Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som skjer med Sir Jorah, jeg. Hadde egentlig forhåpninger om en romantisk relasjon mellom ham og Daenaerys, men det ser dårlig ut. Håper han ikke er ute av serien, men på en eller annen måte kan bevise sin lojalitet overfor Daenaerys og tas inn i varmen igjen. Syns det var en lite tilfredsstillende avskjedsscene mellom dem, dersom dette var siste gang de traff hverandre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen leger/sykepleiere som vet om man kan overleve etter det som skjedde med hodet til prince Oberyn?, kan det på en måte legges på plass? Anonymous poster hash: 4ea66...3d1

Jada, null problem. Er bare å poppe ut øynene igjen, måke inn hjernemassen og pusle sammen skallen. Du skal se han er oppe og går igjen i neste episode.

Anonymous poster hash: 9dc27...4f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...men sparte Ygritte bevisst Jon?

Var han ikke helt utslått/nær dødens rand av de pilene hun skjøt han med?

Hadde hun ville drepe han der, så hadde hun gjort det. Hun elsker jo han, så hun kunne ikke drepe, bare skade litt :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som skjer med Sir Jorah, jeg. Hadde egentlig forhåpninger om en romantisk relasjon mellom ham og Daenaerys, men det ser dårlig ut. Håper han ikke er ute av serien, men på en eller annen måte kan bevise sin lojalitet overfor Daenaerys og tas inn i varmen igjen. Syns det var en lite tilfredsstillende avskjedsscene mellom dem, dersom dette var siste gang de traff hverandre.

Å, jeg syns så synd på Ser Jorah. Han får det virkelig ikke til med damene. Det var dametrøbbel som fikk ham i utlendighet, også. Han solgte slaver for å finansiere konas luksusforbruk, og da Eddard Stark fant ut av det, så ble han dømt til døden. Så han flyktet over havet til de frie byene. Og der ble han spion for kongen. Og ikke før har han funnet sitt sanne kall og sitt livs kjærlighet i Daenerys så får han et nytt spark i ballene og blir avvist også av henne. What`s up with that?! Old men need love, too!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjærlighetshistorien" mellom Jorah og Daenerys er nesten ikke fremhevet

i serien, merkelig nok. Han var jo helt betatt av henne i bøkene. Noe som er

en relativt viktig del av plottet slik jeg ser det, meeeen en oppdiktet romanse

mellom Missandei og Grey Worm måtte de ha med, forstå det den som kan...

:vetikke:

Endret av Jellybean78
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjærlighetshistorien" mellom Jorah og Daenerys er nesten ikke fremhevet

i serien, merkelig nok. Han var jo helt betatt av henne i bøkene. Noe som er

en relativt viktig del av plottet slik jeg ser det, meeeen en oppdiktet romanse

mellom Missandei og Grey Worm måtte de ha med, forstå det den som kan...

:vetikke:

Forholdet mellom Jorah og Daenerys gikk jo ingen steder i bøkene heller.

Det var litt forpostfektninger, men det kom aldri til noen større trefninger, og aldeles ikke noen avgjørende seiere (War is like attempting to seduce a beautiful woman-analogien) ettersom Jorah mangler en god strategi og heller ikke klarer å finne svakheten i rustningen. Han får kort og godt ikke satt lansen i.. Men nok om det.

Det var alltid Daario Naharis som tente Daenerys, og Jorahs rolle er å være frustrert og avvist. Med god grunn, får man si. Han forrådte henne hele veien. Jorah Mormont var oppasseren og vakten til Daenerys lenge, og hele tiden var han Robert Baratheons mann, og sendte informasjon tilbake til Kings Landing. Og han visste antakelig om at kongen hadde en fiksering på at alle Targariens måtte utryddes. Selv Daenerys.

Og selv om han på ett eller annet tidspkt bestemte seg for å bli en lojal følgessvenn, så holdt han det tidligere sviket hemmelig, og hun har ingen grunn til å stole på ham nå.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hun ville drepe han der, så hadde hun gjort det. Hun elsker jo han, så hun kunne ikke drepe, bare skade litt :fnise:

Jeg lurer fælt på om de treffes igjen, og hva som skjer da. Ygritte er på sørsida av Muren, og hun må da være med på angrepet mot Castle Black når det kommer? Antakeligvis i neste episode eller episoden etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet mellom Jorah og Daenerys gikk jo ingen steder i bøkene heller.

Det var litt forpostfektninger, men det kom aldri til noen større trefninger, og aldeles ikke noen avgjørende seiere (War is like attempting to seduce a beautiful woman-analogien) ettersom Jorah mangler en god strategi og heller ikke klarer å finne svakheten i rustningen. Han får kort og godt ikke satt lansen i.. Men nok om det.

Det var alltid Daario Naharis som tente Daenerys, og Jorahs rolle er å være frustrert og avvist. Med god grunn, får man si. Han forrådte henne hele veien. Jorah Mormont var oppasseren og vakten til Daenerys lenge, og hele tiden var han Robert Baratheons mann, og sendte informasjon tilbake til Kings Landing. Og han visste antakelig om at kongen hadde en fiksering på at alle Targariens måtte utryddes. Selv Daenerys.

Og selv om han på ett eller annet tidspkt bestemte seg for å bli en lojal følgessvenn, så holdt han det tidligere sviket hemmelig, og hun har ingen grunn til å stole på ham nå.

Jepp, er enig i dette, men Jorah blir litt mer fremtredende av ymse årsaker senere...

