Gå til innhold

Mokkon83`s hverdag med treåring i hus og en spire i magen :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Temperaturmåler med såpe? :klo: Jeg trodde S reagerte på taco, men prøvde igjen en stund senere uten problemer, så det var nok bare tilfeldig. Har du oppdaga noe (annet) hun reagerer på?

Blir spennende å høre hvor lang H har blitt på kontrollen! :hoppe: Tipper S er lengre, for hun hadde jo strekt seg noe voldsomt.. :fnise:

Du har vel med deg H på fredag..? :sjenert: Gleder meg til å treffe henne! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nok prate om prioriteringer ja..problemet er at han er døv for hva jeg mener... han synes jeg er skinnhellig som han kaller det (fordi jeg ikke syns noe om drikking hver helg når en har smått...)

skal prøve å få han med på samlivskurs evt prate med en terapeut med eller uten han. skal få pratet med helsesøsteren om det. skal også høre om hun kan komme på et til hjemmebesøk og hjelpe meg med ammingen. jeg SKAL kvitte meg med det skjoldet iløpet av kort tid!

fikk henne til å spise litt uten det, men det var tungvint og hun ga opp etterhvert... var i tvillingstilling, skal prøve på det i morgen også.

Har time kl 10.30 hos legen, gleder oss :hoppe:

idag har jeg vært på kafè med ei jeg møtte på svangerskapskurset, møtte også ei som skal være i barselgruppa mi :) kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi vært på helsestasjonen :)

H er nå 52,5cm, 36,4 i hodeomkrets,3745g :):hoppe:

Har akkurat snakket med helsestasjonen og vi er på venteliste for parkurs for førstegangsforeldre. Blir tildelt dato :)godt samliv

Mannen synes nå også at det er en god idè å gå på det kurset, passet på å spørre foran helsesøsteren :gjeiper:

Sitter og venter på telefon fra gynekologen nå... Vi prøvde oss på litt :sengekos: i går, og Mannen stakk seg på spiralen!!! :daane: det gjorde visst ganske så vondt... Vi fikk oss en god latter der... :fnise:

Mulig den har forflyttet seg, hvis ikke så må jeg vurdere annen prevansjon... Da blir det nok p-ring antakelig...

Var på kafè med to med-mødre ( de fikk gutter 3 og 9 april) i går, kjempekoselig! :kgbaby:

Nå er det ikke lenge til Mazilla og S kommer!! :hoppe: det gleder vi oss SÅ til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H er nå 52,5cm, 36,4 i hodeomkrets,3745g :):hoppe:

Nå er det ikke lenge til Mazilla og S kommer!! :hoppe: det gleder vi oss SÅ til :)

Vokser og gror! :jepp: Men bitteliten i forhold til S, med andre ord.. Spørs om ikke jeg må holde H for å kjenne hvordan S en gang var! :fnise:

Vi gleder oss også! :bolledeig:

Når begynner dagene for dere? Det er nemlig noen spente oldeforeldre som har meldt sin ankomst allerede i 12-tida på fredag.. :rolleyes: Du får se selv hva som passer best for dere - før eller etter det. Du skal få slippe å komme samtidig som dem.. :fnise:

Den har jeg sett, og jeg har ihvertfall klart å identifisere neh-lyden når hun er sulten :jepp: Du finner forresten eksempler på alle lydene på youtube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokser og gror! :jepp: Men bitteliten i forhold til S, med andre ord.. Spørs om ikke jeg må holde H for å kjenne hvordan S en gang var! :fnise:

Vi gleder oss også! :bolledeig:

Når begynner dagene for dere? Det er nemlig noen spente oldeforeldre som har meldt sin ankomst allerede i 12-tida på fredag.. :rolleyes: Du får se selv hva som passer best for dere - før eller etter det. Du skal få slippe å komme samtidig som dem.. :fnise:

Den har jeg sett, og jeg har ihvertfall klart å identifisere neh-lyden når hun er sulten :jepp: Du finner forresten eksempler på alle lydene på youtube :)

Kan godt ta det før 12 :) kan være der kl 10? :)

så kan vi heller møtes litt lengre neste gang, du kan jo komme hjem til oss neste gang vi møtes :)

har sittet og kikket på youtube også :fnise: men synes det er vanskelig å høre... kjenner igjen vondt i magen iallefall, men der er det jo mange andre tegn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i kveld fikk jeg slappet av i boblebadet med masse stearinlys på kanten :)

deilig å få gjort noe for bare meg selv!! fikk stelt føttene også, herlig :hoppe:

nå er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått avlevert en stk vogn til Mazilla og S :)

Kjekt å kunne hjelpe til når en har ei stående ubrukt :)

Skikkelig stas å komme til mazzi-mammaen altså! Disket opp med glutenfri ostekake og kaffe :spise:

Nå sover H i vogna som står i gangen :sjokkert:

Synes hun sover veldig lite om dagen... Dette kan vi like! :Nikke:

Har fått ringt på en del lokaler i forbindelse med barndåpen, de vet å ta seg betalt... det er sikkert!

og der våknet hun... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker at hun sover lite? :klo:

Kjempekoselig med besøk av dere i dag! Fikk såvidt prøvd vogna mellom alt besøket i ettermiddag. Enig med deg i at den var tyngre å trille enn emmaljunga. Men utrolig kjekt at vi kunne låne den! :tommelsmil::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker at hun sover lite? :klo:

Kjempekoselig med besøk av dere i dag! Fikk såvidt prøvd vogna mellom alt besøket i ettermiddag. Enig med deg i at den var tyngre å trille enn emmaljunga. Men utrolig kjekt at vi kunne låne den! :tommelsmil::klem:

:fnise: lettet over at hun sov i vogna (så lenge det varte...)

skulle ønske hun sov mer om dagen...

ja,tenker du skjønner hvorfor jeg absolutt ville ha ei anna vogn! men den var kjekk å ha før vi fikk ei anna, veldig greit at en kan ta ut bagen inni :) og at en slipper regntrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha en super fin helg!

