Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Jeg beundrer pågangsmotet i flytteprosessen. Arbeidslysten min er mer eller mindre fraværende...

Lykke til med alle forberedelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lenge igjen til flytting nå!

Håper virkelig dere vil finne dere til rette der.

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei iingvild, tyttebær og murmel!

Jeg håper og tror at vi får det fint i Kristiansand. Heldigvis har jeg to jeg kjenner der nede, som jeg møtte da vi jobbet sammen for noen år siden. Begge har nylig fått barn, og er hjemmeværende. Sambo kjenner jo allerede sine klassekamerater, så ingen av oss må begynne helt på nytt, slik vi måtte her.

Vi gleder oss sånn til babyen kommer!! :hoppe:

Det er koselig å gå gravid, og jeg er glad terminen ikke kræsjer med flytting, men det blir så gøy å se hvem som bor der inne. Alle sier at det er så mye kjekkere en de kunne forestille seg, til tross for våkenetter og alt annet som følger med. :P

Bittelille er kjempeaktiv for tiden, og det er så deilig. Noen av de kraftigste sparkene er ubehagelige, men når h*n bare turner rundt der inne så magen ser ut som en geleklump, da er det ofte tårene ligger på lur, og morsfølelsen kommer som en flodbølge.

:hjerter:

I helga er mor og tante på hytta. Vi skal på dugnad om en måned, men de måtte bort nå før, for å pusse opp det eneste soverommet som er i første etasje. "Vi kan ikke ha høygravide ravende i den bratte trappen!" Og "Det blir en litt mindre seng (1,2m), for det må være plass til barneseng også etterhvert."

Gleder meg til dugnaden, håper det blir fint vær. Hytta ligger rett ved et vann (bokstavlig talt, den ene veggen går ned i vannet) og jeg er den eneste som ikke har jobbeplikt i år. :P:P

Nå må jeg ut og kjøpr is. Vi får besøk av en barndomskamerat av sambo m/familie. Eldstemann er 4 år, og det går ikke an å invitere en 4åring uten å ha is og by på. :danse:

(Tiny liker også is :Nikke: )

30+0 Himmel som tiden flyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge på en liten :frustrert:

Naboen bygger på huset, og de begynner arbeidet kl 07! Vegg-i-vegg-nabo på den siden vi har åpent soveromsvindu. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha gyldig grunn for å slippe å jobbe på dugnad :ler: da kan du jo bruke tida på å spise is og dele ut passende kommentarer til de som jobber og sliter :sjarmor:

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+3, da kom Lillepia mi til værden :hjerter2:

Det er litt for tidlig...

Håper formen din fortsatt er bra den siste tiden, og at flyttingen går greit!

Bra dere skal flytte fra bråkete nabo :ler:

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tiny!

Koselig å følge med deg...

Har du tid til en is eller lignende før du flytter får du si ifra. Hadde vært koselig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når h*n bare turner rundt der inne så magen ser ut som en geleklump, da er det ofte tårene ligger på lur, og morsfølelsen kommer som en flodbølge.

:hjerter:

Åh, så koselig!

Rart hvor mye kontakt man kan ha med magebeboeren, egentlig! Umulig å forklare, synes jeg. Utrolig rørende...

Synes dere er superflinke i flytteprosessen, tenk så deilig med sørlandsk sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tyttebær, Murmel, Rioja og Havsulen. :vinke:

(Har sendt sms til deg ang den isen, Rioja. :P )

Pluttselig ble det ny visning her! De som skulle overta leiligheten, trakk seg rett for de skulle skrive kontrakt. Heldigvis har huseiger full forståelse for at pakking lar seg vanskelig kombinere med strøken og gullende ren leilighet..

