Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Game of Thrones er kvinnefiendtlig og burde legges ned straks.

Anonymkode: a9a21...c28

At noe er realistisk for sin "tenkte" era er ikke kvinnefiendtlig. 

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 7f344...6d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Notatboka
3 timer siden, Browncoat skrev:

Bare hyggelig. Hvis du sliter med å henge med i GoT og ikke har noe imot at innhold fra bøkene blir diskutert, anbefaler jeg at du tar en titt på videoene til Alt Shift X på YouTube. Han har videoer med forklaringer for hva som skjer i hver episode, med bakgrunnsinformasjon mm. Hvis du ser videoene han har laget for s6 så bør du ha ganske god oversikt for resten av sesongen.

Tusen takk, det skal jeg sjekke ut! Syns innimellom at det blir litt mye prat og jeg er så dårlig på navn, da blir det lett å falle ut. Men syns det er en fantastisk serie så jeg ønsker gjerne å henge med likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Er vi sikre på at det er Ramsay som sendte "The pink letter"? "Come and see", det er nøyaktig det Littlefinger sa til Lord Arryn da han skulle vise ham den nye jaktfalken... Mulig jeg ser spøkelser på høylys dag her altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Notatboka skrev:

Tusen takk, det skal jeg sjekke ut! Syns innimellom at det blir litt mye prat og jeg er så dårlig på navn, da blir det lett å falle ut. Men syns det er en fantastisk serie så jeg ønsker gjerne å henge med likevel :)

Jeg hadde også litt problemer med alle karakterene i starten når jeg kun så på showet og ikke hadde lest bøkene. Da brukte jeg imdb http://www.imdb.com/title/tt0944947/fullcredits/ veldig mye. Det ligger i det minste bilde av skuespillerene sammen med navnet til karakterene. Siden jeg er langt bedre på ansikt enn jeg er med navn så hjalp det meg mye å komme på hvem det var snakk om og hvem som var hvem. Ellers er et oversikts kart over karakterer veldig nyttig. Jeg så mye på spesielt dette under. Det er jo selvsagt ganske så utdatert etterhvert (er vel fra sesong 2 eller noe), men det har jo med store deler av basis karakterene som man bør ha kontroll på, og ikke minst koblingen mellom dem, så kan være greit for å løse opp i forvirringer. 

6c1027519f0462847b66adfa57137a48.jpg

 

Jeg har også kjøpt appen til GRRM som er veldig nyttig, med alt av diverse kart (med punktbeskrivelse av hendelser) og liste over karakterene, hus og gjestander og alt mulig. Jeg elsker appen, men den er kun basert på bøkene da, så det kan kanskje bli forrivrrende om man ikke har tenkt å lese dem. . Man må også betale for innholde per bok man ønsker innhold bra, men var ikker mer enn rundt 60 kr for innholdet til alle fem bøker så langt. Men uansett, det er jo penger, så man bør jo bruke appen om man kjøper innholdet (den er gratis å laste ned, og da får du bitte litt innhold, så må du kjøpre resten, bok for bok), jeg blir veldig geekete når jeg innteresserer meg for noe, og leser og ser alt jeg kommer over, kan sitte å studere kartene eller lese om karkaterene i timesvis :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dorey skrev:

Er vi sikre på at det er Ramsay som sendte "The pink letter"? "Come and see", det er nøyaktig det Littlefinger sa til Lord Arryn da han skulle vise ham den nye jaktfalken... Mulig jeg ser spøkelser på høylys dag her altså ;)

Det er vel ganske gode grunner til å tro at det ikke er Ramsay som sendte brevet. Det er skrevet i et språk i som ikke passer helt til hvordan Ramsay pleier å snakke med bruk av ord hvor han alltid har brukt et annet ord som betyr det samme når han snakker (f.eks. dogs vs. hounds). Syns også det skurrer litt angående pelsen til Shaggydog som han vist nok skal ha ifølge brevet. Vi vet jo ikke om Umbers hadde med resten av ulven i tillegg til hodet, men pga. at det så veldig tydlig kun ble lagt frem et hode istedet for hele kroppen til ulven så tenker jeg at det kan være et frempek på at brevet ikke er skrevet av Ramsay. 

Jeg er enig med deg at Littlefinger er en god kandidat til å ha skrevet brevet. Dog kanskje med noe slags samarbeid, siden han må på en eller annen måte fått vite om Rickon, kanskje av Umbers, siden brevet også karakteriserer Rickon som wild, noe som krevet at noen kjenner ham, noe Umbers jo gjør. Men det er ikke godt å si med showet. Ofte ser jeg også spøkelser på høylys dag fordi jeg prøver å binde ting i showet opp mot bøkene, noe som ikke alltid fungerer fordi ting som er kompliserte og kryptiske i bøkene ofte er veldig rett fram i showet (som f.eks dany som pluselig er helt immun mot flammer), men det er jo naturlig at det er nødt å gjøre noen forenklinger da. 

