Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

ja,jeg byttet over til gjesterommet fordi det er kaldere der. er to vinduer der, så luften blir bedre :) holdt på å bli gal av airconditionen durende 1 meter fra hodet mitt :bond:

Mannen lå i kjelleren første natta (han gjør alltid det når han drikker... godt han respekterer noe jeg sier, men så foretrekker han jo det selv så da slipper han gjøre noe som han egentlig ikke vil... for det gjør han altså ikke...!)

de andre nettene så har jeg lagt meg før han, halv tolv andre natta (han viste ikke tegn til å legge seg eller sa noe om at han kom over til det rommet) i går la jeg meg elleve, aner ikke når han la seg... vi pratet om å flytte over til det rommet nå på sommeren ettersom lufta er bedre der, så føler det er naturlig at han kommer til det rommet ettersom det faktisk var han som foreslo det...

er faktisk 4 natta jeg ligger der... ba han komme inn med H når hun skulle ha mat den første gangen..

sikker på at du vil ha meg på besøk med den halsen min,Mazilla?

blir helt tørr og hoster så jeg nesten brekker meg... kommer slim opp :kvalm:

skal til legen onsdag å ta allergitest... få sjekket den halsen samtidig.. forrige gang jeg hadde det så fikk jeg medisin, legen snakket noe om at det var et slags sår som ble slått opp hver gang jeg hostet :vetikke:

H er grinete i dag... mye luft som kommer ut også...

fått vasket det verste av gulvene i stua og kjøkkenet... div greier etter hunden.. demotiverende når hårene er tilbake fem minutter etterpå... :daane:

godt jeg snart skal ha ferie fra både mann og hund :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, sånn hoste har han godeste også, håper ikke du ble smitta da dere var her! :( Om du orker og har lyst, er du velkommen en tur en dag selv om du hangler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, rart ikke Mannen også har fått sånn da...

håper jeg kan ta medisin mot det selv om jeg ammer... gikk ikke over før jeg fikk medisin sist gang :(

mulig jeg tar turen bort i morgen da! skal vi si rundt kl 11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt syk jeg heller, så ikke vet jeg.. :vetikke:

11 passer fint for oss!

da ses vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på fest neste lørdag! :hoppe:

De jeg jobbet med før skal ha reunion!! det blir moro!

og første gang jeg skal være borte fra H i mer enn en 45min...

Tips mottas med takk :fnise:

burde kanskje begynne å pumpe melk et par dager før som jeg fryser ned? og ha 200ml eller noe i kjøleskapet til nattmåltidet? hmmm... tenkte jeg skulle ha med meg ei flaske vin, ikke drikker mer enn den... så hvis jeg begynner å drikke klokka åtte feks så kan jeg amme igjen klokka? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det kommer til melk og sånn har jeg ikke noe tips siden TM er flaskebarn.

MEN;

1.drikk lite og forsiktig.

2.KOOOOOOS deg!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til melk og sånn har jeg ikke noe tips siden TM er flaskebarn.

MEN;

1.drikk lite og forsiktig.

2.KOOOOOOS deg!!!

:klem:

ja, jeg kommer til å være forsiktig med alkoholen... tok et glass vin her en kveld og kjente det godt.... så tviler på at jeg drikker hele flasken... :)

håper jeg greier å kose meg!

har avtalt med ei anna ei at vi går sammen, så nå er jeg mer forpliktet :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... forsiktig med alkohol er lurt.

Jeg blir veldig varm i kinna etter halvannet glass vin.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ei natt.... hostet og hostet, er helt utslitt...

heldigvis så fikk de klemt inn en time til meg på legekontoret... :) egentlig time i morgen...

ble utrolig irritert på Mannen i morges, den mannen viser bare mer og mer hvor utrolig egoistisk og usympatisk han tenker...

klokka halv sju nektet H å ligge mer, verken i mi seng eller si egen...

