Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Da starter jeg dagbok her inne jeg også..

Prinsen min og jeg har nettopp bestemt oss for å prøve. Tok siste pille i går, og vi gleder oss til mensen er ferdig og vi kan begynne.

Det er fremdeles en litt rar tanke at vi kanskje skal bli gravide. Da vi hadde tatt valget om å droppe pillene, satt vi i sofaen og strigråt begge to. Det var en sterk opplevelse.

Jeg har ikke satt meg inn i eggløsningstid og syklusen min osv enda, men gjør vel det etterhvert. Men det er kanskje ikke så viktig heller, siden vi har sex nesten hver dag uansett. Har uansett ikke tenkt å stresse, vi har god tid.

Må likevel innrømme at det hadde vert gøy med fullklaff før jul.. Tenk å sitte med en hemmelig pakke på julaften?

Vi har tenkt å holde denne prøvingen for oss selv, så kg kommer nok godt med fremover. Jenter trenger å snakke! Prinsen min har ingen problemer, men jeg hadde sikkert røpet meg til noen om jeg ikke kunne betro meg til "kg-søstrene"!

Nå sluker jeg alt graviditetsstoff, og vil lære mest mulig om det som forhåpentligvis skal skje. Hva gjorde jenter i vår situasjon før internett? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei murmeldyr!

Så gøy med besøk i dagboken!

Synd med testen din da. Håper vi klarer det snart begge to. Prinsen min har forresten vanskelig for å tro at vi ikke kan teste så snart vi er ute av senga.. :ler:

Han kommer sikkert til å stå klar med tester de neste ukene, selv om det er lenge til jeg kan ta. Han er bare råsøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

:velkommen: Som dagbokskriver og prøver. Håper dere lykkes raskt! (men ha i bakhodet at for enkelte kan det gå opp til 1 år før syklusen er tilbake til normalt).

Nå vil jeg ikke ta motet fra deg før du starter, så dere får kose dere i prøveperioden. Og vi her på KG følger med og bakker opp når det ikke går bra og jubler når der klaffer.

Lykke til videre!

Klem fra

Zianta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver! Kan nok være greit å "betro" seg til KG-jentene av og til - mennene er jo ikke alltid like interesserte i eggløsning og ikm som vi jenter har en tendens til å være!

Selv om det kan ta lang tid før mensen stabiliserer seg etter p-pillebruk, er det like stor sjanse for at det går fort (som i mitt tilfelle, fikk stabil syklus med en gang).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige hilsener! :D

Idag kom tante på besøk. Krysser fingrene for at eggløsning osv snart er i rute. Jeg (vi) er klar over at det kan ta lang tid (du tar ikke motet fra meg, Zianta :wink: ), men velger å være opptimistiske. I og med at vi akkuratt skal til å begynne, og ikke har det travelt, kommer jeg som sagt ikke til å sette i gang med temping osv enda. Får se på det etter nyttår. Men nå har jeg lest litt, og funnet ut hvordan det virker. Mye kunnskaper blandt kg-brukerene!

Prinsen min syntes at han burde få farsdagsgave i morgen, men det får han ikke. Muligens til neste år, om vi har fått to blå eller en liten da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit, ja.. :blomst_opp: *litt treg*

Takk for hilsen i dagboken min.. :D

Blir spennende å se om EL kommer om et par ukers tid nå da, skal følge med på deg jeg.. :lol:

Moro at mannen din er så ivrig på babylagingen da..

Det er sånn det skal være det..

Får håpe det ikke tar så lang tid før dere får to blå..

(PS jeg fikk to blå tre mnd etter jeg sluttet på p-piller når jeg ble gravid med sønnen min, så det MÅ ikke ta lang tid heller.. :wink: )

Lykke til, og fortsatt god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener! Gøy at noen følger med, selv om det ikke er spennende enda.

Jeg håper av flere grunner at vi ikke må vente så mange måneder. Hadde glemt hvor vondt menssmerter kan være! Jeg er nesten sengeliggende i to døyn, og har ikke funnet smertestillende som virker. Da jeg bodde hjemme ga mor meg paralgin forte (hun er sykepleier og vet hva hun gjør), for hun hadde det på samme måte da hun var ung. Ifølge henne gikk det over da hun hadde fått min eldste bror. Krysser fingrene for at det også er arvelig.

Nå er jeg i bedre form. Prinsen min er bortreist denne uken, og jeg har nesten bare fri. Har sagt at når han kommer hjem på fredag, blir det prøving hele døynet. :wink:

Er alle like opptatt av babytanker som meg?? Det er ikke så mange dager siden vi bestemmte oss, men jeg har nesten ikke klart å tenke på annet siden. Håper det dabber litt av etterhvert, dette er slitsomt. Ikke klarer jeg sove, ikke klarer jeg spise. På jobben har jeg stoooore konsentrasjonsvansker. Hvordan skal det gå om vi får to blå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Ville bare si lykke til med prøvinga - skjønner godt at du blir oppslukt i babystoff jeg, det er jo noe helt spesielt å planlegge å få en liten baby med noen du er glad i! Kos deg! Jeg håper det klaffer for dere kjapt - men du, vær så snill, ikke bli for stresset hvis de to blå lar vente på seg!

lykke til!

ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Velkommen som dagbokskriver, og lykke til med prøvingen. Du må bare slappe av, og ta det som det kommer, det er nok den beste metoden. Før du vet ordet av det kommer det to blå streker, og det er en herlig følelse. Og det er jo ikke så aller verst i prøvetiden heller, eller hva? :wink:

Klem fra Ruby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, prøvetiden er topp uansett den (bortsett fra det at prinsen min er bortreist for tiden)! Og bare slapp av, vi stresser ikke i det hele tatt. Har funnet ut at dersom vi skulle skyte blink nå, vil termin bli 3 uker etter at vi skal i bryllup i England i sommer. Så det passer nok bedre litt senere. Vi prøver allikevel, men blir ikke stresset eller triste om vi må vente noen måneder. Håper bare vi får en gang. Så "empty arms"-linken i dag, og det er umulig for oss å forstå hvordan det er. Krysser fingrer og tær for at langtidsprøverne snart får positiv test.

Fikk forresten vite i dag at jeg ikke har jobb lenger etter nyttår. Vikariatet mitt går ut, og blir ikke fornyet. Så nå er det på`n igjen med jobbsøking. Blir sikkert litt vanskelig siden vi flytter igjen i juni. Det lureste er vel å ikke nevne det for eventuelle arbeidsgivere, men jeg er ikke så flink til å lyve.

På fredag komme sambo hjem, og da skal jeg lage en romantisk middag til oss. God mat, masse stearinlys, fyr i peisen og bare oss to igjen.

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

En stund siden jeg har vært innom på forumet nå. Ble en smule deprimert av mensen som kom fredag. Apropo menssmerter, så er det kun Ibux som hjelper meg av vanlige smertestillende. På apoteket var det også Ibux som ble anbefalt. Hvis det er riktig ille, kan man ta 4 tbl som startdose.

Da er vi igang med andre prøveperiode. Tror jeg skal jakte litt på EL-slimet denne gangen. Det er noe jeg aldri har vært bevisst på før. Tempmåling og sånt gidder jeg ihvertfall ikke foreløbig. Men det er vel over 1 uke til forventet EL. Vi får bare kose oss i mellomtiden.

Lykke til med jobbsøking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Murmeldyr.

Jobbsøkingen er igang, men det er nok litt tidlig å vente resultater. Dette er første gang jeg faktisk søker på jobber, tidligere har de bare bumpet ned i fanget mitt..

Nå er tante dratt igjen, så jeg venter bare på at prinsen min skal komme hjem i morgen. Har vert en litt ensom uke, med masse fridager. Kjenner ikke så mange her i byen enda. Og er litt tilbakeholden siden jeg vet vi flytter igjen om få måneder.

Siden dette er første måned på årevis uten piller, har jeg ingen kontroll på el og ikm.. Vi får bare kose oss titt og ofte, og teste om en måneds tid. Har begynnt på gravid-vitaminer (m/folat), drikker grapejuice, og solvipecten står i skapet. Er litt usikker på når jeg skal begynne å ta den. Er det uheldig å bruke den lenge?

Gleder meg veldig til å få sambo hjem igjen. Han har ringt et par ganger daglig, men det er ikke det samme som å ha han her. Han har spurt hver dag om jeg er morgenkvalm. Jeg har forklart mange ganger at det er umulig, siden vi må vente på el. Han er totalt døv på det øret. Men jeg er glad han er så ivrig.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når det gjelder Solvipecten så kan du begynne å ta den et par dager før du forventer el (kanskje litt vanskelig når du ikke vet akkurat når den er da men...), og så tar du en skje morgen og kveld i 4-5 dager. Tror ikke du bør ta altfor mye av den, sikkert ikke bra for magen. Jeg ble gravid den syklusen jeg tok Solvipect, men jeg har ikke så mye tro på at det var det som gjorde utslaget... Glemte nemlig å ta det flere ganger, og vi hadde heller ikke prøvd så lenge at jeg hadde noe "erfaringsgrunnlag" (ble gravide på 3.forsøk)... Men det skader jo ikke å legge forholdene til rette! Lykke til med el og alt som følger med... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er testingen i gang for fullt! :sjarmor:

Er veldig flink, og har pute under rumpa og alt. Sambo er litt snurt over at det meste renner ut etter en stund. Han syns alt skal brukes. :ler:

Siden jeg ikke har kontroll på el, kan den være når som helst mellom nå og neste søndag. Ca. Venter en mnd eller to før jeg begynner med el-tester.

Det var utrolig deilig å få sambo hjem. Stakkaren var sliten etter en hard uke, men hadde heldigvis litt energi til meg. :P

Idag var vi rundt og lette etter julepresanger til to gutter på 7 måneder. Gjett om noen drømmte seg bort i barneklæravdelingen? Gleder meg til det blir vår tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:oops:

Kjøpte el-test i dag.. Klarte ikke å la vær, selv om jeg hadde tenkt å vente med det.

Jaja, ingenting galt i litt iver.

Leste detaljert beskrivelse av en fødsel i dag, og kan ikke si det fristet! Jeg kommer sikkert til å grue meg i månedsvis! Det burde ikke være lov å skrive slike ting, det er bedre å ikke vite hva en går til. Men jeg klarer ikke bla forbi, er for nyskjerrig.

Sambo er borte igjen, men kun for en natt denne gangen. I morgen kommer han hjem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp. :Gjesp:

Jeg er stuptrett. Har store problemer med å sove når sambo er borte. Gløttet på klokka siste gang kl 04:30, og var ikke særlig fornøyd da den ringte 05:45..

Men nå er det under 2 timer til jeg er ferdig på jobb. Skal hjem og ta en aldri så liten middagslur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig bok du har her :D Lykke til med prøvingen.

Gir du et hint om hva du jobber med?

Jeg er student, skal bli bygg ingeniør. Hvordan er arbeidsmarkedet i Trondheim nå? Like vanskelig som før eller ser du lyst på det?

Ps: Har fått et godt tilbud på julegave til kjæresten. Kan jeg skrive om det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...