Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Sitronmelisse

Varys: "You're the most famous dwarf in the city"

Tyrion: "No, the most famous dwarf in the world"

:laugh: - og det er jo faktisk helt sant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Brienne of Tarth skrev:

Hva var det Cersei mente med det hun sa til Qyburn? Om noe han sa var "Mer. Mye mer."?

Regner med det var Wildfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brienne of Tarth skrev:

Hva var det Cersei mente med det hun sa til Qyburn? Om noe han sa var "Mer. Mye mer."?

Cersei hadde hørt et rykte om noe som vil kunne hjelpe henne mot The High Sparrow og/eller i rettssaken. Da hun spurte om det var noe i ryktet svarte han at det var "More, much more". Dette fikk Cersei til å tro at hennes sjanser i kampen mot The High Sparrow/rettsaken var bedre enn det hun hadde håpet. Vi vet ikke hva dette noe er, men vi kan spekulere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hele historien til Arya er litt off. Noen som er enig? Først sier Jaqen til Waif at Arya må drepes siden hun ikke besto testen (drepe hun skuespilleren). Så failer Waif TO ganger, og til og med ender opp med å bli drept av Arya. Så gir Arya Waif sitt fjes til fjes-veggen, og så sier Jaqen "finally you're no one"... La oss stoppe bare her. Hva i all verden er det Arya har gjort som tilsier at hun finally er no one? Hun har jo ikke bestått noen test akkurat? Og så sier Arya at nei, hun er Stark of Winterfell, og Jaqen bare "ja hehe ok det liksom, blunkeblunke ha det bra!". Whaaat... Virker nesten som at serien angret på at Arya endte opp med faceless men og at de ikke fant noen god story for å få hun ut av kulten. Det stemmer ikke! Rett og slett dårlig storytelling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth
6 timer siden, sofie777 skrev:

Regner med det var Wildfire

 

6 timer siden, Sølvrosen skrev:

Cersei hadde hørt et rykte om noe som vil kunne hjelpe henne mot The High Sparrow og/eller i rettssaken. Da hun spurte om det var noe i ryktet svarte han at det var "More, much more". Dette fikk Cersei til å tro at hennes sjanser i kampen mot The High Sparrow/rettsaken var bedre enn det hun hadde håpet. Vi vet ikke hva dette noe er, men vi kan spekulere. 

Takk for svar. :)

Driver og ser serien fra "to ender", ser sesong 6 alene, og fra begynnelsen sammen med mannen som ikke har sett serien før, så det går litt i surr. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Angstkvinnen skrev:

Jeg syntes hele historien til Arya er litt off. Noen som er enig? Først sier Jaqen til Waif at Arya må drepes siden hun ikke besto testen (drepe hun skuespilleren). Så failer Waif TO ganger, og til og med ender opp med å bli drept av Arya. Så gir Arya Waif sitt fjes til fjes-veggen, og så sier Jaqen "finally you're no one"... La oss stoppe bare her. Hva i all verden er det Arya har gjort som tilsier at hun finally er no one? Hun har jo ikke bestått noen test akkurat? Og så sier Arya at nei, hun er Stark of Winterfell, og Jaqen bare "ja hehe ok det liksom, blunkeblunke ha det bra!". Whaaat... Virker nesten som at serien angret på at Arya endte opp med faceless men og at de ikke fant noen god story for å få hun ut av kulten. Det stemmer ikke! Rett og slett dårlig storytelling. 

Helt enig. Forstår ikke hvordan det at hun dreper the Waif gjør henne til no one.  For øvrig var ikke the Waif særlig overbevisende som en faceless man, hva skjedde med å være no one? Det var åpenbart at hun ikke likte Arya. Nei, dette har ikke gitt mening. På den lyse siden skal Arya endelig tilbake til Westeros!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 22.31, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også det blir noe der. Serien heter jo "a song of ice and fire", så kampen ender nok opp mellom White walkers og daenerys

Anonymkode: 03c04...30c

Fjern G'en fra Song. "A son of ice and fire".

