Gå til innhold

Tiny og underfabrikken


Rannva

Anbefalte innlegg

Kjekt du kunne komme i kveld, selv om du var hjemme bare for en liten stund :-) Håper du hadde det kjekt og at det fristet til gjenntakelse. Neste gang kommer det flere :ler:

God natt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tiny! :rosasmil:

Kommer du tilbake på onsdag allerede?

Skal dere være hjemme selve Påska da?

Vi drar til svigers i morgen for å feire Påska der.

Håper du får ei flott Påske!

Stor klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi reiser hjem i morgen, ja. Men skal til svigers fra torsdag av, så selve påsken blir der.

Skal skrive mer snart, men måtte bare innom for å fortelle at på søndag fridde sambo!! Helt overaskende! Frieri-detaljer kommer.

Hilsen nyforlovet Tiny. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: GRATULERER MED FRIERI OG FORLOVELSE:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Kan ikke vente med å få høre detaljer! Fortell, fortell!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o Forlovelse!!! Så koselig!!! Gleder meg til å høre detaljer!

Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen alle sammen.

Nå er jeg tilbake etter en lang og god påskeferie. Tror jeg begynner med å fortelle det viktigste:

Vi reiste sørover til min familie torsdag 1/4, og var der til onsdag 7/4. Med masse familie rundt oss hele døynet, er det naturlig at et visst behov for privatliv melder seg. Derfor hadde vi lenge snakket om å ta en tur til Haugesund eller Kristiansand søndag til mandag. Dessverre ble været så dårlig at vi uansett bare ville blitt sittende på hotellrommet. Planen ble endret til en natt på fint hotell i Stavanger. (Koster ikke all verden når en har kontakter). Middagen skulle inntas på Peppes, der vi hadde vår første date.

Vi ble søkkvåte på den lille turen fra togstasjonen og til hotellet. Sambo plasserte meg på senga med fjernkontrollen, og gikk for å tappe i badekaret til oss. Etter en liten stund ropte han at jeg kunne komme. Vi hadde med stearinlys hjemmefra, og i en kiosk på veien hadde vi kjøpt roser. Sambo var opptatt av å lage det romantisk selv om vi ikke reiste lenger en Stavanger. Snille sambo.

På badet hadde han tennt tre lys, og rosene lå på vasken rett ved badekaret. Det var kjempefint. Jeg krøp oppi, og vi satt lenge og småsnakket. Om babyen som skal komme, og om alt som har skjedd siden vi traff hverandre. Jeg gråt masse. Både av lykke, fordi han har gjort meg så lykkelig, og av lettelse da samtalen kom inn på Toxoplasmosesaken. Så sa han at han lenge har tenkt på hvordan han kan tydelig vise både meg og den lille at det er oss han vil ha. Jeg sa som sant var at det tviler jeg ikke på at han vil, han viser jo kjærligheten sin til oss hver dag.

Pluttselig satt han der med verdens nydeligste ring, og spurte om jeg vil gifte meg med ham. For sikkert tiende gang den dagen kom tårene, og jeg sa at selvsagt vil jeg det!!

Ringen er spesialdesignet hos en gullsmie i byen. Den er i hvitt gull, med en stor diamant. Sambo har sneket seg til byen mange ganger helt siden januar, og diskutert design og sett på ringene under produksjonen. Hans ring er lik, bare med en mye mindre diamant.

Nå må vi bare bestemme oss for hva vi vil gravere inni. Det er kjempevanskelig!! Eneste vi er sikre på, er at datoen må være med. 04.04.04.

:hjerter:

På lørdagen hadde han spurt far (mor var visst også der) om "velsignelse" (aner ikke ordbruken, han vil ikke si noe om samtalen) til å fri. Det hadde jeg aldri trodd han ville gjøre, men jeg syns det var kjemperomantisk.

