Gå til innhold

Tiny og underfabrikken

Rannva

Anbefalte innlegg

Hei Tiny!

Stikker bare innom for å ønske deg ei fin uke :rosasmil:

Blir så misunnelig når du forteller om liv i magen.

Det er så herlig :wink:

Klem fra Murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God uke til deg også, Murmel.

Har ikkje kjent noe mer i magen. Kjedelig. Blir gøy når jeg kjenner hver dag.

Ellers merker jeg at jeg har større behov en vanlig til å prate med mamma. Før ringtes vi et par ganger i måneden, nå er det et par ganger i uken. Av og til trenger jeg svar på ting (hun er sykepleier og har født 3 barn) og av og til vil jeg bare prate og fortelle. Hun er super å ha, spesielt nå. :kyss:

I kveld skal vi ha besøk av to av brødrene til sambo. Laget ostekake i går (takk for oppskrift, Lilletrollet). Å få besøk har sine klare fordeler. :Nikke: (Selv om det må litt vasking og rydding til først)

Det nærmer seg ny ul. 6 dager igjen. Tenk at denne gangen er den dobbel så stor som sist vi så den! Og onsdag 25 er det legetime igjen. Blir spennende å se vekten min. Føler jeg har gått opp kjempemye i det siste. Men kostholdet er bra, så jeg har ikke dårlig samvittighet.

Jo, litt dårlig samvittighet har jeg. Har problemer med å ta denne tranen jordmor anbefalte. Har disse kapslene for å slippe smaken, og selve svelgingen går bra. Men utover dagen går jeg og smågulper tran, og det er ubeskrivelig ekkelt.

:kvalm:

Har lest at en får skjerpet luktesans under graviditet, men det har jeg ikke merket noe til. Derfor ble jeg overasket her en dag da jeg skulle bære ut søppelet. Selv om posen ikke var gammel eller luktet vondt, måtte jeg kaste opp da jeg skulle knytte den. Gleder meg til sambo er på beina igjen, så han kan ta slike ting.

18+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite tips til deg, Tiny; Ta tranpillene om kvelden, da slipper du å gulpinga. Funka for meg, ellers hadde jeg ikke vært trofast og flink vet jeg... Tenkte først at jeg da kom til å ligge og kjenne det hele natten, men gjør ikke det -spesielt ikke om det er det siste du gjør før du legegr deg.

Tenkt på vogn da? Det er det som opptar tankene mine om dagen... Glad jeg er begynt såpass tidlig, trenger tiden til å bestemme meg i all forvirringa ;)

Ha en fin kevdl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silja.

Takk for tips, skal teste tran om kvelden! (Har lov av sambo å sløyfe tran de dagene vi har fisk til middag.)

Vogn har vi ikke tenkt noe særlig på enda. Flytter jo i juni, og tar alle store ting etter det. Da har sambo ferie også, så vi har bedre tid til å sette oss inn i hva vi trenger. Men jeg gleder meg til å få både vogn og seng i hus. :)

18+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt trantips: Ta tran før du spiser om kvelden i steden for etter. Da blir tranen "skylt ned i systemet" med maten og du skal ikke merke noe i løpet av natten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Jeg har også kjent liv!!! :-) Det føltes ut som om det ble blåst med sugerør nedi magen, litt boblende følelse. Også sparket babyen da vi var hos jordmor og fikk høre hjertelyden. Kom plutselig et skikkelig dunk :ler: (Var som hos deg 140! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ide, Kiri. Det skal jeg prøve. Men det blir lite søvn om nettene (pga av sambo som har smerter) så jeg kommer nok til å kjenne smaken selv om det tas på kveldstid.

I går kveld kjente jeg masse liv, Rioja. Jammen på tide, det har vært stille siden sist fredag.

Håper du får blodtrykket ditt under kontroll. Vemmelige saker, det der. Og kjedelig å ikke få lov til å gjøre noe! Men du skal på ul på mandag? Da ses vi kanskje på sykehuset.

I går fikk jeg et brev jeg har gledet meg til i to år. Minst. Så i kveld blir det feiring. :hoppe::danse:

18+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke det minste nyskjerrig på hva det sto i det brevet' date=' jeg altså... :sjenert:[/quote']

Ikke jeg heller....... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender dere pm`er jeg, Havsulen og iingvild. :wink:

Nå har jeg kjøpt to mammabukser. Hurra så gode de er! :hoppe:

Selv om flere av mine gamle bukser passer fremdeles, er de ikke særlig pene. De passet før, men etter at jeg tok av noen kilo og fikk gravidmage i stedet, ser det bare rart ut. Posete bak og altfor vide. Men de nye er justerbare, og kan brukes allerede. :)

18+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende PM til meg også??? :wink:

Bare veldig nyskjerrig her...

Gravidebukser er bare hærlige. Å, så godt å slippe løs magen :ler:

Klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Murmel våken på denne tiden? :briller:

Klart du får pm.

