Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Faen. FAEN.

Jeg hadde i grunn håpet Arya skulle bli en faceless, da jeg har vært forelsket i Jaqen Hgar helt siden vi først så han. Men igjen så tror jeg Arya er blitt en meget potent snikmorder nå, selv om vi ikke har sett så mye.

Er det en person jeg vill skal overleve GoT så er det Arya... Jinx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forfatteren har tidlig sagt hvilke tre karakterer som er hans favoritter, og alle tre er fortsatt i live. Så jeg heier på Arya. (Vet ikke helt hva serieskaperne finner på, men dersom disse tre er viktige i hovedplottet må de vel overleve...)

Anonymkode: 65279...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg syns det var flott at Arya viste et snev av integritet. Heller en død Arya enn en som fyker rundt og dreper uskyldige folk. Drittsekker har serien nok av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forfatteren har tidlig sagt hvilke tre karakterer som er hans favoritter, og alle tre er fortsatt i live. Så jeg heier på Arya. (Vet ikke helt hva serieskaperne finner på, men dersom disse tre er viktige i hovedplottet må de vel overleve...)

Anonymkode: 65279...d42

Hvem er de tre? Skriv det eventuelt med spoilertags. :)

Anonymkode: d3894...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som tror at Aryas egentlige oppdrag var å drepe  hun lille drittjenta med staven? At Jaqen Hgar visste hun ville feile og må ut i en kamp mot den andre jenta? Det har vært mye twister her og der med "Faceless man"-programmet. Sa ikke Jaqen noe som "either way, a face will be added to the wall"?

Anonymkode: 47aee...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er de tre? Skriv det eventuelt med spoilertags. :)

Anonymkode: d3894...386

Disse:

Spoiler

Arya, Tyrion og Daenerys

 

Anonymkode: 65279...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse:

  Vis skjult innhold

Arya, Tyrion og Daenerys

 

Anonymkode: 65279...d42

Takk! De er blant mine favoritter også. :) Får bare håpe de overlever sesongen!

Anonymkode: d3894...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som tror at Aryas egentlige oppdrag var å drepe  hun lille drittjenta med staven? At Jaqen Hgar visste hun ville feile og må ut i en kamp mot den andre jenta? Det har vært mye twister her og der med "Faceless man"-programmet. Sa ikke Jaqen noe som "either way, a face will be added to the wall"?

Anonymkode: 47aee...bd9

Ikke umulig! Jeg tror i allefall at Arya dreper The Waif, Ellers vil hele historien i Braavos være ganske bortkastet :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som tror at Aryas egentlige oppdrag var å drepe  hun lille drittjenta med staven? At Jaqen Hgar visste hun ville feile og må ut i en kamp mot den andre jenta? Det har vært mye twister her og der med "Faceless man"-programmet. Sa ikke Jaqen noe som "either way, a face will be added to the wall"?

Anonymkode: 47aee...bd9

Den tanken har og streifet meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke Arya kommer til å dø i Bravos. Hun har etter min mening rett og slett en for lang og ensformig (og til dels kjedelig) historie i Bravos til at det gir mening å drepe henne nå. Da kunne hun liksom like gjere blitt drept i Westeros før hun kom til Bravos. Jeg tror det kommer til en konfrontasjon mellom Arya og the Waif og at Arya kommer seirende ut. the Waif sitt ansikt kommer på veggen og erstattet skuespilleren. Dermed tror jeg egentlig ikke Arya har noe uoppgjort med the faceless men lengre, men jeg tror hun kommer til å dra fra Bravos nå som det ser ut som hun omfavner Arya Stark igjen ved å hente frem Needle. En annen retning av historien jeg har tenkt på er at dette egentlig ikke var Arya sin test i det hele tatt, men the Waifs.  Hun misliker jo helt tydlig Arya og ønsker å drepe henne. Noe som gjør at the Waif ikke er "no one" og man kan til og med argumentere med at hun har en salgs liste hun også, med Arya sitt navn på. Så mye Arya må jobbe med å kvitte seg med sin identitet og sin liste, så skulle det jo bare mangle at ikke the Waif skulle gjøre det sammen. Dermed tror jeg kanskje at  Jaqen H'ghar visste at Arya ikke kom til å klare å ta livet av skuespilleren og testen er egentlig å se hvordan the Waif nå håndterer Arya. Hun fikk jo beskjed om å ikke la henne lide. Tror hun vil bli skygget når hun skal ta livet av Arya og de ser at hun ikke er "no one" i måten hun kommet til behandle Arya på og dermed mislykker hun testen sin. Men jeg tror kanskje likevel Arya dreper henne med needle. Det er jo det bildet under som er fra traileren, tror det er Arya sin hånd etter hun har drept the Waif. 

