Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Gjest Nuske77

Nå har jeg snik lest hele dagboken din :oops: Måtte bare legge igjen en liten hilsen her da med lykke ønskninger og håper at alt går knirkefritt resten av tiden. Følger med deg jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid hyggelig med sniklesere, Nuske77, spesielt når det "står frem". :)

Vi var ferdige ca kl 08:30, Rioja. Jeg så etter deg også, men dere var vel ikke kommet.

De får vel flytte rundt på terminene våre som de vil, Silja. Bebisene kommer når de er klar uansett. :Nikke:

Det er ikke så mye til liv jeg kjenner, Sandra87, bare litt av og til. Det blir nok både hyppigere og kraftigere etterhvert. Men koselig er det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, må ikke glemme å fortelle:

i dag fikk jeg filmen "Et barn blir til" (orginalt "kärlekens mirakel" av lennart Nilsson) i posten. Måtte bestilles med et svensk betalingskort på svensk tv`s internettsider, og sendes til adresse i sverige. Så etter mye om og men og venting kom den i dag. :hoppe:

Bestillte to filmer, den andre ble sendt rett til Havsulen som sikkert har den om et par dager.

Filmen var helt fantastisk. Vi koste oss stort. Det er utrolig så mye som må klaffe for at det skal kunne bli et barn. Utrolig at noen klarer å bli gravide uten nøye planlegging og utregninger. :ler:

19+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen var helt fantastisk. Vi koste oss stort. Det er utrolig så mye som må klaffe for at det skal kunne bli et barn. Utrolig at noen klarer å bli gravide uten nøye planlegging og utregninger. :ler:

19+3

Ja, ikke sant?? Jeg ble gravid da jeg gikk på pillen. Lurer nå på hvor lang tid det vil ta når vi starter på "ordentlig" med en liten-pondus... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Tusen, tusen takk for at du bestilte og har vært på postkontoret! Jeg gleder meg så til å få den, og jeg håper du sendte med info så jeg kan få gjort opp for meg fort, liker ikke å være gjeldsslave! :wink:

Takk igjen! :klem:

Flott UL-bilde, og nydelig bilde av mammaen, må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe, Havsulen. :bukke:

Og lykke til med neste, Pondusa.

I går kveld og i dag har Bittelille sparket mye. Både oftere og kraftigere en tidligere. Før jeg stod opp i dag, låg jeg en stund våken i sengen. Pluttselig kunne jeg kjenne sparkingen med hånden også!! Det var en merkelig følelse. Fikk kjenne tre spark før det roet seg. Fryktelig synd sambo var gått på skolen, og ikke fikk kjenne.. :roll:

Natten har vært slitsom. Jeg drømte at jeg var syk, og hadde høy feber osv. Våknet mange ganger og hadde vondt i hodet og var iskald. Heldigvis var det bare en drøm, men himmel og hav så virkelig!

På torsdag skal vi på dansekurs på skolen til sambo. Som offisersfrue må jeg visst kunne litt av hvert. Men jeg gleder meg, litt dansing er jo praktisk å kunne når en nærmer seg de voksnes rekker.

Sambo har en del vondt i foten enda, så det blir kanskje litt tid på benken for oss. Men vi kan jo lære likevel. :P

Selv om terminen er flyttet en uke, regner jeg uker som før. Jeg vet tross alt meget godt når første dag i siste mens var! Så det så.

19+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har sambo også fått kjenne spark. Flere ganger til og med.

Utrolig følelse som ikke kan beskrives.

Familieidyll.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Blir helt varm om hjertet når du forteller at du kan kjenne sparkingen :hjerter2:

Den første tiden stoppet Lillepia å sparke hver gang mannen min skulle kjenne. Det var stort da han endelig fikk kjenne det.

Sannsynligvis er det du som har rett ang terminen din. Men det er jo liksom UL-terminen som skal gjelde :-?

Ja du vet jo når det skjedde :sjarmor:

Jeg vet av mange der terminen har stemt med egen termin og ikke UL-termin.

Hvor lenge før er det du skal til England?

Jeg hadde aldri turt å reise bort de siste månedene før termin, men det er selvsagt fordi Lillepia kom så tidlig.

England er jo ikke den værste plassen om noe skulle skje.

Syden hadde vært mye værre! :wink:

Morsomt at dere skal på danseskole! :rosasmil:

Klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel.

Vi skal til England 22-26 juli. Jeg var på kontroll hos legen i dag, og han sa at så lenge jeg føler meg bra på den tiden, og det ikke har oppstått noen komplikasjoner, er det bare å reise.

Så vi har bestillt billetter, men det er ikke krise om vi mister pengene fordi vi ikke kan reise.

Ellers har blodtrykket mitt gått opp litt, til 120/60. Jeg har ikke vært så svimmel i det siste, så det kunne jeg nesten gjettet. Urinen var helt fin (hadde L3+ sist). Har lagt på meg 300g, og er nå 1,7 mer en ved første kontroll.

Symfyse-fundusmålet er 18 cm, og det er helt på grensen til det hvite. Dersom den gamle terminen stemmer, ligger jeg midt på den røde streken. Vi ble enige om at 15 sansynligvis er litt mer riktig en 22. Men 22 står på papirene, og det har jo egentlig ikke så mye å si.

