Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Skikkelig pøsregn her i dag...

Har tent stearinlys så jeg ikke skal bli så alt for værsjuk...

Mannen var glad han kom hjem i går :fnise:

I morgen skal jeg på fest! :danser:

Tenker jeg får kommet meg avgårde sånn i åtte tida... gi siste pupp da, har pumpet ut til nattmåltidet (ca i fire tida)

Mannen skal få sove i rommet med henne så kan jeg ligge et annet sted :) Tenker jeg kan mate henne selv i sju tida, men pumper opp mer melk (+ at jeg har 2x50ml i frysen) tilfelle...

Har ikke tenkt å drikke noe mer enn ei flaske vin :)

Må se på nettet om jeg finner vinanbefalinger! vil ikke ha noe surt når jeg endelig skal avgårde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått pratet litt med Mannen... jeg er så lei av å være lei av han.. toppet seg isted da han sa noe helt utrolig tåpelig.. Jeg skulle avgårde og hente en kommode jeg har funnet brukt til barnerommet.. han mente at jeg burde tenke på et servise vi skal kjøpe brukt først! at jeg måtte hente det fordi det var jeg som ville ha det...

visste ikke at han skulle få kjøpt det eller at han hadde avtalt med en kar om å hente det tidligere denne uken... jeg sa at jeg ikke er synsk, og da kom han med denne " hvis du skal være sånn så drar jeg bort slik at jeg ikke kan sitte barnevakt i morgen" BARNEVAKT? hallo....? akkurat som om jeg er mer forelder for enn han? trodde vi var to jeg... :klo:

men vi fikk pratet litt ut da, jeg plumper ut med ting og ble litt lei meg etter at jeg sa det. var kun ment for å såre han... :sjenert: jeg ønsket både han og hunden dit peppern gror... og at han akkurat toppet lista mi foran hunden for de jeg er mest lei av her i verden..

men nå er ting bra! vi laget middag sammen, har ei ostekake i kjøleskapet og nå skal vi spise godis og kose oss :)

jeg fikk en klem isted :rodmer: herregud jeg er så underernært på voksenkosekontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig dust ting av han å si :hakeslepp::klaske: Det er fort gjort å såre med vilje når man er sinna og lei, gjør det selv også :sjenert: Godt at dere er venner igjen nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kjempekoselig på fest i går :)

Kom meg opp dit i ni tida, og da var folk virkelig i slaget :fnise:

Enkelte drikker seg sanseløs hver gang da... syns det er så usjarmerende når jenter (og gutter forsåvidt...) drikker seg så utrolig full... Hørte hun ene langt nede på veien da vi kom... (fikk sitte på med to andre som skulle opp)

Hadde med meg to småbokser med budweiser og en skvett (ble 2,5glass) med rødvin (santa helena heter den, anbefales!)

Var utrolig koselig å se de gamle kollegene mine igjen!! nesten som å møte familiemedlemmer enkelte av dem :rodmer:

hun ene pensjonerte seg i fjor sommer, har tenkt på henne hver gang jeg kjører forbi der hun bor... fikk nr hennes så H og jeg skal besøke henne neste gang vi kjører forbi :hoppe:

er så moro når så mange forskjellige folk både i alder og væremåte møtes og går så godt overens :)

reiste hjem kl 00.30, fikk sitte på med noen ned.... tar bare 15 min å gå, men det var skikkelig kaldt! angret litt på at jeg tok på meg kjole... men fikk låne en tights av fruen i huset :)(hun er to år eldre enn meg så frue blir kanskje litt feil.. :fnise: )

da jeg kom hjem la jeg meg på vårt soverom, Mannen lå og sov på gjesterommet (som jeg og H bor på nå) klokka 4 hørte jeg hun gråt og han styrte nede... Jeg sto opp og kjørte litt over han dessverre... :flau: han har hele tiden ment at vi bare kan varme melka i microen mens jeg mente at vi måtte koke vann... i natt sjauet han med å koke vann mens H skrek skikkelig... jeg løp ned og satte flasken i microen... bah... jeg er ikke stolt over det...

hun fikk maten av han, jeg la meg... hørte hun gråt skikkelig etter det i senga si.. klarte ikke dy meg så jeg løp ned og tok alkomåleren, den viste 0,00 som jeg ventet ettersom jeg kun drakk 4 enheter og ikke drakk mer etter kl 24. jeg ammet henne ettersom resten av mm var fryst.

