Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

de to siste dagene har vært ganske slitsomme... stakkars lille babyen min har vondt i magen :(

har lest at det er vanlig i begynnelsen, håper det ikke er noe jeg har spist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke annet å gjøre enn å prøve seg frem med kostholdet. Vanskelig å vite hva de reagerer på dessverre.. :( Har du prøvd amme-te? Raper hun nok etter måltidene?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flaskebarn som slet mye med luftsmerter i magen.

Min løsning var og gi jenta mi til ei venninne.

Så fort TM kom over til venninneI løsna alle luftplagene og ungen prompa så gardinene flagra nesten. :lol:

Du kan prøve og massere henne forsiktig på magen litt.

Det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og takk for mattips til 17.mai!

:)

takk for tips :)

hun har rapet 4 ganger siden jeg kom ut fra sykehuset :(

jeg har henne over skulderen, dasker litt i rompa og stryker over ryggen... har prøvd å ha henne litt over kneet mens jeg gjør det samme. har også prøvd å massere magen, under føttene og klemme beina forsiktig opp mot magen... :vetikke:

koldtbord er gode greier :wink: vi hadde tenkt å grille ettersom vi er tolv personer, men det har meldt regn! håper meteorologen tar feil!

Mazilla: er ikke amme-te for at man skal øke melkeproduksjon? så ei anbefalte noe som heter miniform, men googlet det og da så jeg en lege som frarådet det pga noen stoffer i det som ikke er bra for babyen...

det jeg har spist/drukket hver dag er jordbærsyltetøy og drukket melk... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde amme-te skulle hjelpe mot luftsmerter også jeg. Evt litt fennikel-te til barnet før måltid. Det skal visst løse opp luftboblene.

Vil forøvrig anbefale deg å kontakte Neytiri her inne, hun er en ammeguru! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte fødeavdelingen for å høre om jeg kunne bli vist ammeteknikk, men hun sa jeg måtte kontakte helsestasjonen. Får ta meg en tur mandag hvis det er åpent, evt onsdag :)

Fikk noen tips i tlf,og dama var hyggelig. Men merker at jeg er skikkelig følsom for tiden, tuter bare med tanken på at jeg ikke får til å amme uten skjold :(

Ellers så la jeg ut annonse på fb om at jeg ønsker og kjøpe manduca bæresele og fikk napp i dag :hoppe: venter på å høre fra henne igjen :)

Mannen og jeg skal lage sushi ikveld, det blir spennende!!

Har kjøpt inn sånn algepapir, bambusmatte, sushi-ris,avocado,crabsticks,gulrot,salma-laks osv. glemte risvin så jeg skal ned på Meny og kjøpe det. Skal også kjøpe appelsinjuice slik at jeg er sikker på at jeg får i meg nok c vitamin. spiser 2 kapsler omega3 hver dag (mulig det er c vitamin i den?) og tar 1 jerntablett. Skal få sjekket jernlageret mitt på 6 ukerskontrollen.

Men en ting jeg lurer på... skifter folk bleie på babyen etter hver amming? leste i heftet jeg fikk av helsesøsteren, og mente det sto noe om at en ikke trengte skifte etter hver amming når det var økedøgn? visste ikke at det var noe en gjorde i utgangspunktet :vetikke:

Skjemmes litt over hvor lite jeg har trillet... vært på 2 trilleturer siden jeg kom hjem :flau:

Men saken er den at jeg orker ikke den vogna, og er litt nervøs for at baby H skal begynne å gråte :( og for om jeg har kledd for mye eller for lite på henne... tenker det går seg til etterhvert! tør iallefall ha henne med i bilen og rundtomkring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skifter stort sett bare når hun har bæsja eller hvis bleia er tung av tiss, men det er i grunnen omtrent etter hvert måltid. Jeg har også sett den formuleringa og stussa litt på den.

Jeg synes også det er vanskelig å vite hvor mye klær S trenger i vogna, men jeg føler det går greit når jeg sjekker temperaturen i nakken hennes jevnlig. Synes ikke du skal skjemmes over å trille lite. Det går seg nok til etterhvert, og du må jo bare gjøre det som føles riktig for deg! Ikke la deg stresse, men gjør ting på din måte! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skifter stort sett bare når hun har bæsja eller hvis bleia er tung av tiss, men det er i grunnen omtrent etter hvert måltid. Jeg har også sett den formuleringa og stussa litt på den.

Jeg synes også det er vanskelig å vite hvor mye klær S trenger i vogna, men jeg føler det går greit når jeg sjekker temperaturen i nakken hennes jevnlig. Synes ikke du skal skjemmes over å trille lite. Det går seg nok til etterhvert, og du må jo bare gjøre det som føles riktig for deg! Ikke la deg stresse, men gjør ting på din måte! :klemmer:

samme her, jeg sjekker bleien med jevne mellomrom... før jeg skal ut også. går seg nok til med trilling, gleder meg til jeg får vogna :)

idag lagde Mannen og jeg sushi :) jeg lagde sånn algepapirgreie med ris,salma-laks,avokado og agurk :) trodde ikke jeg likte sushi, men de maki greiene (?) er gode :)

god-helg-klem til deg Mazilla!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gi deg et godt råd.

