Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Du mener at man ikke kan diskutere denslags? Jeg skryter ikke over at jeg har lest en bok. Jeg tematiserer en scene som jeg syns var ganske merkelig, og diskuterer litt rundt hvorfor jeg tror at den er med, tatt i betraktning at den krevde en hel liten historie som altså ikke er med i originalmanuset.

Det er litt påfallende at man skriver inn sånt, når det serien ellers gjør, er å trimme ned GRRM`s historie og gjøre den litt mindre kompleks. Det har de gjort mange ganger, med varierende hell.

Det fins forresten ikke noe sånt som unødvendig informasjon. Dette er et diskusjonsforum, og ordet er relativt fritt. Så lenge man ikke spoiler noe, da. Det forsøker jeg faktisk å respektere, men jeg kan ikke helt se at denne diskusjonen ødelegger spenninga for noen.

Du spoilet ingenting denne gangen, men jeg tror at de fleste som henger i denne tråden ser kun på tv-serien, og er dermed revnende likegyldig til hva som er forskjellig fra bokhistorien og ikke. At Theon/Reek er utseendemessig annerledes i boka? I dont give i sh**. De temaene hører hjemme i BOKtråden, ikke i serie-tråden.

Så lenge han ikke spoiler, så gjør det ingenting. Jeg liker innleggene til Mann42, så lenge han ikke spoiler, og det gjør han ikke her.

Anonymous poster hash: e371d...b2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kastet han henne ut?



Anonymous poster hash: 4ea66...3d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spoilet ingenting denne gangen, men jeg tror at de fleste som henger i denne tråden ser kun på tv-serien, og er dermed revnende likegyldig til hva som er forskjellig fra bokhistorien og ikke. At Theon/Reek er utseendemessig annerledes i boka? I dont give i sh**. De temaene hører hjemme i BOKtråden, ikke i serie-tråden.

Takk for denne helt nødvendige informasjonen om dine preferanser. Vi behøvde alle sammen å lese dette, og antakeligvis mye mer enn vi behøvde å lese betraktninger om endringer av historien og hvordan det fungerer. For ikke å snakke om dine overmåte interessante meninger om hvor forskjellige temaer kan diskuteres. Har du vurdert å melde deg til moderator-tjeneste? Du er et naturtalent.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hater spoilere og at det snakkes utenom tv-serien, men synes faktisk det var greit å få vite litt mer om Theon/Reek-transformasjonen jeg da. Har lurt litt på hva det egentlig er denne fyren har vært gjennom som de ikke har tatt med i serien og har hatt en følelse av at de har utelatt mye, men har ikke turt å google av redsel for spoilere.

Anonymous poster hash: 9dc27...4f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne helt nødvendige informasjonen om dine preferanser. Vi behøvde alle sammen å lese dette, og antakeligvis mye mer enn vi behøvde å lese betraktninger om endringer av historien og hvordan det fungerer. For ikke å snakke om dine overmåte interessante meninger om hvor forskjellige temaer kan diskuteres. Har du vurdert å melde deg til moderator-tjeneste? Du er et naturtalent.

Ja, jeg burde kanskje gjøre det. For å være i denne tråden og passe på at du ikke spoiler noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kan man se Game of Thrones gratis på nett? :)



Anonymous poster hash: d9b1c...2a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en opplysning: Pga Memorial Day, blir det ikke en ny episode neste uke :sjokkert: :frown: :sur::frustrert::rope::cry3::grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hater spoilere og at det snakkes utenom tv-serien, men synes faktisk det var greit å få vite litt mer om Theon/Reek-transformasjonen jeg da. Har lurt litt på hva det egentlig er denne fyren har vært gjennom som de ikke har tatt med i serien og har hatt en følelse av at de har utelatt mye, men har ikke turt å google av redsel for spoilere.

Anonymous poster hash: 9dc27...4f0

Det er ikke for de lettskremte, la bare det være sagt. Lurer du på nøyaktig hvor ond Ramsay er? Du får ikke engang skyggen av et inntrykk fra TV-serien. Hele familien er fullstendig fucka, forsåvidt, men Ramsay er kvintessensen av alt som er galt med slekten Bolton, og sier litt om hvorfor slottet deres kalles Dreadforth.

