Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei ostengi.

Hyggelig at du titter innom!

I dag stod jeg opp sammen med sambo kl 06:15. Var våken, sulten og full av energi! Spiste frokost kl 7, og fikk i meg både youghurt, eple og et glass juice. Formen er fremdeles på topp, livet er herlig! :hoppe:

Andre fridager har jeg stått opp ca på denne tiden (11) og vært slapp og sløv og småkvalm. Nå har jeg vasket klær, ryddet og vasket på kjøkken, og kost meg masse her på kg. :P:P:P

9+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at jeg er nødt til å stå opp relativt tidlig, for å få OK dager.

Hvis jeg sover til 11, får jeg ikke spist i riktig rytme, og alt blir feil. Så rare kroppene våre er! Og ganske flinke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si en gang til at dette er en så fin dag!!

Sambo var på skitur med skolen, og var innom for å dusje før han forsvant igjen. Jeg laget kakao til ham, som han fikk med i en termos. Han sa "Jeg blir helt giftesyk når du gjør sånne ting". Hehe.

Har forklart at det går ann å gjøre koselige ting for hverandre selv om en "bare" er samboere. Vi gifter oss nok en dag, men jeg har ingen hast. Har et mindre hyggelig (men heldiggvis kort) ekteskap bak meg. Ex`en var ikke særlig snill, verken fysisk eller psykisk (er faktisk omtalt som psykopat av noen, og det stemmer kanskje). Sambo er bare snill, så jeg er ikke i tvil om at jeg vil være sammen med ham resten av livet. Men nå konsentrerer vi oss først om å få Bittelille. Sambo har full forståelse for at jeg vil ta giftingen litt senere. Gode gode sambokjæresten min.

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Hyggelig dagbok du har her :P

Hva synes samboeren om julepresangen han fikk? Min blei helt stum da han åpnet albumet, men ble kjempefornøyd.

Jeg kan ikke komme på det trøndelagtreffet til fredag :( Skal til Oslo i sv.fars 70-årslag. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg kommet.

Du flytter sørover snart, ikke sant? Hvilket fylke er du fra/flytter du til? Hvor gammel er du igjen? Hadde vært gøy å vært med på det treffet....

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Tiny! :D

Tida går så fort, og du er jo langt på vei allerede! Synes ikke det er lenge siden vi hadde våre 5 nattvakter sammen :ler:

Jeg er desperat uten nett tilgang på jobb for tida :-?

Håper formen din er i bedring nå!

Fortsatt God Helg!

Klem fra Murmel! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kiri (har sendt en pm til deg) og Murmel. Alltid hyggelig at dere stikker innom!

Langt på vei, ja. Tiden flyr. I går var vi på vår første kontroll hos legen. Jeg var litt skeptisk til å få ny lege, men han var veldig hyggelig og flink. Dessverre ville han ikke lete etter hjertelyden. Men han undersøkte og sjekket og kjente, og alt er visst i skjønneste orden. Livmoren hadde passe størrelse til hvor langt "jeg mente" jeg er på vei. Han satt terminen til 15/8. Det er jo en flott tid. Passer bra i forhold til flytting osv.

Stakkars stakkars meg måtte ta blodprøve. Hater sprøyter. Og det var ikke lite de skulle hale ut av meg. Kunne sikkert fyllt en tiliters bøtte! ( :oops: det føltes iallefall sånn...)

Men blodprosenten (hva nå det er) var perfekt, så da var sykesøster tilgitt.

Som forventet skulle de veie meg også. Veide meg jo første juledag (for første gang på årevis), men har spist godt og mye siden det. Men jammen hadde jeg tatt av enda mer. -2 kg siden sist. Og før det har jeg også mistet noen kilo ifølge buksene mine. Det har muligens sammenheng med at jeg går til og fra jobb, tilsammen en time hver dag. Å gå ned uten bevisst å slanke seg er topp! Men kiloene kommer nok snikende etterhvert tenker jeg. Og håper jeg. Vil jo ha et sundt og friskt barn. :Nikke:

De siste par dagene har jeg ikke merket noe kvalme eller uggenhet. Den perioden kanskje over? Hurra hurra.

