Mokkon83 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #161 Del Skrevet 20. juli 2011 i dag har Mannen vært på legekontoret og fått full helsesjekk! viser seg at han har kraftige allergier, som faktisk ble oppdaget i 2008!!! men han fikk aldri vite det det legekontoret er så utrolig dårlig.... legen mente at det var Mannen sin feil, at han sikkert ikke har ringt for å få svar på prøvene... Men jeg husker faktisk at han ringte bort, ingenting feil sa de da... han er avhengig av medisiner hver dag, ikke rart han har vært så trøtt og dårlig! kraftig gressallergi og husstøvallergi... (dessverre går ikke hunden under den kategorien... ) nå må jeg frem med støvfilla oftere... legen sa at Mannen ikke skal tørke støv eller klippe plenen... (ikke det at det skjer så innmari ofte da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. juli 2011 #162 Del Skrevet 20. juli 2011 Oj, det var dårlig!! Skjønner godt at dere er sinte! Men godt han fant ut av det nå da Er du lei av hunden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #163 Del Skrevet 20. juli 2011 Oj, det var dårlig!! Skjønner godt at dere er sinte! Men godt han fant ut av det nå da Er du lei av hunden? ja, det er skikkelig tamt... trodde uansett at legekontorene tar kontakt når prøvene kommer tilbake med unormale verdier? har vært lei av hunden ganske lenge.. han røyter som en gal, sliter noe enormt på vegger/gulv i huset, sikler på alle vinduer han når opp til og er mye i veien... han er veldig ivrig når folk kommer på besøk, så det er ekstra tiltak å invitere folk hit jeg storkoste meg da han var borte ei uke, savnet han ikke en eneste gang... og det er i seg selv syns jeg er trist.. vil jo ikke bare kvitte meg med hunden pga disse tingene, men hadde det vært slik at vi måtte feks pga allergi så hadde det ikke vært fullt så trist for meg som for Mannen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. juli 2011 #164 Del Skrevet 20. juli 2011 Skjønner deg godt! Er veldig glad for at vi ikke har hund. Ønsket meg en før babyen ble født, men er svært glad for at mannen sa nei Er han gammel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #165 Del Skrevet 20. juli 2011 Skjønner deg godt! Er veldig glad for at vi ikke har hund. Ønsket meg en før babyen ble født, men er svært glad for at mannen sa nei Er han gammel? hadde det enda vært en liten hund... en litt mer praktisk hund, som man får plass til i bilen når en har vogna med... vi har en rottweiler på 55kg... han er like høy som meg når han står med forlabbene på skuldrene mine (160cm) halen hans har feid ned utallige kopper og glass fra stuebordet... sist var et rødvinsglass over den nye duken... klarte å redde duken da.. han har blitt veldig påpasselig etter at H kom til verden... bjeffer/slags knurring på alt som beveger seg på andre siden av veien... løper i full fart mot gjerdet.. han blir 5 år i november... men de lever gjerne til de er 8-10 år... vi har planer om å bygge hus, men jeg har ikke særlig lyst til at han skal skrape opp verandaen og gulvene der (ser ikke ut her...) han har veldig ømfintlig hud, vi har vært hos dyrlegen 5 ganger bare i år og brukt sikkert oppimot 6000kr på diverse medisiner... eller Mannen har gjort det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. juli 2011 #166 Del Skrevet 20. juli 2011 Huff! Hva sier mannen da? Det går jo an å prøve å omplassere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. juli 2011 #167 Del Skrevet 20. juli 2011 Så dårlig av legen! Bra han omsider fikk en diagnose, men kjipt at det betyr mer hus/hagearbeid for deg! Selv om han ikke er allergisk for hunden i seg selv, virvler vel et så stort dyr opp endel støv, skulle man tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. juli 2011 #168 Del Skrevet 20. juli 2011 Så fint av legekontoret og gjøre jobben sin.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #169 Del Skrevet 20. juli 2011 Huff! Hva sier mannen da? Det går jo an å prøve å omplassere? Han sa bare til hunden: (han samtaler med hunden som om den var et menneske ) "jeg spurte legen om de hadde oppdaget noe allergi mot hund, men det hadde de ikke. og om støvet fra hunden var farlig for meg, men det var ikke sånn støv jeg er allergisk for. og det var bra, for hvis ikke måtte vi solgt deg" osv om hvor trist hunden så på han da han nevnte ordet solgt tror seriøst han er med glad i den hunden enn meg til tider... jeg sa rett ut til han at jeg er litt misunnelig på den hunden... han får høre 10 ganger om dagen minst om hvor fin og søt han er, og suss og kos og blæh... og til meg sier han at han er ikke noen koseperson... hmmm, mulig jeg har funnet roten til hvorfor jeg ønsker hunden ut i tillegg til all ekstra husarbeidet jeg har med den....