(som jeg ikke skal komme inn på her for all den pepperen jeg får ifra de som ikke

vil ha spoilers). Da kommer jo dette forholdet (ifra hans side) litt mer frem i lyset.

Blir spennende å se om dette blir skildret på en tilstrekkelig måte. Ellers så må jeg

si at sånn rent personlig for min del så hadde det blitt litt sånn "creepy"

faktor over tilnærmelser ifra Jorah sin side, han er jo gammel nok til å være faren

hennes og VEL så det, men giftemål/forhold blant folk uavhengig av alder er jo

vanlig kost der borte, Walder Frey med sine koner er jo et eksempel her. Mange har

jo ikke noe valg heller, barna til Tywin for jo klart beskjed hvor ståa er når dette gjør

seg gjeldende.

Uansett så syns jeg Jorah har blitt såpass godt etablert som en karakter at jeg håper

Martin gjør noe sentralt/godt med han, han fortjener såpass...

Endret av Jellybean78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fælt på om de treffes igjen, og hva som skjer da. Ygritte er på sørsida av Muren, og hun må da være med på angrepet mot Castle Black når det kommer? Antakeligvis i neste episode eller episoden etter det.

Vi vet jo at du har lest bøkene. Grenser for hvor mye du kan lure ;)

Anonymous poster hash: 851a9...6d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo at du har lest bøkene. Grenser for hvor mye du kan lure ;)

Anonymous poster hash: 851a9...6d1

Egentlig ikke. Vi vet jo at manusforfatterne til serien tar seg enkelte friheter. Noen ganger store, andre ganger små. Det har de allerede gjort flere ganger i skildringen av villmennene.

Just in case:

Bøkenes Thenns var f.eks de mest siviliserte og lignet ganske mye på folkene sør for muren. De var bare på feil sted da muren ble reist. Men i TV-serien er de blitt groteske kannibaler som vansirer seg selv med arr. Det VAR en stamme som var litt på den måten, men de blir bare omtalt som at de var med i Mance Rayders flokk og at de andre ikke likte dem. De hadde ikke noen sentral plass i historien. Raidet mot Multown ble bare beskrevet som noe som folkene på Castle Black fikk høre om, og Ygritte traff aldri på Rose og lille Sam. Omstendighetene rundt at Jon ble skutt var helt anderledes i bøkene, og så videre og så videre.

Og deler av handlingen som er relevant til både Mance Rayder, Ygritte og Jons relasjon til dem, er allerede forandret. Så man kan saktens lure.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel.....en hel episode viet bare til slaget ved Castle Black, ikke verst.

Meget bra laget og skildret også, likte særlig at de hadde fått med den biten

hvor lederen for kjempene stormer tunnelen og tar med seg en håndfull

crows i døden, imponerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vel, vel.....en hel episode viet bare til slaget ved Castle Black, ikke verst.

Meget bra laget og skildret også, likte særlig at de hadde fått med den biten

hvor lederen for kjempene stormer tunnelen og tar med seg en håndfull

crows i døden, imponerende.

Veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You know nothing, Jon Snow :hjerte:



Anonymous poster hash: 9a191...d6b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit altså, denne serien er bare så vanvittig genial at jeg finner rett og slett ikke ord!!! Leser ikke spoilere og ser ikke promoer, så ante ingenting om at angrepet skulle skje nå. Hadde hjertebank under hele episode 9, og satt som en galmann fra start til slutt. Det var nesten litt for intenst for meg, for det som er så spennende med denne serien er jo at man aldri vet hvilken vending historien tar og hvilken karakter som plutselig blir drept. Er nesten litt glad for at jeg ikke har lest bøkene på forhånd, da spenningen blir så mye mer forsterket. Høydepunktet for meg var når de megatøffe kjempene og mammuten kom marsjerende med den episke musikken i bakgrunnen!

Veldig trist at Ygritte (sånn det skrives??) døde, hun var uten tvil det som gjorde Jon Snow til en spennende karakter.

Er episode 10 siste episode forresten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

()

Er episode 10 siste episode forresten?

Ja, hver sesong er 10 episoder :) Syns denne sesongen har gått så himla fort, var vi ikke nettopp på episode 2? :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok de ikke samme vei som Hivju istendenfor å gå rett på denne muren?

Et meget svakt punkt, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hver sesong er 10 episoder :) Syns denne sesongen har gått så himla fort, var vi ikke nettopp på episode 2? :trist:

Nei og nei, jeg har av en eller annen grunn innbilt meg at det er 12 episoder i hver sesong. Hvordan i alle dager er det meningen at vi skal måtte vente enda et helt år til neste gang?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok de ikke samme vei som Hivju istendenfor å gå rett på denne muren?

Et meget svakt punkt, forøvrig.

Er forskjell på å smugle gjennom 50-100 eller hvor mange wildings det var som klarte å komme over, enn å snike over 100 000 ;)

Anonymous poster hash: f837e...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok de ikke samme vei som Hivju istendenfor å gå rett på denne muren?

Et meget svakt punkt, forøvrig.

Litt for mye å forvente at 10000 mennesker + + (menn, kvinner og barn) skal klatre ganske mange meter over muren. Ikke minst kjempene og mammutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for mye å forvente at 10000 mennesker + + (menn, kvinner og barn) skal klatre ganske mange meter over muren. Ikke minst kjempene og mammutene.

Ser nå at de kom fra andre siden. Når og hvordan kom de seg dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...