Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Godt han kom hjem med blomster og diverse :Nikke: Jeg hadde ikke godtatt noe av det der, og det vet mannen ;)

Så flink H er til å sove da! :) Goffel våknet mange flere ganger om natten i den alderen, og la seg senere på kvelden og våknet tidligere på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gikk på plantasjen sammen etter at jeg kjørte kameraten hans dit han egentlig skulle overnattet i går.. :) jeg valgte ut det jeg ville ha :)

Har fått gjort ganske mye i dag føler jeg!

støvsuget stua, vasket og hengt opp tøy, spylt en svær plastplante som jeg har satt ute i paviljongen, malt ene veggen på søppelbua (vi skal henge alle postkassene under taket der så posten ikke blir våt når det regner) og plantet blomstene i blomsterkassene på verandaen og to store krukker ved inngangspartiet :)

Til og med forført Mannen har jeg fått gjort :fnise: Lenge siden jeg har sett en bit av himmelen i den sammenheng for å si det sånn :) Ikke så lett å slappe av når babyen ligger en en meter unna slik som det er til vanlig :fnise:

Nå skal jeg lese litt på hvordan jeg skal lage iskrem! og varme meg litt kinamat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du var effektiv på lørdag! Fant du ut av hvordan man lager is? Blitt inspirert av iskremboka til Eyvind Hellstrøm og broren eller? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du var effektiv på lørdag! Fant du ut av hvordan man lager is? Blitt inspirert av iskremboka til Eyvind Hellstrøm og broren eller? :fnise:

ohoi! tidlig oppe Mazilla!!!

jeg ble inspirert av ei venninne av ei venninne som hadde kjøpt en sånn :fnise: vi var på besøk hos venninne W samtidig.

nå er jeg på farten ut av huset etter en to-timers lur sammen med H på sofaen!

skal kjøpe inn noe småtteri (tenkte ha kjøttkaker til middag i dag)

på butikken og innom W med en gave til guttungen hennes som hun glemte her for to uker siden :fnise: og jeg glemte ta den med til henne i forrige uke :ler: vi er alle i ammetåka!

håper Mannen er klar for besøk til Mazzi og han godeste i dag! hørtes så innmari godt ut med kaker :lur:

men fikk ikke noe svar i går kveld og nå har han dratt på jobben... mye å gjøre der for tiden, så får se hva som skjer!

tok forresten solarium i går!!! fikk litt farge, endelig littebitte sommerbrun :ler:

bæsjebleien til H kom endelig i dag! må vel være godt og vel ei uke siden forrige... tror det kom en til nå, lukter litt her...

lukter litt mer av bæsjebleiene nå syns jeg... glad det kommer gradvis! jeg er litt naturveik, var iallefall det... :)

OG jeg fikk bestilt takkekort i går fra optimalprint! masse bilder av H på :rodmer: søte lille snuppeluppen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke mannen vil/kan kan han få slippe altså.. ;)

Bæsjebleiene til S lukter helt grusomt! Igår kveld måtte vi nærmest evakuere rommet etter bleieskiftet.. :ler: Utrolig at så uskyldige små vesener kan produsere noe så motbydelig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke mannen vil/kan kan han få slippe altså.. ;)

Bæsjebleiene til S lukter helt grusomt! Igår kveld måtte vi nærmest evakuere rommet etter bleieskiftet.. :ler: Utrolig at så uskyldige små vesener kan produsere noe så motbydelig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke mannen vil/kan kan han få slippe altså.. ;)

Bæsjebleiene til S lukter helt grusomt! Igår kveld måtte vi nærmest evakuere rommet etter bleieskiftet.. :ler: Utrolig at så uskyldige små vesener kan produsere noe så motbydelig! :fnise:

hehe, jeg kjører om 20 minutter! med eller uten han :fnise:

ja, det er utrolig hva disse små englene kan produsere av luft... fjertene er verre enn bæsjebleia her i gården :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig besøk og hjelp til å bli kvitt kakerestene! :) Sovna H greit? Dere har virkelig fått en rolig unge, virker det som! Han godeste lurte på om vi kanskje kunne byttelåne i noen dager.. :ler:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempekoselig å besøke dere,Mazilla! :)

Kjempekoselig leilighet og nydelige kaker!

