Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Hadde hun vært litt større kunne hun godt ha vært hos oss mens dere var ute og spiste. Det får bli på tre års bryllupsdagen! :fnise:

Tenkte ikke på å ta bilder jeg heller. Går alltid med kamera i stelleveska, men er visst ikke så flink til å huske og bruke det for tida.. :sukk:

Kjempekoselig å besøke dere og se hvordan dere bor. Dere må snart komme og se på leiligheten vår (den uten blomster i vinduene :fnise: ). Han godeste har forresten også lyst til å hilse på deg snart :)

Kos deg med besøk i gråværet i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde hun vært litt større kunne hun godt ha vært hos oss mens dere var ute og spiste. Det får bli på tre års bryllupsdagen! :fnise:

Tenkte ikke på å ta bilder jeg heller. Går alltid med kamera i stelleveska, men er visst ikke så flink til å huske og bruke det for tida.. :sukk:

Kjempekoselig å besøke dere og se hvordan dere bor. Dere må snart komme og se på leiligheten vår (den uten blomster i vinduene :fnise: ). Han godeste har forresten også lyst til å hilse på deg snart :)

Kos deg med besøk i gråværet i dag!

:) får ha det i tankene til neste år :lur:

misunner deg som har mammaen din i nærheten altså! *sukk*

neste gang skal jeg huske på å få tatt bilder iallefall!! :fnise:

Gleder meg til å se hvordan dere har det! og til å hilse på han godeste :) kan ikke love at jeg får med meg Mannen, som menn flest er han ikke særlig interessert i kaffebesøk... :fnise:

Nå ligger H og sover søtt i senga si :rodmer: ble nødt til å puppe henne i søvn i dag...

Deilig bad fikk hun seg også før hun la seg, plasket og koste seg! Herlige babyen min :rodmer:

Var kjempekoselig å ha besøk i dag! babyer overalt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket litt med Mannen på tlf i dag, han storkoser seg på sjøen. sa at han gjerne ville vært lengre og at han ikke vil hjem... blir litt såret jeg :( ikke har han spurt noe særlig etter H, eller bedt meg gi henne en suss eller noenting.

har skrevet ned på et ark alt jeg vil si på familiekontoret, det ble to tettskrevne a4 sider..

snakket med ei venninne som akkurat har gått fra mannen sin i dag, hun råder meg til å begynne å legge av litt penger utenom... slik at hvis vi skulle gå fra hverandre så har jeg nok til depositum på leilighet osv...

tenker det er lurt å ha en reserve uansett, så tror faktisk jeg skal legge av litt penger til meg selv... har aldri vært flink til å spare, men tror jeg skal prøve på det.

Mannen kommer hjem søndag, de kunne vært hjemme lørdag men de skal ut på byen i Bergen ikveld. Tenker vi slapper av hjemme mandag med en bedre middag.. to år siden bryllupet, tenk det...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe greit ut! :troest: Lurt å skrive ned det du vil ta opp da, ellers er det nok fort å glemme noe på møtet.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... er ikke så flink til å argumentere heller... blir bare skikkelig sinna og sier noe helt annet enn jeg hadde tenkt, gjerne noe veldig dumt... :(

var forresten på kjøpesenter i dag med ei i barselgruppa mi, og H var våken hele tiden! bare kikket rundt seg, plundret og smilte :) sjarmerte butikkdamene :fnise:

satt og ammet på samme sted som de har lekerom (de har sofaer der) og det satt sikker 6 ungdommer i ene sofaen, pratet høyt og irriterende barnslig :kjefte: ikke noe særlig å sitte i sofaen ved siden av og amme... følte de kikket på meg! er faktisk ikke et koserom der de kan tafse på hverandre og snakke stygt om folk som kan gå forbi...!

H måtte ha vært veldig trøtt, ammet henne rundt åtte og la henne kvart over. Bare la henne i senga og gikk ut, har ikke hørt en lyd siden da! :)

Fikk så lyst til å klippe plenen (har bare babycallingen på vibrering i lomma) men det ble litt seint :( kanskje i morgen... er så lite ute så det hadde vært deilig med litt frisk luft! er ikke så flink til å komme meg ut med vogna,dessverre... tror det er veien som byr meg i mot, er litt mer tiltak å hive vogna i bilen og gå et annet sted :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Titter innom en gang iblant jeg også, men har ikke så mye å bidra med når det gjelder babystæsj og sånn..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom en gang iblant jeg også, men har ikke så mye å bidra med når det gjelder babystæsj og sånn..

:klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se hvordan dere har det! og til å hilse på han godeste :) kan ikke love at jeg får med meg Mannen, som menn flest er han ikke særlig interessert i kaffebesøk... :fnise:

Rart det der.

Slikt som er SÅ koselig!!

:ler:

satt og ammet på samme sted som de har lekerom (de har sofaer der) og det satt sikker 6 ungdommer i ene sofaen, pratet høyt og irriterende barnslig :kjefte: ikke noe særlig å sitte i sofaen ved siden av og amme... følte de kikket på meg! er faktisk ikke et koserom der de kan tafse på hverandre og snakke stygt om folk som kan gå forbi...!

Jeg har vurdert og skrive MarianneEs Hatliste.

Slike folk som nevt over skal stå der. Samt de som sitter med føttene oppi motstående sete på bussen. Og de som bruker kassa i butikken som inngang når du står og betaler. Og de som kaster søppel på bakken, og ikke tar opp etter hundene sine. Og... Ja... du skjønner tegninga regner jeg med. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er gift med en som elsker kaffebesøk og kaféturer? Trodde det var helt normalt jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei... Andrè storkoser seg på cafè, han er ikke vond og be da!

