vi snakket om å ta en tur til Stockholm, men nå er turen i fare. Sambo oppererer kneet i dag, og vi vet enda ikke hvor lenge han blir hoppende rundt på krykker. Noen snakket om 8 uker, og da er jo påsken over. Men vi får vente og se hva legen sier.

Denne turen skulle være kosetur for bare oss. Sikkert siste gang på lenge vi har anledning til å reise på kjærestetur.

Blir det krykke-ferie, kommer vi nok til å reise litt til min familie og litt til hans. Kan ikke sitte i leiligheten i to uker. :roll:

16+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også fortelle at jeg er kjempeglad i dag. En sak som har vært som en stor sort sky over livet mitt i to år ser ut til å bli løst innen et par uker.

:danse::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at skyen forsvinner! Etter regn, kommer sol! Så bra!

Stikking i magen er kjemperart, synes jeg. noen dager mye, andre dager ingenting. Men som du sier: det betyr jo at noe skjer, det utvikler seg. Og det er flott å tenke på.

Jeg synes også mange graviditetsklær er fine! Og dyre! :wink:

Lykke til med jobbsaken! :blomst:

Ostekakekeoppskrift til deg, i dagboken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at ting ordner seg! Ingenting er så deilig når man kan kjenne at skuldrene heiser seg etter å ha båret på alt for mange kilo.

Dersom det blir nytt treff i trondheim vil jeg også være med!

Lykke til videre med underfabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :D

Stikker bare innom for å ønske deg en riktig fin helg!

Håper samboeren din blir fort bra igjen.

Du trenger vel en Påsketur å se frem til når du går hjemme og kjeder deg :wink:

Man ønsker ofte å få mer fritid, men å være arbeidsledig er absolutt ikke noe ønske.

Bare vent, snart er det fullt med liv i magen din!

Klem fra Murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Stockholmsturen avlyst.. :cry:

Forhåpentligvis kan sambo kaste krykkene om et par uker, men storbyferie tar vi ikke sjansen på.

Nå er jeg fulltids sykepleier. Sambo skal ta et stort antall piller og en sprøyte hver dag. Det er litt å holde styr på. Noen ska tas sammen med mat, andre en time før eller to timer etter. Og flere ganger daglig, så alt må stemme. Sprøytene setter han selv, heldigvis. I går skiftet jeg bandasje, og vi fikk se såret for første gang. Det var veldig fint, gror som bare det. Litt blod pipplet fra det største såret, men ifølge legen kunne vi risikert at det blødde godt en hel uke. :-?

Som smertestillende fikk han paralgin forte, med beskjed om å ta max 8 pr dag. Bortsett fra to første kvelden, har han ikke tatt noen. :P Fornuftige sambo.

Fredag til lørdag var vi på besøk hos svigers. Svigermor har allerede begynnt å handle småtøy. Hu viste frem små bodyer osv som den lille skulle få. :ler:

Jeg har ikkje kjøpt noe enda jeg.

I går var vi hos en i klassen til sambo. Madammen hans har termin en måned før meg, og hun var kjempestor!! Ville gjettet at hun bare var uker fra termin! Jeg ble så misunnelig.. :sur: Vil også ha fin mage.

Når vi flytter til Kristiansand i juni, kommer vi sansynligvis til å bo i samme blokk. Det blir koselig. :Nikke:

I morgen tidlig er første jordmortime. Det blir spennende.

17+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det går bra i morra! Jeg vil også på treff igjen. Var kjempe koslig sist! :)

Forsiktig med alle piller og sprøyter! hehe...

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som mannens personlige sykepleier. Her viser du omsorgsevner som barnet deres sikkert vil nyte godt av.

Så koselig med svigersshopping, da! Flott at de engasjerer seg på en så konkret, og - for oss - pengebesparende, måte. :ler:

Ikke vær misunnelig på den store venninnemagen, du skal ikke se bort i fra at hun ønsker seg din nette variant. Vi er rare som aldri blir helt fornøyde, altså! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er første jordmortime overstått.

Hun var koselig, eneste negative var at jeg nesten fikk kjeft fordi sambo ikke var med. Han hadde jo tenkt å være med, men måtte prioritere skolen akkuratt i dag. Han som er så interessert og engasjert får "stempel" av jordmor. :-(

Men ellers var alt fint. Har lagt på meg 1,2 kg den siste måneden. Ca 400g av dette er visstnok foster/fostervann/morkake.

Jeg spiser bra, og tar multivitaminer, men hun sa at tran også var lurt. Æsj æsj æsj. Har prøvd å unngå det, det er så vemmelig. Men nå er det vel ingen vei utenom. :sur:

Fikk høre hjertelyden, den var 140. Og blodtrykket var 103/57. Aner ikke hva det betyr, skal ringe mor og spør.

