Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Herr Heftig skrev:

Fytti grisen som jeg hatet Dany scenen. SOm om ikke noen fulle dothrakier har velta de ildbegerene før. Og herregud. En av de tøffe krigerne kunne jo bare løpt over noen flammer og vridd om halsen på henne som den kyllingen hun er. Har du noen gang hørt om å bekjempe ild med ild? Hvorfor stoppe der. La oss bekjempe alt med ild. Og hvorfor tilber Dothrakiene henne? Hun er en terrorist som brenner ned helligdommen deres og alle lederne deres. F-ing bullshit.

De kunne jo ikke bare løpt over noen flammer, for det ville gjort at de begynte å brenne. Flammene var jo ganske voldsomme. Det så faktisk ut som om de hadde tømt noe brennbart ut over gulvet.

Dothrakiene tilber henne fordi hun nettopp har spasert rolig og uskadd ut fra et brennende inferno. De ser henne sannsynligvis som en slags gud.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig
3 minutter siden, jabx skrev:

De kunne jo ikke bare løpt over noen flammer, for det ville gjort at de begynte å brenne. Flammene var jo ganske voldsomme. Det så faktisk ut som om de hadde tømt noe brennbart ut over gulvet.

Dothrakiene tilber henne fordi hun nettopp har spasert rolig og uskadd ut fra et brennende inferno. De ser henne sannsynligvis som en slags gud.

Det var olje, som var det som brant fra før i de greiene hun velta. Veltingen av disse ga alt for store resultater. De kunne angrepet henne etter at hun velta den første. Dette ble en alt for enkel utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjarmerende person du er da. ;) Tydelig at du ikke leste hva jeg faktisk skrev.

Anonymkode: d3894...386

Nettopp det jeg gjorde, gitt 💋💋💋💋

Anonymkode: 7f344...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Det var olje, som var det som brant fra før i de greiene hun velta. Veltingen av disse ga alt for store resultater. De kunne angrepet henne etter at hun velta den første. Dette ble en alt for enkel utvei.

Men Daenerys spør jo Jorah og Daario om hjelp, så det er vel implisitt at de har gjort noe for å få det til å brenne ekstra mye?

Anonymkode: 0ed9f...0b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Daenerys spør jo Jorah og Daario om hjelp, så det er vel implisitt at de har gjort noe for å få det til å brenne ekstra mye?

Anonymkode: 0ed9f...0b4

Det kan være, men det blir uansett en fryktelig enkel løsning på problemet. Drep sjefen til fienden med ild har liksom vært taktikken til Dany hele veien. Og i en verden der selv de mektigste blir drept hver eneste dag, så har hun overlevd alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Det kan være, men det blir uansett en fryktelig enkel løsning på problemet. Drep sjefen til fienden med ild har liksom vært taktikken til Dany hele veien. Og i en verden der selv de mektigste blir drept hver eneste dag, så har hun overlevd alt for mye.

Spar deg, alle karakterene som er igjen har overlevd for alt for mye. Du sutrer jo bare for å sutre. Man kan snu om omtrent alt i denne serien til å være en alt for enkel løsning, hvis man pirker så ekstremt som du gjør. 

Anonymkode: aba6f...0b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spar deg, alle karakterene som er igjen har overlevd for alt for mye. Du sutrer jo bare for å sutre. Man kan snu om omtrent alt i denne serien til å være en alt for enkel løsning, hvis man pirker så ekstremt som du gjør. 

Anonymkode: aba6f...0b6

Jeg synes virkelig ikke det er pirking. Vi kunne i det minste fått set Dario og Jorah snike seg inn der (det burde jo være vakthold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spar deg, alle karakterene som er igjen har overlevd for alt for mye. Du sutrer jo bare for å sutre. Man kan snu om omtrent alt i denne serien til å være en alt for enkel løsning, hvis man pirker så ekstremt som du gjør. 

Anonymkode: aba6f...0b6

Men herregud da, han har en mening om noe i serien. Det er ingen fasit.