første natta på lenge at Mannen og jeg har delt seng faktisk :fnise: la meg inntil han for å få litt varme, men var kjøligere der... var ikke veldig happy han nei.. vi pratet litt mer i morges, jeg har vært ganske så urettferdig mot han.. skikkelig sur kjerring.. har irritert meg over alt ved han i det siste og klaget min nød.. men skal skjerpe meg, og fokusere mer på det positive :)

Har bestemt meg for å bli blond igjen! Ei jeg jobbet med er frisørlærling så jeg skal ringe og bestille time i morgen den dag! 50% så da blir det ikke så innmari dyrt :)

Ammet H igjen i 8 tida, og hun sov til kl 10! Herlige ungen vår :rodmer: Mannen sto opp med henne, og jeg lå og dro meg litt lengre. Tok en dusj og spiste fantastisk god frokost med toast, philadelfia-ost, appelsinjuice, kaffelatte, amme-te og tilslutt noe jeg angrer på...2 egg som jeg mumset i meg... tror det må vøre det som gjør at H har skreket og hatt vondt de to siste timene... hun har endelig sovnet nå...

Vi skal til svigers i morgen på besøk og Mannen vil vi skal på båttur med dem til helga... jeg kommer til å ta bilen og møte han der han skal ligge med båten.. vil overnatte hos mi søster med H ettersom det er festival og masse båter med party party..

neste mandag reiser vi nordover! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var H i seng :rodmer: Satt nede og ammet henne i stolen her nede (som jeg forøvring er SÅ fornøyd med! nytt liv her! :hoppe: )

hun sovnet ved brystet, jeg prøvde å stryke over øret, foten, ryggen... men hun våknet ikke... :fnise:

så jeg skulle bære henne opp på soverommet, men hun våknet da vi kom opp. sutret litt da jeg la henne ned og begynte å spise på hendene sine... fikk litt mer mat i senga og da hun var ferdig så lå vi bare og så på hverandre og smilte lenge :rodmer: smelter helt jeg...!

Mannen er ute og henter pizza som vi har bestilt! Prøver en annen type glutenfri enn jeg har bestilt de andre gangene! denne gangen blir det med skinke,pepperoni,champignon og paprika :sulten:

Ironisk nok så pratet Mannen og jeg om at vi burde begrense inntaket litt.. :fnise:

Spesielt etter gårdagens hendelse der to stk spurte om når jeg skulle føde :daane:

Til deres forsvar så har det skjedd tragiske ting til disse to for noen mnd siden så livet deres har snudd drastisk... hun sa at hun ikke hadde tidsbegrep lengre... men allikevel, følte meg såret og lei meg... andre gangen så slengte jeg meg i armene på kameraten min (han er homofil...) og sa "this is the worst night EVER!" :fnise: syns egentlig mer synd på de to som sa det enn meg selv...MEN det fikk meg til å tenke over at jeg må bli flinkere til å trille og spise mindre usunne ting... må bli flinkere til å drikke vann, jeg var så flink men nå har det sklidd litt ut...

spurte forresten Mannen om han ligger på rommet med oss i natt, svarte at han ikke visste...

vi har også bestemt oss for å utsette hussalg og bygging til vi har det mer stabilt oss imellom...

gruer meg allerede til vinteren og når jeg skal kjøre ut her...holdt på å krasje flere ganger i vinter fordi bilen spinner når en må skynde seg ut på veien. bilene kjører minst 10km over fartsgrensen! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser da aldeles ikke ut som du snart skal føde! Skjønner godt at ikke det var noe stas å få det spørsmålet.. Sikkert utrolig pinlig for de som spurte! ;)

Jeg har ikke annet valg enn å drikke mye vann jeg, for jeg blir så utrolig tørst av amminga. Har alltid masse imsdalflasker i kjøleskapet, og fyller dem etterhvert som jeg drikker, så jeg har alltid kaldt vann tilgjengelig :) Hvis jeg en sjelden gang blir lei, spiser jeg pastiller så vannet får en annen smak.