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. juli 2011 #170 Del Skrevet 20. juli 2011 det kan virke sli, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #171 Del Skrevet 22. juli 2011 slapp i formen... vond hals, snufsete og ør i hodet... + dette tyngende regnværet.. bah.. husker ikke om jeg skrev at jeg bestilte meg tøy via finn.no? var ei som skulle selge ei fin capribukse til bare 75kr, og tre gensere som så fine ut til 75kr... så jeg tenkte at dette var genialt! får jo ikke prøvd tøy med mindre jeg har med noen som kan se etter vogna.. sto i annonsen at alt tøyet var i str M. Fikk tøyet for et par dager siden, fikk med nød og neppe igjen buksa trodde jeg hadde lagt meg noe enormt ut her... men så sjekka jeg lappen, str 36!!! og genserene var så slitte at hadde det vært mine så hadde jeg ikke gitt dem til fretex engang!!!fulle av hundehår... æsj! sendte sms, men fikk et frekt svar at brukte ting får en ikke bytte... trøster meg med at hun brukte 155kr i porto (jeg betalte 210kr...) Jeg har sovet skikkelig dårlig i det siste, i natt fikk jeg bare så nok av lyden av airconditionen på soverommet... jeg tok med meg sengetøyet og et laken og ordnet til på gjesterommet. vekte Mannen og sa at han fikk komme inn med H når hun skal ha mat fikk sove til slutt, våknet da Mannen kom inn med H i fire tida og det rareste!! det er kaldere på gjesterommet selv om vi har ac på soverommet vi har to vinduer, så nå skal vi ligge der frem til det blir kaldere på nettene... må få båret sprinkelsenga inn der i dag Mannen er hos en kamerat, vært der hele dagen. så det ble pizza på meg!! de har skikkelig god pizza 2 min herfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #172 Del Skrevet 22. juli 2011 huff... det er så ekkelt dette som skjer nå har besøk av broren min så slipper iallefall sitte alene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #173 Del Skrevet 23. juli 2011 huff.... jeg er så lei meg pga alt som har skjedd i tillegg så går det til h..... her hjemme også... vet ikke om vi prater noe mer om ting, men både han og jeg sa til hverandre at vi ikke ønsker å leve sånn her.. jeg sa at vi har så forskjellige familieverdier og måte å se ting på at jeg vet ikke om jeg kan leve slik. han var enig... så vi får se hva som skjer videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 23. juli 2011 #174 Del Skrevet 23. juli 2011 Kjære deg, jeg vet ikke hva jeg skal si jeg... Legger igjen mange til deg, og håper dere finner ut av det, på den ene eller den andre måten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #175 Del Skrevet 23. juli 2011 takk han sa isted at vi begge må lære oss å tolere mer fra den andre... men jeg føler at noe av problemet er at jeg tolerer for mye, men han tåler ikke at jeg reagerer der det er normalt å reagere... foreløpig er alt greit, sikkert frem til neste katastrofe eller lignende... føler ikke at jeg er så innmari kravstor når jeg ber om at jeg ønsker trøst i en sånn stund? blir så skuffet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #176 Del Skrevet 24. juli 2011 I dag har jeg vasket og vasket og vasket!! Fått ordnet det veldig bra på rommet som skal bli barnerom Nå venter jeg bare på at Mannen skal sortere det som skal kastes og det han vil ha på kontoret sitt Har lagt ALT i to skap som også skal vekk, håper han gjør noe med det snart... Ikke den raskeste til å ta tak i ting... Har et rom (eller liten gang? mellom badet og gjesterommet, er veranda ut der også) som står et skap på. Skal gi bort skapet å sette pulten inn der, lage til hjemmekontor der. Så slipper Mannen ha det i kjelleren... Blir også greit å vise i forhold til megleren fra banken at det rommet kan benyttes til kontor og ikke bare er et tullerom (slik som nå) Spent på hva slags takst en får... Men det er en del småting som må gjøres (lampe i taket på soverommet som er nyoppusset, bytte noen takstein som ble ødelagt i vinter, henge opp lampe i et kott hvor vi har sikringsskapet) alt dette må Mannen gjøre... Jeg skal få kjøpt maling så jeg får malt resten av søppelbua Malte ene veggen slik at de som bruker samme postkassestativ som oss kan henge postkassene sine under taket på bua vår. lei av våt post! har jo regnet en del her i det siste... jeg fikk også båret en del greier opp på kvisten i dag... bla simo-vogna (tuuuuungt) og masse annet rart som har blitt stående ettersom jeg ikke fikk gjort det da jeg var gravid. spurte Mannen om hjelp da, men som sagt så tar ting litt tid før det blir gjort...noe som ender opp med at jeg gjør det selv... Jeg prøvde å hinte til han i dag at han kan jo gjøre litt husarbeid