Spoiler

Altså er Jon Snow sønnen til Ariana og enellerannen Targaryen. Jeg tror det endelig blir avslørt at Jon Snow er en sønn av is og ild, altså sønn av Stark og Targaryen. Du har sikkert hørt teorien :) og jeg tror den stemmer! Dermed tror jeg (fordi Snow ble gjennomlivet av heksa) at Snow har en mye større rolle i det generelle GOT-universet enn vi først trodde. Han er en av dragerytterne, og Tyrion er den tredje (fordi han connected med dragene da han tok av dem halskjedene).

 

Anonymkode: de379...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Neste episode heter "Battle of the bastards", så kan man jo lurer på hvem det handler om...

Jeg hadde sett frem til en skikkelig vri på Arya-historien, men det skjedde ikke. Derimot var det ganske kult at Arya slukket lyset før hun og Waif skulle slåss. Arya var jo vant til å slåss i blinde, men det var ikke the Waif. Smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dresden skrev:

Helt enig. Forstår ikke hvordan det at hun dreper the Waif gjør henne til no one.  For øvrig var ikke the Waif særlig overbevisende som en faceless man, hva skjedde med å være no one? Det var åpenbart at hun ikke likte Arya. Nei, dette har ikke gitt mening. På den lyse siden skal Arya endelig tilbake til Westeros!

Det er vel poenget. Waif var en dårlig faceless, så dette var like mye en test av henne, som av Arya. Hvorfor Jaquen lot henne gå lurer jeg også litt på. 

Anonymkode: 65279...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg glemte å skrive i innlegget om Arya og hennes dårlige story, er at den massive skaden hun fikk i magen av mange knivstikk. Tydeligvis trenger hun bare å lappes sammen igjen før hun kan løpe gatelangs. Hva er dette for noe tull?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Angstkvinnen skrev:

En ting jeg glemte å skrive i innlegget om Arya og hennes dårlige story, er at den massive skaden hun fikk i magen av mange knivstikk. Tydeligvis trenger hun bare å lappes sammen igjen før hun kan løpe gatelangs. Hva er dette for noe tull?

Det er utrolig hva man klarer med adrenalin pumpende rundt i kroppen, og hun var jo absolutt ikke bra. Etter å ha drept waif så drakk hun av den helbredenede brønnen og ble bra.

Gleder meg forøvrig veldig til arya kommer seg til westeros og kan begynne å krysse av listen sin.

Syntes Cersei sin historie lovet godt denne gangen. Tror hun kommer til å få fyrt opp wildfiren under kings landing i finalen. Hun er i ferd med å bli gal. Ser for meg at bran sine syn av the mad king(burn them all) var en slags foreshadowing av dette. Og hvis dere husker tilbake til når dany er i the house of undying så går hun jo gjennom tronrommet i kings landing, men alt er brent, taket er borte og det snør inn! Da tenkte jeg at det var dragenes fortjeneste, nå tenker jeg at det er cersei.

 

Anonymkode: 7b28d...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig hva man klarer med adrenalin pumpende rundt i kroppen, og hun var jo absolutt ikke bra. Etter å ha drept waif så drakk hun av den helbredenede brønnen og ble bra.

Gleder meg forøvrig veldig til arya kommer seg til westeros og kan begynne å krysse av listen sin.

Syntes Cersei sin historie lovet godt denne gangen. Tror hun kommer til å få fyrt opp wildfiren under kings landing i finalen. Hun er i ferd med å bli gal. Ser for meg at bran sine syn av the mad king(burn them all) var en slags foreshadowing av dette. Og hvis dere husker tilbake til når dany er i the house of undying så går hun jo gjennom tronrommet i kings landing, men alt er brent, taket er borte og det snør inn! Da tenkte jeg at det var dragenes fortjeneste, nå tenker jeg at det er cersei.

 

Anonymkode: 7b28d...2a0

Den brønnen er jo ikke helbredende, det er en selvmordsbrønn. De sier at hvis de drikker av den så blir all smerte og sykdom borte, men egentlig så dreper det dem bare. Arya kan drikke av den uten å dø, men hvorfor det egentlig?

