Gå til innhold

Fotballfrue+Treasures= Ebay


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Når det gjelder utgifter til å drive nettbutikk kontra vanlig butikk, så stemmer overhodet ikke at driftskostnadene er lavere hos nettbutikker."

Selvfølgelig er det billigere å drive en nettbutikk enn en fysisk butikk. Tror du folk her er sten stokk dumme, og tar alt du sier for god fisk!?

Avansen deres er i mange tilfeller nermere 1000%, ikke 90%-500%. 1000% er IKKE vanlig avanse.

"Grunnen til at varene finnes billigere på ebay kan være mange, det kan være fabrikker som har direkte utsalg, det kan være nettbutikker som kjøper opp konkursbo til en slikk og ingenting, det kan være tyvgods, eller de som selger det holder til i land (Thailand, Kina, Taiwan ol) hvor det generelle prisnivået er veldig mye lavere enn i Norge ."

Fordi de holder til i Østen?! Det er der dere importerer fra!! Eller tror du mennesker sitter i Thailand, importerer dyrt fra f.eks. USA, for å så selge det billig i Thailand fordi prisnivået er lavere der? Det gir ikke mening.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hikken

Har fått svar av en journalist som følger dette opp;)

Dødsbra! Håper det blir å se i aviser snart :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke noe om virksomheten til Fotballfrue, mtp at jeg føler hun utnytter statusen sin blant unge jenter.

Men faktisk syns jeg ikke varene var sååå dyre da. Jeg har jobbet på Accessorize og der har vi mye av nesten det samme, noe er faktisk enda dyrere!

Har faktisk nesten kjøpt noe der selv, men ombestemte meg i siste liten, fordi jeg følte det ble feil å støtte Fotballfruen som jeg syns er et horribelt forbilde. Og jeg er ikke 14, men 23... Folk flest er lettlurte, føler meg ganske observang på priser osv selv, men som sagt gikk jeg nesten i fella selv. Det ser så eksklusivt og flott ut liksom, i forhold til Ebay!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg elsker KG! Det trollface bildet fikk meg til å knekke sammen av latter. :smilorange:

Og jeg er helt enig i at det ikke er drittslenging å opplyse om prisforskjeller. Og litt av en prisforskjell må jeg si. :wink:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg elsker KG! Det trollface bildet fikk meg til å knekke sammen av latter. :smilorange:

Hoho!! Jeg og! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ha, denne tråden tipset jeg dagens næringsliv om og oppfordrer vel i grunnen resten av kg`s brukere til å gjøre det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke litt drøyt å påstå at de lurer folk? ja, det er sleipt å utnytte statusen hun har og å skru opp prisene så alvorlig mye, men hun lurer jo ikke folk. jeg er ikke fan av verken bloggen eller butikken hennes, men jeg synes at folk må ta litt av ansvaret selv. det er vel ganske vanlig praksis å sjekke prisforskjeller på ulike butikker før man kjøper noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se er dette det dyreste smykket de selger akkurat nå: http://www.treasures.no/smykker/gronn-drom.html. Den koster 899 kroner.

Lurer på hva innkjøpsprisen er på den?

Det ser faktisk ut til at de har senket prisene noe siden i går! Jeg var innom treasures.no flere ganger i går og er sikker på at en del av prisene var høyere da. F.eks var det minst to smykker som kostet over 1000 kr. Det ene smykket som koster 899,- no synes jeg å huske lå på rundt 1200 eller noe. Bra de har tatt til seg LITT kritikk om ikke annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser faktisk ut til at de har senket prisene noe siden i går! Jeg var innom treasures.no flere ganger i går og er sikker på at en del av prisene var høyere da. F.eks var det minst to smykker som kostet over 1000 kr. Det ene smykket som koster 899,- no synes jeg å huske lå på rundt 1200 eller noe. Bra de har tatt til seg LITT kritikk om ikke annet.

Jeg mener å ha sett det samme!! :-O

Enten er de for feige til å stå for prisene de hadde satt før og prøver å skjule det nå, eller så har de tatt til seg konstruktiv kritikk. Jeg skal unngå å nevne hvilken av teoriene mine jeg tror på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha sett det samme!! :-O

Enten er de for feige til å stå for prisene de hadde satt før og prøver å skjule det nå, eller så har de tatt til seg konstruktiv kritikk. Jeg skal unngå å nevne hvilken av teoriene mine jeg tror på...

Jeg mener også ganske bestemt at det var en annen pris i går. Kollektive vrangforestillinger eller no? :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser faktisk ut til at de har senket prisene noe siden i går! Jeg var innom treasures.no flere ganger i går og er sikker på at en del av prisene var høyere da. F.eks var det minst to smykker som kostet over 1000 kr. Det ene smykket som koster 899,- no synes jeg å huske lå på rundt 1200 eller noe. Bra de har tatt til seg LITT kritikk om ikke annet.