Ellers har ferien gått til familie og venner. Gøy å treffe folk vi ser sjelden. En dag vi spiste lunch med et vennepar, ble pluttselig den ene puppen våt og kald. En kjapp tur på toalettet, og saken var klar: jeg lekker!! Måtte stappe toalettpapir i bhen og kjøpe ammeinnlegg på vei hjem. Nå lekker det stort sett hver dag, men ikke mer en et par dråper. Litt rar følelse, men bra at kroppen fungerer. Mor sa at det er normalt. Jeg har klemt ut litt, og det er delvis blank væske, og delvis litt hvit. Må vel innstille meg på at jeg må polstres lenge fremover.. :roll:

Hm, nå kommer jeg ikke på mer å skrive. Var sikker på at jeg hadde så mye på hjertet i dag.

Det dukker nok opp igjen. Har masse lesing å ta igjen her på kg etter påsken.

22+3? Er ute av telling. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅH, SÅ FINT FRIERI :hjerte:

Er ringene spesiallaget i Trondheim? Hvis de er det må du gi meg opplysninger om hvor. Vi vil også ha våre helt spesielle ringer. (I titan og med en diamant i til meg.)

Ha en fin uke. Vi sees mye mulig til fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene er laget hos den gullsmeden som ligger helt i begynnelsen av Innheredsveien, rett etter rundkjøringen etter broen. Husker ikke navnet..

Titanringer er fint, men ulempen er jo at det ikke er mulig å gravere i dem. :roll: Men de holder seg jo fine da. Visste ikke at det er mulig å få diamant i heller jeg. Men det blir sikkert flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er to "store" avgjørelser tatt, og jeg er ganske lettet.

Først gravering i ringene. De skal leveres i morgen, og vi har vurdert alle mulige varianter av tekst. Det finnes mye fint å skrive, men på så få bokstaver/ord er det umulig å beskrive hva vi føler for hverandre.

Dermed blir det:

04.04.04. Tinymannen :hjerte: Tiny (og plass til bryllupsdato)

Den andre avgjørelsen er etternavn til Bittelille. Jeg har lyst til å ha et felles etternavn, hele familien. Dermed skal babyen få det som jeg/vi skal hete etter bryllupet. Selv om jeg gjerne ville beholdt mitt etternavn, kommer det til å bli mellomnavn for meg og barna (sambo har ikke bestemt seg for om han også vil ta det som mellomnavn). Hans blir etternavn for oss alle. Vi vurderte bindestrek mellom, men fant ut at det blir for langt og tungvint.

Hmm, lurer forresten på om det beste er at vi bare har hans? Uten mellomnavn? Egentlig syns jeg et navn er enklest, men han har et veldig vanlig -sen´navn. Er redd jeg ville syns mitt eget navn ble for fremmed.

Æsj, nå må jeg trnke enda mer. :roll:

Men er jentenavn har begynnt å skille seg ut. Tale(/Thale). Sambo tror det blir jente. Guttenavn er fremdeles veldig uvisst.

Og så glemte jeg å fortelle en ting fra frieriet. Etter at ringene var på plass, fikk jeg en liten gave til. Det var en bitteliten spilledåse som spiller en brudemarsj. Kjempesøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig da!!!

:hjerter::hjerte::hjerte::hjerte::hjerter:

Gratulerer så mye med forlovelsen!

Jeg ble helt rørt nå, og fylt med minner.

Mannen fridde også til meg i badekaret.

På en spesiell dato: 01.01.01 :wink:

Stor klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har lest litt i dagboken din, og nå måtte jeg bare GRATULERE med forlovelsen, og med at du har fått deg en så romantisk mann! Så herlig!

Er selv midt inne i min første prøveperiode, og håper jeg lykkes like fort som deg! :P

Kos deg videre med den lille i magen (og med brullupsplaner??! :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Tiny! Det var kjempekoselig å lese om frieriet, høres ut som du har funnet en fantastisk mann. Og det fortjener du!!!