:klem:

Gooood helg :)

Merker egentlig ikke så mye til helga lengre jeg... den er over før jeg rekker å tenke på at det er helg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ohoi! tida går fort!! lenge siden jeg har skrevet her nå!

H sov gjennom hele natta til i dag!! ammet henne kl 22.30 og igjen 06.30 :hoppe:

Mannen var på forretningsreise i går, og da smelte jeg til med junkfood og film :fnise:

Litt uheldig med filmen da... :ler:

Jeg er veldig glad i hester, så jeg kjøpte "hest er best" det jeg ikke leste på den var at den var dubbet fra nederlandsk til norsk.... :daane:

og det var ikke mye hester å se... jeg savner å se en koselig hestefilm! som feks "villhesten" som jeg fikk da jeg var medlem i pennyklubben for maaange år siden :fnise:

nå skal jeg til gynekologen og få sjekket spiralen... så skal vi møte ei venninne og hennes gutt (26 dager eldre enn H)

skal også hente dåpsinvitasjonene og ei ramme som jeg har levert inn til gravering (Mannens dåpsramme faktisk, sløv svigermor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med spiralsjekken, satt den som den skulle? Lurt å få sjekka :Nikke:

Godt du skrev om dåp her, for det minnet meg på at vi må få sjekka mulige datoer og bestemme oss snart. Sannelig ikke bare-bare å time kirke, faddere, familie osv osv..

Ses til onsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med spiralsjekken, satt den som den skulle? Lurt å få sjekka :Nikke:

Godt du skrev om dåp her, for det minnet meg på at vi må få sjekka mulige datoer og bestemme oss snart. Sannelig ikke bare-bare å time kirke, faddere, familie osv osv..

Ses til onsdag! :klem:

Tjohei! kjempesløv på kg for tiden...

Har bare to stk som følger med her, og dere er jo vennene mine på facebook også :fnise: Vurderer å legge boka litt brakk :vetikke:

Spiralsjekken ja! Den gikk veldig bra! Trådene var litt for korte til at de la seg langs livmorhalsåpningen, så det stakk rett ned. Så hun bare klipte av 1 cm slik at de ligger litt inni. Har ikke annet å si enn at hun må føle seg fren når spiralen skal ut :fnise:

Vi testet i går, Mannen kan ikke kjenne den uansett hvilken stilling :lol:

gleder meg SÅ til onsdag :hoppe:

det er helt fantastisk å være uten hunden...! (håper jeg savner han før han kommer tilbake...) Det gjelder forøvrig Mannen også...

Han reiser i morgen tidlig.

Vært litt tøft på den fronten for tida. venter på time hos familievernkontoret. har skrevet oss på liste for parkurs, men føler vi trenger å prate med en tredjeperson.

En del issues som vi må finne en løsning på. Håper vi klarer å finne ut av tingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager at jeg ikke skriver så mye, er så opptatt med jobb. Men er innom å leser :) Syns du skal fortsette å skrive :jepp: Jeg har hvertfall stor glede av å følge med :klem:

Håper dere får time på familievernkontoret fort da :kose:

Og hurra for at nydelige lille H er 2 måneder :hoppe: Hvor blir det av tiden :vetikke: Nydelige bilder du la ut på fb :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du skal fortsette, du skriver tross alt ikke om det samme her og på fb ;) Og heldigvis ikke, for det hadde vært litt spesielt om du skrev om spiralstikking osv der! :ler:

Hurra for 2 mnd! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... det er jo litt godt å få tømt seg litt her da...

selv om dere vet hvem jeg er... :sjenert: men takk for at dere leser da :)

ja, hadde nok blitt litt flaut om jeg hadde skrevet om analrifter og kobberspiral på fb ja... :flau:

Har fått time på familiekontoret den 6 juli, to dager etter vår 2 års bryllupsdag :)

Vi hadde tenkt å dra ut og spise mandag, men vi har faktisk ingen som kan passe H... De som jeg hadde turt å overlevere henne til er jo faktisk de som har småbabyer selv, og jeg tenker det neppe er noe særlig å få en til å holde styr på... selv om det er for 2-3 timer :(

Vi får heller lage oss en deilig middag her hjemme :)

Er jo også noe med det at en ønsker at babyen skal være hos noen den har møtt før og har litt kjennskap til... det er ikke mange...

broren min har holdt henne en del og kunne faktisk vært aktuell. Han har jo unge selv og kunne nok fått det til...

Ellers er det jo svigermor da... men hun har ikke vært på besøk og sett H siden 17 mai, selv om hun bor 1 time unna... er ikke så innmari interessert i at hun skal passe henne heller... hun røyker en del og ønsker rett og slett ikke å involvere henne mer enn jeg må...

skulle ønske mamma bodde nærmere!

Mazilla: jeg glemte helt av å ta bilder :( Så dere må komme tilbake igjen ganske så snart! :nikker:

enda så kikket vi på bilder og jeg nevnte at jeg måtte huske å ta bilder i morgen.. snakker om sløv...!

veldig koselig å ha dere her :) og takk for at jeg fikk skifte på S! den første lille babyen jeg har skiftet på utenom H :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...