Jeg har fått timer frem til vi flytter i juni. Etter ul 22/3 skulle jeg ringe jordmor i Kristiansand og bestille timer der også til etter flyttingen. Og høre om svangerskapskurs. Er ikke vits å få omvisning på føden på St. Olav når jeg ikke skal føde her.

Ellers har jeg lånt boken "På vei" av Gro Nylander, og leser og leser. Det er ikke så mye nytt, men jeg sluker alt. Jordmor sa at med dagens gravide følte jordmødrene seg litt til overs, siden vi kan så mye. :ler:

17+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere flytte til Kristiansand??? Visste jeg ikke -nesten der jeg bor nå det ;)

Ellers har jeg hatt stor nytte av boken du nå har lånt, får som oftest svar på det jeg lurer på, synes også den er skrevet på en fin måte som ikke blir for informativ og kjedelig liksom...

Blodtrykket ditt er nok helt normalt i fohold til graviditen, vanlig med litt lavt i starten før det stiger på slutten -selv har jeg også lavt (100/50) mot tidligere normanlt (120/80)

Min mann var heller ikke med til JM... Jeg fortalte henne at han var så interessert og leste alt han kom over - hun ble så overrasket, sa det var sjeldent... Jeg skjønte ingenting .-trodde det va vanlig jeg. Ja Ja, forskjell på menn og jordmødre da vil jeg tro ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i juni flytter vi til Kristiansand, Silja. Ikke midt i byen da, mellom sentrum og Kjevik en plass. Vi gleder oss til sørlandssommer. :P

Dette er en super dag! Etter et par deppedager (fullstendig uten grunn, skylder på hormoner) delvis i sofaen og delvis forran pc`n er jeg i topp humør. Det er snart vår. Ikke så varmt, men jeg henger klesvasken på verandaen. Ikke sikkert de tørker så fort, men de lukter i allefall godt. Og så har jeg en full utlufting av leiligheten. Deilig at dører og vinduer kan stå oppe en stund. I minusgrader blir det bare hurtiglufting for å unngå forsrysninger. :P

Har tatt et skippertak på husarbeidet, og det føles godt! Etter et par dager på sofaen, og med sambo på krykker, hoper alt seg opp. Skal skifte på sengen også, selv om det ikke er gått to uker siden sist. :P

Som en bonus har magen vokst merkbart de siste par dagene. Vil helt klart si at den stikker litt ut. :Nikke: (For "utenforstående" ser jeg nok ikke spesielt gravid ut, bare lubben)

Må finne mer husarbeid, har masse energi i dag.

17+5 (bare litt over to uker til vi er halvveis!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Tiny! :D

Ja, tenk snart halvveis! :rosasmil:

Det føles faktisk ikke så lenge siden vi begynte å prøve.

Mannen min var ikke med til Jordmor. Jeg trodde ikke det var vanlig, så jeg spurte aldri om han ville være med heller. Han var med til legen 2 ganger det ble tatt ultralyd.

Det skal jeg tenke på neste gang :wink:

Koselig å høre at magen vokser, og at du er i fin form!

Klem fra Murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese her inne! Nå er vi igang med utrednign,iallefall snart :roll: Men vi har iallefall vært hos legne,og blitt henvist videre!!

Lykketil videre!!

Stor klem :klem: fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Kristiansand er jo en nydelig by! Mannen min er fra Sørlandet, så jeg får også bonusen sørlandssomre gir. Ikke noe bedre sted å være i juli, spør du meg!

Fint dere flytter så dere rekker å komme i stand til det nye familiemedlemmet kommer i august, da!

Så flink du er som har ordnet så masse hjemme! God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, Murmel, Lilletrollet og Havsulen.

Fredag formiddag kjente jeg bevegelse i magen!! :hoppe:

Er 97% sikker på at det var Bittelille som sa hei. Det var to små berøringer, og så helt stille igjen. Jeg lå uten å røre en finger, i vent på mer. Men jeg har ikke kjent noe siden. :roll:

I går tok jeg stingene til sambo, og såret gror perfekt. Hurra for det. Han har en del smerter inni kneet, og problemer med å bevege det. Dessverre har fysioterapautene lenge ventelister, så han har ikke fått time før langt uti neste uke.

Hadde det vært sommer nå, og tid for sommerklær, kunne sikkert alle sett at jeg har mage. Dumme tykke vinterklær. Men den vokser utrolig for tiden. Er storfornøyd, og sambo koser og snakker og stryker konstant.

:hjerter:

18+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...