Men jeg mener naturligvis at jeg har mer rett :D

Hvis man ser på scenen en gang til, ser man at etter at Dany har veltet den første "fakkelen" så prøver de å ta henne, men da velter hun den andre. Begge gangene blir det ekstremt mye ild som skiller Dany fra de andre. Hadde de prøvd å gå gjennom ilden ville de tatt fyr øyeblikkelig. Det er en naturlig reaksjon for både mennesker og andre dyr å holde seg unna ild, og spesielt ild som står høyt over hodet på en. Det ville vært selvmord for dem å prøve å hoppe rett gjennom ilden for å ta henne, og det strider også mot hvordan man reagerer på ild. Dessuten hadde de bare noen få sekunder å reagere på før de er dødsdømt. De ble tatt fullstendig på senga.

Når guttaboys prøver å løpe rundt ilden ser man at den sprer seg slik at de blir hindret fra å komme dit de vil.

Så jeg synes ikke scenen er så lite troverdig som Herr Heftig påstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka

Okei, i noens øyne kan jeg virke veldig dum, men jeg har noen ting jeg lurer på som jeg håper noen kan ta seg bryet med å svare på. Jeg så alle sesongene for første gang i høst. Skal innrømme at jeg ble litt lei mot slutten fordi det er en heavy serie spesielt om man ser den på kort tid som jeg gjorde. Så derfor sesong fem med ett øye lukket og det kan være grunnen til at jeg ikke har fått med meg følgene:

-Hva er egentlig hele plottet med Arya? Hvem er de ansiktsløse og hvorfor ønsker hun å bli "no one"? 

-Hvem er the high sparrow, hvorfor kom de og hvorfor kan ikke kongen bestemme over de? Liksom hvorfor har de makt nok til å gjøre sånt mot Margeary og Cersei?

-Hva er greia med Bran og treet? Og den gamle mannen i treet?

Er som dere ser flere ting som forvirrer meg og jeg innser at jeg sikkert hadde vært klokere om jeg hadde lest bøkene. Takk på forhånd om noen svarer :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da, Notatboka. Se gjennom serien på en skikkelig måte du, så skjønner du det nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka
17 minutter siden, jabx skrev:

Men herregud da, Notatboka. Se gjennom serien på en skikkelig måte du, så skjønner du det nok.

Er vel lettere for meg å få et enkelt svar på det jeg lurer på her enn å bruke ca 50 timer på å se serien om igjen? Har jo fått med meg det meste. Sorry for at ikke alle er hardbarka GoT-fans som studerer og analyserer alle episodene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Notatboka skrev:

Okei, i noens øyne kan jeg virke veldig dum, men jeg har noen ting jeg lurer på som jeg håper noen kan ta seg bryet med å svare på. Jeg så alle sesongene for første gang i høst. Skal innrømme at jeg ble litt lei mot slutten fordi det er en heavy serie spesielt om man ser den på kort tid som jeg gjorde. Så derfor sesong fem med ett øye lukket og det kan være grunnen til at jeg ikke har fått med meg følgene:

-Hva er egentlig hele plottet med Arya? Hvem er de ansiktsløse og hvorfor ønsker hun å bli "no one"? 

-Hvem er the high sparrow, hvorfor kom de og hvorfor kan ikke kongen bestemme over de? Liksom hvorfor har de makt nok til å gjøre sånt mot Margeary og Cersei?

-Hva er greia med Bran og treet? Og den gamle mannen i treet?

Er som dere ser flere ting som forvirrer meg og jeg innser at jeg sikkert hadde vært klokere om jeg hadde lest bøkene. Takk på forhånd om noen svarer :hjerte:

 

Arya prøvde i S3 og 4 å komme tilbake til familien sin, men så døde moren og Robb, onkelen hennes Edmure Tully var fanget av Walder Frey og så døde tanten hennes Lysa, og the Hound døde (?) da han sloss mot Brienne. Arya hadde da ingen å gå til men husket Jaquen H'ghar fra S2 som ga henne mynten og sa noe om at hun var velkommen hos the Faceless Men i Braavos. De er en religiøs sekt som tilber døden og fungerer også som "assassins". Hun vil bli "no one" fordi hun ikke har noe annet sted å gå til, og i tillegg lærer hun seg masse nyttige ting som hun kan bruke til å ta hevn på de som har skadet henne og familien hennes.

