Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Haha, ekkelt. Glad jeg har lest bøkene, moro å vite hva som kommer, men også veldig moro å se hvordan de gjør det i serien :)

Er f.eks Gendry homofil i bøkene? Kanskje jeg bare har lest forbi det, men husker ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Applecore

Haha, ekkelt. Glad jeg har lest bøkene, moro å vite hva som kommer, men også veldig moro å se hvordan de gjør det i serien :)

Er f.eks Gendry homofil i bøkene? Kanskje jeg bare har lest forbi det, men husker ikke det.

Det antydes flere ganger at han muligens er langt mer interessert i å være sammen med svogeren sin enn kona si, men det står ikke noe direkte ;)

Ps. Tror du mener Renly. Gendry er aldeles ikke homofil verken i bøkene eller serien :gjeiper:

(Men jeg forveksler dem ofte selv ;) )

Endret av Applecore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er f.eks Gendry homofil i bøkene? Kanskje jeg bare har lest forbi det, men husker ikke det.

Gendry? Antar du mener Renly. Det er ikke like tindrende åpenbart i bøkene (spesielt siden det ikke er noen kapitler fra hans eller Loras' synspunkt [1], og de driver ikke og har seg mens andre ser på), men det droppes en del ganske tydelige hint; det virker som en sånn halvåpen hemmelighet som mange vet og driver litt ap med.

Ser ellers ut som om den dominerende holdingen til homofili i det samfunnet minner mer om Roma i antikken enn om Europa i middelalderen -- det blir sett ned på og latterliggjort til en viss grad, men er ikke betraktet som SÅ krise at man utstøter eller straffer folk for det; det som ER krise er hvis høytstående menn ikke klarer å produsere arvinger. Bare man klarer å bite tenna sammen og avle et par-tre barn som senere kan arve og/eller giftes bort, så er det ikke så mange som bryr seg om man ellers foretrekker menn (eller sauer, eller frimerkesamlinger, eller hva faen).

[1] Bøkene er skrevet etter en litt interessant teknikk: Forfatteren har valgt seg et begrenset antall personer han bruker som synspunkt, og veksler mellom disse; hvert kapittel er skrevet fra ett og bare ett synspunkt, og (med ett unntak jeg kan komme på i hele serien) er det ingen begivenheter som overlapper mer enn ett synspunkt. Så mange viktige hendelser får leseren aldri "sett" direkte, men man får bare vite om dem senere, når noen av synspunkt-personene finner ut om dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Elsker denne serien! Begynte å lese bøkene i påsken og er nå kommet til A Storm og Swords. Synes det er en del ting som blir gjort annerledes i TV-serien, men det er jo pga. det med synspunktene i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i alle dager fødte hun dama?? Må si jeg synes at denne episoden var ekstra grotesk i forhold til de tidligere. Både Joffrey, de stakkars fangene som finn mus/rotter i magen osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en serie der det er en fordel med undertekst. Jeg har sett alt frem til nå, uten undertekst. Får jo selvsagt med meg det meste, men det blir litt rot med alle navnene/stedene o.l. I den anledning så anbefaler jeg de av dere som ikke allerede bruker "BS Player" til å laste ned det programmet. Det programmet laster altså automatisk ned undertekst til ALT. Genialt !

Siste episoden var forøvrig veldig grotesk.. Jeg irriterer meg grønn over Joffrey hver eneste episode. Bare venter på at han skal få seg en real SMÆKK!!! AAAAAAAAAAAaaarGGh.. Rett før jeg slår han selv(slår TVen)!!! :kjefte:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en serie der det er en fordel med undertekst. Jeg har sett alt frem til nå, uten undertekst. Får jo selvsagt med meg det meste, men det blir litt rot med alle navnene/stedene o.l. I den anledning så anbefaler jeg de av dere som ikke allerede bruker "BS Player" til å laste ned det programmet. Det programmet laster altså automatisk ned undertekst til ALT. Genialt !

Siste episoden var forøvrig veldig grotesk.. Jeg irriterer meg grønn over Joffrey hver eneste episode. Bare venter på at han skal få seg en real SMÆKK!!! AAAAAAAAAAAaaarGGh.. Rett før jeg slår han selv(slår TVen)!!! :kjefte:

:fnise:

Hva BS player? Er med med norsk eller engelsk tekst?

Jeg pleier å laste ned norsk tekst på norsub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Herregud som jeg misliker Joffrey! Sadistiske jævel!

Samtlige andre karakterer kan jeg sympatisere med, men han... NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva BS player? Er med med norsk eller engelsk tekst?