Mannen er ikke spesielt glad i kaker, men den oreo-kaken elsket han! Håper jeg kan få oppskriften av deg :sjenert:

Spent på hvordan konfektkaken blir, venter til nærmere helgen før jeg lager den og inviterer dere bort :)

ja,vi er heldige med den rolige babyen :rodmer: Jeg tok på henne nattdrakt med en gang vi kom hjem og ammet henne. Gikk opp og la henne klokka ni ca og har ikke hørt noe mer fra loftet... tror hun var veldig trøtt, ikke sovet så mye i dag (bortsett fra de to timene sammen med meg på sofaen)

Nå er de snart natta her! trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få tak i oppskriften :Nikke:

S sovna halv ti, men våkna av hostinga til han godeste halv elleve. Da var det heldigvis bare litt kos som skulle til, så sov hun til 0615, fikk mat og tørr bleie, og sov til nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få tak i oppskriften :Nikke:

S sovna halv ti, men våkna av hostinga til han godeste halv elleve. Da var det heldigvis bare litt kos som skulle til, så sov hun til 0615, fikk mat og tørr bleie, og sov til nå! :hoppe:

Wow! det hørtes ut som ei behagelig natt :)

jeg har sovet SÅ dårlig de tre siste nettene... :(

H har lagt seg tidligere de andre kveldene (19.30) men i går ble det kl 21, og har ammet henne to ganger i løpet av natta... kl tre og ca fem.. siste gangen sovner jeg av med henne og sover dårlig.. veldig høy luftfuktighet ute for tiden også.

må prøve å sove litt på sofaen nå mens hun sover i vogna.. :)

sitter og kikker etter kommode og stol som jeg kan ha på barnerommet :) i lyse fine farger, skal SÅ innom en butikk i byen hvor de selger ting i den stilen jeg vil ha :) HOME skilt-stil, er det chabby chic det kalles? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne natta var veldig deilig, spesielt etter noen kavete netter med lite søvn.. Håper du snart får sove ordentlig du og!

Her er forresten oppskriften på kaka. Han pleide visst å bruke 3 pakker glutenfrie kjeks à 125 gram, altså endel mindre enn det det står i oppskriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskriften! :)

Skal prøve å lage den et par ganger før barnedåpen :)

Tenkte ha den oreokaken, konfektkaken (hvis den er god :wink:) marsipankake og kransekake :)

Er nødt til å ha kransekake slik at jeg får brukt figuren på toppen :fnise: Samme figuren var i min barnedåp og i bryllupet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får si ifra når det nærmer seg hvis du trenger hjelp til å bake noe, så stiller jeg mer enn gjerne opp med ei kake! :jepp:

Så koselig med kransekakepynt-tradisjoner! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mazilla: jatakk.no!! :hoppe:

MarianneE: jeg vet! tennene løper i vann bare ved tanken på kaker... men er litt kjedelig at jeg er den eneste kakemonsen i huset... hunden teller ikke (han er mons på ALT) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MarianneE: jeg vet! tennene løper i vann bare ved tanken på kaker... men er litt kjedelig at jeg er den eneste kakemonsen i huset... hunden teller ikke (han er mons på ALT) :fnise:

Jeg er så godtesjuk som bare det etter en tur i Sverige på lørdag.

Har nesten 1 kg ostepop i skapet. Og sjokolade. Og skittles. Og sjokoladetrøfler. Og smågodt.

Og jeg har lyst til og bake kake.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere to altså! :ler:

Jeg er ikke så sjesken idag jeg, for vi har nettopp hatt is og jordbær. I tillegg har jeg småspist kransekake i hele dag.. :sjenert::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå, skittles!! nam!

nå lager jeg gulrotsuppe :) sånn torogreie som en har sukkererter,tomat,gulrot og fløte i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...