Men sånn kaffebesøk (som jeg forstår som hjemme hos noen) med jenteprat og latter, da tror jeg det blir for feminint for ham.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med Mannen i dag. Hadde gått bra ute sa han, men etterhvert som vi pratet så kom det frem at han var blitt nektet inngang et sted fordi de mente han var for full (han sa at han var edru da) OG han ble kastet ut fordi han hjalp ei jente som ble slått i ansiktet av en fyr... han gikk til vaktene for å be om hjelp til jenta og ble kastet ut... så han gikk til en politipatrulje,der han også ga fra seg navnet sitt og nr... syns det er litt rart jeg... :sjenert:

Bergen er en skummel by... Jeg ble frastjålet veska mi sist jeg var ute der... :(

Han ga uttrykk for at han faktisk gledet seg til å komme hjem, i motsetning til hva han sa dagen før... jippi...! :)

Jeg er ikke spesielt lei meg for at vi ikke har noen til å passe H noen timer mens vi går ut og spiser på bryllupsdagen vår... Føler ikke det er noe å feire i år, så får vi se om det blir noe bryllupsdag til neste år.. :sjenert:

Gruer meg skikkelig til møtet på onsdag... :( spent og redd for utfallet.. hva jeg skal gjøre dersom han absolutt ikke har tenkt å endre alkoholvanene sine, eller om han ber om hjelp hvis han ikke kan slutte... huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du syns det er tøft og vanskelig :klemmer: Men nå gjør du/dere det dere kan for å løse problemene, og så får vi bare håpe at det hjelper. Og hvis det ikke gjør det kan du hvertfall vite at du har prøvd. Altså, det skal endel til før man drar til samtaler, så det bør åpne øynene hans, og han bør ta til seg alt som blir sagt der!

Kanskje er det lurt at du snakker litt med terapeuten alene først, så du er sikker på å få sagt det du vil? Og hvertfall ha med deg notater.

Kanskje han blir litt skremt av dette, og tar seg sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du syns det er tøft og vanskelig :klemmer: Men nå gjør du/dere det dere kan for å løse problemene, og så får vi bare håpe at det hjelper. Og hvis det ikke gjør det kan du hvertfall vite at du har prøvd. Altså, det skal endel til før man drar til samtaler, så det bør åpne øynene hans, og han bør ta til seg alt som blir sagt der!

Kanskje er det lurt at du snakker litt med terapeuten alene først, så du er sikker på å få sagt det du vil? Og hvertfall ha med deg notater.

Kanskje han blir litt skremt av dette, og tar seg sammen?

ja, det er tøft dette... føles som om bare jeg syns det og ikke han. For han er jo ikke dette noe problem...

Han blir med for min skyld og har sagt rett ut at han ikke har troen på terapi. Skal be om et møte alene med terapeuten, uten at Mannen vet det... Har skrevet notater allerede, de ligger i lommeboka. Føles som en muntlig eksamen...

Sitter og leser i gary chapmans "kjærlighetens fem språk" den anbefales!

skal skrive notater og prate med Mannen om den når han kommer hjem. Tror nok begges kjærlighetskontoer er ganske tomme...

Han kommer hjem i fire tida i dag, vet faktisk ikke om jeg gleder eller gruer meg... :sjenert:

Etter å ha lest i boka så ønsker jeg å finne ut hvordan han skal føle seg elsket av meg, og at han skal gjøre det som gjør at jeg føler meg elsket... men så lenge dette med drikkingen henger over meg så overskygger det for det meste. Fordi jeg kommer i et dilemma hvis han ikke gjør noe med det... Men jeg er en veldig selvstendig person og klarer meg alene uten tvil. Broren min har også sagt at jeg kan komme og bo der hvis det går så langt... Til jeg finner mitt eget selvsagt...

Men håper og ber om at alt ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk,Mazilla :klemmer:

Det gikk fint å få han hjem :) Det går veldig fint, men merker at tingene er litt rart...

Han sa isted at hvis årsaken til møtet på familiekontoret er hans alkoholforbruk så kommer jeg ikke noen vei med det. Sånn er han og sånn skal det forbli... så jeg må vel bare ta stilling til om jeg vil H skal vokse opp med en far som må drikke hver helg...

vi har det jo veldig fint ellers... vet jammen meg ikke hva jeg skal gjøre. får ta stilling til ting etter møtet på onsdag..

gruer meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner at det er et dilemma! Det høres jo ut som han har et alkoholproblem når helgefylla er så viktig for han at den absolutt ikke kan ofres... :sjenert: Vet han at han setter hele forholdet og fremtida deres sammen på spill? Og hva om han ender opp som helgepappa, skal han fortsette å gå på fylla likevel? Håper møtet på onsdag blir en vekker for han.. Skjønner veldig godt at du gruer deg, men tenker det skal bli litt godt også! Bra dere fikk time så fort!

Hva gjør dere forresten med H imens? Eller skal hun være med på møtet kanskje?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gruer meg... :(

ja, tar H med oss i bilstolen... håper vi ikke blir så lenge der inne..

Fikk klar beskjed av Mannen om at hvis det er hans drikking vi skal diskutere så kommer jeg ingen vei selv om vi skal på det møtet..

Må seriøst gå inn i meg selv og finne ut hva jeg skal gjøre hvis det skal være sånn resten av livet... vil ikke at barnet mitt skal vokse opp som skilsmissebarn :( kanskje det er noe jeg kan leve med og lære meg å akseptere?

huff... vet mer etter i morgen... har time kl 12...

vi fikk besøk av faren min og hans samboer i dag også... har ikke sagt noe til dem om hva vi skal,bare at vi har en avtale kl 12 i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...