Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

I en serie som GoT, hvor det finnes drager, kjemper og "zombier" så er vel ikke det så veldig usannsynlig med en mann som er sås terk at han kan knuse hodeskaller?

At det er fantasielementer betyr ikke at absolut alt vil aksepteres:

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WillingSuspensionOfDisbelief

Universet må ha en intern sammenheng, osv.

Nå sier jeg ikke at hodeknusingen nødvendigvis er noe som ikke passer inn i serien, men hvis man tenker etter så måtte det eventuelt vært fordi fyren hadde overnaturlige krefter el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan da umulig være så vanskelig å bare diskutere serien og ikke dra paralleller til bøkene?

Det er slått fast flere ganger at bokprat ikke er lov i tråden. Likevel syter Mann 42 over dette (samtidig som han kaller de som påpeker bokpraten hans for "sytende bitches").

Det er ferdig diskutert, M42. Bøkene skal ikke diskuteres her. Så får du synes at alle som er uenige med deg i denne saken er sytende bitches, men avgjort er avgjort.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Mann42 sine innlegg veldig godt, og synes det er interessant å kunne sammenligne handlingsforløpet i bøkene og serien, leser bøkene selv, men er ikke kommet forbi serien enda, så prøver å holde meg unna den andre tråden. Hva om man legger slikt under sånne spoilertags da?

Nei. Bokprat er ikke lov. Og å oversvømme tråden med boksnakk i spoilere forsøpler bare.

Skal jeg liksom stikke inn i en diskusjon om Beatles og diskutere Elvis i spoiler-tags? Nei, man holder seg til tema. Det er en egen tråd for bokprat. Prat om bøkene der. Dette er for TV-serien. Vennligst respekter dette.

Endret av jabx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er serien like langt som bøkene nå? Mener jeg leste at boken for sesong 5 ikke er kommet ut enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er serien like langt som bøkene nå? Mener jeg leste at boken for sesong 5 ikke er

kommet ut enda?

Bokprat er ikke lov, så det kan jeg desverre ikke svare på!

...måtte bare delta litt i den barnslige stemningen her;) Jeg holder på med første del av bok 5 nå og har kommet lenger enn serien

Endret av miaw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokprat er ikke lov, så det kan jeg desverre ikke svare på!

Jeg spør fordi tv serien da ikke har noe å basere sesong nr 5 på.

Anonymous poster hash: c00e7...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Personlig var jeg mer lei meg når heftig vakre Daario Naharis i form av Ed Skrein fikk en annen jobb og ble byttet ut med Michiel Husman som ser ut som en som bor i huset ved siden av meg. Scenen hvor Daenarys ber ham ta av seg var ikke akkurat så heftig som Ed Skrein kunne portrettert.

Anonymous poster hash: 47d83...2ee

Ja, jeg skjønte heller ikke helt den castingen.

Han første var jo en vakker, litt playboy-aktig mann med veldig mye glimt i øyet. Riktignok ikke en type jeg synes er spesielt tiltrekkende, men utseendet hans hadde særtrekk og passet Don Juan-karakteren hans.

Så blir han byttet ut med en som ser ut som alle andre i Westeros, ser ut som de bare har kastet inn en av statistene fra et landeveisrøveri eller krigsscene. Han mangler også den karismaen som han første hadde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slått fast flere ganger at bokprat ikke er lov i tråden. Likevel syter Mann 42 over dette (samtidig som han kaller de som påpeker bokpraten hans for "sytende bitches").

Det er ferdig diskutert, M42. Bøkene skal ikke diskuteres her. Så får du synes at alle som er uenige med deg i denne saken er sytende bitches, men avgjort er avgjort.

:grine: Cry me a river. Og sett moddene :bond::bond: på standby, for nå er det personlig! Bitch! :kul:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Cry me a river. Og sett moddene :bond::bond: på standby, for nå er det personlig! Bitch! :kul:

Kick some ass!!

Anonymous poster hash: 9b745...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så det er en bok nr 5 altså.. ja da er det bare å sette igang å lese ja

Du må begynne et sted i bok 4, da de ikke er helt ferdig med mye av det viktige fra den boken.

Anonymous poster hash: 8801d...601

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som vurderer å se tidligere sesonger om igjen?



Anonymous poster hash: 6b2b2...a36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen andre her som vurderer å se tidligere sesonger om igjen?

Anonymous poster hash: 6b2b2...a36

Ikke før over nyttår, som jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før over nyttår, som jeg pleier.

Jeg klarer ikke å vente et helt år, jeg, og vil egentlig ikke lese alle bøkene før jeg har sett alle sesongene på TV. Har lest de to føste bøkene og planlegger å lese den tredje, den fjerde og femte må jeg vente med å lese. Så, mens jeg venter på femte sesong, skal jeg se de tidligere sesongene om igjen :fnise:

Anonymous poster hash: 6b2b2...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spoilere. Selv om spoileren er i en spoilerboks, så godtar vi ikke bok-prat i denne tråden.

Niennas, mod.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ciegus

Finnes det en tråd for oss som ikke leser bøkene, men gjerne vil lese om sammenligninger opp mot bøkene uten å få tv-serien speilet? Jeg har satt stor pris på Mann42 sine betraktninger, og nå blir jo denne tråden ganske dau ettersom bare referat av episodene er lov. :(

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en tråd for oss som ikke leser bøkene, men gjerne vil lese om sammenligninger opp mot bøkene uten å få tv-serien speilet? Jeg har satt stor pris på Mann42 sine betraktninger, og nå blir jo denne tråden ganske dau ettersom bare referat av episodene er lov. :(

Det er ikke bare referat av episodene som er lov, det er bare ikke lov med boksnakk. Vet om et par stykker som har droppet denne tråden helt, fordi de ble spoilet ett eller annet hver gang de kom inn hit. Det er jo lov å spekulere og diskutere rundt alt som skjer, men når folk som har lest bøkene gjør det, tar det jo morroa ut for de som ikke har lest (som enten ikke ønsker å vite, eller kanskje ønsker å lese bøkene senere). Jeg holder meg mest mulig unna denne tråden selv, ettersom jeg har lest bøkene og er redd for å forsnakke meg. Men alltid morro å lese hva folk tenker basert på tv-serien, men dette har jo druknet veldig i bok vs. serie-snakket.

Kan du ikke bare lage en slik tråd, om du ønsker deg det? Har jo vært mye slikt snakk her, så er sikkert flere enn deg som er interessert. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en tråd for oss som ikke leser bøkene, men gjerne vil lese om sammenligninger opp mot bøkene uten å få tv-serien speilet? Jeg har satt stor pris på Mann42 sine betraktninger, og nå blir jo denne tråden ganske dau ettersom bare referat av episodene er lov. :(

Hvis de eneste to tingene du kan komme på å diskutere om serien er sammenligning med bøkene eller referat så sliter du. Det er haugevis av innlegg her som ikke faller inn under disse to kategoriene som du mener er det eneste man kan diskutere om serien i hele universet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...