Ellers har jeg sett filmen din to ganger, må si jeg ble fasinert av de utrolige bildene...

Så sees vi vel på treff igjen på fredag regner jeg med?

Ha ei fortsatt fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tiny!

Nå har jeg lest i dagboka di så lenge at nå følte jeg det var på tide å skrive en liten hilsen....

:wink: Kjemperomantisk frieri! :hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg er kjempeglad på dine vegne! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for alle gratulasjoner. :bukke:

Himmel og hav for en kjekk mann jeg har kapret! Onsdager bruker de blå luftforsvarsuniform på skolen, og jeg blir helt varm. Lekker lekker. :hjerter:

I går kveld låg han og prikket meg på magen da vi skulle sove. Spurte hva han drev med, og fikk til svar at han brukte morse inn til Bittelille. Han sa visst "Hei babyen min. Jeg venter på deg her ute". (Bare tullemorse, for han kan egentlig ikke). Han er så søt! Blir den perfekte far, det er jeg sikker på.

22+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:grine::hjerte: Blir rørt av frieriet jeg..

GRATULERER så mye!!

Det var hyggelig å treffe deg på fredag Tiny!!

Skulle nok lest boken din før treff .. :oops:

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å treffe dere også, Kiri og Jinx. :P

Bortsett fra treffet på fredag, har jeg hatt en møkkahelg. Aner ikke hva som går av meg, men jeg har brukt mesteparten av tiden på grining. Regner med at det er hormoner på ville veier, for egentlig egentlig er det ikke noe galt. :oops:

Kroppen min er rar, jeg ville ikke være gravid lenger. Ville jo ha Bittelille da, men det skulle gått an å ta en pause.

Gleder meg til å flytte. Trondheim er for all del en flott by, men når jeg nesten ikke kjenner noen, og sambo har massevis av skolearbeid, blir det litt (veldig) ensomt. På lørdag skal sambo på øvelse igjen. Der gruer jeg meg til. Han har søkt forsvaret om "flyhaik" (ekstra gratis flybillett) til meg så jeg kan reise hjem. Håper jeg får det. Vet ikke om jeg skal ta meg råd til å betale en tur selv. Har ikke begynnt å få dagpenger enda, så vi har ikke overflod av penger akkuratt.

Da vi stod opp på lørdag hadde vi ikke brød. Dvs vi hadde, men kun i frysen. Og ikke mer frokostblanding. Dette, sammen med full skittentøyskurv, satte igang "dårlig husmor"-gråting.

Bortsett fra da vi var i ettårsdag til tvillingnevøene til sambo (koselig) var jeg konstant deppa hele helgen. Det ble litt bedre utpå dagen i går. Været var flott, og jeg lærte å skifte dekk på bilen. Etterpå grillet vi, og da er sommeren ikke langt unna. :Nikke:

Bittelille sparker mye for tiden. Holder meg våken nattestid, men det er egentlig koselig. En svigerinne av meg sier at hun ikke vil ha barn før mannfolkene kan gå gravide, men jeg er veldig glad og takknemlig for at det er meg (helgehumøret er visst borte).

23+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: :kose: Trøster litt over en litt vanskelig helg! Håper det går bedre nå! Stor :klem:

For et romantisk frieri :hjerter::hjerte::hjerter:

Det var så :hjerter2: :grine: koselig å lese om!

Mannen min fridde på 1 1/2 års dagen vår :hjerter: ,og han hadde laget en eske med en lapp i. Der hadde han tatt seg bryet med å klippe ut forskjellige forlovelses ringer,og festet dem sammen i et lite hefte,så sto det en del på det papiret en del ting om oss,og helt nederst lurte han på om jeg ville gifte meg med ham. Dette var på løvebakken utenfor stortinget. :hjerter::hjerte: Etter på dro vi for å finne forlovelses ringer sammen.

Stoooore klemmer :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...