Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Hei Tiny!

Så hyggelig at du er gravid!!! Er veldig glad på dine vegne.

Nå håper jeg bare at flere av oss kan gå i dine"fotspor" å få babyer i magen......

Lykke til og gratulerer!!! :hoppe::hoppe:

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsener, Havsulen, Kiri, Bjørnsdatter og Lilletrollet! :P

3 dager til juleferie. :nisse:

Gleder meg som en unge. Jeg har alltid elsket julen, og i år blir det ekstra stas. Både fordi jeg ikke har sett familien på noen måneder, og pga nyheten vår.

I dag har jeg fått endret på flybilletten min, så jeg blir et par dager lenger. Broderen bor i England, og jeg har ikke sett ham siden i sommer. Han skal feire jul hos forloveden sin familie i Sverige, og de skulle egentlig ikke til Norge i det heletatt i år. Men nå har de fått litt ekstra ferie, og kommer i romjulen. Etter at jeg endret billetten min, får jeg også treffe dem før jeg reiser. Neste gang vi ses blir i bryllupet deres i sommer.

Avtaleboken for ferien er iferd med å fylles opp av familiebegivenheter og venner. På søndag skal sambo, jeg, lillesøs og kjæresten hennes kjøpe juletre. Vi skal gå en plass vi hugger treet selv, det har vi aldri gjort før (far pleier å ha ansvaret, men han er fremdeles syk og svak selv om han er hjemme fra sykehuset). Håper det blir snø der nede til søndag. :hoppe:

Av og til (veldig sjelden) blir jeg litt oppgitt over sambo. I dag er siste eksamensdag før jul. I går kveld spurte jeg om han hadde vekkerklokken på, og jada, klart han hadde det. Jeg sa at jeg kunne ha min på også, sån for sikkerhetsskyld. Men det var heeelt unødvendig. Han er jo voksen og ansvarlig osv.

Og hvilken voksen og ansvarlig mann våkner i panikk 8 minutter før eksamen begynner? :roll:

Han måtte hoppe i uniformen, og tok seg ikke tid til t-skjorte, boxer eller sokker (er sikkert ikke så behageligt, der han sitter). Heldiggvis fikk jeg slengt noen skiver i en pose til ham, så han ikke måtte gå hele dagen uten mat. Flaks at vi bor nesten vegg i vegg med skolen. Han har ikke kommet tilbake, så jeg regner med at han rakk det akkuratt.

Neste gang skal jeg sette på min vekkerklokke uten å si det til ham. :Nikke:

Men jeg håper dette var en lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Tiny!

Nå kan du snart nyte juleferien! Ellers, gikk det greit for din kjære på eksamen da? -er jo bare marerittet egentlig... godt dere ikke har lang vei. Lo inni meg da jeg leste om hans påkledning den dagen, kan umulig ha vært spes behagelig :ler:

Har dere ellers planer om hvordan dere skal røpe nyheten? Tenker det blir gildt å dele det med familien... Nyt tiden, Tiny!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silja.

Eksamenen gikk visst bra. Heldigvis.

Når vi skal fortelle det til foreldrene mine (tenk at det er i morgen alt!! :o ) kommer vi til å pakke inn et par små sokker eller en smokk, og legge ved et kort der det står ca "hei, kan dere passe på denne/disse til jeg kommer i august? Hilsen det første barnebarnet"

Har ikke bestemmt ordlyden helt.

Nå har jeg vasket alt vi har av klær, kun pakkingen som gjenstår. Flyet går litt sent i morgen, men vi skal på noen besøk/levere pakker på dagtid. Derfor må vi pakke i kveld. Etter jobb. Og så må jeg huske å betale et par regninger før vi reiser. Viktig viktig. :Nikke:

Sånn "graviditetsmessig" er det ikke så mye å fortelle. Har ikke særlig vondt i puppene, eller andre steder. Men jeg har veldig liten matlyst for tiden. Må tvinge meg til å spise. Er ikke kvalm eller no, bare aldri sulten nesten. De få gangene jeg virkelig har lyst på mat, er det kun middag som står i hodet på meg. Kjøttkaker eller seikt laks eller taco eller annet snadder. Aldri søtsaker. Men det er jo bare greit da. Lurer faktisk på om jeg har tatt av litt i det liste. Syns klærne er løsere en de pleier. Men vi har ikke badevekt (er ikke så opptatt av vekt) så det er vanskelig å "bevise".

Men det viktigste er at den lille får det den vil ha. Og så lenge både sambo og meg selv tvinger meg til å spise både mat og vitaminer, er det ikke noe problem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere skal fortelle, det blir sikkert koselig!

Jeg har også mest lyst på salte ting - ikke søtt.