Fra en far-og sønn-samtale da Roose Bolton syns Ramsay blir litt for eplekjekk: "Reign it in, son! Don`t make me rue the day I raped your mother!" Ramsay er sønn av en møllerdatter som tilfeldigvis var ute og gikk en dag Roose følte seg litt varm på grøten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde kanskje gjøre det. For å være i denne tråden og passe på at du ikke spoiler noe.

Go for it! Følg drømmene dine! May the Crone watch over you!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, da fikk man brukt the Moon Door til noe fornuftig også...

Hvis det er et husspøkelse på The Eyre, så tror jeg at det gremmer seg over at det stadig vekk er helt feil folk som ramler ut av den døra. Fra et forfedre-synspunkt, altså.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har sett de forrige sesongene om igjen?

Jeg vurderer det nå fordi jeg frykter at jeg har gått glipp av endel i begynnelsen fordi historien var så komplisert og vanskelig å forstå.



Anonymous poster hash: 2ffdd...861
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah, kom over denne kommentaren på tumblr:

how not to get over a teenage crush: by petyr baelish

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har sett de forrige sesongene om igjen?Jeg vurderer det nå fordi jeg frykter at jeg har gått glipp av endel i begynnelsen fordi historien var så komplisert og vanskelig å forstå. Anonymous poster hash: 2ffdd...861

Jeg driver faktisk og ser på det på nytt nå, sammen med samboer som begynte å se på etter at jeg hadde kjørt gjennom alle episodene alene. Har bare sett 7-8 episoder i sesong 1 på ny foreløpig, men merker at det er en del som jeg får med meg nå som jeg ikke gjorde da jeg så det første gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har sett de forrige sesongene om igjen?

Jeg vurderer det nå fordi jeg frykter at jeg har gått glipp av endel i begynnelsen fordi historien var så komplisert og vanskelig å forstå.

Anonymous poster hash: 2ffdd...861

Det er sikkert en god idé.

Jeg vurderer å lese bøkene på nytt fordi jeg innser at jeg har glemt ganske mye...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var mange fine øyeblikk i denne episoden, men best av alt er bondingen mellom Arya Stark og The Hound. De er et vakkert par, og får mer og mer respekt for hverandre. Jeg syns at måten manusforfatterne har turnert dette tospannet er fremragende, og akkurat som da jeg leste bøkene, gleder jeg meg til neste lille bit av "The Life and Times of Arya and The Hound". De kunne nesten hatt en egen TV-serie.

(Her hadde jeg tenkt å si noe morsomt om det mest usannsynlige bonding moment jeg kunne forestille meg, men jeg må la det være av frykt for det umiddelbare koret av anklager om spoiling. Skyld på dere selv, bitches!)

Og Petyr Baelish! Man kan si hva man vil om ham, men han står ikke og triller tommeltotter og lurer på hva han skal gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver faktisk og ser på det på nytt nå, sammen med samboer som begynte å se på etter at jeg hadde kjørt gjennom alle episodene alene. Har bare sett 7-8 episoder i sesong 1 på ny foreløpig, men merker at det er en del som jeg får med meg nå som jeg ikke gjorde da jeg så det første gangen :)

Det er det som er så fint med en så omstendelig oppbygd historie. Det er som å høre på jazz. Selv etter flere gangers gjennomlytting finner man nye motiver og små melodier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har sett de forrige sesongene om igjen?

Jeg vurderer det nå fordi jeg frykter at jeg har gått glipp av endel i begynnelsen fordi historien var så komplisert og vanskelig å forstå.

Anonymous poster hash: 2ffdd...861

Jeg har alltid sett forrige sesong rett før neste sesong kommer. Når hele serien er ferdig og kommet litt på avstand, kommer jeg nok til å se hele serien om igjen i sin helhet. Venter fremdeles tid til å gjøre det med LOST...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett forrige sesong rett før neste sesong kommer. Når hele serien er ferdig og kommet litt på avstand, kommer jeg nok til å se hele serien om igjen i sin helhet.

Samme her. :)

Jeg leser også bøkene på nytt nå, og det gir virkelig en helt annen leseopplevelse enn første gang jeg leste dem. Første gangen brukte jeg mye tid på å huske hvem alle var og se på kart. Jeg gikk glipp av utrolig mange nyanser. Nå som jeg kjenner handlingen så godt så legger jeg merke til så mye nytt, og det er utrolig artig. Krydret med litt lesing innimellom på forumet på asoif.westeros.org så får jeg virkelig en ny glede av bøkene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...