Flyttelasset blir ikke hentet før søndag. Da var planen vår å reise til svigers, for mandag skal det komme folk og vaske ut. I går ringte huseiger og sa at mandag kveld kommer svigerforeldrene hans for å sjekke leiligheten (vask og om noe er ødelagt, han bor på Svalbard selv) og da måtte vi være her. Da må vi overnatte her på luftmadrass og i soveposer til mandag. Vaskefolkene kommer kl 08, og da må vi ut. Så må vi sose rundt i byen frem til "inspeksjonen" kl 18. Mye tyder på at det blir en kjedelig dag. :roll:

I morgen skal jeg på siste jordmortime her oppe. Blir spennende å se om jeg har lagt på meg mye. Er overhodet ikke opptatt av vekt til vanlig, men nå er det greit å følge med. Vi har ikke vekt hjemme, så kontrollene er min mulighet til å veie meg. Syns ikke kroppen min har forandret seg noe særlig andre plasser en på magen. Det er egentlig litt rart, for jeg har vært flink til å spise is og andre usunne saker. :oops:

Sommeren ser ut til å bli mye mer hektisk en først antatt. Etter at flyttelasset går, reiser vi til svigers mandag kveld, 14/6. Allerede lørdag 19/6 kjører vi sørover. Satser på å komme til Oslo lørdag kveld. og ha søndagen i Oslo. Der skal vi besøke en hyggelig gammel dame, venninne av min avdøde farmor. Mandag formiddag skal jeg på omvisning m/lunch på hovedkontoret til den hotellkjeden jeg jobbet i (når jeg ikke har permisjon). Så reiser vi videre mandag ettermiddag, og overnatter på skolen på Kjevik til tirsdag morgen (22/6), da vi har jordmortime kl 08.

Etterpå reiser vi enten til hytta, eller til mor og far. Lørdag 26/6 skal vi i sølvbryllup hjemme. Pluttselig er vi invitert i 60årsdag også, 3/7. Praktisk nok på en liten øy utfor Bodø. Da må vi fly opp fra Stavanger 1/7, og ned igjen 4/7. Sover en natt hos mor og far, før det bærer tilbake til Kristiansand. Flyttelasset kommer, og vi må begynne å få ting på plass. Helgen etter, 9-11 (kanskje 9-12) er det dugnad på hytta. Så får vi halvannen uke hjemme i den nye leiligheten, før vi onsdag 21/7 reiser tilbake til Sandnes. Overnatter en natt, og flyr torsdag morgen til London. Etter bryllupet kommer vi hjem mandag 26/7, og får en uke hjemme før sambo begynner på skolen 2/8. *tørker svetten av pannen-smiley*

Håper formen min fortsetter å være på topp, ellers må vi begynne å kutte. Og det har jeg ikke lyst til. Oppe i alt dette må vi også få i hus alt til babyen kommer.. Til nå har vi vogn, og en BabyBjørn. Ingen klær eller noe.

Sambo har forresten stått på de eksamenene han har fått tilbakemelding på, og på de fysiske testene de hadde i dag. Jeg er så glad. Totalt hele året kan de stryke på to eksamener. På den tredje ryker de ut av skolen. Men de er flinke til å ta hensyn til sambos dysleksi. Han fikk bruke pc på alle eksamenene, og ekstra tid der han ville. Snille skolen.

Nå er Bittelille helt vill, så jeg må begynne å bevege litt på meg. Da rorer h*n seg alltid. Det begynner å bli ganske kraftige spark nå. På kveldstid har jeg ofte en del halvvonde kynnere, men det er jo en del av gamet. Fint at kroppen fungeren slik den skal. :Nikke:

30+5 :o :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har sambo levert inn både våpenene og gassmasken på skolen! :danse::danse:

Liker ikke å ha våpen i hus (selv om de har vært delvis i biter, og aldri ladd), og gassmasken syns jeg er kjempeskummel. :-?

Hurra for skoleslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du er vel kanskje flyttet du nå!! :) Håper dere får det fint i sør.

Jeg skal i barnedåp i morgen og gleder meg stort! Søt lita jente som kom til verden i april.

:) Snakkes.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vel midt i flyttinga!

Håper du kommer deg raskt på nett så vi vi får høre hvordan det går med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Tiny!

Håper det går bra med flyttinga og den lille i magen! Du får oppdatere oss så snart du er på nett igjen. (Sender deg en sms også jeg!) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei hei, her er jeg.

