Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Skrev et langt svar som ble borte.. :snurt: Det viktigste: Vi har is! :fnise:

kjedelig når det skjer.... men jeg antok at dere hadde is uansett :fnise:

Har hatt en SÅ koselig dag i dag. Kjempestas å være på besøk og Mazilla og nydelige S :rodmer:

Fotavtrykk til boka har vi fått lagd, konfektkake spiste vi, kaffe drakk vi, S spiste på hånda til H og bytur ble det :)

Masse nytt tøy for 199,50!! :sjokkert:

Selvsagt fant jeg ikke det jeg skulle ha... men det kan jeg ta en annen dag! deilig å ha noen til å trille H mens jeg var inne og kikket på tøy (mazzi-mammaen) :)

Var skrubbsulten etter en dag som har forsvunnet i rekordfart, så det ble ferdiggrillet kylling fra Meny, 5min pommesfrites og salat :) Den pølsegratengen får vente til neste uke :fnise:

Så utrolig mye fint vær har å si på humøret og hvordan en tenker!

Føler at ting hjemme er mye bedre (det hjalp å prate litt med Mazilla,si det høyt hvordan jeg ser på ting! innså plutselig hvor mye Mannen egentlig har forandret seg siden vi ble sammen.... til det bedre, og at dette med å være foreldre enda er veldig nytt så han må få tid til å endre på vanene...)

Han snakket med banken i dag også ang mulighet for mellomfinansiering så vi kan bygge hus, vi har snakket om det i noen år nå... Mannen har vært så fornøyd med å bo her (veien sjenerer han ikke og han har bar i kjelleren) mens jeg mistrives mer og mer for hvert år... Nå ønsker han også at vi skal flytte, fordi han vil at vi skal ha det bra :rodmer: så alt er jo ikke bare dritt, selv om det føles sånn på regntunge dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sender meg mailadressen din på en pm eller sms kan jeg sende deg bildene jeg tok i dag, hvis du vil! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sender meg mailadressen din på en pm eller sms kan jeg sende deg bildene jeg tok i dag, hvis du vil! :jepp:

jaaaaa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å gratulere H med 3-månedersdagen i forrige innlegg! Gratulerer!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei! fikk tatt prøvene, skal ringe og få svar om to uker :)

er sååå koselig med besøk! vi flirte og koste oss i skikkelig i går kveld. satt ute i paviljongen og koste oss med tørket reinsdyrhjerte og vin og øl :) jeg drakk 1 glass vin og 2 0,33 med budweiser :) følte det var mer enn nok! Jeg og R lagde oreokaken før vi la oss, så klokka var vel to før vi la oss! Mannen og J (kjæresten til bff min R :fnise: ) satt i kjelleren to timer før vi la oss og en time etter.

i dag har vi vært i byen, vært turister faktisk! tatt en 2timers sightseeing tur i båt! gikk kjempefint :hoppe:

i kveld skal R og jeg ut på byen!! har pumpet opp 50ml til nå og har tatt 50ml opp fra frysen. men vi går ikke ut før etter hun har lagt seg, og skal nesten ikke drikke noe så jeg kan antakeligvis amme igjen i 5 tida (men kjekt å ha backup)

nå slapper vi av i noen timer før vi skal kose oss med reker!

elsker sommer!

OG det beste av alt er at det går veldig fint med meg og Mannen nå, føler vi nærmer oss hverandre igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer er skikkelig deilig, og det høres ut som dere nyter det til det fulle! :sol: Ooh, på byen faktisk! Kos dere!! :hoppendeglad: Har litt lyst til å ut i dag selv, men jeg sitter barnevakt. (Eller gjør man kanskje ikke det for sitt eget barn? :fnise: ) Uansett - han godeste er ute i dag, så jeg og S er alene hjemme. Mulig jeg tar meg et glass vin når S har sovna.. :ler:

Så godt å høre at det går bedre med deg og mannen! Ingenting er bedre enn det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S Har litt lyst til å ut i dag selv, men jeg sitter barnevakt. (Eller gjør man kanskje ikke det for sitt eget barn? :fnise: )

Tror ikke det, isåfall er det en dårlig betalt jobb.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, isåfall er det en dårlig betalt jobb.

:ler:

Jammen jeg fikk jo så mye godteri jeg bare ville! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempekoselig å gå ut med R! :hoppe:

Følte meg skikkelig vel med meg selv og været var jo bare fantastisk!

Eneste skåret i gleden var at Mannen var litt bitchy før jeg dro ut... Jeg ga han en klem og et kyss,sa jeg elsket han osv før jeg skulle gå. Han trakk seg litt tilbake fra meg da... Og akkurat idet jeg skulle gå så sier han "jaja, torsdag,fredag OG lørdag..." på en hånlig måte... Mannen og jeg satt ute i paviljonen og jeg drakk et glass vin torsdag, fredag kom R og J og jeg drakk 2 øl og et glass vin, og så lørdag... drakk 1/2 glass vin før vi gikk ut...