Hvordan gikk det i natt? Ble det samme soverom på dere? Høres egentlig litt lurt ut å legge husbytteplanene på is ei stund.. Selv om det betyr en vinter til i huset deres.. Kan du ikke kjøre mot høyre og finne et sted å snu på de glatteste og ekleste dagene? Synes det var ekkelt nok å kjøre ut derfra på sommerføre jeg.. :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer:

Føler meg ikke så aller verst, spørs hvor oppblåst jeg er i magen den dagen... :fnise:

Drikker amme-te både for H og for min egen del for å si det sånn :sjenert:

har faktisk begynt med imsdalflasker i kjøleskapet jeg også! Hadde med meg ei på soverommet i går kveld, ei står nå på barnerommet (Mannen og jeg har holdt på å sortere papirene hans som sto stablet i et skap som skal på kontoret. phew for ei setning :wink: )

Trodde vi skulle til svigers i dag så jeg la planer om å hente en slags tripptrapp stol som er på veien... MEN som alltid når Mannen sier vi skal gjøre noe så blir det ikke noe av... :kjefte:

men vi fikk iallefall ordnet litt med barnerommet,så jeg fikk han til å gjøre noe fornufting... :glise:

Ja, det er nok lurt å vente med husbytte... men føler jeg blir gal av denne veien... fikk ikke sove i går kveld og ble vekket av trafikken i morges, dårlig med søvn i natt... frustrerende når det ikke er babyen som gjør at jeg sover så dårlig... :frustrert:

Ellers så prøvde vi oss på litt :sengekos: i går kveld.. jeg kom på besøk til Mannen etter en forespørsel fra han :fnise:

Det gikk ikke så veldig bra, han stakk seg på spiralen IGJEN... så skal dit neste mandag og sjekket det... vurderer å bare ta ut hele greia... hvis hun setter inn en ny så vil jeg ta en hormonspiral, det virker visst kun lokalt og påvirker ikke sinnet... :fnise:

GODE NYHETER!

Jeg skal til frisøren i morgen :hoppe: Ta masse lyse striper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke til ferie!! :hoppe:

Var herlig å få ordnet seg litt på håret, jeg er nå lyshåret igjen :)

Skal stripe det en gang til før barnedåpen :) Hadde veldig mørkt farget hår, men ble faktisk ganske så bra til å være første gang!

og det beste av alt! jeg betalte bare 350kr for striping og lett stuss av tuppene :hoppe:

Det går veldig bra med Mannen og meg nå :yvonne:

Gleder meg ikke like mye til å reise som jeg gjorde, men tror vi har veldig godt av å være litt fra hverandre. Fint å få savne han :rodmer:

Eneste er at H utvikler seg så fort, håper Mannen ikke går glipp av så alt for mye... :sjenert:

Møtte Mazilla da jeg var på vei til frisøren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så billig? :hakeslepp: Gratulerer med ny look! Tenker det var deilig med litt alenetid og egenpleie! Har lyst til å dra på spaweekend jeg. Det hadde vært deilig det! På Farris bad e.l. Eller kanskje i Praha, Riga ellerno... *drømme drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Heisann. Spennende med ny sveis! Digg å forandre litt. Høres ut som om du og lille H har det bra, men at mannen stadig er litt på sidelinjen. Håper det bare er en liten krise som går over etter hvert som dere venner dere til den nye livssituasjonen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla: hun jeg gikk til er lærling! anbefales, vi jobbet sammen før :)

kanskje vi skulle tatt oss en tur på spaet som er i nærheten her? ringe og høre om de har barnepass :fnise:

Alabama: ja, det var deilig med litt forandring! selv om det ikke er så innmari lenge siden jeg farget det :fnise:

ble så lei av det fine blonde håret mitt da jeg gikk gravid, noe jeg angrer på nå :kjefte:

går faktisk veldig fint med alle tre hjemme nå for tiden :rodmer:

noe av det som har endret situasjonen er at Mannen hjelper utrolig mye til med H nå :hoppe: Han er mer MED :)

Og jeg selv har tenkt mer over hvordan jeg selv har vært mot han... han har forandret seg utrolig mye, jeg må prøve å akseptere hvordan han er og ikke irritere meg over ting han gjør/ikke gjør.. han har iallefall vist denne helgen at han kan ha edru helg :)

vi er et skritt videre i riktig retning!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da står jeg på farten til byen! Har time klokka halv elleve på familiekontoret... bare meg denne gangen, skal ha med meg H ettersom hun ikke har spist enda. Mannen sa han mer enn gjerne hadde henne her hjemme :rodmer:

merker at ting har endret seg drastisk nå som jeg har endret min holdning mot Mannen... :sjenert:

Han er som han alltid har vært, jeg har forandret meg og har prøvd å forandre han også... ikke rart han blir forvirret når han er som alltid og det plutselig ikke er bra nok for meg...

men er veldig glad for at ting er så mye bedre med tanke på alkohol som har vært det største problemet for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en hektisk dag! :daane:

Hadde tenkt meg en rolig tur med H for å kjøpe bursdagsgave til niesen min fra oss og ei gave fra mamma og hennes mann. spurte Mazilla om hun ble med og tenkte ta meg god tid til å ordne meg mens Mazilla fikk stått opp :sjokkert::fnise:

Sa tilfeldigvis til Mannen at vi skulle opp der... og han bare, jeg blir med! Fikk helt sjokk jeg! Han satt ute i paviljongen til kl ett i natt og drakk øl så jeg regnet med han bare ville slappe av...

men moro at han ville være med da! men det ble storhandling av alt som manglet her.. grøss... :daane:

vi fikk hentet et service som vi fikk kjøpt kjempebillig på facebook!! 12 personer med serveringsfat +++++ i porselen! helt likt det vi har fra før,men det vi hadde var kopi :hoppe:

Mannen har også fått tak i en pent brukt elektrisk vippestol (maken til den Mazilla har tror jeg)

Nå har jeg akkurat vært inne på blivakker.no og bestilt meg blond shampoo og balsam! bestilte to flasker på 700ml! og to på 250ml :) to forskjellige typer! deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg farter rundt!

Nå skal vi avgårde og levere inn trekket til boblebadet! må få satt inn ny glidelås... vi sjekket prisen på ny før vi tenkte å skifte hele greia (er glideren som er borte) og da skulle de ha 5000kr hvis vi kunne hente den i lillestrøm :daane:

nå kommer det til å koste rundt 600kr :glise:

gleder meg til vi får klart boblebadet! skal male og gjøre det riktig så koselig der inne!

kanskje Mazilla kan komme hit på spa? :fnise:

så kan Mannen og han godeste sitte inne med jentene og spille xbox eller noe :ler: og damene koser seg med et glass champagne i spabadet :wink:

de har forresten salg på svææææære puter på kid nå! kjøpte to stk til senga vår! 70x100! :sjokkert: hotellputer :fniser:

godt senga er 2 meter bred! deilig å sitte i senga amme om natta nå :)

Off we go! handle gave til fireåring og div annet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooore puter :overrasket::nigo: Jeg har en lang pute (140x30 tenker jeg)som jeg brukte i svangerskapet pga bekkenproblemer. Har den fortsatt mellom bena når jeg sover. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å gå opp for meg at H og jeg skal reise på ferie snart!!! :hoppe:

Veldig spent på reisen.... Skal bli godt å få den overstått! :sjenert:

Mannen og jeg hadde skikkelig teamwork i dag! :)

Trekket til spa-badet ute har vært ødelagt ei stund, fikk det fikset i dag for bare 150kr :sjokkert:

Fikk beskjed om at det ikke var mulig å få tak i bare glideren, men han jeg leverte hos fant en som passet :hoppe:

det var et sant h...... å få isoporplatene inni trekket :daane:

men Mannen og samarbeidet SÅ bra, ikke ble vi sinte eller noenting på hverandre! :rodmer: Vi har det skikkelig bra for tiden!

Han hjelper masse til (uoppfordret) i huset, er kjempeflink med H og er i det hele tatt en herlig kar :)

Nå er det natta! I morgen skal vi få vasket og ordnet i spa "huset" gleder meg til vi kan bruke det igjen :) utrolig romantisk å sitte der ute med stearinlys og kosemusikk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vasket boblebadet inni, og Mannen holder på å fylle i :)

Hvis vannet blir varmt nok så kan vi sitte oppi der i kveld :)

Nå skal H og jeg på butikken å kjøpe fløte, d vitaminer og flokespray (sånn gul en... gleder meg til blondshampoen min kommer...får ikke greid opp håret...som manen til en fjording :daane: )

Må få kjøpt papir så jeg får pakket inn gavene til niese I :)

koselig dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...