selv om han har husstøvallergi... søsteren min har også det, men hun vasker og støvsuger hjemme fordet hun... Da sa han at legen hadde sagt at det skulle han ikke gjøre.. (men han støvsuget og vasket baren sin etter at han fikk vite om allergien....) ble litt provosert og spurte hva han skulle gjort hvis han var alene da... svar: da hadde jeg ikke bodd i så stort et hus!! fy.... bruker mye tid på å vaske å rydde etter han og hunden... var en sann glede da han var bortreist, med det enorme huset vi har så er jeg utbrent før jeg blir 30 Føler det er litt trist at jeg utleverer Mannen her (spesielt ettersom Mazilla vet hvem vi er... ) Får skjerpe meg... men er så godt å få det ut også,... Har dager hvor vi har det veldig fint sammen, men i det siste har det for det meste vært dritt... Kom til å tenke tilbake da vi var hos terapeuten, hun spurte Mannen hva han synes om ekteskapet vårt... og meg... Han sa bare fine ting, flink mor, flink i hjemmet og at han har det veldig fint... alt det jeg gjør for ekteskapet kommer ikke uten hardt arbeid og slit... føler han ikke anstrenger seg, gjør ikke ting som er ubehagelig eller kjipt for han selv... ikke rart han er lykkelig og jeg er den som ikke er det (iallefall for øyeblikket...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. juli 2011 #177 Del Skrevet 24. juli 2011 Stor klem til deg Mokkon Vi sliter litt for tiden i ekteskapet vi også Har ikke skrevet noe særlig om det, men det er ikke så lett. Har kranglet endel i dag, og det er ikke noe koselig Syns det er ok at du skriver om det, man trenger jo å lufte seg. Og det er ikke så mange som leser i boka di heller, og få vet hvem du er irl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #178 Del Skrevet 25. juli 2011 Stor klem til deg Mokkon Vi sliter litt for tiden i ekteskapet vi også Har ikke skrevet noe særlig om det, men det er ikke så lett. Har kranglet endel i dag, og det er ikke noe koselig Syns det er ok at du skriver om det, man trenger jo å lufte seg. Og det er ikke så mange som leser i boka di heller, og få vet hvem du er irl. takk nei, hadde jeg hatt ei veldig populær bok så hadde jeg nok ikke skrevet som jeg gjør... tenker en del på at dere vet hvem jeg er nå, men føler at streken jeg kanskje burde latt være å krysse forlengst er bak meg... på en annen side så blir dette en luftekanal for meg så jeg ikke brenner ut familien min med hvordan jeg har det. ble en del prat om det til broren min på lørdag, men det var fordi han kjenner Mannnen nå og ser hvordan vi har det. Han er helt sjokkert over ting Mannen sier og hvordan han behandler meg... Tenker til tider at jeg provoserer frem ting (og kan nok sikkert i en del tilfeller hende det...) men broren min syntes ikke måte jeg pratet til Mannen var noe å bli så sint for. I andre forhold jeg har vært i så har jeg ønsket å være i et annet type forhold (sett på andre par og tenkt at de har det så mye bedre enn meg) slik har det aldri vært med Mannen, men nå begynner jeg å tenke at jeg skulle ønske ditt, skulle ønske datt... satt i går og tenkte igjennom positive og negative ting jeg tenker/føler om Mannen. ble overrasket over hvor lite positivt jeg tenker om han for tiden begynner å nærme meg et punkt hvor jeg ikke bryr meg om hva han gjør eller hvor han er (så lenge det ikke berører H) De siste 3 nettene har vi ikke delt soverom heller, verken han eller jeg har nevnt det heller. jeg er jo ikke helt frisk heller, så er kanskje derfor han velger å sove et annet sted de siste to nettene (første natta satt han og drakk...) Håper det blir bedre for dere også, Pupsilure! Forhold krever mer jobb nå som vi har fått barn enn jeg hadde trodd (og det er slitsomt når det kun er en selv som jobber med det) gladnyhet!! I går snudde H seg to ganger over til magen!!! Lå på magen i et par minutter før hun hylskrek...kommer seg ikke tilbake igjen stakkars, men hun prøver seg frem og det er moro!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 25. juli 2011 #179 Del Skrevet 25. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. juli 2011 #180 Del Skrevet 25. juli 2011 Tror det er lurt med en luftekanal som du sier. Greit at jeg vet hvem du/dere er, men jeg kjenner jo ihvertfall ikke mannen din særlig godt. Du ser selv hvor mye du vil dele her, men det kan jo være greit med et sted å skrive ting, for å få satt ord på tanker og følelser. Dere sover på hvert deres soverom uten å snakke om det engang? Håper dere finner ut av ting! Og om du trenger en tur ut, så vet du hvor jeg bor. Enten du trenger å snakke om noe, eller bare fjase om overfladiske ting! Så gøy at H har begynt å snu seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå