Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Anjelika

Det må jo bli katastrofe når både the white walkers og drothrakiene melder sin ankomst *gnir seg i hendene*

Ja, all helvete vil nok brake løs på et tidspunkt for det lille djevelfrøet! Karma's a bitch.

Personlig håper jeg Arya tar han, eller kanskje at Sansa bråvåkner fra den motbydelige fjortistilstanden sin nå og gjør noe smart for en gangs skyld.

Nå gleder jeg meg mest til å se ansiktet til mora til Joffrey når hun får høre at hennes kjære bror/elsker er fanget av Robb og innser at de nettopp hogget hodet av den eneste muligheten for å få han tilbake i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren, det er sjelden jeg sitter med sug i magen og tåre i øyet pga en serie. For en scene!

Vil... se... mer... nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget at Robb tok Kingslayer til fange! Satt og måpte litt av det jeg. Hadde dessverre fått med meg at en av hovedkarakterene døde før jeg så episoden, så jeg antok at det var Ned. Hvis ikke hadde jeg nok blitt mer sjokkert.

Ja, tror helvete bryter løs når whitewalkers og dothrakiene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg veldig til å se hva som skjer når whitewalkers kommer, men er veldig spent på om dothrakiene i det hele tatt kommer i denne sesongen. Typ, fordi det mildt sagt skjer mye inad i gjengen der :P Jeg begynner å lure på om de i det hele tatt kommer seg over havet, eller bare blir igjen litt til og fikser på indre konflikter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk boken i går :hoppe: Ventelisten på biblioteket var lang!

:hoppe: Nå begynner jeg på den første!

Ikke lenge til sesongavslutning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Nå begynner jeg på den første!

Jeg skjønner at det begynner å bli på tide med bøkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest bok 1-4, men har bare sett episode 1 av tv-serien. Den ser jo kjempebra ut, men jeg lurer nesten på om det blir for ille å se på alt det fæle som jeg vet skal skje :sjenert: Da jeg så første episode satt jeg bare å håpet på at Ned skulle takke nei til å være kongens hånd, siden jeg visste konsekvensene det ville få :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst hold denne tråden fri for spoilers fra bøkene :)

Jeg hadde en periode i min ungdom hvor jeg leste veldig mye fantasy, særlig Tolkien. George Martin var sterkt anbefalt til meg, men interessen døde ut før jeg kom så langt. Jeg leste Ringenes Herre lenge før filmene var ute og for meg var det en veldig sterk leseropplevelse. Selv om filmene var bra gjennomført, var jeg selv rimelig skuffet.

Derfor lurer jeg på hva dere som har sett GOT synst om serien?

Jeg har selv sett alt av GOT hittil nå og jeg tror det må være noe av det beste jeg har sett på TV. Derfor er det nesten slik at jeg er skeptisk til om bøkene kan greie å toppe det :) Problemet når man ser en filmatisering av en bok man har lest, er at man har mange inntrykk som blir utfordret og at man ofte blir sittende å sammenligne istedenfor bare å nyte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest rimelig mye fantasy, og GOT topper listen for min del faktisk, så man burde ikke være redd for at bøkene ikke skulle gi inntrykk. Det er noe med at ingenting kan tas for gitt, ingen karakterer er "hellige" (dvs som absolutt ikke kan dø, som i noen andre fantasy serier), og man kan skifte sine preferanser og favoritter gjennom bøkene - og de er rett og slett kjempebra skrevet.

For min del leste jeg bøker en liten stund siden, så det er faktisk ganske kult å se serien (husker ikke absolutt alt helt ferskt), selv om det var litt synd å vite fra før hvordan første sesongen kommer til å ende.

Og det er noen små detaljer i serien som ikke er med i bøkene, men som jeg skal ikke si så veldig mye om. ;)

De har fått ting sånn passe riktig, med noen karakter tok det litt mer tid enn andre, men ellers stemmer det meste ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på å lese bøkene, er på bok fire nå. Jeg synes tv-serien er helt fantastisk, og de har fått til de aller fleste karakterne veldig bra, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Åh, jeg vil ha sesong 2 nå! Det er så spennende, og bra cliffhangers i siste episode. Tror jeg må begynne på bøkene, for jeg klarer ikke å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nebula

Merker at jeg har abstinenser etter mer... Og endelig dukket dragene opp.

Men jeg har et spørsmål til dere som har sett både serien og lest bøkene, er serien veldig tro mot boka? Er litt nysgjerrig på å finne ut hva som skjer så frister og starte rett på bok 2, men samtidig kan det jo være at ting er utelatt + at jeg får med meg ting jeg ikke har fått med meg i serien når jeg leser boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes serien er veldig tro mot boka. Ting går litt "raskere" i serien, naturlig nok, men de har fulgt boka overraskende nøye, synes jeg. Den største endringen (etter hva jeg husker) er at Stark-barna er eldre i serien enn i bøkene. Men det gjør egentlig ingenting. (Etter hva jeg forstår så har Martin sagt selv at han skulle ønske han hadde gjort dem litt eldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Åh, jeg vil ha sesong 2 nå! Det er så spennende, og bra cliffhangers i siste episode. Tror jeg må begynne på bøkene, for jeg klarer ikke å vente.

Samme her!! :bond:

Er det en sesong for hver bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...