Endret av Faith-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Feologild skrev:

Når blir sesong 6 sent i Norge ?

På nrk tenker du? De må vel først sende sesong 5, og det har de ikke gjort såvidt jeg vet. Cmore film-kanalene pleier å sende de tidligere, men vet ikke når enkleste er vel å bruke hbo nordic.

Anonymkode: 7b28d...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På nrk tenker du? De må vel først sende sesong 5, og det har de ikke gjort såvidt jeg vet. Cmore film-kanalene pleier å sende de tidligere, men vet ikke når enkleste er vel å bruke hbo nordic.

Anonymkode: 7b28d...2a0

CMore sender da enda, ny episode hver mandag kl. 21.00.

Anonymkode: 5deee...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På nrk tenker du? De må vel først sende sesong 5, og det har de ikke gjort såvidt jeg vet. Cmore film-kanalene pleier å sende de tidligere, men vet ikke når enkleste er vel å bruke hbo nordic.

Anonymkode: 7b28d...2a0

Ja jeg tenke på NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.5.2016 at 12.51, Dorey skrev:

Er vi sikre på at det er Ramsay som sendte "The pink letter"? "Come and see", det er nøyaktig det Littlefinger sa til Lord Arryn da han skulle vise ham den nye jaktfalken... Mulig jeg ser spøkelser på høylys dag her altså ;)

Ikke i følge the director: [SPOILERS for de som ikke har lest bøkene i linken]

http://www.techinsider.io/game-of-thrones-pink-letter-fan-theories-2016-5

Anonymkode: 65279...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! FOR et følelsesmessig spekter i denne episoden. Jeg er et slikt nattdyr, så jeg foretrekker å sitte oppe og vente.

 

 

**** Advarsel til de som ikke har rukket å se episoden enda ****

 

 

 

 

Woho! You tell him, Sansa. Stakkars Sansa, håper ikke hun er preggis med the Bolton Bastard. 

Er begrensa hvor lenge det er gøy å se på Arya få bank. Endelig skjer noe annet. Jøss, det var et interessant skuespill. 

Men, vi visste vel egentlig at det var Children of the Forest som hadde laget White Walkers? Eller, kan hende jeg har lest det i bøkene. 

Girlpower! Woho Yara og Theon! Ånei, Euron! Jaaaaa Theon! Hæ, Daenerys og jern-bros? Wat. Neeeeeeeeeeeeeiiiiiiii. MENFORHELVETEDA. Wait, what. Døde han nå? ------ Never mind. Liten digresjon: Han som spiller Euron er egentlig ganske kjekk da. HÆ. SKAL DE DREPE DE NÅ. Wat. HAH. De stjal skipene! HAHAHAAHA. Byeeee suckersssss.

th_hangover-gif-2.gif?t=1306929076

Daenerys gir Jorah beskjed om å komme tilbake til friendzone når han har funnet kuren til steinmannssykdommen.

Tyriooooon! Han får meg alltid til å humre. Fin prestedame, ah, hun er sånn kult-prestedame. Varys, det er tid og sted for alt, dette er ikke noen av delene for Stannis-stories. OGSÅ TAR HUN OPP BACKSTORY MED VARY DA! Shit, hun vet mye. Wæ.

Jeg greide å velte innom bok/spoilertråden tidligere i dag, og nå tror jeg jammen meg at det jeg ble spoilet for viser seg snart. Alle er out og tar seg en powernap, utenom Bran da. Men jeg skjønner ikke, kan han bare ta på ben og bli overført til en eller annen fortid? Hvorfor akkurat den fortiden? Trodde det bare var gamlefar i treet som kunne styre det her. Ah. Nei, det var kanskje treet Bran tok på. Shieeeeet. En gjeng walkers. I get it! Guffen gjeng det her. HAN TOK PÅ HAN! Shit is going down! På tide å avslutte festen, Bran skal bli gamlefar, ikke er han klar, men sånn er det. NÅ KOMMER DET. NÅ KOMMER DET!

Nope.

xdBU9Kt.gif

Det gjorde det ikke.

The wall! Plotting. Føler egentlig at nordiske mennesker er som Sansa beskriver "the Northerners", eller, mange er sånn iallfall. Hvorfor lyver hun om Littleshitter? Hm. NEI. IKKE DRA BRIENNE. Dette lukter muffins, skikkelig drittmuffins. Ikke send bort Brienne. Kom an. Men kåte Tormund da. <3 De shipper jeg hardt! 

