Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Nikee

Fy f*** så brutalt. Sitter enda å måper. Heelt drøyt

Det var det! Sitter igjen med helt sjokk etter å ha sett den episoden! Jeg visste det kom men herregud likevel. Uff :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsket latterscenen med Arya. Men tror ikke det ble uavgjort som noen sier. Oberyn er jo helt klart død, fikk inntrykk av at mountain bare ble hardt skadet.

Regner med at han dør av skadene men



Anonymous poster hash: a4812...f05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faaaader den sluttscenen. Jeg sitter enda i sjokk. Hvorfor måtte han dasse rundt å for å få den jævla tilståelsen. Shiiitttttt.........................

:bond::hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMFG! Did NOT see that coming!

Jeg som likte Viper så godt!! Og så jævla brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest .-L-.

Hvis han tar livet av alle de likbare karakterene blir jo det snart ikke noen karakterer igjen å like..

Reaksjonen til Aya var priceless :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forresten det er på HØY tid at Sansa og Arya treffer hverandre. Eller Bran og Jon. Eller noen av søsknene i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy macaroni for en slutt!!!!!! Merkelig nok synes jeg Cersei sitter igjen som episodens mest ondskapsfulle djevel. Den kjerringa der fortjener å bli torturert og drept på verste tenkelige måte. Måten hun godtet seg på og det ekle smilet hun satt med ga meg nesten frysninger. Likte Oberyn veldig godt, og det som skjedde med søsteren hans var virkelig grusomt. Hele drivkraften hans og grunnen til at han var der var nok alltid at han skulle hevne søsteren sitt navn, uheldigvis ble han alt for oppslukt i det.

Det er jo ganske åpenlyst at Tyrion ikke dør selvsagt, så det blir spennende å se hvordan han klarer å redde seg ut av denne situasjon. Hvis han må flykte, hvor skal han dra?

Forresten, er Arya og The Hound utenfor bygningen som Sansa befinner seg i nå? Da vil det vel si at de møtes i neste episode, eller i denne sesongen i det minste. Jeg ELSKER karakterutviklingen til Sansa, det er sant som Lord Bealish sa at hun er absolutt ikke et barn lengre. Tror veldig mange undervurderer henne og hva hun er i stand til å gjøre.

Endret av Kassiopeia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere Arya gjør nå som hun tror at hun er alene i verden? Det er jo ingen utenom det rådet som forhørte Sansa og Littlefingers som vet at Sansa faktisk er i The Vale. Jeg antar at tanten ville kunne gjenkjenne Arya, men det er vel ingen andre der som kan det nå?

Hva gjør The Hound hvis han ikke tror han kan selge Arya?

De to der burde egentlig adoptere hverandre. De er allerede så forlikte at de kunne vært far og datter på virkelig.

Jeg liker virkelig den måten serien behandler The Hound, for den figuren har fått mulighet til å utvikle seg ganske mye siden man først traff ham i Winterfell. Dere vet, der han drepte slaktergutten Mikah på Joffreys ordre.

Han er et skikkelig beist det meste av tida, men menneskligheta hans titter frem rett som det er, og det kommer så bra frem i denne sesongen med interaksjonen mellom han og Arya. Det har virkelig vært en glede å se. Jeg gleder meg til neste episode for å se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere Arya gjør nå som hun tror at hun er alene i verden? Det er jo ingen utenom det rådet som forhørte Sansa og Littlefingers som vet at Sansa faktisk er i The Vale. Jeg antar at tanten ville kunne gjenkjenne Arya, men det er vel ingen andre der som kan det nå?

Hva gjør The Hound hvis han ikke tror han kan selge Arya?

De to der burde egentlig adoptere hverandre. De er allerede så forlikte at de kunne vært far og datter på virkelig.

Jeg liker virkelig den måten serien behandler The Hound, for den figuren har fått mulighet til å utvikle seg ganske mye siden man først traff ham i Winterfell. Dere vet, der han drepte slaktergutten Mikah på Joffreys ordre.

Han er et skikkelig beist det meste av tida, men menneskligheta hans titter frem rett som det er, og det kommer så bra frem i denne sesongen med interaksjonen mellom han og Arya. Det har virkelig vært en glede å se. Jeg gleder meg til neste episode for å se hva som skjer videre.

Shit, det stemmer, det! Jeg tok det for gitt at de skulle gå inn dit uansett, fordi Sansa er der, men det vet jo ingen.

Tror og håper at the Hound ikke bare ser på Arya som en pengepung, men det ville være litt "out of character" av ham, selv om vi har sett at han er en alright fyr iblant. Men hva han gjør videre er ikke lett å si. Å være sååå nær så mange ganger, men aldri tidsnok... Det virker som om døden spiller med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, det stemmer, det! Jeg tok det for gitt at de skulle gå inn dit uansett, fordi Sansa er der, men det vet jo ingen.

Tror og håper at the Hound ikke bare ser på Arya som en pengepung, men det ville være litt "out of character" av ham, selv om vi har sett at han er en alright fyr iblant. Men hva han gjør videre er ikke lett å si. Å være sååå nær så mange ganger, men aldri tidsnok... Det virker som om døden spiller med dem!

Slik serien fremstiller forholdet mellom dem, så har jeg begynt å tenke på Arya og The Hound som BFF. Det er seriøs bonding mellom dem. Det er jo tydelig at de liker hverandre. Det er gryende respekt, og Arya er bekymret for såret hans. Selv mens de går opp gjennom dalen til The Vale, og hun burde tenke at hun er kvitt ham om bare få timer, så gir hun uttrykk for bekymring over at han virker langsommere og svakere.

