Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynner å lure på om Ygritte er i slekt med Tormund på en eller annen måte (mulig datter eller niese)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om Ygritte er i slekt med Tormund på en eller annen måte (mulig datter eller niese)??

Hvordan da? :) Kan ikke si jeg har lagt merke til noen slike antydninger, og det ville vel kommet opp på et vis? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til mandag!

Synes episodene skulle vært dobble, de slutter jo så fort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for en episode!!!



Anonymous poster hash: 54561...b4b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer kanskje trådens dummeste spørsmål, men jeg skal være modig og ikke publisere som anonym;

Er det slik at Tormud "er en viking"/Fra et slags "skandinavia"? Jeg vet jo at skuespilleren er Norsk, og jeg vet at den verden de lever i ikke akkuratt har Norge på kartet. Men han har jo en tydelig aksent, og ser fortreffende ut som en typiksk viking. Er det meningen, eller er han som Ygritte og co, en villmann som har aksent vi skal ignorere/tro at er slik pga det røffe miljøet?

Hvis noen forstår dette spørsmålet, +1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer kanskje trådens dummeste spørsmål, men jeg skal være modig og ikke publisere som anonym;

Er det slik at Tormud "er en viking"/Fra et slags "skandinavia"? Jeg vet jo at skuespilleren er Norsk, og jeg vet at den verden de lever i ikke akkuratt har Norge på kartet. Men han har jo en tydelig aksent, og ser fortreffende ut som en typiksk viking. Er det meningen, eller er han som Ygritte og co, en villmann som har aksent vi skal ignorere/tro at er slik pga det røffe miljøet?

Hvis noen forstår dette spørsmålet, +1

Njaaa....sånn om du ikke har noen spesiell innsikt i serien kan det fortone seg slik,

og ja, folkeslagene representert i serien/bøkene har typiske trekk ved seg som

er reflektive av folkeslag i dagens verden/historie-sammenheng, men

villmenn er nok en mer beskrivende tolkning av de vil jeg tro...

Om noen i bøkene/serien er forenlige med vikinger så er det nok mer de ironborne ifra

øyene...(Theon & Asha og co.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa....sånn om du ikke har noen spesiell innsikt i serien kan det fortone seg slik,

og ja, folkeslagene representert i serien/bøkene har typiske trekk ved seg som

er reflektive av folkeslag i dagens verden/historie-sammenheng, men

villmenn er nok en mer beskrivende tolkning av de vil jeg tro...

Om noen i bøkene/serien er forenlige med vikinger så er det nok mer de ironborne ifra

øyene...(Theon & Asha og co.)

aha! Takker så mye for svar.

Så han er bare en villmann fra the greath wild north, og det var tilfeldig at skuespilleren var Norsk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) det at han har tydelig aksent forklares med at Wildlings er egentlig mange forskjellige folkeslag som alle egentlig snakker forskjellige språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha! Takker så mye for svar.

Så han er bare en villmann fra the greath wild north, og det var tilfeldig at skuespilleren var Norsk? :)

Han PASSER jo veldig godt til rollen, da. Tormund skulle være en stor mann med vilt hår og skjegg, og med sans for humor. Som da han får seg en skikkelig god latter når Jon Snow tror det er han som er "Kongen på den andre siden av muren", og kneler for ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere Theon kommer til å komme seg ut av 'Reek'? Syns det er så jævlig å se på!

Anonymous poster hash: cf312...77e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se hvordan det går med Tyrion. Tilståelsen eller tordentalen som han holdt, var episodens klimaks! Gleder meg til fortsettelsen.



Anonymous poster hash: 78fc3...47a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Tror dere Theon kommer til å komme seg ut av 'Reek'? Syns det er så jævlig å se på!

Anonymous poster hash: cf312...77e

Ja, det gjør rett og slett vondt å se på Reek. :(

Gleder meg til å se hvordan det går med Tyrion. Tilståelsen eller tordentalen som han holdt, var episodens klimaks! Gleder meg til fortsettelsen.

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Enig. Glimrende skuespillerprestasjon av Peter Dinklage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her kommer kanskje trådens dummeste spørsmål, men jeg skal være modig og ikke publisere som anonym;

Er det slik at Tormud "er en viking"/Fra et slags "skandinavia"? Jeg vet jo at skuespilleren er Norsk, og jeg vet at den verden de lever i ikke akkuratt har Norge på kartet. Men han har jo en tydelig aksent, og ser fortreffende ut som en typiksk viking. Er det meningen, eller er han som Ygritte og co, en villmann som har aksent vi skal ignorere/tro at er slik pga det røffe miljøet?

Hvis noen forstår dette spørsmålet, +1

Jeg tror at fotfatteren (i likhet med f.eks. Tolkien) har jorden som mal når han designer fantasiverdenen. Slik at det slett ikke er tilfeldig at den skandinaviske kulturen, enkelte navn (Thormund), etc er gjenkjennelig i nord. Mens lenger sør ser vi ørkner, flagrende gevanter/turbanliknende plagg, mennesker som er mørkere i huden. Måten menn pynter seg på, med skinn og jern/stål i nord. Og gull og glitter i sør.

Nå vet jeg ikke hvor gjennomført Martin gjør dette, men i allefall hos Tolkien så kan man lett skjønne av navnet til en person, vokalene som blir brukt, hvor personen er fra eller om han er god eller ond (pro-Sauron). Jo mer vest-europeisk-klingende, jo bedre (bortsett fra f.eks. Grima ormstunge eller andre enkeltfigurer)

Anonymous poster hash: 7b811...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Glimrende skuespillerprestasjon av Peter Dinklage!

Ja, tror jeg skal se slutten igjen snart. En veldig bra episode!

Anonymous poster hash: 78fc3...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" I saved you, I saved this city. All your worthless lives. I should`ve let Stannis kill you all. Yes father, Im guilty. Guilty. Is that what you want to hear? No, of that I`m innocent. Im quilty of a far more monstrous chrime. Im guilty of being a dwarf. Oh ? Yes I am. I`ve been on trial for that my ENTIRE LIFE ! I did not do it.

I did NOT KILL JOFFREY BUT I WISH THAT I HAD ! Watching your vicious bastard die gave me more relief than a thousand lying whores.I wish I was the monster you think I am. I wish I had enough poison for the whole pack of you. I would gladly give my life to watch you all swallow it. I will NOT give my life for Joffrey`s murder,and I know I`ll get no justice here so I will let the Gods decide my fate. I demand trial by combat! " -Tyrion



Anonymous poster hash: 9a191...d6b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...