Lykke til med hjemreisen og god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tiny

Jeg vil også bare si : :P GRATULERER :P

vi har vel termin nesten samtidig vi da så det skal bli kjempe spennende å følge med deg i måneden fremover ....

Får benytte anledningen til ønske deg en riktig GOD JUL også ...

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og lykke til da Tiny!!! Hørtes ut som en kjempe lur idè å pakke inn en liten baby sak, og skrive et kort ved siden av!! (gjemmer tipset til en gang (snart) ) He he he.

God jul Tiny!!!! :nisse: :nisse:

Jule klemmer fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er så hyggelig å åpne dagboken når deg er full av hilsener!! Tusen takk Silja, Havsulen, Marre, Lilletrollet og Murmeldyret. :kysse:

Sambo er ferdig på skolen om halvannen time, og jeg skal egentlig ha pakket ferdig til da. Ikke sikkert det går helt etter planen. Er så fryktelig kvalm! :kvalm: Håper det er reisefeber bare. Orker ikke gå kvalm hele julen. :cry:

Det blir nok et ganske travelt program hjemme, men jeg stikker nok innom med litt oppdateringer nå og da. Uansett vil jeg ønske alle en fantastisk fin jul med masse god mat og annen kos (spesielt Murmeldyret :kul: . Håper du får to blå til nyttår.)

Store klemmer fra Tiny, som skal hjem til familien i dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det med kvalmen i jula?

Hvordan var det hos familien?

Noen som ble overrasket?

Håper du har det bra! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og godt nyttår!

Henger meg på her om hvordan det gikk i jula,med overaskelsen!! Hvordan reagerte de?

*spent*

Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for hilsener.

Det gikk kjempefint i julen. Familien hadde nok ikke ventet en førjulspresang av den typen, men det ble full jubel. :P

Pakket inn en smokk, og et kort med "kan dere passe på denne til jeg kommer i august". Mens mor pakket opp, spurte hun om dette med førjulspresang skulle bli tradisjon. :ler: Hun forstod etterpå at det blir nok ikke hvert år. Hehe.

De gleder seg stort til å bli besteforeldre, og lillesøs er storfornøyd. Hun blir den eneste "ekte" tanten, hun er min eneste søster, og sambo har bare brødre. Vi skiller jo ikke mellom vanlige tanter/onkler og filletanter/onkler, men akkuratt nå er det litt stas..

Ellers var julen temmelig hektisk. Med en mor som sov hele dagene (nattevakt) og en syk far, ble det meg og søs (og sambo frem til han reiste tidlig på julaften) som måtte lage jul. Vasking og pynting og matlaging. Vi pleier alltid hjelpe til, men har aldri før hatt ansvaret helt alene. Spesielt julemiddagen var vi litt nervøse for. Men vi fikk til både kalkunen, sausen (som jeg brakk meg av flere ganger, har problemer med innvoller), stuffingen og waldorfsalaten. Poteter, rosenkål, gulrøtter, erter, ananas og svisker var også på plass. Karakter "meget tilfredsstillende" fra de tilstedeværende husmødrene. :Nikke:

Broderen m/forlovede kom kvelde før jeg reiste. Hadde fortalt dem nyheten på telefon før jul. De hadde masse spørsmål. Nå skal det sies at de er under normalt vandt til småbarn. Min bror holdt en baby for første gang i sommer, og han er 28. De lurte på om vi visste kjønnet på barnet, om det sparket. Måtte forklare at det er litt vanskelig når nurket bare er noen få uker, og ca 2,5 cm..

Nyttår feiret vi hos sambos foreldre, sammen med hans bror m/fam. Kjempekoselig og rolig feiring. Er ikke særlig begeistret for raketter som hyler og smeller høyt, men må jo ut likevel.

Hadde lyst på et nyttårsdykk første nyttårsdag, men det er visst ikke anbefalt i min "tilstand". Dermed ble vi på land. Det er ikke gjort så mange undersøkelser på graviditet og dykking, men noen har opplevd at fosteret har fått skader. Aldri om jeg risikerer barnet mitt for et dykk.

Ellers et jeg litt uggen stort sett hver morgen, men trenger normalt ikke stå opp så tidlig, så det er ikke noe problem. Har ikke kastet opp. Ofte, spesielt på kveldstid kjenner jeg stikking i magen. Sambo har lest at det er livmoren som utvider seg, og det er jo bra. Fredag 16 skal jeg på min første kontroll. Spennende.

Har ingen hormonutbrudd, selv om jeg er litt mer følsom en vanlig. Ingen rare lyster. Hver gang jeg har lyst på noe, spør sambo om det er matkick.