Er fremdeles mer trett en normalt, men har lest at jeg bare skal unne kroppen den ekstra søvnen den trenger. Så det så.

10+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny

Så bra at du har følt deg bedre i det siste da! Kjenner til den der trøttheten som er der hele tiden.. Ikke noe særlig!

Blodprøver er noe herk! Har helt angst for de, etter at jeg hadde kyssesyken som 15åring, da jeg måtte ta blodprøver heeeele tiden.. Er litt mer hyggelig nå da, men likkavel!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Diddl.

Bra jeg ikke er alene om å mislike sprøyter. Ifølge en medgravid venninne, som har gjort dette før, skal de bare stikke meg i fingeren på de deste kontrollene. Det var nok ment som trøst, men fungerte ikke helt. Er ikke glad i stikk i fingeren heller jeg. Men jeg slipper vel ikke unna..

I dag har vi har "fortelle til verden"-dag. Ringte rundt til venner og familie som ikke visste noe. Vi er så lykkelige at vi ikke klarte å vente lenger. Og siden alt var så bra på kontrollen, ser vi ingen grunn til å tviholde på hemmeligheten lenger. Alle ble kjempeglade på våre vegne, og syns det var sååå koselig. En av venninnene mine skal begynne å strikke skjerf til den lille. Hun er ikke særlig dreven stikker, så det tar nok litt tid. Men jeg syns det er kjempefint av henne.

Mormor ble også veldig glad. Hun er ganske så begeistret for sambo. Første gang jeg tok ham med på besøk til henne, var min mor allerede der. Da vi gikk forbi vinduet, hadde hun sagt til mor "å, så fin han er" :ler: . Nå som hun kjenner ham, vet hun at han er verdens beste på innsiden også. Må også fortelle at etter det møtet drømte jeg at mormor forsøkte å stjele han fra meg. Mange i familien fikk seg en god latter. :oops:

Nå i kveld har jeg møtt iingeborg. Vi skal på kg-treff på fredag, og ville gjerne ha et kjendt fjes der. Det var koselig, og vi gleder oss til fredag.

10+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :D

Godt å høre at alt gikk bra hos legen, og at formen din er bedre.

Kan tenke meg at det var stort endelig å fortelle det til alle :wink:

Klem fra murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var virkelig gøy, Murmel!

I går hadde sambo fødselsdag, så vi hadde hele hans familie på kaker og kaffe. Det var koselig, men vi har litt vel mye rester. Heldigvis kommer noen av sambos skolekamerater hit i morgen, tenker de fikser restene...

Gleder meg til i morgen. Da skal jeg på jobbintervju. "julejobben" min hadde jeg til og med sist onsdag, så nå er dagene lange og kjedelige, og kontoen nærmest tom. Fikk veldig liten lønn på den jobben (5 timers arbeidsdag, ca 3 dager pr uke, og gikk ned 25 kr/timen). Selv om denne jobben bare er 75% er det mye bedre en den forrige. Og så er det i mitt yrke og ikke som kassadame på butikken.. Håper håper jeg får den. Sendte søknaden sist uke, så ting går visst fort. Mange somler med å kalle inn til intervju etter at fristen er gått ut. Håper jeg kan begynne fort også, om jeg får den. :P

11+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke jobben. :cry:

Var best kvalifisert av alle 120 som søkte, men skal jo reise i juni..

Jaja, har funnet en ny, som er midt i blinken. Bedre jobb, men et godt stykke unna. Må evt ta buss 30-40 min. Krysser fingrene for den.

Ellers er formen bra for tiden. Er fortsatt ganske trett, men ikke dårlig.

:P

11+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du ikke fikk jobben.... :trøste:

Men det er hyggelig at du er i sånn fin form!! Det er bra!

Jeg har ikke skrevet noe hos deg på en stund,men det skal jeg se å rette på!!!

Store klemmer fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd du ikke fikk jobben! Antar du var ærlig da ang flyttingen?

:trøste:

Krysser fingrene for at du har større hell med den neste. Vet du om det er lenge til det skal avgjøres?

