Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Ser nå at de kom fra andre siden. Når og hvordan kom de seg dit?

De klatra over samtidig som Jon i forrige sesong ;) Før han stakk fra dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har falt av, jeg. Alt for mange karakterer. Vet jo ikke hvem halvparten av folka er.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har falt av, jeg. Alt for mange karakterer. Vet jo ikke hvem halvparten av folka er.

Da følger du ikke godt nok med ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da følger du ikke godt nok med ;)

Jo, det gjør jeg. Så godt man kan forvente av å se det en gang og heller ikke lese noe fra bøkene. Det er vel en serie man må sette seg litt mere inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør jeg. Så godt man kan forvente av å se det en gang og heller ikke lese noe fra bøkene. Det er vel en serie man må sette seg litt mere inn i.

Jeg har også bare sett hver episode en gang og har heller ikke lest noen av bøkene. Har aldri hatt noe problem å skille karakterene eller sette meg inn i historiene. Skjønner ikke hvorfor det skulle være vanskelig. Så lenge man følger med, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist at Ygritte (sånn det skrives??) døde, hun var uten tvil det som gjorde Jon Snow til en spennende karakter.

Jeg syns Jon Snow er en spennende karakter uten Ygritte også. Han er svært mystisk i mine øyne, har gode lederegenskaper og er en sterk karakter med mye substans. Spennende å se hvordan karakteren hans vil utvikle seg videre. Har stor tro på ham, og jeg kommer til å bli skuffet hvis han dør.

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hver sesong er 10 episoder :) Syns denne sesongen har gått så himla fort, var vi ikke nettopp på episode 2? :trist:

10 episoder per sesong er altfor lite! Orker ikke tanken på å vente ett år på neste sesong. Vurderer å fortsette å lese bøkene. Har lest de to første bøkene, men episodene er ikke like spennende når du vet hva som kommer til å skje, men vet ikke om jeg orker å vente så lenge med å vite hva som skjer videre.

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen leger/sykepleiere som vet om man kan overleve etter det som skjedde med hodet til prince Oberyn?, kan det på en måte legges på plass?

Obvious troll is obvious.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet mellom Jorah og Daenerys ... i bøkene...

Så flott at du spoiler TV-serien da. For nå vet vi jo hva som skjer (eller ikke) mellom dem. Om de kanskje blir venner igjen el.l.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du spoiler TV-serien da. For nå vet vi jo hva som skjer (eller ikke) mellom dem. Om de kanskje blir venner igjen el.l.

Og hvis det var noen som ikke evnet å lese gjennom linjene så har iallfall du passet på å stave det ut for alle sammen.

Anonymous poster hash: ba3ee...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du spoiler TV-serien da. For nå vet vi jo hva som skjer (eller ikke) mellom dem. Om de kanskje blir venner igjen el.l.

Har jeg sagt noe om det? Nei, det har jeg ikke. Problemet med å lese mellom linjene er at du leser ting som ganske enkelt ikke står der. Med mindre du selv har noen begrunnede antakelser eller kunnskap om hva som skjer videre, kan ikke mine utsagn leses som en bekreftelse eller antydning om noe som helst.

Og i så fall er det jo du som spoiler, og ikke jeg. Uten at jeg skal si noe definitivt hverken sånn eller slik.

Du burde stresse litt ned, du er som et lemen på meth hver gang noen rister litt i buret ditt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel.....en hel episode viet bare til slaget ved Castle Black, ikke verst.

Meget bra laget og skildret også, likte særlig at de hadde fått med den biten

hvor lederen for kjempene stormer tunnelen og tar med seg en håndfull

crows i døden, imponerende.

Det var shait. Klassisk middelalder hack and slash-medley. Det hadde fint lite til felles med bøkenes skildringer. For å få til en klassisk stormingsscene, så hadde de tilogmed endret på Castle Blacks utforming og politiske status. Castle Black var bygget uten borgmur og port. Selve utformingen av borgen var slik at det ikke skulle være tvil om at borgen KUN var der for å beskytte "the realm of men" mot det som lå på den andre siden av Muren.

Det var ikke bare Nattevaktens individuelle medlemmer som tok en ed om å ikke være en makt i de syv kongedømmene. Borgen deres var utformet slik at den ikke KUNNE være en maktfaktor.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det var noen som ikke evnet å lese gjennom linjene så har iallfall du passet på å stave det ut for alle sammen.

På ingen måte.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg sagt noe om det? Nei, det har jeg ikke. Problemet med å lese mellom linjene er at du leser ting som ganske enkelt ikke står der. Med mindre du selv har noen begrunnede antakelser eller kunnskap om hva som skjer videre, kan ikke mine utsagn leses som en bekreftelse eller antydning om noe som helst.