slepte meg enn til soverommet som han ligger på å spurte om han kunne være så snill å stå opp med henne i dag (skifte bleie, klær og legge henne i lekegrinda) fordi jeg er så sliten. Han ble skikkelig irritert "jeg skal på jobb kl 9!" sier han... han som jobber som selvstendig næringsdrivende...Legger seg sent, tror klokka ihvertfall var tolv eller halv ett før han la seg... jeg gikk ned og skiftet på henne,da han kom ned. jeg ble veldig irritert og sa hva jeg mente om egoismen, og han sier at han bare fikk kjeft nå som han var snill og kom ned for å hjelpe meg...

gikk opp og prøvde å sove, men ble liggende å hoste i en time så jeg sto opp igjen...

kikker etter leilighet sånn i tilfelle, men det er jo helt utrolig dyrt :(

Håper dette bare er en fase, men tviler vel egentlig på det ettersom dette gjelder holdninger og synspunkter som er så forskjellige

det positive er at jeg har fått legetime og forhåpentligvis blir frisk snart :)

og da skal jeg komme meg på besøk til Mazilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå gikk han på jobben... :gjeiper:

spent på utfallet hos legen, har hatt sånn hoste for et par år siden. måtte ha medisiner (gikk ikke over av seg selv, legen sa det var som et "sår" som gikk opp hver gang jeg hostet)

i tillegg så tror jeg at jeg må ha medisin mot bv... mye utflod som lukter rart... :(

spiller ikke helt på lag med meg denne kroppen i disse dager... :sjenert:

en annen gladnyhet jeg kom på nå!!

har letet etter en sovesofa som vi kan ha på barnerommet, var en kar som svarte at han hadde en sofa og en lenestol. fikk bilder, og stolen så veldig fin ut! en sånn som jeg har ønsket meg :hoppe:

setter den opp på barnerommet(vi har en stor massasjestol i stua som jeg gjerne skulle ha hatt bort... 300kg koloss som Mannen fikk av sine foredre i 30 års gave... mitt mareritt, trenger den sitteplassen. men stolen er utrolig vond å sitte i med mindre massasjefunksjonen er på og det orker en sjelden fordi den er litt brutal) men vi får se når denne stolen kommer i hus om Mannen da får lyst til å omplassere den massasjestolen til et annet rom (må bare bære 3-4 karer til å bære.... :fnise: )

men det som er genial med stolen er at han mannen leverer stolen her hos oss og jeg betaler bare 300kr! :sjokkert:

Håper det ikke blir skikkelig bomkjøp (sånn som de klærne jeg kjøpte fra finn.no :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere godnyheter! (jøss, så deilig å få andre ting litt på avstand...)

Bestevenninnen min som bor i Gøteborg kommer sammen med kjæresten sin fra fredag til søndag :hoppe:

Gleder meg!!

Mannen sin fetter kommer i morgen og blir til lørdag (spurte Mannen om han kunne ta seg litt ekstra av kjæresten til venninna mi så jeg fikk henne for meg selv :lur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OG jeg har fått lånt en vippestol av ei jeg kjenner i nord :)

kjekt med en vippestol når vi er på besøk hos mamma. føler det er litt dumt å kjøpe en ettersom hun er vokst fra den neste gang vi skal opp igjen :)

Vært hos legen nå... crp var normal så ble cosylan mot hosten. skulle ta allergiprøver også, men hun på laben klarte å sprekke/bomme på begge armene... så jeg må tilbake igjen torsdag!

Mannen er ikke hjemme så jeg måtte ta H med meg, mulig hun dama ble litt stressa av det?

Håper Mannen kan se etter henne torsdag selv om fetteren hans kommer hit onsdag (nesten garantert drikking på dem i morgen...) Ble litt knotete å ha henne med :sjenert:

ble nydelig vær her nå :hoppe: herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fastlege? Hvis de insisterer på å drikke kan hun være hos meg og S imens, om du tør etterlate henne der.. Om ikke annet kan du si det til mannen, så kanskje han dropper drikkinga hvis han skjønner at du må ty til ekstern barnevakt pga han.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fastlege? Hvis de insisterer på å drikke kan hun være hos meg og S imens, om du tør etterlate henne der.. Om ikke annet kan du si det til mannen, så kanskje han dropper drikkinga hvis han skjønner at du må ty til ekstern barnevakt pga han.. :sjenert:

Fastlegen er her som vi bor... men takk for tilbudet! :)

Han får bare holde seg i skinnet, og om han insisterer på å drikke så har jeg bare enda en grunn til å lure på hva vi gjør sammen...

da tar jeg henne med meg, men kommer ikke tilbake på en del timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får så vondt av deg, Mokkon :klemmer: Situasjonen din høres veldig trist ut, og ganske håpløs. Jeg lurer på om han alltid har vært slik? kan du prøve å finne tilbake til følelsene som var der da dere ble kjærester?

I verste fall får du tenke at det kanskje er det beste å skille seg. Mange barn vokser opp med skilte foreldre, og du finner helt sikkert en ny mann før H blir altfor stor :kose: Selv om en skilsmisse er trist, og vanvittig mye styr, så vil det være verdt det fremfor å være i et dårlig forhold i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så vondt av deg, Mokkon :klemmer: Situasjonen din høres veldig trist ut, og ganske håpløs. Jeg lurer på om han alltid har vært slik? kan du prøve å finne tilbake til følelsene som var der da dere ble kjærester?

I verste fall får du tenke at det kanskje er det beste å skille seg. Mange barn vokser opp med skilte foreldre, og du finner helt sikkert en ny mann før H blir altfor stor :kose: Selv om en skilsmisse er trist, og vanvittig mye styr, så vil det være verdt det fremfor å være i et dårlig forhold i mange år.

:klemmer:

tidligere så drakk han mye mer enn han gjør nå...da var det gjerne fredag og lørdag+ en dag i uka, så han har trappet enormt ned.

angående egoismen og den usympatiske siden som jeg merker så godt nå, så vet jeg faktisk ikke... :vetikke:

har ikke lyst til å gi opp ved første kneike,håper ting endrer seg... selv om han er klar på at han ikke skal endre seg...

men fant jo ut hos terapeuten at det er ikke det at han fysisk MÅ drikke, men at han vil bestemme selv om han skal drikke eller ikke... og han bestemmer at han skal drikke hver helg med mindre vi skal på noe. men blir jo lett sånn at vi ikke drar på noe, han gidder feks aldri bli med til mi søster og mannen hennes (forhåpentligvis er han mer villig etter at de har vært i syden sammen... :) )

skilsmisse blir siste utvei, så jeg må vel bare gi tingene tid..

men hjelper enormt å "tømme" seg her :)

skal prøve å fokusere mer på de positive tingene fra nå av (og skape positive opplevelser for meg selv) så jeg ikke skremmer de få som leser her :fnise:

i dag fikk jeg vasket gardinene på gjesterommet! (der hvor H og jeg sover) :hoppe:

og jeg fikk kjøpt en kjempegod lenestol for bare 300kr :sjokkert: OG han leverte den på døra til meg! (ville tatt meg over 2 timer å kjøre frem og tilbake, men han hadde en kamerat her)

den var ganske skitten på armlenene... vasket den ute på verandaen med nylonvask. støvsugde den først (glad i smågodt den karen... en kraftig plugg med tatoveringer og mc-klubb logo på skjorta...) Mannen fikk et glimt av han idet han dro, og ble lettet over at det var stolen han kom med :fnise:

Han la meg forresten til som venn på fb akkurat... var jeg så hyggelig? jeg ignorerte..

fikk også gitt bort et garderobeskap til ei dame fra polen,jeg demonterte det heeeelt alene :hoppe: og fikk bært det ned, veldig tungt og vanskelig å manøvrere et skap som er 2m høyt og 1m bredt ned trappa her...

hun var så takknemmelig, god følelse å være snill :rodmer:

i morgen skal jeg på besøk til Mazilla!! (fikk lagd kake i dag som jeg skal ta med,men den ble sinnsykt mektig... håper hun har litt mer av den tress isen så vi kan tone den ned litt.. :fnise: )

og jeg skal få lagd kontor inne på det rommet som skapet sto på!!

(så ser megleren at det ikke er et tullerom men at det kan brukes til noe :Nikke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...