Hjemme forhørte jeg mor om hennes svangerskap og fødsler. Håper det er arvelig!! Hun hadde ingen problemer eller plager i noen svangerskap. La på seg 5-7 kg. Kjappe fødsler (ikke smertefrie, men unnagjort på 3-5 timer).

Jeg hadde veldig lyst til å fortelle det til mormor, men hun forsnakker seg ofte når ting opptar henne. Likevel mistenker vi at hun vet. Hun har en egen evne til å "se" slike ting. Mange mener hun har litt synske evner. For noen år siden kommenterte hun til mor at en kusine av meg såg gravid ut. Hun var blitt gravid den uken mormor sa det. Det var ikke planlagt, så min kusine visste det ikke selv engang..

Må også fortelle at sambo er verdens beste. Han steller rundt meg og koser med magen og er den perfekte kommende far. Makan til gutt skal en lete lenge etter. Jeg er så heldig!

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Her kommer en liten hilsen fra meg også :D

Hyggelig å lese dagbøkene til gravide, lykkelige brukere. Og litt ekstra stas med de som har termin i august :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åh, så koselig å lese om all julehyggen! Heldig er du òg som enda ikke plages så ille... Og du -det sies at man ofte er lik sin mor med tanke på svangerskap & fødsel :wink:

-gleder meg til å "følge" den fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!!! Å nå håper jeg jo enda mere på at jeg kanskje ka være gravid denne gangen........Så bra at du er minimalt plaget. Det er jo kjempe fint!

Stor klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener, Rioja, Silja og Lilletrollet!

Neste fredag skal jeg til legen for første gang. Da er jeg 10+0. Der blir fryktelig spennende. Håper jeg får en "nøyaktig" termin. Terminkalkulatorene på internett varierer fra 13. til 26. august..

Håper håper håper at jeg kan fly til England i bryllup 24. juli.

Formen er stort sett bra, dersom jeg tar det litt rolig på mogenen. Er bedre nå en i julen. Jeg har oftest ikke lyst på mat før langt utpå ettermiddagen, så det blir litt tvangsspising av frukt og kjeks.

Et annet problem er at jeg blir mett etter en bit eller to. Og naturligvis blir jeg da sulten igjen en halvtime etter middag. :roll:

Ikke særlig praktisk, men jeg får i meg nok og variert mat tror jeg. Skal være fornøyd om dette blir mitt største problem i svangerskapet :ler: .

En annen upraktisk sak er at jeg springer på do nesten hver time. Helt unødvendig, det blir jo bare småskvetting. Men må man så må man..

Sambo er like fantastisk som alltid. Og heldigvis er jeg flink til å vise hvor stor pris jeg setter på ham.

Hunørsvingningene merkes, men det veksler bare mellom gråting fordi "alle er så snille og søte" og gråting fordi "potetene kokte istykker" osv. Blir aldri sint, men tårer flommer titt og ofte. Jeg ser dette veldig tydelig selv også, så ofte sitter vi og ler midt i tårene mine. Tror det er en fordel for meg selv at jeg er fullstendig klar over at det bare er hormoner på ville veier.

Første gang jeg merket det, var da jeg hadde fortalt om den positve testen her inne. Senere på kvelden gikk jeg inn igjen, og hadde fått masse gratulasjoner både i dagboken og på graviditetsforumet. Gjett om det flommet over! Løp inn til sambo i stuen og stortutet fordi dere var så søte og omtenksomme osv osv. Til slutt satt vi i sofaen og klukklo begge to. :hoho:

Jaja, alt i alt har jeg det utrolig godt. Og som sambo sier, det er bra jeg ikke slipper absolutt alt av plager og tegn. Vil jo føle meg litt gravid tross alt. :Nikke:

9+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg fungerer svært dårlig før kl 16/17 for tiden. Er trett og fryktelig slapp, orker ingen ting. Senere på ettermiddagene og kveldene er jeg i fin form, og kan godt sette igang med hva det skal være. Spiste frokost i dag kl 14, hadde ikke sjans til å få ned en bit før det. :roll:

Nå nettopp oppdaget jeg at jeg ikke har oppdatert hjemmesiden vår på over to måneder!! Og vi som har "siste nytt"-side der jeg tidligere skrev hva vi styrte med og hvordan vi hadde det.. Skulle være isteden for å sende slike mailer til venner og familie, men nå har jeg sviktet totalt.

På en måte er det jo ikke så vanskelig å forstå. De siste par månedene har vi vært ganske opptatt av først prøvingen og etterpå det lille mirakelet som bor i meg. Så lenge det er litt hemmelig, er det vanskelig å skrive "dagbok". Men nå skal jeg inn og skrive, og ikke lure meg inn på kg før jeg er ferdig. :Nikke:

9+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...