Nå har jeg handlet, men sambo har tatt bolig i badekaret så det blir ikke middag riktig enda.. :roll:

Får surfe litt rundt her jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også vært litt frustrert over bukser i det siste.. har selv to "vanlige" som enda kan brukes -og de kan nok brukes lenge. Var på bytur men fant ingen jeg likte. H&M hadde bar sånne med lave liv og en enrom mageplass - noe som ikke passer meg enda iallefall med min forholdsvis lille mage :ler: Dessuten tror jeg at jeg liker bedre med høyt liv nå når jeg er gravid..

Fikk så to av min søster, helt vanlige strechbukser som kan reguleres i livet - er høye i livet - og passer meg nå de også! Og deler følelsen din; er jo så gode å ha på!!! dessuten vises magen bedre også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte mine bukser på H&M, Silja. Begge har høyt liv, og den ene er justerbar og kan brukes med pute på magen (tror jeg, har ikke prøvd). Den andre har er veldig elastisk og kan nok også brukes lenge.

I kveld er sambo borte, så jeg har ligget lenge i badekaret. Er nå skrubbet og renset og full av gode kremer. :)

Tidlig i morgen (relativt tidlig :sjarmor: ) reiser vi til svigers. Skal besøke en kompis av sambo, og gå ut og spise pizza i verdensklasse.

Det har blitt mye tid i stua siden han fremdeles har vondt i foten. Må luftes av og til. :Nikke:

Har masse snodige drømmer for tiden. I natt drømte jeg at fødselen skulle begynne (litt rart siden jeg ikke er halvveis i svangerskapet engang). Klokken var fem om morgenen, og jeg måtte på sykehuset. Vi bodde av en eller annen grunn hjemme hos mor og far. Alle blei grettne når jeg vekket dem, ingen ville kjøre meg til sykehuset. Ikke sambo engang, han ville bare sove. Etter en stund fikk jeg overtalt ham til å bli med, men vi måtte ta taxi for han gadd ikke kjøre.

På sykehuset sovnet jeg, og sa jeg våknet var fødselen over (tviler på at jeg er sanndrømt.. :roll: ) og familien min hadde tatt barnet med hjem. Da jeg kom hjem fikk jeg beskjed om at h*n var i 2.etg. Jeg gikk opp og fant en person liggende på en madress på gulvet. Vedkommende prøvde å trøste en liten jente som låg på gulvet og gråt.

Jeg antok at det var min jente, og fant frem puppen for å mate. Da så jeg at ungen hadde fullt med tenner. Hun så at jeg stusset, så hun tok et godt tak i puppen og drog den til seg. Så sa hun "slapp av, eg har gjort dette før eg"!! og gliste med skarpe tenner.

Sambo kom styrtende inn og sa at det ikke var vår baby. Vår sov søtt i en vugge. Dessverre våknet jeg før jeg rakk å se om vi hadde fått gutt eller jente. :sur:

19+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ul overstått. Alt var fint, termin er flyttet en uke frem, til 22/8.

Dette syns jeg er litt rart, i og med at vi er sikkre på el. Dersom jeg ble gravid en uke senere, ville jo ikke testen vist positivt på ikm??

Jaja, det har ikke så mye å si. Bortsett fra i forhold til Englandsturen vi håper på i juli, og da er det en fordel med senere termin.

19+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin ble også flyttet fram, fra 17. til 20 august. Vi var sikre på første dag i siste mens, men jordmor flyttet terminen på bakgrunn av målene under ultralyden.

For meg betyr det ikke mye, barnet kommer når det er klart og som oftest med to ukers margin før og etter termin uansett. Det eneste det har stor betydning for er når sykehuset betrakter deg som over tiden.

Godt å høre at alt var bra! Hadde vært gøy med Englandstur, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært gøy med Englandstur, da!

:Nikke:

Nå har jeg lagt ut ul-bilde i albumen.

Og et bilde av meg. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

SÅ koselig at du begynner å kjenne at det noe liv der inne. Kan nesten ikke vente (selv om jeg må) til jeg kjenner noe selv. I mens får jeg kose meg med graviditeten mens den er her :)

Drømmer forresten mye rare drømmer selv, de grenser til det absurde noen ganger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!!!

Gratulerer med vel overstått UL! Det var gøy hva? Alt sto bra til med babisen min også, så nå gleder jeg meg bare enda mer... :)

Jeg fikk også satt fram termin, har nå 25 august! (Sambo er førnøyd, for han ville ikke at jeg skulle få den 19 for da har Mette Marit bursdag!)

Kikka etter deg, men så deg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min termin ble også flyttet -5dager. fikk vite det er veldig vanlig å bli "satt tilbake" ei ukes tid. Man bør være glad så lenge det ikke er de altfor mange dagene, noen får jo to-tre uker mellom terminene :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...