Og i så fall er det jo du som spoiler, og ikke jeg. Uten at jeg skal si noe definitivt hverken sånn eller slik.

Du burde stresse litt ned, du er som et lemen på meth hver gang noen rister litt i buret ditt.

Problemet er at du har lest bøkene, og du uttaler deg om fremtiden i forholdet til disse to. Jeg har ikke lest bøkene og har ingen anelse om hva som skjer videre. Dermed kan jeg umulig spoile noe som helst

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bokfolket være så snill å holde seg unna denne tråden. Det kommer så mange hint og unødvendige sammenligninger at jeg nesten ikke tør å lese tråden her. Det finnes jo en aktiv spoiler-tråd i dette underforumet, så hvorfor ikke holde seg til den.



Anonymous poster hash: 2f91b...887
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er at du har lest bøkene, og du uttaler deg om fremtiden i forholdet til disse to. Jeg har ikke lest bøkene og har ingen anelse om hva som skjer videre. Dermed kan jeg umulig spoile noe som helst

Du mener du kan trekke vidtrekkende konklusjoner basert på å lese mellom linjene i det jeg skriver, mens du i realiteten ville ha endt opp med nøyaktig den samme konklusjonen dersom du hadde "lest mellom linjene" det du kan se på skjermen hver uke.

Og vi får enda et "Å, nå spoilet han igjen!"-innlegg.

Men jeg har ikke sagt noe om fremtiden deres. Det eksisterer bare i dine fantasier. Mine kommentarer strekker seg til seriens "nå", og ikke lengre enn det. Hva du velger å føye til for egen regning gidder ikke jeg å ta noe ansvar for. Det er ekstremt umodent å ønske å pålegge folk munnkurv for å spare DEG for mistanken om at ting spoiles.

Enkelte ting er såpass almengyldige at det burde si seg selv, forøvrig.

Ta nå Jorah Mormont og Daenerys Thargaryen... Vi har nettopp fått vite at Daenerys har hatt seg med Daario, som hun har vært litt lun på ganske lenge, og at Daenerys har sendt bort Jorah Mormont fordi hun nettopp fikk vite at han var fiendens agent og spion i flere år, at hans spionering var den direkte årsaken til flere attentater mot henne og broren, og at han kjøpte sin frihet fra en dødsdom for slavehandel med dette sviket. Med den kunnskapen så går du likevel i fistel når jeg sier at det neppe blir noe hanky panky mellom Jorah og Daenerys? Ville du satset penger på den forbindelsen? Dette er kvinnen som brant en trollkvinne levende på Khal Drogos gravbål som hevn for at hun ikke kunne berge livet hans, og som korsfestet hundre og ørten mestere fra Meereen for å si hva hun syns om folk som korsfester mennesker som en måte å kommunisere på.

Slår hun deg som en tilgivende person? "Ja, Jorah, jeg tilgir deg for dine år med svik og løgner da du stod ved min side og sendte informasjoner til Robert Baratheon om hvor han kunne finne meg og broren min, om at jeg var gravid. Han drepte hele familien min, tok fra meg fremtiden min og fødselsretten min, og ville tatt livet av både meg og mitt ufødte barn. Men jeg tilgir deg fordi du er stor og hårete og ubehjelpelig og kosebamsete. Selv om du aldri noen sinne fortalte om sviket ditt. Du er jo bare SÅ skjønn, likevel, da! Din gamle slavehandler!"

Jabx, kan du SE denne forsoningsscenen? For jeg kan ikke.

Endret av Mann 42
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Hvorfor tok de ikke samme vei som Hivju istendenfor å gå rett på denne muren?

Et meget svakt punkt, forøvrig.

Jeg syns det er rart at de klatrer opp akkurat der som borgen har alle forsvarsgreiene. Hvorfor ikke klatre opp litt lengre bort og så gå løp toppen av veggen bort til der Borgen er? De har jo sikkert ikke sånn mose-anker-dings og ramper med oljetønner langs hele muren. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg syns det er rart at de klatrer opp akkurat der som borgen har alle forsvarsgreiene. Hvorfor ikke klatre opp litt lengre bort og så gå løp toppen av veggen bort til der Borgen er? De har jo sikkert ikke sånn mose-anker-dings og ramper med oljetønner langs hele muren. Eller?

Det er mange steder man kan krysse muren lettere enn ved Castle Black, men de som angrep på forsiden virket nesten mest som en avledningsmanøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...