Anonymkode: fc33a...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig hva man klarer med adrenalin pumpende rundt i kroppen, og hun var jo absolutt ikke bra. Etter å ha drept waif så drakk hun av den helbredenede brønnen og ble bra.

Anonymkode: 7b28d...2a0

Adrenalin kan ikke forklare Aryas løping og slossing etter så kort tid, eller i det hele tatt, det er definitivt et plot hole. Vi ser  henne bli knivstukket i magen tre ganger av en ca 15 cm lang kniv, som i tillegg blir vridd rundt. Hun kaster seg ned i en kanal som folk bruker til å kaste alle typer avfall i, dvs enda større fare for infeksjon. Det er et under om the Waif ikke traff noen vitale organer, men hvis hun ikke gjorde det kan det forklare hvorfor hun ikke blødde ihjel med en gang. Likevel ville det vært store og varige skader på f.eks tarmene, som er ekstra utsatt for infeksjon. Dvs, realistisk sett ville hun vært ganske død.

Jeg klarer å se forbi det, men jeg synes likevel det er dårlig storytelling. De ville ha et sjokk-øyeblikk og gjorde det på en måte som var helt urealistisk. Både med tanke på skadene, men også for karakteren Arya. Vi ser Arya hente Needle og gjemme seg i ep 6, hun virker tilsynelatende på vakt. Men så i ep 7 er hun helt out of character og spankulerer rundt Braavos og gidder ikke å være litt årvåken engang. I tillegg mangler vi en løsning på Jaqen og hele HoBW, hva er motivasjonen hans? Han virker fornøyd med at Arya ikke er no one, selv om han mistet to lærlinger på én dag, som han har investert mye tid i å lære opp. Og at hun ble frisk av brønnen? Idiotisk at serien fikk Arya til å drikke av brønnen som en kur mot blindheten sin, og insinuerer at den kan helbrede. Som en annen poster sier, vannet gir en smertefri død, ingenting annet. Hvis Faceless men hadde makten til å helbrede alt, så gir ikke organisasjonen og filiosofien deres noen mening lenger.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når drakk hun av brønnen? Jeg så ikke det?

Anonymkode: 65279...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når drakk hun av brønnen? Jeg så ikke det?

Anonymkode: 65279...d42

Hun drakk av brønnen i episode 3 og ble kurert fra å være blind. Anonym bruker 2a0 mener at dette kan forklare hvorfor Arya overlever, at det er fordi brønnen både kan drepe og helbrede hva som helst. Det er jo serieskaperne som har insinuert det, men det er et skikkelig dårlig plot-element. Jon Snow er greit, det var en engangshendelse at han ble vekket til live, men hvis det blir en trend at hovedkarakterene blir dødelig såret og det ikke har noen konsekvenser så blir det fort kjedelig. Det er noen serier som gjør dette ofte, f.eks. Supernatural, det blir bare for teit til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom hun ikke drakk av brønnen i siste episode blir det vel søkt? Synes også Arya oppførsel i ep07 var påfallende, hun gikk annerledes, snakket annerledes, og brukte feil hånd. (Hun er venstrehendt.) Litt skuffa over denne tvisten, men glad hun endelig forlater the Faceless. 

Anonymkode: 65279...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom hun ikke drakk av brønnen i siste episode blir det vel søkt? Synes også Arya oppførsel i ep07 var påfallende, hun gikk annerledes, snakket annerledes, og brukte feil hånd. (Hun er venstrehendt.) Litt skuffa over denne tvisten, men glad hun endelig forlater the Faceless. 

Anonymkode: 65279...d42

Det var blodspor rundt brønnen i forrige episode. Jaquen fulgte sporene og fant Waif og Arya. 

Anonymkode: 6abb9...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det med faceless men var en rar historie som ikke ble fulgt ordentlig opp.. Men nå er jeg glad det er over (forhåpentligvis), ble veldig lei til slutt.. Spent på hva Arya begir seg ut på nå! Håper hun møter Sansa og at hun blir med på å vinne tilbake Winterfell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...