High Sparrow er lederen av The Faith of the Seven, som er hovedreligionen i mesteparten av Westeros. De har fått makt fordi Cersei gjeninnførte en lov som gjør at de kan bære våpen og bli en militær enhet i tillegg til en religiøs, og de har så mange følgere at de er mektigere enn hæren i Kings Landing, og dermed kan de gjøre som de vil. I forrige episode bestemte det kongelige rådet at Tyrell-hæren skal komme for å bekjempe dem.

Bran kan se syn av fortiden og nåtiden gjennom treet, og Bloodraven (mannen i treet) hjelper han med å gjøre det. Her skal han lære seg det han trenger å vite for å klare å bekjempe White Walkers.

Endret av Browncoat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka
7 minutter siden, Browncoat skrev:

Arya prøvde i S3 og 4 å komme tilbake til familien sin, men så døde moren og Robb, onkelen hennes Edmure Tully var fanget av Walder Frey og så døde tanten hennes Lysa, og the Hound døde (?) da han sloss mot Brienne. Arya hadde da ingen å gå til men husket Jaquen H'ghar fra S2 som ga henne mynten og sa noe om at hun var velkommen hos the Faceless Men i Braavos. De er en religiøs sekt som tilber døden og fungerer også som "assassins". Hun vil bli "no one" fordi hun ikke har noe annet sted å gå til, og i tillegg lærer hun seg masse nyttige ting som hun kan bruke til å ta hevn på de som har skadet henne og familien hennes.

High Sparrow er lederen av The Faith of the Seven, som er hovedreligionen i mesteparten av Westeros. De har fått makt fordi Cersei gjeninnførte en lov som gjør at de kan bære våpen og bli en militær enhet i tillegg til en religiøs, og de har så mange følgere at de er mektigere enn hæren i Kings Landing, og dermed kan de gjøre som de vil. I forrige episode bestemte det kongelige rådet at Tyrell-hæren skal komme for å bekjempe dem.

Bran kan se syn av fortiden og nåtiden gjennom treet, og Bloodraven (mannen i treet) hjelper han med å gjøre det. Her skal han lære seg det han trenger å vite for å klare å bekjempe Whight Walkers.

Tusen hjertelig takk, dette var hjelpsomt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
38 minutter siden, Browncoat skrev:

Arya prøvde i S3 og 4 å komme tilbake til familien sin, men så døde moren og Robb, onkelen hennes Edmure Tully var fanget av Walder Frey og så døde tanten hennes Lysa, og the Hound døde (?) da han sloss mot Brienne. Arya hadde da ingen å gå til men husket Jaquen H'ghar fra S2 som ga henne mynten og sa noe om at hun var velkommen hos the Faceless Men i Braavos. De er en religiøs sekt som tilber døden og fungerer også som "assassins". Hun vil bli "no one" fordi hun ikke har noe annet sted å gå til, og i tillegg lærer hun seg masse nyttige ting som hun kan bruke til å ta hevn på de som har skadet henne og familien hennes.

High Sparrow er lederen av The Faith of the Seven, som er hovedreligionen i mesteparten av Westeros. De har fått makt fordi Cersei gjeninnførte en lov som gjør at de kan bære våpen og bli en militær enhet i tillegg til en religiøs, og de har så mange følgere at de er mektigere enn hæren i Kings Landing, og dermed kan de gjøre som de vil. I forrige episode bestemte det kongelige rådet at Tyrell-hæren skal komme for å bekjempe dem.

