Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er rart at de klatrer opp akkurat der som borgen har alle forsvarsgreiene. Hvorfor ikke klatre opp litt lengre bort og så gå løp toppen av veggen bort til der Borgen er? De har jo sikkert ikke sånn mose-anker-dings og ramper med oljetønner langs hele muren. Eller?

Jeg er litt usikker på om jeg husker hele slaget korrekt fra bøkene, men jeg tror faktisk ikke det var noen veggklatring. Hele poenget med å klatre veggen var for å få en styrke på sørsiden av Muren, slik at Castle Black kunne angripes fra begge sider.

Å klatre muren for å angripe direkte ville være en elendig strategi. Muren er mange hundre fot høy, 700 på det høyeste, om jeg husker rett. Det tar flere timer å komme til toppen, og før man kommer frem, kan man skytes på med piler, og forsvarerne er fullstendig klar over at man kommer, så de står og tar mot når man nærmer seg. Trenger ikke bruke sverd, engang. Det holder med et kakk i huet, så er man ferdig. Og klarer man å komme seg på beina på toppen, så er man totalt utmattet etter timesvis med å hale seg opp etter armene.

Målet til angriperne måtte hele tida være selve porten. Hadde de klart å bryte seg gjennom portene, så hadde angriperne hatt fri adgang til det indre av Castle Black, og alt ville vært tapt.

Det kuleste med hele slaget var igrunnen kjempene. Jeg håper at det blir mye kjempe-action i fremtiden. Selv om de dro litt på med kjempenes våpen, da. Faen vet hva de jakter på med de enorme harpunene av noen piler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meh, jeg likte ikke den siste episoden. Nokså kjedelig ...

Whats not to like? "The scythe" was awesome! Skal definitivt ha en slik en når jeg få anledning til å bygge borg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whats not to like? "The scythe" was awesome! Skal definitivt ha en slik en når jeg få anledning til å bygge borg :D

Ja, et par korte momenter var awesome, men for meg er denne episoden klart den kjedeligste så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et par korte momenter var awesome, men for meg er denne episoden klart den kjedeligste så langt.

Er enig at dette var en kjedelig episode, og det burde den strengtatt ikke ha vært...

Det var jo action hele veien.... Tror mye av min skuffelse kommer av at jeg akkurat hadde sett "300 :Rise Of An Empire", hvor "sloss koreografien" og effekter var villt mye bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at dette var en kjedelig episode, og det burde den strengtatt ikke ha vært...

Det var jo action hele veien.... Tror mye av min skuffelse kommer av at jeg akkurat hadde sett "300 :Rise Of An Empire", hvor "sloss koreografien" og effekter var villt mye bedre....

Heh :) Vel, jeg er ikke så glad i lange slåsskamper med samtaler som ikke interesserer meg så mye ... Jeg hadde nok store forventninger til denne episoden, kanskje dette ødela det litt for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh :) Vel, jeg er ikke så glad i lange slåsskamper med samtaler som ikke interesserer meg så mye ... Jeg hadde nok store forventninger til denne episoden, kanskje dette ødela det litt for meg.

What is wrong with you, sir! Neida..

Da skjønner jeg i hverfall at du ikke likte denne episoden spesielt godt!

To each his own :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What is wrong with you, sir! Neida..

Da skjønner jeg i hverfall at du ikke likte denne episoden spesielt godt!

To each his own :)

What is wrong with me? I am not a sir, but a m'lady. :D Kanskje dette forklarer saken. ;)

Nå har jeg igjen store forventninger til neste episode og siden den blir siste episode i denne sesongen, håper jeg at den tar meg med storm. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare slutte å nevne bøkene her, og holde oss til serien?!

Jeg ønsker å lese bøkene, og de spoiles jo. Kan ikke være så vanskelig å holde seg til serien, vel?

Anonymous poster hash: 29cf5...b74

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare slutte å nevne bøkene her, og holde oss til serien?!

Jeg ønsker å lese bøkene, og de spoiles jo. Kan ikke være så vanskelig å holde seg til serien, vel?

Anonymous poster hash: 29cf5...b74

Enig. Det finnes aktive tråder for kun bøkene og for de som ønsker å spoile det som skjer i serien. Så det burde ikke være så vanskelig.

Men det virker som om noen har en enorm opplysningstrang..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whats not to like? "The scythe" was awesome! Skal definitivt ha en slik en når jeg få anledning til å bygge borg :D

Pass på at muren innbyr til klatring, da, ellers får du jo ingen anledning til å bruke den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at dette var en kjedelig episode, og det burde den strengtatt ikke ha vært...

Det var jo action hele veien.... Tror mye av min skuffelse kommer av at jeg akkurat hadde sett "300 :Rise Of An Empire", hvor "sloss koreografien" og effekter var villt mye bedre....

Vettafaen, jeg. Isolert sett syns jeg det var en framifrå episode. Det eneste jeg ikke likte ved den var de mange avvikene fra bøkenes univers. Men jeg kan både irritere meg over det, og verdsette TV-seriens skildring for det den er. Jeg har sett mye fantasy og science fiction opp gjennom åra, og "suspencion of disbelief" er nærmest en ryggmargsrefleks. Så sant det ikke blir direkte tåpelig. Men den synden syns jeg ikke teamet bak Game of Thrones har begått så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Nå har jeg igjen store forventninger til neste episode og siden den blir siste episode i denne sesongen, håper jeg at den tar meg med storm. :D

Ja, iiik! Det pleier jo alltid å skje noe uventet i siste episode! Lurer på hva det kan være nå!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, iiik! Det pleier jo alltid å skje noe uventet i siste episode! Lurer på hva det kan være nå!?

Jeg har et par teorier ut fra traileren jeg så, ja. Men foretrekker å ikke forvente noe som helst konkret. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What is wrong with me? I am not a sir, but a m'lady. :D Kanskje dette forklarer saken. ;)

Nå har jeg igjen store forventninger til neste episode og siden den blir siste episode i denne sesongen, håper jeg at den tar meg med storm. :D

Apologies, milady! Det forklarer jo litt i alle fall :D

Pass på at muren innbyr til klatring, da, ellers får du jo ingen anledning til å bruke den.

Pfff, them zombies be hØngry! Moderne "levende døde" er sykt glad i å klatre også!

Se for deg "ankeret" og denne gjengen :D

World-War-Z-Zombie-Screen.jpg?13b78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whats not to like? "The scythe" was awesome! Skal definitivt ha en slik en når jeg få anledning til å bygge borg :D

Vet ikke helt. Jeg syntes enfokuseringen ikke kledde serien. Subjektiv oppfatting selvfølgelig, men sånn ærre.

Skal du bygge en borg så ikke bygg Castele Black. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vettafaen, jeg. Isolert sett syns jeg det var en framifrå episode. Det eneste jeg ikke likte ved den var de mange avvikene fra bøkenes univers. Men jeg kan både irritere meg over det, og verdsette TV-seriens skildring for det den er. Jeg har sett mye fantasy og science fiction opp gjennom åra, og "suspencion of disbelief" er nærmest en ryggmargsrefleks. Så sant det ikke blir direkte tåpelig. Men den synden syns jeg ikke teamet bak Game of Thrones har begått så langt.

Lurer på om det ikke var Aftenposten som gjorde en greie på "hvorvidt det var mulig å knuse en hodeskalle med hendene" etter Viper VS Mountain kampen.

Og jeg som trodde jeg var flink til å irritere meg over "logiske brister". Synes faktisk GOT serien har vært flinke til å ungå "feil" jeg ikke kan leve med i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det ikke var Aftenposten som gjorde en greie på "hvorvidt det var mulig å knuse en hodeskalle med hendene" etter Viper VS Mountain kampen.

Og jeg som trodde jeg var flink til å irritere meg over "logiske brister". Synes faktisk GOT serien har vært flinke til å ungå "feil" jeg ikke kan leve med i alle fall...

Det kommer vel helt an på hendene som skal gjøre knusinga.

Og hvordan man griper saken an. Ikke alle deler av hodeskallen er like solide. F.eks er øyehulene og tinningen ganske sårbare, mens fronten og bakhodet tåler atskillig trøkk før de brister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det ikke var Aftenposten som gjorde en greie på "hvorvidt det var mulig å knuse en hodeskalle med hendene" etter Viper VS Mountain kampen.

Og jeg som trodde jeg var flink til å irritere meg over "logiske brister". Synes faktisk GOT serien har vært flinke til å ungå "feil" jeg ikke kan leve med i alle fall...

I en serie som GoT, hvor det finnes drager, kjemper og "zombier" så er vel ikke det så veldig usannsynlig med en mann som er sås terk at han kan knuse hodeskaller? Lest rundt om kring at folk syns det var så teit at han klarte det, når det er en del av serien at han faktisk kan klare det. Det betyr ikke at det er mulig for en sterk mann i den virkelige verden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hendene som skal gjøre knusinga.

Og hvordan man griper saken an. Ikke alle deler av hodeskallen er like solide. F.eks er øyehulene og tinningen ganske sårbare, mens fronten og bakhodet tåler atskillig trøkk før de brister.

I en serie som GoT, hvor det finnes drager, kjemper og "zombier" så er vel ikke det så veldig usannsynlig med en mann som er sås terk at han kan knuse hodeskaller? Lest rundt om kring at folk syns det var så teit at han klarte det, når det er en del av serien at han faktisk kan klare det. Det betyr ikke at det er mulig for en sterk mann i den virkelige verden!

HEHE, dette gikk visst rett forbi :D

Siden det først var snakk om "suspencion of disbelief" så nevnte jeg det bare denne aftenposten greia i forbi farten, og da i den forstand at dette er ting lett "spiser" og ikke bryr meg det spor om, altså at en kjempe presser litt på noen øyeepplene for så å få hodeskallen til å eksplodere (enn så fjernt det er), og at GOT stort sett vært "flinke" til ikke ha med ting jeg klarer å irritere meg over :P

Når jeg tenker over det, så er det kanskje litt irriterende at jeg ikke har sett Khaleese grise-rosa og solbrent (selv så flamme-sikker hun er), for hun er definitivt ikke huden til å vandre rundt lettkledd i sydligere strøk uten sunblock 100! OM hun så hadde, så skulle hun i så fall vært nøttebrun! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...