Jøss. Tilbake til Bran allerede? Hæ. Hva skjer nå? Heisveis. Der var jammen meg hele gjengen gitt. Egentlig hadde jeg en del KKK-vitser relatert til disse hvitevandrerne, men kanskje det blir litt i overkant. Åååååfaen. Småstein som overrasker fra children of the forest. Skal jammen meg si at at de har brent seg på denne white walkers-idéen, no pun intended. Eller, det er strengt tatt bare nattkongen (er det ikke kallenavnet hans?) som kommer seg forbi brann da. Eh. Helt til de graver seg ned. Ikke mye hjelp i Hodor i stressa situasjoner ass. 

Vet du. En drage hadde nok vært grådig handy på dette tidspunktet.

Hjelp, de er inne! BRA MEERA, ONE DOWN. YAAAAAS. OG GHOST! Hæ, nei, vent, det er Summer vel? Oi, det hørtes ikke så bra ut. NEI! DØDE SUMMER?! Shit. RIP Summer. Oi. RIP Gamlefar. Hvor går egentlig denne tunellen hen? Wow. Det var ganske groteskt. RIP Children of the forest-dama. NEEEEEI. IKKE HODOR. Neeeeeeeeeeeei....................... Neeeeeiiiiii........ 

HYkc0Yb.gif

Endret av Kraula
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kraula skrev:

Wow! FOR et følelsesmessig spekter i denne episoden. Jeg er et slikt nattdyr, så jeg foretrekker å sitte oppe og vente.

 

 

**** Advarsel til de som ikke har rukket å se episoden enda ****

 

 

 

 

Woho! You tell him, Sansa. Stakkars Sansa, håper ikke hun er preggis med the Bolton Bastard. 

Er begrensa hvor lenge det er gøy å se på Arya få bank. Endelig skjer noe annet. Jøss, det var et interessant skuespill. 

Men, vi visste vel egentlig at det var Children of the Forest som hadde laget White Walkers? Eller, kan hende jeg har lest det i bøkene. 

Girlpower! Woho Yara og Theon! Ånei, Euron! Jaaaaa Theon! Hæ, Daenerys og jern-bros? Wat. Neeeeeeeeeeeeeiiiiiiii. MENFORHELVETEDA. Wait, what. Døde han nå? ------ Never mind. Liten digresjon: Han som spiller Euron er egentlig ganske kjekk da. HÆ. SKAL DE DREPE DE NÅ. Wat. HAH. De stjal skipene! HAHAHAAHA. Byeeee suckersssss.

th_hangover-gif-2.gif?t=1306929076

Daenerys gir Jorah beskjed om å komme tilbake til friendzone når han har funnet kuren til steinmannssykdommen.

Tyriooooon! Han får meg alltid til å humre. Fin prestedame, ah, hun er sånn kult-prestedame. Varys, det er tid og sted for alt, dette er ikke noen av delene for Stannis-stories. OGSÅ TAR HUN OPP BACKSTORY MED VARY DA! Shit, hun vet mye. Wæ.

Jeg greide å velte innom bok/spoilertråden tidligere i dag, og nå tror jeg jammen meg at det jeg ble spoilet for viser seg snart. Alle er out og tar seg en powernap, utenom Bran da. Men jeg skjønner ikke, kan han bare ta på ben og bli overført til en eller annen fortid? Hvorfor akkurat den fortiden? Trodde det bare var gamlefar i treet som kunne styre det her. Ah. Nei, det var kanskje treet Bran tok på. Shieeeeet. En gjeng walkers. I get it! Guffen gjeng det her. HAN TOK PÅ HAN! Shit is going down! På tide å avslutte festen, Bran skal bli gamlefar, ikke er han klar, men sånn er det. NÅ KOMMER DET. NÅ KOMMER DET!

Nope.

xdBU9Kt.gif

Det gjorde det ikke.

The wall! Plotting. Føler egentlig at nordiske mennesker er som Sansa beskriver "the Northerners", eller, mange er sånn iallfall. Hvorfor lyver hun om Littleshitter? Hm. NEI. IKKE DRA BRIENNE. Dette lukter muffins, skikkelig drittmuffins. Ikke send bort Brienne. Kom an. Men kåte Tormund da. <3 De shipper jeg hardt! 

Jøss. Tilbake til Bran allerede? Hæ. Hva skjer nå? Heisveis. Der var jammen meg hele gjengen gitt. Egentlig hadde jeg en del KKK-vitser relatert til disse hvitevandrerne, men kanskje det blir litt i overkant. Åååååfaen. Småstein som overrasker fra children of the forest. Skal jammen meg si at at de har brent seg på denne white walkers-idéen, no pun intended. Eller, det er strengt tatt bare nattkongen (er det ikke kallenavnet hans?) som kommer seg forbi brann da. Eh. Helt til de graver seg ned. Ikke mye hjelp i Hodor i stressa situasjoner ass. 

Vet du. En drage hadde nok vært grådig handy på dette tidspunktet.

Hjelp, de er inne! BRA MEERA, ONE DOWN. YAAAAAS. OG GHOST! Hæ, nei, vent, det er Summer vel? Oi, det hørtes ikke så bra ut. NEI! DØDE SUMMER?! Shit. RIP Summer. Oi. RIP Gamlefar. Hvor går egentlig denne tunellen hen? Wow. Det var ganske groteskt. RIP Children of the forest-dama. NEEEEEI. IKKE HODOR. Neeeeeeeeeeeei....................... Neeeeeiiiiii........ 

HYkc0Yb.gif

Drikker du mye mens du ser og skriver? Totalt usammenhengende. Hvis du skriver for at andre skal lese det så gjør oss en tjeneste og skriv så man forstår. Skriver du kun for din egen del kan du like gjerne la være å publisere det. Å skrive "live" kommentarer underveis i episoden er meningsløst når ikke alle andre ser episoden samtidig og setter det i sammenheng med det du skriver... 

Anonymkode: fe96a...cd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du mye mens du ser og skriver? Totalt usammenhengende. Hvis du skriver for at andre skal lese det så gjør oss en tjeneste og skriv så man forstår. Skriver du kun for din egen del kan du like gjerne la være å publisere det. Å skrive "live" kommentarer underveis i episoden er meningsløst når ikke alle andre ser episoden samtidig og setter det i sammenheng med det du skriver... 

Anonymkode: fe96a...cd2

Wtf, jeg blir stadig overrasket over hvor sykt sure og sutrete folk er. Må klage på absolutt alt. Kan ikke bare lukke øynene til det man ikke liker selv, men må heller starte en diskusjon. Jeg synes innlegget hennes var morsomt, og hadde ingen problem med å skjønne det. Kanskje litt treg du, ja? Hvis du synes det var et usammenhengende innlegg som du ikke liker, bla fordi. Enkelt og greit. Ikke fortell andre hva og hvordan de skal skrive. 

Anonymkode: aba6f...0b6

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wtf, jeg blir stadig overrasket over hvor sykt sure og sutrete folk er. Må klage på absolutt alt. Kan ikke bare lukke øynene til det man ikke liker selv, men må heller starte en diskusjon. Jeg synes innlegget hennes var morsomt, og hadde ingen problem med å skjønne det. Kanskje litt treg du, ja? Hvis du synes det var et usammenhengende innlegg som du ikke liker, bla fordi. Enkelt og greit. Ikke fortell andre hva og hvordan de skal skrive. 

Anonymkode: aba6f...0b6

Helt enig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du mye mens du ser og skriver? Totalt usammenhengende. Hvis du skriver for at andre skal lese det så gjør oss en tjeneste og skriv så man forstår. Skriver du kun for din egen del kan du like gjerne la være å publisere det. Å skrive "live" kommentarer underveis i episoden er meningsløst når ikke alle andre ser episoden samtidig og setter det i sammenheng med det du skriver... 

Anonymkode: fe96a...cd2

oh,hysj på deg din suring :D 

Anonymkode: 34b77...abf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som hatet Dany scene forstår ikke hva som skjedde. hun hadde plan, og måten ilden spredde seg viser bare at olje ble brukt i planen.

Dessuten har profetien sagt at dany kommer til å tenne tre båler, så blir minst 1 til slik scene. 

Men jeg forstår ikke hvorfor bran ikke bare våknet og brukte Hodor? hvorfor måtte han gjøre det gjennom drømmen og ødelegge Willys ?

Anonymkode: 34b77...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Og hvordan skal Meera og Bran liksom overleve? De har vel 100 meter forsprang og beveger seg 1 km/t mens zombiene beveger seg 10-12 når de løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Herr Heftig skrev:

Og hvordan skal Meera og Bran liksom overleve? De har vel 100 meter forsprang og beveger seg 1 km/t mens zombiene beveger seg 10-12 når de løper.

Ja, det var ikke sånn at Hodors offer ga dem mye tid. Men det skjer sikkert en dum forklaring i neste ep. Kanskje de aker av sted. 

Anonymkode: 34b77...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var ikke sånn at Hodors offer ga dem mye tid. Men det skjer sikkert en dum forklaring i neste ep. Kanskje de aker av sted. 

Anonymkode: 34b77...abf

Haha. Jeg er ikke verdensmester i matte, men hvis vi sier at de beveger seg 1km/t og har 100m forsprang, mens zombiene beveger seg 10km/t (som er litt sakte), så tror jeg de bruker 40 sekunder på å ta dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...