Jeg pleier å laste ned norsk tekst på norsub.

Bs player er bare en mediaspiller som vlc.

Det er med engelsk tekst, iallefall når episoden er helt fersk. Jeg liker også norsub, men de kommer ikke like raskt, samt man må gjøre det manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten ser denne serien, men jeg finner ikke underholdning i at folk blir torturert med rotter, jernkjepper, drikke vin til de dør og nyfødte spøkelser.. Fortsetter serien i samme sjargong videre, eller er det bare noen meget ekle episoder nå?

Jeg tror jeg må droppe å se serien, jeg synes ikke det er noe særlig underholdning i slike scener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er favorittkarakterene?

Favorittkarakterene er Arya, Jon Snow og Brienne - de har ryggrad samtidig som de faktisk har en interessant handling og utvikling. Jeg likte Jaime mer etterhvert i bøkene, og Tyrion er jo bare kul :P Men jeg er så lei Joffrey...Ufattelig irriterende karakter som går meg noe voldsomt på nervene. Hvorfor gjør ingen noe?!?! Men skuespilleren er flink da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applecore

Jeg og kjæresten ser denne serien, men jeg finner ikke underholdning i at folk blir torturert med rotter, jernkjepper, drikke vin til de dør og nyfødte spøkelser.. Fortsetter serien i samme sjargong videre, eller er det bare noen meget ekle episoder nå?

Jeg tror jeg må droppe å se serien, jeg synes ikke det er noe særlig underholdning i slike scener.

Det er helt klart en del sterke scener i bøkene, men ikke alle er like utbroderende.

Greia er at det dukker opp en del scener i serien som ikke er hentet rett ut fra bøkene, men heller blir antydet eller gjenfortalt.

Det med rottene var faktisk ikke med i boka, tror jeg? :klo: (Ikke at the Tickler ikke gjorde mye annet sykt..)

Uansett er det vanskelig å si hvor mye vekt serieskaperne kommer til å legge på ubehagelige scener.

Shadowbabyen er uansett helt klart en av de ekleste/særeste øyeblikkene i bøkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart en del sterke scener i bøkene, men ikke alle er like utbroderende.

Greia er at det dukker opp en del scener i serien som ikke er hentet rett ut fra bøkene, men heller blir antydet eller gjenfortalt.

Det med rottene var faktisk ikke med i boka, tror jeg? :klo: (Ikke at the Tickler ikke gjorde mye annet sykt..)

Uansett er det vanskelig å si hvor mye vekt serieskaperne kommer til å legge på ubehagelige scener.

Shadowbabyen er uansett helt klart en av de ekleste/særeste øyeblikkene i bøkene også.

Det sier litt at jeg synes det var mindre ekkelt med rottene enn å lese hva the Tickler gjorde i bøkene... Og jeg er helt enig i at den skyggebabyen var sær også i bøkene. Lurte litt på hvordan de hadde tenkt å løse akkurat det...men jeg forstår ikke helt hva som er greia med den da, men det blir jo sikkert forklart lenger ute i serien. Er på bok 5 nå, og han har jo ikke skrevet bok 6 og 7 enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Armule

Det sier litt at jeg synes det var mindre ekkelt med rottene enn å lese hva the Tickler gjorde i bøkene... Og jeg er helt enig i at den skyggebabyen var sær også i bøkene. Lurte litt på hvordan de hadde tenkt å løse akkurat det...men jeg forstår ikke helt hva som er greia med den da, men det blir jo sikkert forklart lenger ute i serien. Er på bok 5 nå, og han har jo ikke skrevet bok 6 og 7 enda :P

Må dere skrive hva som skjer i bøkene? Til og med subtile kommentarer som dette sier veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Veldig enig! Føler at noko av spenninga blir øydelagt. Slutt med det, folkens!

Favorittkarakteren min er utan tvil Tyrion. Likar også korleis det alltid kjem eit eller anna genialt ut av kjeften på Bronn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

^ Veldig enig! Føler at noko av spenninga blir øydelagt. Slutt med det, folkens!

Favorittkarakteren min er utan tvil Tyrion. Likar også korleis det alltid kjem eit eller anna genialt ut av kjeften på Bronn.

Kjemien mellom Tyrion og Bronn er fantastisk! Håper vi får se mye mer av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh okei nå har jeg sett 5 min av episode 1 og jeg pisser på meg.. Dette er jo SKUMMELT. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente meg, er lettskremt..

Blir det skumlere!!??? Har trykka på pause, tør ikke se mer før noen forteller meg hva jeg kan forvente.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...