Vi er ferdig innflyttet i Kristiansand, men har ikke fått internet enda. Nå er vi hjemme hos mine foreldre, reiser videre til England på torsdag.

Alt står bra til med oss alle tre. Bittelille er ikke så bitteliten lenger. H*n vokser og trives og sparker og hikker hele tiden. Har fremdeles ingen plager av noe slag. Lagt på meg ca 10 kg, men det syns ikke andre steder en på magen. :P

Skal fortelle litt fra de siste ukene når jeg kommer hjem neste tirsdag. Må bare si at vi har vært i Bodø, og det er en flott by du har, Murmel! Hadde supert vær da vi var der.

Sommerklem fra Tiny

4 uker og 6 dager igjen til termin!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at det er liv i deg! :klem2:

Håper du får det fint i England!

(Jeg hadde nok aldri turt å reise så langt så nærme termin, men det er vel ikke så ille om du må føde der. Og det går nok helst bra :wink: )

Gleder meg til å høre mer fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :) Koslig å se at du nyter sommeren! :)

Legger igjen en haug med ferieklemmer her hos deg!

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Hei igjen Tiny!

Nå er det leeenge siden vi treftes på Egon og Bittelille ennå var en godt bevart hemmelighet for andre enn pappaen og KG...

Så godt at dere har det bra!

Og tenke at det er så kort tid igjen til fødselen!

Vil bare ønske LYKKE TIL!!

Hilsen fra

Em

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat innom Kristiansand på ferie. Var to turer innom varmtvannsbassenget i svømmehallen deres, anbefales altså! Må være flott til babysvømming også.

Håper Englandsturen gikk bra, og at du koser deg i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew, da var alle planene for sommeren unnagjort. Deilig å være hjemme uten å ha en eneste ting å gjøre før fødselen. Vi landet på Sola 22:30 i går kveld, og kjørte hit i natt. Var i seng ca 04, og var på legekontroll kl 09:30. Alt står bra til med både meg og bittelille. Kjedelig med ny lege igjen, men han var helt ok. Fikk høre at "du er ingen småjente" og jeg er redd det ikke var høyden min han snakket om.. :roll:

Jeg ligger midt mellom den røde streken og der det hvite begynner, så vi er godt innenfor normalen. Er oppe i ca 13 kg, men det syns jeg er ok. Har begynnt å få vann i beina, og det var litt plagsomt i england. Ble mye gåing, og jeg kunne bare bruke sandaler. Men tempraturen var grei, 23-28 grader.

Blodtrykket er stabilt på 100/60, Bittelilles puls 140. Blodprosent 10,5. Alt normalt og greit.

Ellers har sommeren vært fin, turen til nord-norge var flott. Har også fått truffet masse venner og familie. Det har passet meg bra at det ikke har vært så varmt, og dersom den omtalte hetebølgen kommer, kan jeg nå holde meg innendørs eller bare slappe av i skyggen. På mandag begynner sambo på skolen igjen, så da er det bare å vente på fødselen for min del. Håper jeg får besøk hjemmefra så tiden ikke går så seint. Lillesøs har lovet å komme, det samme har et par venninner.

Det er massevis av liv i magen for tiden. Tydelig at Bittelille trener. H*n må jo bli sterk før h*n kommer ut. Vi gleder oss bare mer og mer til å bli kjendt med den lille personen som bor der inne. Har det meste av utstyr klart, og jeg har begynnt å småpakke bagen. Greit å ha den klar, dersom jeg slekter på mor kan bittelille komme både raskt og før tiden. Men h*n kan bare komme, selv om jeg ikke er lei av å være gravid, føler jeg meg klar for å føde anytime. :P

Nå skal jeg oppdatere meg her på kg, og lese dagbøker. Må først innom Murmeldyret, jeg er så lykkelig på hennes vegne.

Tusen takk for hilsener, forresten. Så koselig å se at jeg ikke er glemt, selv om jeg ikke har fått noe særlig tid her i det siste. :klem2:

3 uker og 5 dager til termin. Da er jeg pr definisjon høygravid. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...