Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Digger Sansa <3 Åh for en spennende episode! Gleder meg til neste.. Lurer på hva som skjer da! *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anciol skrev:

Tror Sansa har stygge skader i underliv og rompe som gjør vondt !

Det kan være den sterke curryen hun spiste kvelden før som rev litt på vei ut også!

Anonymkode: 471a5...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anciol skrev:

Håper Melisandre vekker lille Rickon til live igjen:) Hun brakte Jon tilbake, så hvorfor ikke lille Rickon!

 

Det tror jeg ikke Jon vil tillate, han virker ikke så lykkelig over å bli vakt til live selv. Dessuten kan det jo hende Melisandre får andre ting å tenke på, nå som hun har ser Davos på nakken. 

Anonymkode: 65279...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hjertet mitt oppholdt seg i halsen store deler av episoden, og nå ble jeg nesten like fornøyd som da lille, patetiske Jeoffrey endelig kreperte. Hadde aldri trodd jeg skulle bli glad for å se Littlefinger heller, but there you go!

Kjempesynd med Rickon, men jeg håper ikke han blir gjennopplivet. Det blir ikke helt samme greia hvis alle plutselig bare kan vekkes fra de døde. Håper derimot Bran kan komme hjem nå! Og Arya!

Skulle drømt om en happy reunion for alle Stark-kidsa på Winterfell nå framover, men... så er jo dette Game of Thrones. Lykken varer ikke lenge. :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sitronmelis skrev:

Digger Sansa <3 Åh for en spennende episode! Gleder meg til neste.. Lurer på hva som skjer da! *glede seg*

Jeg HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATER MISLIIIIIIIIKER Sansa...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, RompeRusk skrev:

"You can't kill me. I'm a part of you now" eller noe slikt. + hun har sagt i tidligere episoder at han har "gjort ting med henne hun aldri kan gjøre om på" (igjen, ca sitert). 

Tenkte på graviditet jeg også, men Ramsay kan jo ikke vite om hun er gravid så hans kommentarer kan jo ikke vise at hun er gravid. Derimot har jo Sansa blitt litt lik Ramsay og sånn sett er han en del av henne. Hun dreper jo Ramsay med hundene slik Ramsay ville gjort i samme scene som dialogen.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sitronmelis skrev:

Digger Sansa <3

Omvendt her, synes det er drøyt hvordan hun aldri fortalte Vale-ridderne til Jon. Spesielt når Tormund snakket om hvor viktig riddere er og Jon har den samtalen hvor hun sier de er for få soldater og han sier "det er alt vi har". Da burde hun jo sagt i fra at det var mulig de kunne få ridderne Littlefinger hadde lovet henne. I stedet for å bare be han vente uten å si noe om hvorfor.

Det er ikke få som døde pga det. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjempe teit om Rickon ble gjennopplivet. For det første blir gjennoppliving langt mindre spesielt om det kan gjøres en gang i uken liksom, og da er en gjennoppliving bortkastet på ham. Han har jo heller aldri vært noe stor del av serien, han må også ryddes av veien for at Sansa skal ha et legitimt krav på Winterfell (syns hun har blitt bygd veldig opp som Lady Stark of Winterfell denne sesongen) for jeg tror aldri Bran kommer til å bli noe normal Lord nå som han er greenseer og jeg tipper han enten ikke overlever serien eller blir alt for opptatt med sin egen gave til å kune bli noe normal Lord, dermed faller Winterfell arven på Sansa så lenge Rickon er dø. Det virker jo også som at det kun er dem som er ment for noe stort og the lord of light har en større mening for som kan bringes tilbake fra døden. Jeg har en teori om at dem som har noe uppgjort igjen på "jorden" vandrer ikke helt av gårde til "den andre siden", men blir i en slags mellomstadie (som Jon sa så han ingenting når han var dø) hvor det er mulig å hente dem tilbake. Rickon har jo aldri fremstått som noe viktig brikke og vil dermed trolig ikke bli gjennopplivet. 

Endret av Faith-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Summers skrev:

Tenkte på graviditet jeg også, men Ramsay kan jo ikke vite om hun er gravid så hans kommentarer kan jo ikke vise at hun er gravid.

Hun ble voldtatt episode 6. Hun rømte episode 10. Nå husker jeg ikke tidsintervallen i serien mellom disse, men det er ikke umulig at han har funnet det ut i løpet av episodene. 

Og at han er "a part of her" gjennom å bli lik ham:  Hvorfor kan hun ikke drepe ham? "You can't kill me".. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, RompeRusk skrev:

Hun ble voldtatt episode 6. Hun rømte episode 10. Nå husker jeg ikke tidsintervallen i serien mellom disse, men det er ikke umulig at han har funnet det ut i løpet av episodene. 

Og at han er "a part of her" gjennom å bli lik ham:  Hvorfor kan hun ikke drepe ham? "You can't kill me".. 

Ja hun ble voldtatt, men det vet jo alle i serien for de vet jo at hun var gift med Ramsay og derfor vet jo alle at de har hatt sex. Likevel så skal han være den eneste som vet at han har gjort henne gravid? Han skal kunne se det på henne, men ingen andre?

Endret innlegget mitt etter du siterte, jeg tror "a part of her" betyr at han mener han har påvirket henne. Hun dreper han jo med hundene i samme scene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Summers skrev:

Ja hun ble voldtatt, men det vet jo alle i serien for de vet jo at hun var gift med Ramsay og derfor vet jo alle at de har hatt sex. Likevel så skal han være den eneste som vet at han har gjort henne gravid? Han skal kunne se det på henne, men ingen andre?

Endret innlegget mitt etter du siterte, jeg tror "a part of her" betyr at han mener han har påvirket henne. Hun dreper han jo med hundene i samme scene. 

.. SE på henne at hun er gravid, faktisk. 

Nei, dette kan du prøve å resonnere deg frem til selv... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, RompeRusk skrev:

.. SE på henne at hun er gravid, faktisk. 

Nei, dette kan du prøve å resonnere deg frem til selv... :P 

Hva mener du?

I tillegg sier jo Sansa at alt ved Ramsay vil bli glemt. Hvorfor skal ikke det bety at hun ikke er gravid om Ramsays kommentar kan tyde på at hun er gravid. Hun bør vel vite bedre enn han om hun er gravid og Ramsay er vel ikke noe større sannhetsvitne enn Sansa. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Summers skrev:

Omvendt her, synes det er drøyt hvordan hun aldri fortale Vale-ridderne til Jon. Spesielt når Jon har den samtalen hvor hun sier de er for få soldater og han sier "det er alt vi har". Da burde hun jo sagt i fra at det var mulig de kunne få ridderne Littlefinger hadde lovet henne. I stedet for å bare be han vente uten å si noe om hvorfor.

Det er ikke få som døde pga det. 

Hun fortalte det aldri fordi hun ikke ville ha noe med Littlefinger å gjøre (og dermed kunne hun ikke be om hjelp heller), og fordi Jon ville ha tvunget henne hvis hun fortalte noe. Men da Jon den forbannede idioten valgte å angripe likevel så ble hun tvunget til å spise et lass med kameler. Kanskje.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg glemte å si at jeg håper at Sansa  gifter seg med Little Finger en dag. Jeg tror at selv om han er litt slu, så hadde det vært godt og trygt og ha han på sin side livet ut.

 

 

Jeg tror han kunne vært ganske slem om han følte han ikke hadde kontroll på henne. Dersom hun ble for egenrådig og vanskelig å kontrollere, så tror jeg han ville ødelagt troverdigheten hennes for å få tilbake kontroll. Han kunne late som om hun var mentalt syk for eks. Da kunne de fortsatt være gift, og han kunne stort sett holdt henne innelåst og ingen ville hørt på henne fordi alle trodde hun var gal. Littlefinger kan nok ikke styres av noen andre enn seg selv, selv ikke "kjærligheten" kan endre han

Anonymkode: e771f...8f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gir det ikke mening? Det er jo åpenbart mulig, det har vært flere kommentarer fra både Sansa og Ramsay som kan tolkes på den måten, og det passer godt med tonen Martin og serieskaperne har satt. Ingen "slipper unna" i det universet, alt har sin pris.

Det er selvsagt mulig det er ikke er tilfelle, men det er et stykke fra det, og til "gir ikke mening" og latterlig og idiotisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tanke på hvor mye Sansa hatet Ramsay, ser jeg ingen grunn til at hun skulle ønske å bære fram hans barn. Hun ville nok gjort alt hun kunne for å ende opp med å abortere på en eller annen måte.

Det med at Ramsay sier hun ikke kan drepe han fordi han er en del av henne, kan jo rett og slett også bety at han mener hun bærer hans navn. Og dermed trodde han navnet hans ville leve videre i "Lady Bolton".

Med tanke på hvordan han likte å torturere folk, kan det jo også hende han har "merket" kroppen hennes på en eller annen måte. Brent inn seglet sitt eller hva som helst. o.o

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Okapi skrev:

Hvorfor gir det ikke mening? Det er jo åpenbart mulig, det har vært flere kommentarer fra både Sansa og Ramsay som kan tolkes på den måten, og det passer godt med tonen Martin og serieskaperne har satt. Ingen "slipper unna" i det universet, alt har sin pris.

Det er selvsagt mulig det er ikke er tilfelle, men det er et stykke fra det, og til "gir ikke mening" og latterlig og idiotisk.

Det gir ikke mening fordi det ikke gir mening for den videre fortellingen. Sansa har blitt utsatt for traumatiserende overgrep, og det er det hun referer til når hun snakker om at hun fortsatt kan føle Ramsay på kroppen. Serien har ikke gitt tegn på at hun er gravid og denne sesongen har de vært hyppige brukere av åpenbare frampek. Jeg kan så klart ta feil, men for meg gir det i alle fall ingen mening plottmessig at hun er gravid.

Og det er ikke en såpeserie. 

Anonymkode: c216e...f32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hele serien, og alle scenene, kjører samme tidsbegrep og er i samme tid så er hun ikke gravid. Det må jo ha tatt lang tid fra hun flyktet fra Ramsay og til nå, hun hadde vel vært langt over halvveis om ikke mer? husk at f.eks Theon har rukket å dra hjem, flykte til Meeren med flere stopp (til og med på horehus). 

Beklager om noen navn er skrevet feil :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...