Da han skulle måle pulse til den lille måtte han jobbe litt. Han fant den med en gang, men småtten dunket til apparatet og vridde seg bort. Dette skjedde flere ganger (jeg lo så jeg ristet :ler: ) så tilslutt ble det en veldig ca ca puls. 152 (140 sist).

19+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viss en riktig så aktiv krabat jeg har boende.

H*n lager så mye liv i magen at jeg blir helt rar. Det er konstant "romestrering" og ofte spark. Trodde ikke det var vanlig så tidlig med førstemann. Ifølge ul-termin er jeg ikke 19 fullgåtte engang (men den regner jeg ikke etter).

Føler meg som en sånn sekk som boksere slår og sparker på. Det er klart det er koselig med liv, men nå er jeg på grensen til å bli kvalm. Blir raskt både bilsyk, båtsyk og flysyk, så jeg tåler tydeligvis ikke så mye bevegelse..

Det er ikke noe stort problem, siden jeg ikke jobber. Og det er vel et tegn på at h*n har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flotte tall fra kontroll!!

Lillemor mi startet sin karriere som kickbokser i en alder av 16 graviditetsuker! Følte meg nokså sprengt til tider ja. Men morro var det!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Jeg har vært borte en stund, men har nå oppdatert meg.

Godt å se at alt går bra. Må være herlig å kjenne liv.

Jeg har gått på sånn dansekurs på krigsskolen. Lærte utrolig mye, både om selskapsdans og "takt og tone". Kjekt og kunne selv om dansetrinnene nok må friskes opp.

Bildet du har lagt ut av deg er flott! Jeg har et bilde med helt lik stilling.

Jeg har ikke scanner selv og kommer nok ikke til å legge ut noen bilder av meg. Det er ikke like kult å ta med et album med nakenbilder av meg selv for å scanne på skolen... Så tøff er jeg ikke :roll:

Ha en fin uke.

Klem kiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, pondusa og kiri.

Forstår godt at du ikke tar albumen med på skolen, kiri! Jeg tok bildet av bildet med digitalt kamera, vi har heller ikke scanner.

I dag har jeg vært kjempeflink. Soverommet har vært et kaos frem til i dag. Vi er begge litt for flinke til å bruke klær bare en dag, og så legge dem fra oss så de kan brukes igjen. Siden vi ikke har hatt noe bra "system" (bare en ødelagt hyllesak som tok stor plass), har alt til slutt havnet på gulvet, og da må det jo vaskes på ny uansett. Og hybelkaninene har trivdes godt. :roll:

Nå har jeg fått opp 4 kroker på veggene, til å henge klær på, og vært på ikea og kjøpt skittentøyskurv til undertøy. Det er praktisk å ha på soverommet. Så fremover skal ingenting på gulvet!!

I tillegg har jeg ryddet i masse rot og papirer og bøker og smånips på nattbordet. Har tatt ned en vegglampe (stygg som hang fra forrige leieboere borte ved skapene) og fått opp en ny over sengen.

Og et bilde som stod på nattbordet henger nå på veggen.

Er ganske så fornøyd. Det kan komme mye godt ut av en tur til ikea.

Midt oppi dette glemte jeg finalen i ungkaren. Men jeg visste hvem som "vant" så det var ikke så stor krise. Viktigere å utnytte arbeidslysten når den en skjelden gang dukker opp.

Nå fyrer jeg i stua, og har tørkestativene der. Det ble pluttselig så mye klesvask på en gang, og vi skal reise bort på torsdag (kanskje onsdag).

:husarbeid:

Sambo måtte være på skolen i hele dag og i natt, så jeg har fått jobbet uten forstyrrelser. Men nå er det snart leggetid, og da er det ikkke gøy å være alene.. :-(

Får trøste meg med at vi tross alt er to. Selv om Bittelille stort set bare ligger rolig i magen. H*n sparker litt, men romestrerer mindre en før.

20+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Tiny! :rosasmil:

Det hender fortsatt at jeg savner deg på nattevaktene mine!

Det er ikke så mange natteranglere her inne for tida :wink:

Fint at det fortsatt går bra med deg!

Klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hyggelig å bli savnet, Murmel.

På tirsdag var jeg på kafe med Rioja. Det var koselig. Mye mage- og babyprat. :Nikke:

I dag skal vi reise hjem til foreldrene mine. Gleder meg til å vise frem magen. Håper Bittelille sparker så lillesøs kan få kjenne. Hun ser frem til å bli tante.

Og i morgen skal vi spise masse is og se idol sammen med Modesty og mannen hennes, og min søster m/kjæreste. :P

Mens vi er hjemme, håper vi å få solgt sambos motorsykkel, som står i min onkels garasje. Har hatt annonse i lokalavisen noen dager, men responsen er liten.. :roll: Litt synd, for det er en bra sykkel.

Det blir nok ikke så mye tid til kg de neste dagene, jeg får heller oppdatere meg når vi kommer tilbake på onsdag.

God påske til alle som leser dagboken min! :vinke:

20+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Takk for påske hilsnen i boka mi! Her får du en hilsen til bake,og et ønske om en riktig god påske! Håper du koser deg masse!

Stooor klem :klem: Lilletrollet

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...