Ja, det var helt klart dyrere i går :) Haha, må le litt. MEN det kan virke som vi har litt påvirkningskraft her, og med andre ord rett, uansett hva fotballfrue måtte si! Hvorfor skulle de ellers plutselig skrudd ned prisene?

Jeg er hundre prosent sikker på at det ene halskjedet kostet 1200 i går, nå koster det åttehundreognoe. Det sier litt når de plutselig kan sette det så kraftig ned. Men bra for kundene :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg var veldig spent før Treasures åpnet, men så ble jeg veldig skuffet da jeg så hva slags smykker de solgte. Hadde de solgt skikkelig fine kvalitetssmykker hadde jeg helt sikkert kjøpt noe. Hadde de solgt smykker i sølv eller kanskje noe med ekte perler eller krystaller hadde jeg vært veldig interessert. Men når de selger ting i plastikk og stål mister jeg litt respekten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt klart dyrere i går :) Haha, må le litt. MEN det kan virke som vi har litt påvirkningskraft her, og med andre ord rett, uansett hva fotballfrue måtte si! Hvorfor skulle de ellers plutselig skrudd ned prisene?

Jeg er hundre prosent sikker på at det ene halskjedet kostet 1200 i går, nå koster det åttehundreognoe. Det sier litt når de plutselig kan sette det så kraftig ned. Men bra for kundene :)

Nå vet vi jo også sånn ca. hva smykkene koster på ebay da, for når 889,- er 500% er det et lett regnestykke... ;) Det sier jo også om hvor mange prosent profitt de hadde på det før da... Shit! Som noen på freak.no sa: tror jeg mekker meg en nettbutikk selv i kveld... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt klart dyrere i går :) Haha, må le litt. MEN det kan virke som vi har litt påvirkningskraft her, og med andre ord rett, uansett hva fotballfrue måtte si! Hvorfor skulle de ellers plutselig skrudd ned prisene?

Jeg er hundre prosent sikker på at det ene halskjedet kostet 1200 i går, nå koster det åttehundreognoe. Det sier litt når de plutselig kan sette det så kraftig ned. Men bra for kundene :)

Venninnen min har ordrebekreftelse som viser at det første smykket på smykkesiden kostet det, så ja, det er jeg sikker på. Hun bestilte for 3 dager siden:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må innrømme at jeg var veldig spent før Treasures åpnet, men så ble jeg veldig skuffet da jeg så hva slags smykker de solgte. Hadde de solgt skikkelig fine kvalitetssmykker hadde jeg helt sikkert kjøpt noe. Hadde de solgt smykker i sølv eller kanskje noe med ekte perler eller krystaller hadde jeg vært veldig interessert. Men når de selger ting i plastikk og stål mister jeg litt respekten...

Morsomt at pipa har fått en annen låt, sa ikke du at vi hetset dem?

Endret av Hvitdrøm
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg var veldig spent før Treasures åpnet, men så ble jeg veldig skuffet da jeg så hva slags smykker de solgte. Hadde de solgt skikkelig fine kvalitetssmykker hadde jeg helt sikkert kjøpt noe. Hadde de solgt smykker i sølv eller kanskje noe med ekte perler eller krystaller hadde jeg vært veldig interessert. Men når de selger ting i plastikk og stål mister jeg litt respekten...

Vi er for kresne enn aldergruppen treasureas er rettet mot tydeligvis... Det er jo billig juggel som folk kaller det, og jeg ser det lang vei. Jeg ble også skuffet.

Jeg hadde også forventet ekte vare, men så er jeg ikke 14 år lenger og går heller ikke med billig juggel bare fordi en rosablogger selger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er for kresne enn aldergruppen treasureas er rettet mot tydeligvis... Det er jo billig juggel som folk kaller det, og jeg ser det lang vei. Jeg ble også skuffet.

Jeg hadde også forventet ekte vare, men så er jeg ikke 14 år lenger og går heller ikke med billig juggel bare fordi en rosablogger selger det.

Jeg er 23, og jeg har noen av smykkene selv, jeg (riktignok kjøpt på Ebay for rundt 10-25 NOK). Sånn jeg ser det er det ingenting galt ved noen av smykkene, smykkene er fine nok de, om de koster under hundrelappen. Men når man begynner å kreve flere hundrelapper for juggel produsert i blant annet Kina, da blir saken en helt annen.

Jeg har alltid oppfattet Caroline som kvalitetsopptatt og motebevisst, derfor ble jeg skuffet da smykkene var av stål og plastikk, også var det plutselig hennes treasures...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...