Håper formen din forblir like bra videre :wink:

Klem fra Murmeldyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Lilletrollet og Murmel.

Jeg vet ikke når de ansetter en person i den "nye" jobben, får bare vente og se. Men den er midt i blinken for meg, og passer godt inn på cv`n.

I går kveld låg jeg som vanlig og kjendte på magen ( :oops: ), og da jeg trykket litt over skambenet, kunne jeg kjenne en liten småhard "klump". Har lett mange ganger før (en stund siden sist), for å sjekke om det er noe der inne. Har ikke kjendt noe før i går. Det var en underlig og fin følelse. Etter hva jeg har lest, ligger den på rett plass, og det er ikke urinblæren eller magesekken eller noe i den duren. Det er faktisk vårt lille under!! :hoppe:

Den har visstnok begynnt å bevege en del på seg, men det er lenge til jeg kan merke det. Gleder meg.

13/2 har jeg legetime, og 22/3 ultralyd! Det er samme dag som Rioja, og bare en time før henne. Kanskje vi møtes?

En ukes tid etter ul skal vi til jordmor for første gang. Laaang venteliste. :-?

11+6 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå så koselig å kjenne tegn!!! Jeg gleder meg sånn på dine vegner! Får nesten tårer i øynene jeg av å lese dette. Gleder meg til jeg selv kan begynne å kjenne etter om tegn. Sukk,håper bare det blir snart,denne ventingen er uutholdelig!!!!!!

Stor klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja du kan bare glede deg til du kan kjenner liv. :hjerter:

Jeg ble helt satt ut de første gangene, bortsett fra at jeg sannsynligvis hadde kjent det en ukes tid uten helt å forstå at det var Lillepia. Det var bare så herlig!

Men det gikk selvfølgelig litt lenger tid før min kjære fikk kjenne liv. Lillepia stoppet nemlig opp hver gang han la hånden på magen :ler:

Typisk!

Så flott at du er i fin form!

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er verste dag så langt i svangerskapet!

Fikk telefon fra fastlegen min i ettermiddag. En av blodprøvene som ble tatt på kontrollen, viste antydning til noe som heter toxoplasmose. Det er en bakterielignende sak som ikke er så bra å kombinere med svangerskap. Enten har jeg fått dette etter at jeg ble gravid, eller så er det bare antistoffer fra tidligere som viste på prøven. Det er i de fleste tilfeller symptomfritt. Dersom jeg har fått dette nå i det siste, er det 20% sjanse for at det er overført til fosteret. Skaden være av typen hjernaskade eller synsskader, eller jeg kan abortere.

Legen sendte oss (fikk sambo hjem fra skolen i en fart) til fødeavdelingen på St.Olavs hospital. Der fikk vi snakke med en lege, og hun forklarte at de vil ta ny blodprøve for å bestemme om bakterien er ny eller gammel. For sikkerhetsskyld satt hun meg på pillekur. Vi fikk også en kjapp ultralyd, siden vi spurte. Og jett om det var liv der inne! Den lille lå og rocket som bare det!

Så liv er der iallefall. Svar på prøvene får vi tirsdag eller onsdag, og dersom jeg har bakterien, skal jeg møte noen barkeriegartnere for å finne behandling. Vi håper jo at jeg ikke har det. Vanligvis blir folk smittet i utlandet. Min siste utenlandstur var i sommer, og dersom jeg ble smittet der, er det ingen fare. I norge er den mest kjendte smittekilde katteavføring (vi har ikke katt) og rått/halvrått kjøtt eller fisk. Og det har jeg holdt meg borte fra.

Nå krysser vi bare fingrene, og håper det går bra med den lille. :cry:

12+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Håper alle tester viser at dette er en gammel bakterie infeksjon. Jeg skal krysse fingrene for deg.

Klem fra

Zianta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Åååå, jeg krysser fingerene for at alt går bra med dere!!!! Det må være tøft å få en slik beskjed. Men godt å høre at den lille virket i god form. Du får holde oss underrettet.

Håper det ordner seg på jobbfronten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...