Bran kan se syn av fortiden og nåtiden gjennom treet, og Bloodraven (mannen i treet) hjelper han med å gjøre det. Her skal han lære seg det han trenger å vite for å klare å bekjempe White Walkers.

Dette var jo nyttig til og med for meg som har sett sesong 5 to ganger. Det er mange detaljer man glemmer etterhvert og så tar man bare situasjonen for gitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/30/2011 at 19.35, Rights skrev:

Noen som følger med på denne serien da mon tro? Eller.. kommer til å følge med?

Nei, nei, absolutt ikke.

Anonymkode: 4665b...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Browncoat skrev:

Arya prøvde i S3 og 4 å komme tilbake til familien sin, men så døde moren og Robb, onkelen hennes Edmure Tully var fanget av Walder Frey og så døde tanten hennes Lysa, og the Hound døde (?) da han sloss mot Brienne. Arya hadde da ingen å gå til men husket Jaquen H'ghar fra S2 som ga henne mynten og sa noe om at hun var velkommen hos the Faceless Men i Braavos. De er en religiøs sekt som tilber døden og fungerer også som "assassins". Hun vil bli "no one" fordi hun ikke har noe annet sted å gå til, og i tillegg lærer hun seg masse nyttige ting som hun kan bruke til å ta hevn på de som har skadet henne og familien hennes. (...)

Nja, vil vel presisere at hun tror at hun ikke har noe annet sted å gå til. Hun veit jo ikke at ikke alle er døde, som Bran, Rickon (foreløpig). Hun har vel heller ikke fått med seg siste nytt i Kings Landing eller fra The Wall. 

Men altså, veldig bra oppsummering om jeg får si det så! 

Anonymkode: 7f344...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitronmelisse

Jeg synes det var gøy å se Littlefinger igjen! Lurer på hva slags faenskap han pønsker på nå!

Til og med guttungen Robin var det gøy å se igjen - han spiller karakteren sin veldig troverdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Notatboka skrev:

-Hvem er the high sparrow, hvorfor kom de og hvorfor kan ikke kongen bestemme over de? Liksom hvorfor har de makt nok til å gjøre sånt mot Margeary og Cersei?

Kan legge til at Cersei misslikte at Tommen og Margaery hadde fått et så nært forhold (han spurte til og med på et tidspunkt om ikke Cersei kunne tenke seg å dra tilbake til Casterly Rock). I frykt for at Tommen kun skal høre på Margaery så la hun en plan for å få Margeary fengslet ved utnevne High Sparrow til High Septon og gi ham makt til å gjenninføre the Faith Militant. De arresteret så Loras for å være homofil og Margaery vitner falskt for han og påstår at han ikke er det. Hvor på Cersei har truet en av Loras sine elskere til å vitne mot han og slik bli både Loras og Margaery fengslet (hun fordi hun vitnet falskt). Det var bare en strek i regningen at ved å tillate innføringen av the Faith Militant så ble Cersei selv arrestert for sine egne synder som jo er etterhvert er ganske allmennskunnskap i Kings Landing pluss at Lancel som nå har blitt en del av the Sparrows innrømte at han og Cersei hadde et forhold. Så grunnen til at selv kongelige nå er fengslet og ikke slipper ut er at the Faith Militant er innført, men også fordi i motsettning til tidligere High Septons så er ikke High Sparrow mulig å bestikke med rikdom eller sex. Tidligere High Septons var vel så og si i lommen på Lannisters. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Game of Thrones er kvinnefiendtlig og burde legges ned straks.

Anonymkode: a9a21...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Notatboka skrev:

Tusen hjertelig takk, dette var hjelpsomt! :hjerte:

Bare hyggelig. Hvis du sliter med å henge med i GoT og ikke har noe imot at innhold fra bøkene blir diskutert, anbefaler jeg at du tar en titt på videoene til Alt Shift X på YouTube. Han har videoer med forklaringer for hva som skjer i hver episode, med bakgrunnsinformasjon mm. Hvis du ser videoene han har laget for s6 så bør du ha ganske god oversikt for resten av sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...