 

7fbe14072860-600x400.jpg

Endret av Faith-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produsenterens kommentarer om episodene, interessant å se:

 

 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Nikee skrev:

Noen som har sett siste episode? :hoppe: Jeg fikk frysninger på slutten, elsker Daenerys! 

Lite frysninger her i gården. Talen ble for svulstig og klisjeaktig.

Og jubelen fra mengden fikk det til å høres ut som det sto bare en håndfull fylliker og ropte.

Endret av jabx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee
1 time siden, jabx skrev:

Lite frysninger her i gården. Talen ble for svulstig og klisjeaktig.

Og jubelen fra mengden fikk det til å høres ut som det sto bare en håndfull fylliker og ropte.

jeg likte den jeg ^_^ Glad for at hun har Drogon tilbake også, forhåpentligvis blir det bedre fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler ikke at Arya skal fortsette med De Ansiktsløse.

Teatertroppen har vært ganske framhevet. Jeg tror Arya dreper The Waif med Needle og slår seg sammen med skuespillerene. De reiser rundt og opptrer, så Arya kan bringes inn i en mer begivenhetsfull rolle ved at teatertroppen reiser dit. Kan dra både til Mereen, tilbake til Westeros (Hvilken som helst by, hvilket som helst land i Westeros) eller Dorne.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka
3 minutter siden, Alja skrev:

Hva er Needle?  :-/ Jeg har dotte helt ut her

Sverdet hun fikk av Jon før han dro fra Winterfell som hun gjemte i noen steiner på en strand(?) da hun kom til Bravos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen som har sett nattens episode? SHIT. Arya, shit. Kjenner jeg er litt nervøs nå...

Hele the Hound-greia ganske overraskende! Trodde han var død, jeg.

Og er Margaery virkelig blitt religiøst hjernevasket, eller hva er greia? Prøver hun bare å bli kvitt Cercei og sitte igjen med makten? Ser for meg at hun kanskje ønsker å (på en eller annen måte) bli det nye religiøse overhodet... kanskje?

Jeg må også bare legge til at jeg fortsatt er sjokkskadet etter den intense "hold the door"-scenen. Øyeblikket når man skjønner bagrunnen til "hodor" er bare helt hjerteknusende... :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RC skrev:

Ingen som har sett nattens episode? SHIT. Arya, shit. Kjenner jeg er litt nervøs nå...

Hele the Hound-greia ganske overraskende! Trodde han var død, jeg.

Og er Margaery virkelig blitt religiøst hjernevasket, eller hva er greia? Prøver hun bare å bli kvitt Cercei og sitte igjen med makten? Ser for meg at hun kanskje ønsker å (på en eller annen måte) bli det nye religiøse overhodet... kanskje?

Jeg må også bare legge til at jeg fortsatt er sjokkskadet etter den intense "hold the door"-scenen. Øyeblikket når man skjønner bagrunnen til "hodor" er bare helt hjerteknusende... :icon_frown:

Tror Arya får hjelp av teatertroppen, håper iallfall det! 

Margarey later som hun er blitt veldig religiøs, hun vil nok i likhet med Cercei gjerne bli kvitt de religiøse og ta fra dem makta de har fått. Tegningen hun ga til bestemoren tydet på det, bestemoren så iallfall beroliget ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Marg gav jo en tegning med rose på til Oleanna. Rosen er Highgardens sigil og knyttet til mottoet deres som er "Growing Strong". Så vi skjønner hvor vi har Margaery hen. Men nå er jeg mer bekymret for om Oleanna kommer seg ut i tide. Ikke bra at ryktet om hennes avreise er kjent (Cersei hadde hørt det).

Happy for å se Sandor igjen! Det var det jeg håpet på! Sandor og Sansa...? Arya er ferdig - eller er hun? hmmm....

Høydepunktet var likevel dialogen mellom Jamie og Bronn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

:sur: Hun bør ikke dø! 

Margery er smart, jeg håper hun klarer å holde det gående og blir kvitt hele sekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...