Og The Hound med alle sine kyniske leksjoner om livet, har gitt uttrykk for gryende respekt ved flere anledninger. Og kosepraten om å drepe folk! Som når The Hound flirer når Arya sier hun ville drept Joffrey med hva som helst, et kyllingbein om så. "Det ville jeg betalt gode penger for å se!"

Best buds!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik serien fremstiller forholdet mellom dem, så har jeg begynt å tenke på Arya og The Hound som BFF. Det er seriøs bonding mellom dem. Det er jo tydelig at de liker hverandre. Det er gryende respekt, og Arya er bekymret for såret hans. Selv mens de går opp gjennom dalen til The Vale, og hun burde tenke at hun er kvitt ham om bare få timer, så gir hun uttrykk for bekymring over at han virker langsommere og svakere.

Og The Hound med alle sine kyniske leksjoner om livet, har gitt uttrykk for gryende respekt ved flere anledninger. Og kosepraten om å drepe folk! Som når The Hound flirer når Arya sier hun ville drept Joffrey med hva som helst, et kyllingbein om så. "Det ville jeg betalt gode penger for å se!"

Best buds!

Sant nok, de er herlige sammen, syns jeg. Men jeg bare syns det blir for godt til å være sant dersom the Hound fortsetter å "henge" med Arya uten noe mål. Tør ikke å håpe, for denne serien er så utrolig uforutsigbar. For eksempel det såret. Jeg er sykt bekymret. De bruker ikke verdifull tid på å bable om et sår som blir vondere, uten at det betyr noe (her tenker jeg infeksjoner! Når så "gutta våre" en dusj sist?).

Men, for eksempel, så er jo fremdeles Clegane på lista til Arya - tror du hun er seriøs med det? Håper ikke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Veldig skuffende og dårlig korreografert kampscene. Hadde forventet mye bedre. Duden holder jo midt på spydet så å si hele tiden. Poenget med spyd er jo å få større rekkevidde, men de hjelper jo ikke når halvparten er bak grepet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Tyrion skal få benådning så må det skje over likene til både Cersei og Tywin tror jeg. De så ikke MISfornøyd ut med utfallet av "battle by combat", akkurat. Tipper Jamie vil spille en stooor rolle i å hjelpe lillebroren sin.

Tror heller ikke Arya og The Hound skiller lag helt enda, men på den andre siden har de levd "livets glade dager" en god stund nå. Dersom Arya spør om Sansa Stark er inne i slottet (som jeg ikke husker navnet på atm), så er det jo ingen andre enn de 3 vi så i ukas episode som vet hvem hun egentlig er. Hmm.. blir spennende å se. Håper på reunion, også levde de lykkelig i alle sine dager :lillesky:

Og Sansa.. WOW. Hun begynner å spille spillet for alvor! Spørs om hun tvinner Littlefinger rundt lillefingeren sin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen at ikke han bare gikk derfra, hvorfor kunne han ikke bare driti i å flaksa rundt the mountain for å høre en confession. Helvette assa, hvorfor skjærte han bare ikke over strupen hans med en gang!!!! :frustrert:

Man skjønte jo hvordan kampen kom til å ende. Synes det var mindre bra lagt opp. Den "uovervinnelige" kjempen blir bare lekt med av den lille spretten? Giganten som ingen klarer å beseire, og så er han bare et leketøy for spjælingen. Og selvsagt må den lille spretten bli uforsiktig. Nesten litt klisjeaktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke vi har sett han siden han lå og sneglet seg i sengen til Melisandre.

Davos hjalp han vel til å flykte med en robåt, hvor han havnet er en annen ting. Melisandre var jo småforbannet tidligere denne sesongen da hun mente at offringen av hans blod bidro til Joffrrys død... Tenk hva mer blod kunne gjort...

Anonymous poster hash: a5e0e...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, de er herlige sammen, syns jeg. Men jeg bare syns det blir for godt til å være sant dersom the Hound fortsetter å "henge" med Arya uten noe mål. Tør ikke å håpe, for denne serien er så utrolig uforutsigbar. For eksempel det såret. Jeg er sykt bekymret. De bruker ikke verdifull tid på å bable om et sår som blir vondere, uten at det betyr noe (her tenker jeg infeksjoner! Når så "gutta våre" en dusj sist?).

Men, for eksempel, så er jo fremdeles Clegane på lista til Arya - tror du hun er seriøs med det? Håper ikke det.

Sant, sant. Noe av det verste som fins, er bittsår. Den mennesklige munnen er det skitneste bakteriebefengte stedet på hele kroppen, muligens kan de fuktigere delene av truseområdet gi munnhulen konkurranse, men det blir nok nesten dødt løp.

Og The Hound er jo allerede svekket. Og nei, vi har ikke sett Sandor i badet på det vi kan huske.

Det ville være litt kjipt om Arya vender seg mot Sandor Clegane nå som de er bestiser og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaat? Jeg trodde virkelig ikke han kom til å dø!

Men noe helt annet. Ble den uekte sønnen til Robert Baratheon drept, eller er det han som er væpneren til Brianne nå? Jeg greier ikke helt å huske.

Ingen av delene. Podrick er en Payne, dvs en av slektningene til den stumme bøddelen til Lannisters.

Men mye hyggeligere, selvsagt.

Den uekte sønnen til Robert Baratheon ble vel plukket opp av Melisandre i forrige episode, ble han ikke det, da? Hun trengte noe kongelig blod? Var det ikke han The Onion Knight smuglet ut av slottet til Stannis fordi han var redd for at Meilsandre ville brenne ham, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gårsdagens episode altså! Skulle aldri ha sett den :( Oberyn <3

Endret av SuperFace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...