Syns det var utrolig unødvendig, jeg mistet litt piffen da

nevnte det for han i morges, da sa han at han ikke mente noe med det og at jeg tolket det han sa feil. Men jeg syns ikke det var noe å feiltolke...

drakk 1 glass vin og ei budweiser på byen, siste slurk kl 12.15... så jeg ammet H istedetfor flaske da klokka var 3.30..

Jeg fikk sove til klokka 10.30 i dag!! (sto opp da fordi jeg ikke vil sove vekk dagen...la meg kl 2.30 så merker at jeg burde sovet litt mer..)

Mannen sto opp med H kl 7.30, om enn litt motvillig og han poengerte da jeg kom ned at han var SÅÅÅ trøtt... :fnise:

han hadde matet henne med 50ml fra flasken, godt at han skjønner når hun trenger mat :rodmer:

jeg fikk klippet plenen i går kveld, så R og jeg skal ut og spille badminton etterpå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går reiste R og J, det ble utrolig stille i huset!

Gikk over all forventning med besøk mtp hunden! De hadde faktisk med seg en leke til han, og han roet seg ned med èn gang! Så nå skal Mannen og jeg ut og kjøpe en del hundeleker som besøket kan dele ut til han når de kommer :fnise:

De har mye billig og moro på en dyrebutikk jeg så her om dagen :)

Alle lekene hans er ramponert så passer bra med litt nytt...

Vi var i byen og shoppet i går (alle unntatt Mannen) kjempekoselig å tusle rundt! Fant meg en del tøy :) Deilig å få litt forandringer :)

Skal forresten ned på legekontoret kl 12.20 og ta dyrkingsprøve pga hosten (ettersom Mazilla si lille S er til obeservasjon) greit å sjekke ut,tror alle babyene til venninnene mine er vaksinert.men det er best å være på den sikre siden :Nikke:

Er uansett deilig å kose seg hjemme i dag, føler jeg har fartet rundt de siste fem dagene :fnise:

I kveld skal jeg få malt resten av søppelbua og div annet rundt forbi på huset :) Deilig å ha det gjort! Og utrolig herlig å være litt for seg selv :)

Tenker jeg lager meg stekt ris til middag i dag :hoppendeglad: Mannen skal få ut båten i dag (tror det ikke før jeg ser det...)

Vært enormt mye tull med båtmotoren, synes synd på Mannen..skikkelig uflaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går endte en smule annerledes enn jeg så for meg :sjenert:

Dro avgårde for å levere dåpskjolen til rens (var stengt så den henger i bilen...) så på barnas hus for å kjøpe refill til bleiebøtta. fikk en sms fra Mazilla om at S hadde positiv kikhosteprøve så jeg ringte legekontoret. Ble litt bekymret ettersom H hadde tatt vaksinen kun ei uke før... Legen var usikker på hva vi skulle gjøre så han ringte ned til barneavdelingen, de ville at vi skulle komme innom. Legen ringte meg akkurat da jeg hadde bestilt stekt ris på kinasjappa... jeg hadde egentlig tenkt å reise hjem først men følte det var unødvendig med en time ekstra pga maten min så jeg kjørte rett til sykehuset.

der ble vi satt i isolat :sjokkert: og fikk beskjed om at vi måtte være til dagen etter...! H ble tappet blod fra hælen og de tok en slags lang q tips med et veldig sterkt middel på fra nesen og nedover svelget (tok den samme på meg)

måtte låne en body på sykehuset fordi jeg ikke hadde ekstra i stelleveska... ringte Mannen og sa at vi var i isolat og at jeg ikke kunne hente det vi trengte selv. Han ble faktisk irritert på meg!! :kjefte: fordi han akkurat hadde fått ut båten, han koste seg så, dette hadde han ventet så lenge på... blablabla.... jeg ringte han kl halv fem, i ni tida kom han... mens jeg lå sliten og fæl å ammet i senga så sier han " se så brun jeg har blitt!! det var SÅÅÅ gøy å være på sjøen"

empati er noe han tydeligvis ikke har lært i oppveksten... jeg fikk verken gå ut eller ha frisk luft (fikk åpnet et vindu etterhvert) og han skryter av hvor flott han har hatt det og ser ut.. jaja...

fikk iallefall sovet veldig godt innimellom sykepleiersjekkene... :) deilig å slippe biltrafikk!!! kjøpte ørepropper på apoteket på vei hjem.... :)

fikk gått en tur med Mazilla og S i ei lånt barnevogn fra sykehuset, stakkars S og Mazilla... tenker så på dem, håper S blir bedre kjempefort!