Et veldig godt råd:

Gi f i hva andre måtte mene!

DU kjenner din baby og deres verden best, gjør det som DU ser at funker best for dere som familie.

Om noen synes du triller for mye, javel... Hva så?

Da kunne de kommet og tilbudt seg og trillet henne en tur da!

Jeg fikk stygge blikk da TM var baby fordi jeg satt masse på cafè da hun var baby, jeg måtte heller være hjemme og ta vare på babyen!

Men hun sov masse på dagen (prematurer gjør ofte det) i vogna, og hvorfor kunne ikke jeg da kose meg med kaffe latte og en bok ute i sola så lenge?

Jeg lærte kjapt at jeg gjør tingene slik det passer meg best, hva andre mener har jeg etterhvert lært meg og gi blanke i.

Nå følte jeg meg litt streng gitt...

:fnise:

Men det er godt ment, for skal du ta hensyn til hva andre kunne tenke seg og mene om deg og ditt... Da får du ikke tid til annet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gi deg et godt råd.

Et veldig godt råd:

Gi f i hva andre måtte mene!

DU kjenner din baby og deres verden best, gjør det som DU ser at funker best for dere som familie.

Om noen synes du triller for mye, javel... Hva så?

Da kunne de kommet og tilbudt seg og trillet henne en tur da!

Jeg fikk stygge blikk da TM var baby fordi jeg satt masse på cafè da hun var baby, jeg måtte heller være hjemme og ta vare på babyen!

Men hun sov masse på dagen (prematurer gjør ofte det) i vogna, og hvorfor kunne ikke jeg da kose meg med kaffe latte og en bok ute i sola så lenge?

Jeg lærte kjapt at jeg gjør tingene slik det passer meg best, hva andre mener har jeg etterhvert lært meg og gi blanke i.

Nå følte jeg meg litt streng gitt...

:fnise:

Men det er godt ment, for skal du ta hensyn til hva andre kunne tenke seg og mene om deg og ditt... Da får du ikke tid til annet!

:klem:

:klemmer: trengte den gitt, føles litt bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med MarianneE. Du skal ikke høre på hva utenforstående mener du gjør feil med DIN baby! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med MarianneE. Du skal ikke høre på hva utenforstående mener du gjør feil med DIN baby! :klem:

heldigvis ingen som har sagt noe. tror nok jeg er min egen verste fiende på det området :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og kjøpt manduca bæresele :hoppe:

Skal prøve den når babyen våkner, hun har sovet i snart 1,5t :rodmer:

fikk kjøpt selen brukt for 700kr, ser ikke brukt ut i det hele tatt! hun kjøpte den i oktober.

sparte noen slanter der :wink:

nå skal jeg prøve å få meg en liten lur, før jeg skal til å vaske litt bad, skifte på senga osv... Håper Mannen får klipt plenen i dag....

Vi blir maaaange her i morgen, 9 voksne og 3 barn :)

Det blir storhandling på Rema i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk du ringt helsestasjonen? Hvordan gikk det i såfall? Lykke til med bæringa! Spent på å høre erfaringene med manducaen :)

Ha en fin 17.mai! Sprekt av deg å få så mange gjester! Bare ikke slit deg ut. Husk at barseltida er 6 uker.. ;) Når det er sagt er jeg vel egentlig bare misunnelig. Lengter noe fryktelig etter å komme meg nedover nå! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? :klemmer:

Hei!

Nå tar jeg meg tid til å skrive litt :)

Vi hadde ei fantastisk 17 mai feiring! Koldtbordet ble en megasuksess :)

Mannen ordnet ALT! jeg lå oppe på soverommet og ammet mens Mannen lagde maten og mamma dekket på og ordnet :)

Alle koste seg stort! Vi reiste opp til skolen som ligger nærmest her, arrangement der oppe med lotteri og underholdning :)

Vi brukte den gamle svithun-vogna vår :rodmer:

Måtte skifte på baby H en gang og amme en gang mens vi var der oppe.

Var sliten da vi kom hjem,men det var det verdt :)

Fikk igjen bunaden,men valgte en kjole som det var enkelt å amme i istedet... :) men mamma, søster og svigermor hadde alle blå nordlandsbunad på :rodmer:

vi koste oss med kaffe,kake og gelè da vi kom hjem :)

søster,mannen,babyen reiste igår, mamma og mannen hennes reiser i morgen. Mannen reiser til sverige i morgen (besøke fetteren og hente barnevogna) og hunden skal til svigers. blir deilig å være alene :)

Mamma og mannen skal til min bror som bor 1 time unna.

nå slapper vi av og koser oss! mamma og jeg skal ta med baby H til helsestasjonen og veie henne. Må få kjøpt salve på apoteket, hun har blitt veldig sår i stumpen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...