Ble sjokkert over røykerne utenfor sykehuset! sikkert ti forskjellige skilt foran hovedinngangen om at røyking er forbudt der... allikevel setter de seg ned og pøser røyken ut mot oss! Sa til slutt fra til ei dame som var 60+ om at de burde røyke lengre borte der det er lov ettersom vi var der med våre små... hun reagerte med å se rart på meg og bruke det ene forbudt skiltet som askebeger... kvalmende!! :kjefte:

H ligger for første gang i sprinkelsenga si uten ammemadrassen! :hoppe: store jenta :rodmer: brukte den for å gjøre senga mindre... :)

er varmt i kveld...25 grader på soverommet...hun sover i en kortermet body og uten dyne...

Har fått malt litt utenfor her, to vinduskarmer som er utenfor inngangspartiet... skal finne frem hvitmaling og male kantene på et speil (ubehandlet tre, skikkelig kjedelig nå..)

skal også sortere klærne i str 50, ei venninne skal låne det som er vårt og må legge til side de som er lånt av andre :)

Mannen har forresten reist ut med båten sammen med en kamerat.... tenker han kommer hjem i morgen... gjør meg faktisk ingenting at han er borte, whatever faktisk...! deilig å være alene!

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en finne på mon tro... Jeg sa til Mannen i går at han bare skulle ta ei til natt på båten, så han gjør det :)

Motoren er ny og må kjøres inn så han må kjøpe i 3 knop eller noe...

vi skal ta oss en overnattingstur sammen fra fredag til lørdag.

Jeg skal på fest med de jeg jobbet med før på lørdag, det blir koselig :)

Fikk malt kantene på speilet i går! Mye bedre enn det var... :)

I dag skal jeg få ned bildene som henger på barnerommet og henge dem opp på kontoret (båtbilder...) og flytte alt personlig inn på gjesterommet, Mannen har kjøpt en skjenk av en kamerat. Venter på at den skal komme i hus, tenker han henter den i morgen når han kommer hjem fra båttur :)

Har skrevet ei laaaaang liste over ting som må gjøres :fnise:

Liker å organisere meg selv litt, krysse av når noe er gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lister er gøy! Men det er viktig at punktene er såpass små at man får strøket endel da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister er gøy! Men det er viktig at punktene er såpass små at man får strøket endel da.. :fnise:

så sant,så sant! :)

nå er det middag! kjøttdeig i tomatsaus med spaghetti!

Mannen kommer hjem i morgen, er fristet til å driste meg til å si at han kan ta en til natt i båten :fnise:

Klarer meg utmerket alene! Hadde han tatt med hunden så hadde lykken vært komplett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kom hjem i dag :( jeg ble faktisk skuffet... la seg til å sove på sofaen og der har han ligget ei stund...

spurte om når vi skal i banken ang dette med hussalg, men forsto det sånn at det ikke kommer til å skje med det første...

må prøve å tenke på det jeg leste i gary chapman boken. at en må velge å elske noen og at det krever hardt arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, så fælt å høre at dere har vært på sykehus :klemmer: Håper det går bra med deg og lille H nå :klem: Og Mazilla og S! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Håper det går greit med dere to selv om Mazilla og hennes lille er syke. Uff, ikke barebare å ha små bebiser heller, og sikkert grusomt når de blir syke.

Håper du og lille koser dere selv om mannen din høres litt usympatisk ut for tida.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Hørte fra Mazilla at dere og var i isolat og har tenkt på dere!

Godt prøven var negativ og dere kunne reise hjem igjen!!

Ang han mannen din.

Jeg skulle gjerne sagt noe, men da vil jeg bare skrive ting man ikke bør skrive.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra med oss, men jeg blir litt ekstra skvetten hvis hun hoster :sjenert: hun hostet to ganger i går og har hostet en gang til nå i dag... tenk om de har gjort feil med prøvene eller noe?

tenker så på S og Mazilla... forferdelig å se henne sånn, kan ikke forestille meg hvordan det må være for Mazilla..

Ang Mannen.... Det er ikke SÅ ille som det nok høres ut her, men høres ekstremt ut fordi jeg er så leiiii av han for tiden...

Føles som jeg ikke har noe å se frem til eller glede meg over (utenom H selvfølgelig :rodmer: )

Jeg er sliten og lei av å måtte gjøre alt i og utenfor huset pga hans ALVORLIGE gress-og husstøvallergi... og hvis jeg spør om han kan ta H så virker det som om det er fryktelig vanskelig... og forslagene hans om at han kan ta seg av H så jeg får sove eller gjort noe annet har ikke skjedd...

alt han tenker på er hva som er best for han selv, ingenting skal være kjedelig eller ubekvemt

Jeg har foreslått for han i dag at han kan jo ta båten til danmark? eller reise opp på hytta og ta med atv`n? eller dra på treungen festivalen...?

Han skjønner nok at jeg er lei av hele han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...